Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kaffe/te

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-09, 07:33   #1
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Kaffe/te

Jeg er i startfasen på min andre gang med ketolysekur. Sist jeg gikk på den drakk jeg ikke kaffe, men te. Det gikk helt greit. Nå testet ejg etter å ha drukket, og jeg gikk ut av ketose av både kaffe og te.

Hvordan reagerer dere på dette? Syns det er dumt å ikke kunne unne meg en kopp til frokost og kvelds. Også gjør det det vanskeligere å gå på cafe eller andre sosiale tilstelninger.

Hvis en skal slanke seg er det bra å kutte ut koffeininntaket, og det er greit, å kutte ned fra 5 til 1-2 kopper til dagen. Men når den ene koppen gjør nok skade.

Drikker dere kaffe/te? Har dere søtning oppi? Hvor mange kopper, hvor ofte? Har dere merket forskjell på vektnedgang om dere kutter det helt ut?

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 10:46   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: kaffe te

Jeg har drukket like mye kaffe etter jeg gikk over til lavkarbo i 2007, som det jeg gjorde før. Og jeg er stordrikker av kaffe
Vekta har gått ned, og det har ikke påvirka ketosen. Kaffe inneholder minumalt med karber.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 12:47   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe/te

Vanlig svart java har ikke kh i seg. Om man ikke trakter den, men lager presskannekaffe f.eks så får man sogar i seg litt fett som ellers filtreres bort . Men det var ikke det du lurte på
Jeg har samme erfaring som Gerd, jeg drikker alt fra to til ti kopper kaffe om dagen, lite te. Men jeg drikker kaffen svart og inntar ingen søtningmiddel verken i kaffen min eller andre steder. Jeg prøvde å være uten kaffe i tre uker en gang, ingen endring, annet enn abstinenser
Men at du faller ut av ketose på grunn av kaffe? Hm. Bruker du søtning i, og i tilfelle hvilken?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 14:02   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Kaffe/te

Har ikke hørt om noen som ramler ut av ketose pga kaffe/te før …men husk at man kan jo være i ketose uten at man går ned i vekt, vekta mi har stått stille siden august…
Søtningsmiddel er partystopper for noen, så dersom du bruker det bør du kanskje tenke på å kutte det ut. Jeg drikker ikke kaffe men til gjengjeld en masse te, 4-10 kopper i løpet av dagen. Jeg har tidligere kuttet ut både te og søtningsmiddel i en lang periode i håp om at det ville hjelpe på vektnedgangen, men det gjorde ikke noe utslag.
Normalt så skal man teste med stixen på kvelden to timer etter siste måltid, det gir den mest korrekte indikasjon om man er i ketose eller ikke.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 07:18   #5
erleperle
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 114
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Kaffe/te

testet rett før og etterpå. To kopper gjorde at det ikke ble utslag. Kanskje har det noe med at det er så vanndrivende å gjøre. At det blir så lite ketoner at det ikke gjør utslag. Har ikke hatt kaffe på to dager, og ligger langt fra grenseland på teststrimlene. Ligger langt fra selv om jeg lager mat med litt melk oppi, som lapper/sveler. Så en liten desj melk i kaffen burde ikke gjøre noe utslad, kanskje en eller 2 kh.

Så kan vel alle dere andre kose dere med kaffen, og jeg bare holde meg vekke...

(egentlig litt greit å kunne sove to timer lengre og ikke våkne med vondt i hodet)

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 11:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe/te

Opprinnelig lagt inn av erleperle, her.

testet rett før og etterpå. To kopper gjorde at det ikke ble utslag. Kanskje har det noe med at det er så vanndrivende å gjøre. At det blir så lite ketoner at det ikke gjør utslag. Har ikke hatt kaffe på to dager, og ligger langt fra grenseland på teststrimlene. Ligger langt fra selv om jeg lager mat med litt melk oppi, som lapper/sveler. Så en liten desj melk i kaffen burde ikke gjøre noe utslad, kanskje en eller 2 kh.

Så kan vel alle dere andre kose dere med kaffen, og jeg bare holde meg vekke...

(egentlig litt greit å kunne sove to timer lengre og ikke våkne med vondt i hodet)

At kaffe og te er vanndrivende er en myte, men man skal teste på kvelden, som det nevnes over her.

Jeg ville ha bytta ut melk i kaffen med fløte, eventuelt half & half (halvparten fløte, halvparten vann). Melk har for mye sukker i seg ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 21:16   #7
kazza78
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 45
Innlegg: 50
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Kaffe/te

Jeg har drukket kaffe (1-2 kopper pr dag) med søtningsmiddel (natreen) og kremfløte, og er i ketose for det. Men jeg har jo drukket de koppene sånn midt på dagen, vet ikke om det gjør noe forskjell.

__________________



kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe Hannehk Ketolysekuren 6 10-06-08 17:44
Kaffe? totitten Ketolysekuren 5 31-01-08 18:29
Kaffe og te Photobscura Lavkarbo generelt 3 12-10-07 19:01
Kaffe? Sissi Vedvarende vekttap 10 23-02-07 14:29
Kaffe? nøtte Induksjonen 9 04-03-05 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no