Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trøtthet og slapphet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-10, 17:08   #1
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Trøtthet og slapphet

Gått på ketolysekuren siden 1.feb. Opplever ofte at jeg er veldig trøtt om morgenen og ettermiddagen, så ofte 2-4 kopper kaffe må til..

Prøver noe som heter kelpasan som kost tilskudd (kun 1 pill), kanskje det vil hjelpe...

andre tips?

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 18:31   #2
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Jeg begynte på ketolysekuren i fjor og hadde det akkurat slik som deg men det gikk over. Plutselig kom energien! Det tar litt tid for kroppen å omstille seg fra et kosthold med masse karber (som skyter blodsukkeret i været og gir energi), til et kosthold hvor fettet blir energi kilde. Er på en ny start, på ketolyse nå, så har glemt en del av ting og tang, så dere erfarne rett meg om jeg er på bærtur nå...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 19:30   #3
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

så da blir spørsmålet.. hvor lang tid? ;P

Har hatt noen syke energidager da jeg får gjort veldig mye ting..hadde det vært hver dag, hadde jeg vært veldig fornøyd!:=)

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 19:32   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Tar du vitaminer?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 19:50   #5
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Alle ketolyse vitaminene.

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 19:55   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Flott

Og du spiser godt med grønnsaker, regner jeg med?
Sover du godt og nok?

Da jeg begynte, fikk jeg innmari mye energi, men kl 22 så sov jeg

Kelp har vært diskutert her inne før, mener det har hjelpt flere

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:04   #7
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Spiser grønnsaker til lunsj (kyllingsalat) og middag..

Bør jeg ta anbefalt dose Kelp (4)? tar bare èn nå. sover litt dårlig pga jobbtider og slikt..

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:06   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Søvnmangel gjør en sliten

Så da skjønner jeg godt du er trøtt om morran

Jeg har aldri brukt kelp, men søk litt så finner du nok tråder om det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:07   #9
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Jeg har blitt helt utslitt siden jeg begynte på ketolyse. Jeg har en stor mistanke om at det skyldes at jeg ikke har kunnet trøstespise som før, og dermed har jeg blitt nødt til å kjenne på følelsene jeg vanligvis undertrykker med mat. Det har endt med et uendelig kaos oppi hodet som tar alle mine krefter. Forhåpentligvis kommer energien tilbake når jeg får nøstet opp i alle de vanskelige følelsene jeg har rundt mat og selvtillit.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:29   #10
GULLFISK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordvestlandet
Innlegg: 13
GULLFISK er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

Gått på ketolysekuren siden 1.feb. Opplever ofte at jeg er veldig trøtt om morgenen og ettermiddagen, så ofte 2-4 kopper kaffe må til..

Prøver noe som heter kelpasan som kost tilskudd (kun 1 pill), kanskje det vil hjelpe...

andre tips?

Jeg har gått 3 måneder på ketolyse, men nå orket jeg ikke mer. Var trøtt og utslitt hele tiden. Tok vitaminer, spiste masse grønnsaker, sov som en stein heile natta. Treningen ble ett slit. Har nå øket karboinntaket og energien kom etter ett par dager.

GULLFISK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:31   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Opprinnelig lagt inn av GULLFISK, her.

Jeg har gått 3 måneder på ketolyse, men nå orket jeg ikke mer. Var trøtt og utslitt hele tiden. Tok vitaminer, spiste masse grønnsaker, sov som en stein heile natta. Treningen ble ett slit. Har nå øket karboinntaket og energien kom etter ett par dager.

Hvor mye har du økt til da?

Du veide maten og telte karber mens du gikk på ketolysekuren og fikk i deg minimum 15/20 karber dagen? Og begynte du å øke karbene, slik som man kan ,etter 4 uker?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:36   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Her er en tråd om Kelp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 18:13   #13
GULLFISK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordvestlandet
Innlegg: 13
GULLFISK er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hvor mye har du økt til da?

Du veide maten og telte karber mens du gikk på ketolysekuren og fikk i deg minimum 15/20 karber dagen? Og begynte du å øke karbene, slik som man kan ,etter 4 uker?

I snitt så spiste jeg rundt 20 karber hver dag. Jeg tok av de 10 kiloene som var mitt mål. Jeg har nå gått over til normal kost. Teller ikke karbo, men ser på fett inntaket og mengde. Vekten fortsetter nedover. Har endelig energi til å trene, så det ser ut som dette går bra.

GULLFISK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:29   #14
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

hvordan ser kostholdet ditt ut gullfisk? spiser du mindre fett nå?

Spiser veldig lite karber.. aldri mer enn 15 som oftest, ofte mindre enn det.. er vel snart på 4 uker, så får øke gradvis. Gidder ikke trene/mangler motivasjon. kickboxing ble for tungt :/

har forstått det slik at energien kommer gradvis etter kroppen tilpasser seg?
men vekta peker nedover, så det er jo positivt :P

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:32   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.


Spiser veldig lite karber.. aldri mer enn 15 som oftest, ofte mindre enn det.. er vel snart på 4 uker, så får øke gradvis. Gidder ikke trene/mangler motivasjon. kickboxing ble for tungt :/

har forstått det slik at energien kommer gradvis etter kroppen tilpasser seg?
men vekta peker nedover, så det er jo positivt :P


Da må du spise mer karber ( i form av grønnsaker)
Du skal ha minimum 15 i starten, og kan øke på etter 4 uker. Det står i ketolyseboka.

Kroppen trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsaker gir for å fungere og forbrenne optimalt.

Viss du ikke spiser nok næring så er det ikke rert du er trøtt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 20:01   #16
GULLFISK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordvestlandet
Innlegg: 13
GULLFISK er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

hvordan ser kostholdet ditt ut gullfisk? spiser du mindre fett nå?

Spiser veldig lite karber.. aldri mer enn 15 som oftest, ofte mindre enn det.. er vel snart på 4 uker, så får øke gradvis. Gidder ikke trene/mangler motivasjon. kickboxing ble for tungt :/

har forstått det slik at energien kommer gradvis etter kroppen tilpasser seg?
men vekta peker nedover, så det er jo positivt :P

Nå spiser jeg mye mindre fett enn når jeg gikk på ketolyse kuren. Har gått over til lett produkter. Spiser fortsatt mye grønnsaker og salat til maten, men kan unne meg en liten potet, ett par skjeer med ris, eller litt pasta til middagen. Så det er fortsatt ikke store mengder med karbo i forhold til før jeg begynte på kuren. Spiser grovt brød eller knekkebrød. Har blitt mye mer bevist på hva jeg putter inn nå.

GULLFISK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 22:49   #17
emblue
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Sande i Vestfold
Alder: 52
Innlegg: 7
emblue er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Det første jeg tenkte på, var vann. Drikker du nok vann? Og da mener jeg rent vann fra krana, ikke med kullsyre og evt. smak. Det er garantert mange her som har mer peiling enn meg på området, men har stadig hørt at man bør få i seg 2 l. vann om dagen (uavhengig av kosthold). Og husk at koffein er vanndrivende (på godt og vondt...).

Selv har jeg alltid slitt med å få i meg så mye, og har konkludert med at jeg ikke trenger så mye (folk er jo forskjellige). Får som regel i meg mellom en og halvannen liter. Drikker jeg for lite vann, får jeg ofte hodepine. Og kan bli slapp. I vanskelige perioder hvor jeg har tenkt mye, har hodepinen økt og vannbehovet økt. Det fortalte en lege meg var helt naturlig fordi vi bruker mye energi når vi tenker, og hjernen trenger da bl.a. mer oksygen, og vi blir tørste. (Denne artikkelen er litt på siden, men jeg synes den er interessant: http://www.forskning.no/artikler/2009/november/233849)

Håper du finner ut av det, at kroppen omstiller seg, eller hva som gjør det; så du blir mindre slapp og får mer energi.

emblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 23:42   #18
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Er kaffe mindre vanndrivende enn tidligere antatt? Har lest noe forskning om det. Vanndrikkingen varierer, men klarer nok å få i meg minst 2 liter hver dag.

tar også en protein shake med rundt 40g ekstra proteiner og 1-2 skjeer med cocasa i kaffen per dag. 2 maks 5 kopper kaffe om dagen.

kosthold ser vanligvis slik ut....

frokost 2 egg med 150g bacon til frokost, stekt i smør, med et glass vann, eller omelett med 2-3 egg, skinke, bacon, cottage cheese.. 1 kopp kaffe.
lunsj kylling salat med litt dressing eller proteinshake (myoprotein)
middag Variert kjøtt (rundt 250-300g) med salat, stekt i smør.
kvelds litt ost og annet..

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 23:46   #19
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Trøtthet og slapphet

Nok karber må til. Jeg spiste i en periode minimalt med karber og ble meget sløv og trett og deppa. Med en gang jeg økte kom energien!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 23:49   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Kaffe er ikke særlig vanndrivende, nei! Det er gammel overtro!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 01:06   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Prøv å øk på fettet, det gjør underverker for min energi. Få inn en avocado f.eks, litt majones, nøtter....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 03:39   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Kaffe er omtrent like vanndrivende som ... vann! Folk sier de drikker masse kaffe og må på do, og trekker dermed konklsjonen at kaffe=vanndrivende. Prøv å drikke tilsvarende mengde i vann, fire fem store kopper, klart man må på do, da

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:00   #23
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trøtthet og slapphet

Erm....med fare for å være ekkel....jeg tror det de mener med at kaffe får en til å gå på do er at de må.....number 2 Kaffe er ihvertfall er rimelig bra middel får å få ting...ut....

Ellers er vel vann bra for å få ut vann, mer så enn kaffe Legen min sa "vann skal vann fordrive" ! hehe

  Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:12   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trøtthet og slapphet

Det er jo faktisk en seiglivet myte at kaffe er vanndrivende, hvilket gjentatte forsøk viser at det ikke er! Men, ja, jeg må si systemet får seg en kickstart av en kopp kaffe. Klart, nå røyker jeg også, så jeg vet ikke hva som får det mest i gang egentlig .
Men kaffeinntaket mitt går i hvert fall ikke utover vanntinntaket. Uten å måtte tvinge i meg overhodet, så ligger jeg på minst fire liter vann om dagen, om ikke mer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:30   #25
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Trøtthet og slapphet

Merkelig nok, så har jeg sinnsykt energi på kveldene.. vil ha den på morgenen isteden!! :P

får prøve å øke fettmengde, men det er vanskelig gitt..

majones er vist usunt? kan prøve avakado.. håper cocosa hjelper på også.

kan være festen en gang i uka på lørdager er litt downer for kroppen også..

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og slapphet ... Maggen Ketolysekuren 8 02-09-09 17:28
Dårlig ånde og trøtthet Sukra Fysisk og mental helse 9 20-03-09 17:43
Slapphet Richard Spørsmål og svar 5 07-05-08 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no