Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-08, 23:13   #351
ranv
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3
ranv er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Har bakt Iset-brødet.Det er et godt brød men hos meg sprakk det oppå, deigen er ikke elastisk så derfor. Det er proteinpulver i dette brødet. Er det noen som vet hvorfor det ikke kan brukes vanlig gjær i lavkarbob-baking?

ranv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:19   #352
sisse
Nytt Medlem
 
sisse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Jeg bor i Østfold
Alder: 54
Innlegg: 1
sisse er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg meldte meg inn her i dag. Og jeg bør gå ned 35 kilo Er det noen der ute som vi hjelpe å heie på
meg ?

sisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:47   #353
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sisse, her.

Jeg meldte meg inn her i dag. Og jeg bør gå ned 35 kilo Er det noen der ute som vi hjelpe å heie på
meg ?

og velkommen til deg!!
Lag deg en jorunal elelr blogg og vi heier!! Det er så flott med nye folk her inne som tar seg selv på alvor!

Lykke til, jeg har gått ned mer enn du har som mål, og skal ned like mye som du har som mål - vi kan sikkert holde følge på veien!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 02:14   #354
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sisse, her.

Jeg meldte meg inn her i dag. Og jeg bør gå ned 35 kilo Er det noen der ute som vi hjelpe å heie på
meg ?

Hei og lykke til.
Skaff deg egen journal, det har jeg gjort. Skriv ned alle tanker og meninger du har og hvis du går i gang med en diett så er det artig å se tilbake på hvordan starten var og du utvikler deg underveis

For min del er det kjempeartig med journal selv om jeg virker som en spam-master til tider

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 18:30   #355
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er også ny her. Jeg vil gå ned 40-50 kilo.. puh.. Det er mye! Jeg er veldig motivert da! Jeg har brukt noen dager på å lese masse her inne og jeg blir så glad av å se at det er så mange som har gått ned masse og jeg håper at jeg blir en av dem! Jeg har gått ned 10 kilo med Atkins tidligere, men ting skjedde og jeg sklei ut av det og gikk opp igjen de kiloene og mere til! Nå skal jeg ned. Dette er min tredje dag og jeg er fornøyd så langt. Jeg er ikke sulten og har ikke noen carb-cravings så langt, men jeg er fryktelig tørst hele tiden, bøtter nedpå med vann! Ble litt mye babling fra meg nå.. Jeg vil ihvertfall si at det er supert med et sånt forum og jeg er veldig glad for at jeg fant det, for jeg tror at det blir lettere å holde motivasjonen når det er flere i samme båt! Lykke til til alle! :-)

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 19:49   #356
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Tina, her.

Jeg er også ny her. Jeg vil gå ned 40-50 kilo.. puh.. Det er mye! Jeg er veldig motivert da! Jeg har brukt noen dager på å lese masse her inne og jeg blir så glad av å se at det er så mange som har gått ned masse og jeg håper at jeg blir en av dem! Jeg har gått ned 10 kilo med Atkins tidligere, men ting skjedde og jeg sklei ut av det og gikk opp igjen de kiloene og mere til! Nå skal jeg ned. Dette er min tredje dag og jeg er fornøyd så langt. Jeg er ikke sulten og har ikke noen carb-cravings så langt, men jeg er fryktelig tørst hele tiden, bøtter nedpå med vann! Ble litt mye babling fra meg nå.. Jeg vil ihvertfall si at det er supert med et sånt forum og jeg er veldig glad for at jeg fant det, for jeg tror at det blir lettere å holde motivasjonen når det er flere i samme båt! Lykke til til alle! :-)

Hei og velkommen Tina!!

Ja, det er mange her som hart lyktes, jeg er en av dem og glad for det. Fortsatt mange kilo igjen, men det kommer til å gå det også, bare jeg tar tida til hjelp, vet jo at dette virker!

Lykke til!! Beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:15   #357
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sisse, her.

Jeg meldte meg inn her i dag. Og jeg bør gå ned 35 kilo Er det noen der ute som vi hjelpe å heie på
meg ?

Jeg heier på deg!! Lykke til! Dette klarer vi!! :-))

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 20:16   #358
Tina
Medlem
 
Tina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 232
Tina er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei og velkommen Tina!!

Ja, det er mange her som hart lyktes, jeg er en av dem og glad for det. Fortsatt mange kilo igjen, men det kommer til å gå det også, bare jeg tar tida til hjelp, vet jo at dette virker!

Lykke til!! Beste hilsen BiB

Jeg blir så glad når jeg ser at det er noen som har gjort så stor suksess som deg! Det gir meg virkelig lyst til å klare det, for jeg ser jo at det går ann!!! Du har vært kjempeflink, og jeg håper jeg klarer å være like flink som deg!

__________________
Tinas dagbok

Tina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-blandings Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:09   #359
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Tina, her.

Jeg blir så glad når jeg ser at det er noen som har gjort så stor suksess som deg! Det gir meg virkelig lyst til å klare det, for jeg ser jo at det går ann!!! Du har vært kjempeflink, og jeg håper jeg klarer å være like flink som deg!

Takk for koselige ord!!!

Du klarer det om du tar deg selv på alvor, i gode og vonde dager. Lytter på hva kroppen din prøver å fortelle deg . Jeg ser på min prosess som skrelling av løk: Lag for lag, dag for dag minsker fettet. Og ja, tårevått kan det i perioder være, men jeg gir meg ikke!!!

og lykke til!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 10:12   #360
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei BiB. Skrev en kommentar til deg på veiedagboken din. Du er en inspirasjon

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 11:53   #361
EllenI
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 4
EllenI er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!

Ser her at det er mange som er i samme situasjon som meg... Og jeg som trodde jeg var den eneste i hele verden... (vet jo at jeg absolutt ikke er det) Men det er ensomt å ha det sånn her... Selv om jeg har både mann og barn. Men, nå som jeg faktisk ikke får på meg klær lenger, så må jeg bare gjøre noe. Har utdannet meg til å bli førskolelærer, men det er ganske kjedelig å ikke få på seg regntøy når det regner ute...

Har prøvd ueeeeendelig mange ulike kurer med ulikt resultat... MEn, jeg ender som oftes på startstreken igjen... Og noen ganger langt bak! Ting gikk HELT skeis når jeg begynte med hormonell prevensjon som jeg ble deprimert av som gjorde at jeg trøstespiste ennå mer... Og nå sitter jeg her, 26 år gammel og veier over 150 kilo. Har i hvertfall erkjennet ovenfor meg selv hvordan ting faktisk ligger ann, og det er jo en begynnelse.

Har en fastlege som er så latterlig teit at jeg har mest lyst til å denge han! Hardt og hensynsløst!! Hans forslag var å prøve tabletter, som jeg allrede har prøvd, eller at jeg satte meg på 3 års venteliste for oprasjon... Så jeg får ta mitt ansvar, og finne ut av hvilken vei jeg skal gå selv, og håpe jeg kommer ut av tunnelen med mitt nye jeg. Men akkurat nå er det igrunn bare ganske mørkt i den tunnelen og jeg håper det er et lys jeg aner laaangt, laaaaangt der borte....

Så, med andre ord... Jeg trenger all oppmuntring og hjelp jeg kan få!!


Hilsen en desperat Ellen

EllenI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: At jeg kanskje kan finne noe som funker her?? Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 12:06   #362
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Kjære Ellen som er desperat!! Du er ikke alene om å ha komemt i den situasjonen du beskriver, og du må snarest mulig legge bort all skam, skyld og selvbebreidelse!! Jeg åt meg opp i sykelig overvekt, rundt 145 kg, gjwennom å spise feil mat (bød, frukt, magert pålegg, grønnsaker etc) samt at jeg brukte mat på feil måte (jeg åt bort de vonde følelsene, og åt meg sakte men sikkert inn i en vond sirkel jeg trodde var ubrytelig). Men, lavkarbo, for meg Ketolysekuren, er en FANTASTISK måte å spise seg ned i vekt på!! Du ser, jeg starta ut iomtrent der du er nå, og har mange kilo igjen men vet jeg komemr til å klare det. For dette er ikke en kur, det er en livsstil!! Som er MER enn til å leve med!!

For å lykkes måtte jeg bestemme meg for at NÅ, nå VIL jeg, ikke bare ønsker jeg.
Jeg fortalte det på jobb, til venner og familie og sist, men ikke minst, jeg allierte meg med fastlegen min!!

Sitat:

Har en fastlege som er så latterlig teit at jeg har mest lyst til å denge han! Hardt og hensynsløst!!

BYTT!!!!!! Det er et råd jeg vil gi. De første 2 mnd var jeg hos legen min 2 g i uka. Det er bra utfordrende og ikke rent lite skummelt å endre vaner man har hatt i så mange år. Og det å slutte å spise bort følelser og i stedet stå i dem og ta konsekvebnsene.... ja det har styrket meg, men også vært tøft.

Jeg ønsker deg ALT mulig godt og lykke til!! Lag deg er journal og få hjelp og støtte på den måten! Hjertelig velkommen på besøk i min!!

fra BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 12:56   #363
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har gått ned ca 14 kg siden i sommer. Og for at jeg skal være innenfor normal BMI må jeg gå ned 35 kg til.... Da kommer jeg jo til å være "syltynn"... Vet ikke om jeg har lyst til å bli SÅ tynn jeg...... Men det er kanskje fordi målet virker så fantastisk langt unna. Selv om jeg har gått ned 10 kg på 10 uker så betyr jo ikke det at det kommer til å gå like greit fremover...... Men samtidig kan det jo hende at jeg kan klare det i løpet av året, det er jo mer enn 35 uker igjen.....

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:26   #364
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av anneca, her.

Jeg har gått ned ca 14 kg siden i sommer. Og for at jeg skal være innenfor normal BMI må jeg gå ned 35 kg til.... Da kommer jeg jo til å være "syltynn"... Vet ikke om jeg har lyst til å bli SÅ tynn jeg...... Men det er kanskje fordi målet virker så fantastisk langt unna. Selv om jeg har gått ned 10 kg på 10 uker så betyr jo ikke det at det kommer til å gå like greit fremover...... Men samtidig kan det jo hende at jeg kan klare det i løpet av året, det er jo mer enn 35 uker igjen.....

Hos meg har det gått i rykk og napp, det ble 40 kg på et år, og nå har jeg et nytt platå. Men, jeg tar det med ro, vet at det vil løsne igjen Og jeg tror kanskje en vakt på rundt 80 kg (ikke 70 som jeg har som mål nå) er realistisk, jeg har ca 60 kg fettfri masse, og da kan 70 kg bli litt snaut, skjelettet mitt veier 3 kg og det er tungt til å være dame sier legen min.

Uansett, lykke til!!

beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:38   #365
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har og laaang vei igjen...og det går slettes ikke fort lenger, men som BIB sier det blir en livstil...synes jeg har det så bra på denne maten og savner ingenting jeg Det er over ti år siden jeg var så lavt som jeg er nå...så jeg gleder meg over det til tross for at jeg har stått stille nå i snart 6 uker

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:39   #366
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

...skjelettet mitt veier 3 kg

Det gjør mitt også! Heldige vi, som har solide knokler (nå er jeg bittelitt høyere enn deg, men føler meg fortsatt lite porøs ).

  Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:32   #367
Kinemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Arendal
Alder: 39
Innlegg: 9
Kinemor er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg skal gå ned 43 kg, og har gått ned 17 kg siden oktober. Jeg skal gifte meg 7 juni, så jeg hadde håpet å gå ned en del mere før det hvertfall, tviler på at jeg klarer målet mitt innen det. Det hadde vært så deilig å kunne se på bryllups bildene å ikke si æsj for hvert bilde jeg er på. Har lyst til å kunne si : jøss, der ser jeg jo faktisk ikke så værst ut
Men hva er PCOS ? Spør jeg dumt kanskje?

Vil bare si stå på alle sammen. Dette skal vi klare alle sammen. Har en vilje nok så går det meste

__________________

[/url]
Kinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 12:35   #368
Kinemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Arendal
Alder: 39
Innlegg: 9
Kinemor er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Kan man finne ut hvor mye skjelettet veier? har alltid fått hørt at jeg har kraftig beinbygning, hadde jo vært gøy å finne ut hvor mye den veier da..=)

__________________

[/url]
Kinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 16:16   #369
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Du kan lese om PCOS her

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322856

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 12:10   #370
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Kinemor, her.

Kan man finne ut hvor mye skjelettet veier? har alltid fått hørt at jeg har kraftig beinbygning, hadde jo vært gøy å finne ut hvor mye den veier da..=)

Jepp, det finnes noen vekter som skille rpå fett, fettfri masse, skjelett mm, de heter Tanita-vekt (de jeg kjenne rtil), legen min kjøpte en slik da jeg spurte ham om det, grei kar, ikke sant??

STÅ på og for bryllup!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 14:06   #371
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, BiB!
Vet du hvordan man regner ut skjelettets vekt med tallene fra en Tanita- vekt?

Har blitt veid på en avansert Tanita- vekt jevnlig, men ingen har sagt noe om skjelett- vekt.
Vet at den solide kroppsmassen min er 14.1 kg, det er fettfri masse minus vann, men derfra til skjelett-vekt?

Da jeg gikk på GR fikk jeg beskjed om at jeg ikke bare hadde kraftig benbygning, men MEGET kraftig, så det hadde vært morsomt å vite!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:51   #372
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hei, BiB!
Vet du hvordan man regner ut skjelettets vekt med tallene fra en Tanita- vekt?

Har blitt veid på en avansert Tanita- vekt jevnlig, men ingen har sagt noe om skjelett- vekt.
Vet at den solide kroppsmassen min er 14.1 kg, det er fettfri masse minus vann, men derfra til skjelett-vekt?

Da jeg gikk på GR fikk jeg beskjed om at jeg ikke bare hadde kraftig benbygning, men MEGET kraftig, så det hadde vært morsomt å vite!

På den vekta legen min har er det et tall som kommer opp, spør der du har veid deg!! For jeg vet ikke anna enn det som kommer opp på vekta

Lykke til!!
beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:59   #373
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

På den vekta legen min har er det et tall som kommer opp, spør der du har veid deg!! For jeg vet ikke anna enn det som kommer opp på vekta

Lykke til!!
beste hilsen BiB


Takk for svar. Får jo en lapp med verdiene på hver gang, kanskje det kommer opp mer på skjermen. Skal spørre dem, jeg!

Ha en fortsatt fin helg!

Kitt

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 13:24   #374
Lurveliz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Lurveliz er ny på veien
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Jeg har akkurat registrert meg inne her, men har smugtittet endel den siste mnd.
Jeg har mellom 30 og 40 kg jeg skal gå ned.
Jeg er litt usikker om hvor og hva jeg skal begynne med, men vet det blir lavkarbo, da jeg har prøvd en haug av mange andre kurer.

Og hva trenger man av bøker feks?
Tar gladelig imot alle tips.

Jeg har bakt disse polarbrødene for en test, og de falt i smak.

Jeg er foresten ei på 31 fra Oslo, har en gutt på litt over 3,5 år.
Og skulle ha hatt noen som kunne dratt meg i øra, sånn at jeg kom meg opp av sofaen.
Bare jeg kommer meg i gang, så er jeg relativt flink

Puh, dette ble langt..

Ha en fin dag alle sammen

Lurveliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 15:43   #375
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, og velkommen hit!
Det er kanskje greit å lese litt av hvert for å sette seg inn i de forskjellige "diettene". Det er ikke så veldig stor forskjell - de fleste er mindre karbohydrater, og mer fett og protein. Karbohydrater skal komme fra grønnsaker.

Jeg vil anbefale deg å lese Wolgang Lutz -Bedre uten brød. Den gir en veldig god og fornuftig forklaring på hvorfor man skal kutte ut karbohydrater.

Det finnes en del info på nettet også:

Annika Dahlgrens blogg
Fete løgner
Skaldeman

Svenske sider, det er dessverre skikkelig dårlig med norske lavkarbo-sider på weben.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no