Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Erfaringer rundt røykeslutt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-10, 19:24   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Ikke hoster jeg, ikke har jeg problemer med å gå i trapper eller drive kondisjonstrening, jeg har godt hjerte, jeg har god lungekapasitet, jeg har over gjennomsnittet god kondis, god styrke, jeg lukter alt mulig rart på lang vei, jeg nyter maten og alle smaker, jeg får skryt av legen og fysioer,
eneste problemet jeg har ..

er at jeg røyker..

Jeg trodde også at jeg var i særdeles bra form til å røyke (og i tillegg være overvektig) noe flere leger faktisk bekreftet, MEN det var helt til ca 6 mnd etter jeg sluttet. Da skjønte jeg hva det faktisk ville si å ha luktesans, smak, lungekapasitet og en mase annet Og ikke minst fant jeg ut hvordan jeg luktet for andre mens jeg røyka!

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Går jeg dypere enn det, kommer Kitt til å knuse kneskålene mine.

Kan ikke Kitt bare lukke øynene og hoppe over det innlegget da, for jeg vil veldig gjerne ha litt dypere forklaring..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:06   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Insulinresistens er et mye, mye mer omfattende tema enn de fleste kanskje tror

Virkelig! Jeg blir svett bare av å tenke på det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:09   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og ikke minst fant jeg ut hvordan jeg luktet for andre mens jeg røyka!

Løsningen er å kun velge venner som enten selv røyker, har dårlig hygiene eller har store problemer med bihulene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

for jeg vil veldig gjerne ha litt dypere forklaring..

Signerer! Vet for min egen del at jeg har slått litt av tilegnekunnskaps-krana ... Dessverre. Jeg tror bare jeg ble lei av å lete etter nåla i høystakken. Men nå har jeg blitt mer objektiv igjen, og forhåpentligvis fått hodet ut av et visst sted, og begynner å bli sulten på å vite mer!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:35   #29
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Løsningen er å kun velge venner som enten selv røyker,

Begynner desverre å bli tynt i de rekkene. Fra å ha 90% venner som røyket i studietida, er det nå kun ei igjen!
Og når jeg i tillegg fikk meg samboer som ikke røyker, og flyttet til leilighet med glassveranda så jeg måte gå ut dit for å røyke var det spikeren i kista. Jeg var veldig i mot det da det kom, men man må vel bare innse at han derre høybråten hadde et poeng i 2004....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:25   #30
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan ikke Kitt bare lukke øynene og hoppe over det innlegget da, for jeg vil veldig gjerne ha litt dypere forklaring..

* kniper øynene tett igjen *

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 22:58   #31
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Ville bare si at nå har vi vært røykfrie i 10 uker!

Jeg har ikke tatt et eneste trekk, gubben har sprukket litt på jobb 2-3 ganger. Jeg har til og med vært på byen og drukket uten å sprekke. Var veldig fristende å be om en, bare en, røyk, men det gikk fint uten også!

Fortsatt merker jeg ingenting annet til røykeslutt enn at min allerede overaktive luktesans virker enda bedre! Og det er ikke gøy! Mange ting jeg gjerne skulle sluppet å lukte!

Med jule og røykeslutt la jeg på meg nesten 12kg, men er nå i gang med å bli kvitt dem!

Om et år er jeg slank og røykfri! Tror jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 01:05   #32
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

28. mars feirer vi 4 mnd. jubileum her i huset. Jeg er heller ikke blitt slankere etter røykeslutt. Men tror kanskje at man ikke skal ta alt på en gang. Er ikke sååå feit heller.

Det jeg merker er at jeg lukter røyk på 12 mils avstand. Ikke noe annet. Som jeg merker, da.

Lettere å gå oppoverbakkene på golfbanen er det også.

Neste år skal jeg bli slank. Trur eg....

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 07:25   #33
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Gratulerer som ikke-røyker Kitt.
Du har mye bra i vente.
Om du ikke føler umiddelbarvirkning i dag, så kan du tenke deg hvordan du ville følt deg om ti år om du hadde fortsatt og røyke

Jeg sluttet i-87 etter å ha røyka mye i 17 år. Med mye så mener jeg 30-40 om dagen på slutten Følte det tøyt røyk ut av alle porene mine...noe det sikkert gjorde også. Bråsluttet og var fra samme sekund overlykkelig for at jeg hadde sluttet. Enda jeg bare noen uker tidligere aldri kunne tenke meg å ikke røyke mer i mitt liv...og fortsatt er jeg like lykkelig for at jeg klarte å slutte, så avhengig som jeg var. Kostet noen kilo, men ga så mye annet.

Huden ble etterhvert bedre, smak og luktesans økte betydelig, med blandede følelser. Kjenner veldig godt røykere rundt meg og maten smaker mye bedre.

Jeg tror bestemt at stemmen min er klarere og ikke minst...lungene mine er nå helt røykfrie igjen.

Jeg var nok i relativt god form den gangen, så jeg har ikke merket mye på det området. Sikkert også fordi jeg har muskell-/skjelettplager som du. MEN jeg vet ikke hvor dårlig form jeg hadde vært om jeg ikke hadde sluttet. Kan bare forestille meg det. Min mor døde av lungeemfysem i en alder av 69. Etter mange års røyking og sykdom som følge.

Jeg hadde vært en desperat røyker i dag, med alle de begrensningene røykere møter i hverdagen. Jeg hadde måttet planlegge hvert minutt med tanke på å få meg en røyk Takk og lov for at jeg sluttet. Jeg kan fortsatt etter 23 år våkne om morgen å føle meg lykkelig for at jeg sluttet.

Foreløpig 23 års røykeslutt-lykke er ikke å forakte...Jeg koser meg med det nesten hver dag

Fortsatt lykke til, Kitt

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 07:31   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Kjempebra, Kitt! !
Jeg er nok ikke klar for å slutte å røyke ennå, men jeg skal slutte en dag, og det er veldig greit å se at det faktisk går! Jevnt de fleste jeg kjenner sprekker og sprekker, gjerne fordi de slutter før de egentlig vil ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:40   #35
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

lionesse: jeg er også en slik som lukter røyk på laaaang avstand....syns det er helt utrolig hvordan man forpester omverdenen når man røyker, og hvor egoistisk røyk gjør en!

Kitt: Gratulerer med ti uker! Det må være herlig. Merker du noe på kondisen nå da?

Jeg røyket i ti år, hadde vel et opphold på et halvt år etter et røykesluttkurs, og prøvde å slutte flere ganger, men sprakk alltid, gikk rundt og smugrøyka som en tulling. Skulle ut med søpla hver kveld og hente posten og sånne tulleting...kjæresten luktet det jo han.

Men da jeg ble gravid, fikk jeg endelig rette motivasjonen på plass. Det var ikke noe problem med abstinenser, for gravidlykkefølelsen gjorde meg høy. Og siden jeg har en sånn aversjon mot å røyke mens jeg har et barn i magen pluss når jeg ammer, har jeg klart å holde meg røykfri, og nå er jeg en skikkelig ekkel antirøyker. Hater å gå forbi folk som røyker på gata, og er helt sjokkert over at jeg ikke selv innså hvor fælt det var å forpeste omgivelsene sine slik.

Du kommer nok dit en dag du også Kitt.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:56   #36
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Så flott at dere deler erfaringene deres! Tusen takk!

Lionesse: Grattis med 4 måneder!

Anne: det er akkurat det med hva som kan skje fremover som gjorde at jeg ville slutt nå, før jeg merket noen negative effekter! God å kunne kalle meg selv ikke- røyker!

Photo. Alle må finne sin motivasjon og sin tid, tror jeg! Vil man egentlig ikke, blir det som jeg har prøvd før, litt sånn smugrøyking før man er tilbake der man var!

Imp: håper jeg aldri blir en gretten anti-eks- røyker! Etter 27 år som røyker burde jeg ha forståelse og sympati med alle de som ikke vil/klarer å slutte. Tenker vel litt sånn at kan gubben og jeg klare å slutte, kan alle. Men det vet de jo ikke, de som ikke har prøvd! Så det er liksom mitt budskap: Prøv i det minste!
Vet at jeg nå er inspirasjon for mange venninner, og får jeg med meg bare en av dem, er det jo flott!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:59   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Jeg må si jeg er glad for at verken moren min eller venner jeg har som har klart å slutte å røye ikke er blitt sånne ihuga antirøykere! For det er slitsomt, særlig når man har vært der selv, og videre ikke kan utøve noen forståelse for de som fortsatt ikke har funnet motivasjonen, eller faktisk trives som røykere. Jeg prøver å ta så mye hensyn jeg kan, men noen motivasjon for å slutte har jeg ikke funnet ennå. Men det kommer .

Er litt redd for dette med luktesansen, for jeg har tross over femten år som røyker veldig god luktesans, og reagerer såpass på sterk parfymelukt at jeg har fysisk måttet flytte meg .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:45   #38
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Gratulerer så mye med 10 uker Kitt

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 11:20   #39
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Photobscura: Det er bare røyk jeg kjenner så inderlig vel. Dette tøyset med at de lukter og smaker så mye bedre vin, har jeg ikke merket noe til. Jeg kjenner forskjell på hvit og rød vin. Er ikke det nok da? :-)

Og helt enig i at det er dumt å bli veldig fanatisk etter man har sluttet selv. Det er ikke jeg blitt, men må si meg enig i at jeg er forbauset over hvor godt jeg kjenner røyklukt, selv på lange avstander.

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 11:24   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Jeg kjenner også veldig godt lukta av røyk, faktisk . Nå røyker jeg uparfymert rulletobakk (jada, stilig skal det være ), men når noen har røyke ferdigrøyk, så kjenner jeg det utrolig godt! Og om jeg røyker ferdigrøyk selv, så både stinker klærne mine og halsen blir tørr. Merkelig det der ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:20   #41
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Imp: håper jeg aldri blir en gretten anti-eks- røyker! Etter 27 år som røyker burde jeg ha forståelse og sympati med alle de som ikke vil/klarer å slutte. Tenker vel litt sånn at kan gubben og jeg klare å slutte, kan alle. Men det vet de jo ikke, de som ikke har prøvd! Så det er liksom mitt budskap: Prøv i det minste!

Huffda, høres jeg gretten ut? Hmm det er ikke meningen, men for meg er realiteten at røykere er en pest og en plage for sine omgivelser, hehe...men joda, jeg vet veldig godt at det er utrolig vanskelig å slutte og jeg burde ha mer sympati.

Nå er jeg kanskje en del påvirket av min gamle bestemor som nekter å legge vekk røyken den lille stunden vi har besøkt henne..selv når jeg er gravid og har med meg barn. SÅ egoistisk er det ikke lov å være, mener jeg..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 13:03   #42
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Huffda, høres jeg gretten ut? Hmm det er ikke meningen, men for meg er realiteten at røykere er en pest og en plage for sine omgivelser, hehe...men joda, jeg vet veldig godt at det er utrolig vanskelig å slutte og jeg burde ha mer sympati.

Nå er jeg kanskje en del påvirket av min gamle bestemor som nekter å legge vekk røyken den lille stunden vi har besøkt henne..selv når jeg er gravid og har med meg barn. SÅ egoistisk er det ikke lov å være, mener jeg..

Du hørse ikke veldig gretten ut, ikke verre enn veldig mange andre eks- røykere!

Jeg skjønner godt hva du mener, men jeg vil ikke bli sånn at jeg går fra å være veldig vane- røyker til å himle med øynene av at noen er så dumme at de røyker! Det kan jeg bare ikke....

At noen røyker der det er små barn og gravid, er utilgivelig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:40   #43
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Jeg har vært røykfri i godt over tretti uker nå. Siden jeg sluttet på grunn av graviditet, så kan jeg ikke akkurat si at lungekapasiteten har økt så veldig - det er vel heller motsatt

Men luktesansen er bedre, smakssansen er bedre, humøret er bedre, stressnivået er lavere og barnet i magen har det ti ganger bedre selvfølgelig

Problemet med å røyke er jo sjeldent de fysiske ulempene man har for øyeblikket, det er de fysiske ulempene man mest sannsynlig kan se fram til senere i livet. Man kan ikke skru tilbake tiden slik at man ikke får kols eller lungekreft.

I tillegg er det direkte uetisk å røyke.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:43   #44
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Jeg har vært røykfri i 1953 dager. De siste 1600 dagene har jeg knapt tenkt på røyk.

Ved siden av å legge om til lavkarbokosthold er røykeslutten det smarteste jeg har foretatt meg.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 18:37   #45
GULLFISK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordvestlandet
Innlegg: 13
GULLFISK er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Jeg var røykfri i 4 måneder i fjor, men det gikk ikke så bra. Etter 2 måneder hadde jeg lagt på meg 14 kg. Begynte å røyke igjen etter 4 måneder.

Klarte å ta av 9 av de med ketolysekuren i jan-feb. i år. Gikk da over til normalkost. Vekten har holdt seg. For en uke siden kuttet jeg røyken igjen. Kuttet da ned på karbo, jeg merker stor forskjell allered på lukt, smak og lungene. Hadde stekt kjøttdeig i dag og lurte på om det var noe feil med kjøttdeigen, men det er bare mine smaksløker som har bedret seg. Har gått ned 1.1 kg siden røykeslutt.... Håper det fortsetter.

GULLFISK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 20:27   #46
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei
Smile

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Har nå vært røykfri fra 22 desember 2009 (kl.10,35) og synes det blir vanskeligere fordi sola skinner på verandan . Der hvor jeg satt å røykte leste krim og drakk kaffe er nesten til å grina av. (høres ut som en avskjedsdikt) Ikke nok med det ,men måtte jo gjøre noe med kostholde også for å ikke øke for mye i omkrets. Jeg spiste nemlig med begge hender og alt jeg kom over .
Vekta tja har ikke lagt på meg , men et par gram har jeg vel tapt .
Så fordelen bedre kondis, bedre luktesans, arbeidslyst (tja det var kanskje å trekke det langt) men kan ikke sitte stille svært lenge av gangen. Fordelene med endring av kosthold føler meg friskere , lærerikt , mye god mat som jeg aldri ville ha laget før og sundere.
Så jeg får vel gå påsken i møte uten røyk ,men jeg kan jo spise stangselleri.

__________________






silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 20:39   #47
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Bra jobba, alle dere som har sluttet!
Jeg sluttet for 2 år siden, og gikk samtidig ned 12 kg. Jeg hostet som en gammal bryggesjauer i flere mnd, men det er visstnok ganske vanlig.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:08   #48
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Å, dere er jo så flinke alle sammen!

Jeg har ikke sprukket, altså, men har de siste dagene hatt noe alldeles vanvittig lyst på røyk!

Tror det henger sammen med det fine været og solen på terrassen og sommer i vente og......

Og det faktum at det er mye annet jeg har lyst på som jeg ikke skal spise og sånt....

Tror jeg tar med en Fribol og tusler for å tømme oppvaskmaskinen eller noe sånt! Jammen bra vi ikke har noe røyk i huset nå, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:17   #49
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Slutta for 2 år siden, etter å ha røkt 3 pakker gulmix i uka i alle år. Har hatt noen få sprekker, men kommet tilbake til full stopp.
Har fått tilbake 20Kg i denne perioden

Kondis etc. har ikke bedret seg av røkeslutt. Derimot blei jeg kvitt astma etter å ha lagt om kostholdet FØR jeg kutta røken.

De første 6mnd. med røkestopp er værst. Var endel småforkjølt etc.

PS, nu går vekta sakte men sikkert rett vei igjen

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:30   #50
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer rundt røykeslutt

Så bra at vekta er på vei ned igjen! Dyktig er du!

Her står vekta så og si stille. Litt ned i går, opp enda mer i dag, ingen endring fra forrige uke, eller jo, 100g opp faktisk!

Men jeg er røykfri. 15 uker i dag. Uten en eneste sprekk!

Vekta skal jeg nok få gjort noe med, etter hvert, på en eller annen måte!
Om jeg så må ty til GBP skal jeg ned i vekt. Klarer ikke tanken på 30- 40 år til som overvektig, ikke tale om!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røykeslutt lionesse Lavkarbo generelt 7 09-11-09 22:55
Erfaringer rundt kraftige avgiftninger/abstinenser? Lars'ern Spørsmål og svar 20 25-08-08 11:56
Røykeslutt Runegutt Fysisk og mental helse 12 24-08-08 23:46
Røykeslutt og ketolyse sommerblomt Ketolysekuren 4 28-05-08 17:44
Røykeslutt lilletrine Livets lyse side 13 04-04-07 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no