Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Så ble det full stopp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-08, 08:03   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Så ble det full stopp

Nå kjenner jeg meg frustrert...

Har gått ned jevnt og trutt siden midten av september. Hadde 20 kg å ta av og nå mangler jeg 0,5 kilo på å være halvveis. Nå er det på 4. uke uten nedgang. Har jo lest at en kan nå et platå som kan vare en stund, men det er likevel frustrerende. Og da begynner jeg å veie meg hver dag. Vet det er dumt fordi det går opp litt en dag og ned litt neste, men summen blir at jeg ikke når halvveis merket mitt.

Har endret kosten litt fra idag, ingen brøderstatninger de neste ukene.
Men regner med at oppsier er ok - egg og krydderost bør vel være greit.

Jeg tåler meieriprodukter (bruker lite - helst i sauser), drikker veldig lite brus (Pepsi Max) og spiser alltid grønnsaker. Broccoli,blomkål, sopp, salat. Spiser 1 - 2 avocado i uken. Og mener jeg får i meg nok fett. Vann er det jeg sliter mest med men har nå målt og ligger mellom 1,5 - 2 liter dagen.
Tar ketolyse pillene.

Lurer på om det kan ha med stress å gjøre. Litt stresset for tiden, travelt på jobb, jul rett rundt hjørne, og må innrømme litt stress ift stillstand i vekten.

Tror jeg skal begynne å veie maten igjen for å se om det er noe som ikke stemmer. Veide alt de første ukene/måneden, men mente jeg nå hadde en viss peiling på det uten vekt.

Uff... mye klaging her, men tenkte det hjalp å få det ned på trykk. Lette litt på frustrasjonen. Målet var 10 kg (og kanskje litt til) før jul. Spaserer til og fra jobb hver dag, eller er trening litt tilfeldig for tiden.

Når det gjelder energien som jeg hadde må jeg si at akkurat for tiden er jeg litt trett og sliten, føler ikke lenger på alle de positive "bivirkningene" jeg kjente på litt tidligere. Men det kan henge sammen med stress og manglende vektnedgang.

MEN, jeg har gått ned ca 9,5 kilo og det er jo KJEMPEBRA!! Prøver å tenke at det er en overgang, men idag var jeg lei.

Sorry, dette var en lite oppløftende innlegg. Snart er det jul med din glede!!

En liten ps: Har vært veldig bevisst og ikke vært ut av ketose overhodet siden jeg begynte.. så det har ingenting med "sprekk" å gjøre.


Sist redigert av isabella : 11-12-08 kl 08:13.
isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:51   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: så ble det full stopp

Er mulig at det er pga stress, blir man for opphengt i vekt og sånt så kan det stoppe opp. Men eg skjønner frustasjonen din veldig veldig godt. Men husk også at det er de 10 siste kg som kan være de vanskeligste å få av og dermed ta mer tid.
Men tror på at hvis du er så flink som du har vært hittil så vil vekta gå nedover.

Og du har vært kjempeflink, gratulere med flott vektnedgang

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:08   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: så ble det full stopp

Gratulerer med 9,5 kilo bortevekk

Ja, stress kan ha innvirkning. Både på vektnedgang og energi.... Stress tapper oss for energi

Samt at kroppen trenger faktisk å tenke seg om av og til

Syns du er flink jeg Og lei, det blir man av og til...

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:12   #4
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: så ble det full stopp

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Sorry, dette var en lite oppløftende innlegg. Snart er det jul med din glede!!

Synes det er helt greit med litt balanse her - kan ikke ha halleluja-stemning i alle innlegg .

Jeg skjønner godt at du er frustrert etter 4 uker uten å se framgang, selv om du har "levd riktig".
Hvis du ser på hva du likevel har klart å oppnå siden midten av september, er det jo imponerende (selv har jeg bare klart 3 kg i samme tidsrom).
Du skriver ikke om du har sjekket hvor vidt du er blitt mindre på strategiske mål - f.eks. livvidde. Selv har jeg ikke stått stille i 4 uker noen gang på kuren. Men det har i perioder gått svært tregt. Her har jeg merket på meg selv (spesielt i begynnelsen) at livvidden ble redusert selv om vekten stod temmelig stille. Selv er jeg slik at jeg "straffer" meg selv med å trene mer og å være enda mer nøye med maten når resultatene ikke er blitt som forventet. Men det viser sjelden tydelig igjen ved de neste veiingene.
Det som virkelig viser igjen, er om man gir blaffen og spiser alt man har hatt lyst på under ketolyse. Det gjorde jeg i sommer, og kan absolutt frarådes (om noen andre i det hele tatt skulle tenke på å finne på noe så dumt).

Lykke til og stå på videre. Kos deg i julen, men minst mulig med "ulovligheter". Og trenger du noen utblåsninger i ren frustrasjon, så bare kom med dem.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:50   #5
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: så ble det full stopp

Stress kan jo framkalle stillstand sies det,men jeg har aldri hatt tro på at det kan hindre vekttap over flere uker..
Har fått høre så mange ganger at det kan skyldes at jeg stresser når jeg "klager" på lite samarbeidvillig vekt,men for min del har det jo i perioder vært stillstand i flere måneder, å da tror jeg ikke på at det skyldes stress,men rett og slett er det slik kroppen min fungerer..
4 uker stillstand syns jeg imidlertid du kan ta med ro siden du tross alt har gått ned mange kilo allered -gratulerer med det,forresten. Du skal se det løsner igjen. Jeg for min del syns at om jeg greier 1 kg på en måned så er det super nedgang.

skjønner det er kjipt,men du har jo sett at det funker så da kommer det nok snart skal du se
(ps: det er LOV å klage litt av og til, det er ikke barebare dette med å leve på diett..)

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:02   #6
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: så ble det full stopp

Opprinnelig lagt inn av Oban, her.

Du skriver ikke om du har sjekket hvor vidt du er blitt mindre på strategiske mål - f.eks. livvidde.

Dette har jeg erfart også. Virker som om kroppen trenger littt tid for å henge med i svingene, så de ukene jeg har stått stille har cm forsvunnet rundt livet, og det er de ukene jeg har merket det på buksene mine.

Så frustrerende det må være å stå helt bomstille på vekta. Du får prøve å stresse ned nå før jul (DET er lettere sagt enn gjordt.. ) og lykke til videre.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:21   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: så ble det full stopp

Ville bare sende deg en jeg. Og signerer alle de andre over her, du har fått mange gode svar. Det er kjempefrustrerende å stå stille på vekta så lenge; -been there, done that, liksom. Men jeg lurer på om du målte deg med målebånd over hele kroppen før du startet? Selv om vekta står stille så kan du miste mange centimeter. Mål deg nå isåfall, siden du er omtrent halvveis. Veldig god motivasjonsfaktor å ha når vektnåla krangler.

Jeg kan ikke spise tomater, bær, brøderstatninger eller noen slags Atkinsbarer el. lign. for da stopper vekta dønn. Det jeg har gjort for å "komme igang" igjen når det har stått stille, er å spise større andel av kjøtt, feit fisk og animalsk fett en periode, og drukket MYE mere vann. Jeg synes kanskje du drikker litt lite...
Og ja; stresshormoner fører til fettlagring.

Uansett: 9,5 kilo???!!! STEIKI bra jo!!! Du kan virkelig være stolt av deg selv!

Massemasse fra Nic.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:34   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: så ble det full stopp

Ville bare sitere Gerd her jeg; hun er nå liksom god-guruen vårres da...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Samt at kroppen trenger faktisk å tenke seg om av og til

Ja. Den gjør det. Det er mange prossesser som foregår i kroppen vår når vi driver og går ned så mye i vekt, og vi må bare ta oss tid til å la kroppen gjøre det i sitt eget tempo. Synes ikke du skal la deg stresse opp over det jeg, heller la kroppen henge med i svingene. Den tiden vi dreiv og la PÅ oss så var det jo heller ikke nøyaktig med en kilo i uka liksom...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Syns du er flink jeg Og lei, det blir man av og til...
Lykke til videre

Ja, vi blir lei. Møkklei i perioder, alle sammen.
Men vi holder ut. Heier på deg, jeg også!
Sammen er vi DYNNAMITT!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:21   #9
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: så ble det full stopp

Isabella - Kopierer inn et innlegg fra en annen litt eldre tråd.
Denne leser jeg når min vekt står stille - tenk hun holdt ut i 8 uker!!
Og som du ser - det lønner seg å stå på, hold ut.
Dette klarer du - og jeg


Sitat - fra en anen tråd, lagt inn av BIB
Jeg starta 1. november 2006. Hadde innlagt hvileskjær i jul og påske, der målet var å holde vekta (tillot med 1/2 skive Polarbrød ekstrem hver dag). Dessuten hadde jeg et platå på 8 uker der nåla ikke beveget seg nedover. Så i sum har jeg gått ned 32 kg, noe i rykk og napp, men nedover og det uten å lide det minste: God og nok mat hver dag!! I tillegg (mest det, når alt kommer til alt) en mye bedre helse og økt livskvalitet. Sitat slutt

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:43   #10
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Så ble det full stopp

TUSEN TAKK alle sammen!

Jeg er egentlig KJEMPEfornøyd med det jeg har tatt av. Og det har gått ganske greit, uten noen lange stillstands perioder. Sikkert derfor 4 uker ble frustrerende. Ikke meningen å være sytete.

Men av og til er frustrasjon godt å få ut, og det er best å gjøre det en plass med likesinnede, de som ikke er i samme situasjon klarer ikke sette seg inn i problematikken og tilbakemeldingene blir noe slikt som:

Du har jo tatt av så mye, kanskje trenger kroppen en pause fra slankingen...
(eehhhh.....I DON'T THINK SO!!!!!)

eller

Ikke rart så mye fett du spiser,gå over til light produkter (aldri i livet)

Nå må du være forsiktig så du ikke får spiseforstyrrelser....
(mitt forhold til mat tidligere har vært det som er forstyrrende, for første gang nyter jeg mat, spiser meg mett og går ned!)

Da gidder man ikke dele frustrasjoner. Derfor er det fantastisk å kunne komme her og få satt ting i perspektiv.

Takk for råd - skal drikke mer vann og holde meg til "basis" matvarer uten søtningstilsetninger eller brøderstatninger. Gir meg ikke enda!
Fant litt trøst i sitatet LilleM0r satt inn. 8 uker platå!!! Håper jeg slipper det. Men det viser seg at det nytter og det er en god trøst!

Har målt meg en gang i måneden, neste måling på tirsdag. Både gleder og gruer meg.

Skal ha en liten "frihelg" 24. og 25. Ikke noen stor sprekk, men skal ha litt underjordiske grønnsaker til julemiddagen (kålrotstappe) og litt surkål 1. dag. Og rødvin.
Spørsmål: Er akevitt lov??

Igjen tusen takk alle sammen - humøret steg betraktelig!!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 20:45   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Så ble det full stopp

Jepp.... Ta deg en akevitt du

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 08:09   #12
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Så ble det full stopp

Platå tar på humøret det er sikkert. Har/er der selv, ikke riktig sikker. Vekta har stått stille noen uker, sank litt og står nå stille igjen. Kanskje noen av oss bare går ned ujevnt? Orker ikke legge om til vanlig kosthold og prøve andre slankekurer, dette er klart det mest behagelige så jeg venter bare på at vekta skal sige nedover igjen.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 08:55   #13
Nessy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 31
Nessy er på en erverdig vei

Sv: Så ble det full stopp

Jeg har ikke noen råd å gi for jeg har bare holdt på en måned selv og synes jeg går ned sakte selv om jeg følger kuren nøyaktig, men jeg ville bare si at jeg synes du er kjempeflink som har gått ned så mye!!! Det må føles godt på kroppen. Tidligere når jeg har gått ned på andre kurer så har jeg også erfart att kroppen tar pause etter 10 kilo, bare hold ut du så ser du at det går nedover igjen.

__________________




Nessy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stopp i vektnedgang? Smurfine Lavkarbo generelt 10 22-08-09 16:07
Stopp i vektnedgangen Sinus Spørsmål og svar 2 18-03-08 23:37
Stopp i vekttap solungen Generell diskusjon 14 30-04-07 19:20
Ketose-stopp! Sissi Vedvarende vekttap 10 24-01-07 17:27
Sp.mål om Stopp-skiltet chablis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 23-07-05 16:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no