Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva mener dere om dette?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-08, 21:34   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Hva mener dere om dette?

hva mener dere om 1-2 skiver entn knekkebrød eller ingersrug brød f.eks på ketolyse.. vil det spolere så mye at jeg vil legge på meg istede for å ta av tror dere?

bare et spm fra meg som fortsatt vandrer i et virravarr av tanker om jeg klarer å følge ketolyse in the long run.....

kan vel ikke kalle det ketolyse om jeg velger å gjøre det sånn.. men er fortsatt sånn i tvil hvilken vei jeg skal ta for å klare vekttapet mitt.. jeg tror det å gå inn i ketose hvor 2 rugbrødskiver kan spolere alt og må kalles en utkskeilse blir litt for mye for meg rett og slett...

trener såpass mye og jeg merker at jeg ikke holder like bra når jeg er i ketose ...

jeg har ikke vært flink med fette i denne uken jeg nei... men holdt meg unna alt av fy fy mat.. er veldig stolt av det vertfall.. stixn viser godt med farve tross lite fett? hva vil det si?kan jeg være i ketose fordi om jeg ikke følger ketolyse til punkt og prikke ang det fette?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:50   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: hva mener dere om dette?

I det øyeblikket du går over 20 karber, spiser knekkebrød eller ingers rugbrød så driver du ikke med Ketolyse i det hele tatt.

Blander du for mange karbohydrater med menden fett man spiser på ketogene dietter så er sannsynligheten for at du legger på deg, stor.

Det finnes ingen jatakk begge deler løsning

Mange er i ketose på høyere antall karbohydrater enn 20, jeg og. Men: jeg går ikke ned! og da er jo poenget fullstendig borte.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:52   #3
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

hva mener dere om 1-2 skiver entn knekkebrød eller ingersrug brød f.eks på ketolyse.. vil det spolere så mye at jeg vil legge på meg istede for å ta av tror dere?

bare et spm fra meg som fortsatt vandrer i et virravarr av tanker om jeg klarer å følge ketolyse in the long run.....

kan vel ikke kalle det ketolyse om jeg velger å gjøre det sånn.. men er fortsatt sånn i tvil hvilken vei jeg skal ta for å klare vekttapet mitt.. jeg tror det å gå inn i ketose hvor 2 rugbrødskiver kan spolere alt og må kalles en utkskeilse blir litt for mye for meg rett og slett...

trener såpass mye og jeg merker at jeg ikke holder like bra når jeg er i ketose ...

jeg har ikke vært flink med fette i denne uken jeg nei... men holdt meg unna alt av fy fy mat.. er veldig stolt av det vertfall.. stixn viser godt med farve tross lite fett? hva vil det si?kan jeg være i ketose fordi om jeg ikke følger ketolyse til punkt og prikke ang det fette?

Hvis du tenker at man skal ha 15 karbs per dag og meste av karbene skal komme fra grønnsaker. Spiser du da to rusprø har du allerede brukt opp 12 gram av kvoten din. Ikke ketolyse det
Hvis du velger å spsie ingers rugbrø eller rugsprø tror jeg heller du burde velge å gå etter generell lavkarbo som er rundt 30-50 karber tror jeg. Etter som kroppen din tåler karber.

Hvis stixen viser sterk farge betyr det at du ikke har drukket nok vann, hell innpå

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:58   #4
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Hvis du tenker at man skal ha 15 karbs per dag og meste av karbene skal komme fra grønnsaker. Spiser du da to rusprø har du allerede brukt opp 12 gram av kvoten din. Ikke ketolyse det
Hvis du velger å spsie ingers rugbrø eller rugsprø tror jeg heller du burde velge å gå etter generell lavkarbo som er rundt 30-50 karber tror jeg. Etter som kroppen din tåler karber.

Hvis stixen viser sterk farge betyr det at du ikke har drukket nok vann, hell innpå

Jeg tror derfor generell lavkarbo heller vil være veien for meg å gå altså... så får jeg se hvor "effektivt" det evnt er og funker ikke det kjører jeg streng ketolyse altså! vet jo at det ikke vil være ketolyse å innføre et par knekkebrød bare spurte her..

men på generell lavkarbo MÅ man spise så mye fett som ketolyse eller kan man kutte litt på fette f.eks?

Å ang stixn, hører alle sier det der, jeg drikker jo 4-5 flasker 0,7 dl vær dag! jeg er på do sikkert 10-12 gang å tisser er oppe i3-4 liter pr dag , aldri under 3 vertfall.. åffer blir stixn min fortsatt knall lilla vær kveld?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:59   #5
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: hva mener dere om dette?

Nå er jeg ganske ny også, men våger meg på å si hva jeg tenker om det du sier fordet...
Jeg synes også bacon er pyton! Eggene får jeg ned, men bacon blir neppe en fast del av mitt kosthold...
Jeg tror likevel ketolyse kan gå fint.. har oppdaget f.eks at til stekt kjøtt kan jeg bruke kryddersmør for å få opp fettnivået - og det har 0,3 karber pr 100 gram!
Og for å "kurere" mangelen på brød skal jeg prøve meg på å lage Ziggylappene og slike ting..

Samtidig tror jeg at uansett kur blir det å være en omstillingsfase, de første par ukene BLIR å være rare, og jeg har også troen på at det blir enklere når man har kommet seg i gang, fått seg en rytme, og finner fler og fler ting man liker... Gi det litt tid

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:04   #6
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Nå er jeg ganske ny også, men våger meg på å si hva jeg tenker om det du sier fordet...
Jeg synes også bacon er pyton! Eggene får jeg ned, men bacon blir neppe en fast del av mitt kosthold...
Jeg tror likevel ketolyse kan gå fint.. har oppdaget f.eks at til stekt kjøtt kan jeg bruke kryddersmør for å få opp fettnivået - og det har 0,3 karber pr 100 gram!
Og for å "kurere" mangelen på brød skal jeg prøve meg på å lage Ziggylappene og slike ting..

Samtidig tror jeg at uansett kur blir det å være en omstillingsfase, de første par ukene BLIR å være rare, og jeg har også troen på at det blir enklere når man har kommet seg i gang, fått seg en rytme, og finner fler og fler ting man liker... Gi det litt tid

egentlig veldig enig

jeg er bare sånn av natur, overtenker og analyserer alt så innmari at jeg blir lei før jeg er kommet igang.. hehe
får se om jeg prøver like strengt et par uker til å se om jeg blir fortroelig med ketolyse.. vis ikke går jeg over til lavkarbo generell istede evnt fedon...

vet bare at det da vil ta lenger tid å gå ned, det som er så genialt med ketolysekuren det skal vist gå ganske fort

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:05   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

Å ang stixn, hører alle sier det der, jeg drikker jo 4-5 flasker 0,7 dl vær dag! jeg er på do sikkert 10-12 gang å tisser er oppe i3-4 liter pr dag , aldri under 3 vertfall.. åffer blir stixn min fortsatt knall lilla vær kveld?

Dette opplevde jeg i starten også, på mail jeg sendte til Torkil fikk jeg dette svaret:

Sitat:

Hei Du drikker i hvert tilfelle IKKE for lite. Du spiser sikkert godt med fett og har en flott ketose. Det lover godt for et kommende vbekttap. Koz deg, dette er flott.
Torkil

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:11   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: hva mener dere om dette?

Om du ikke er i ketose så må du spise mindre fett, det er kun i ketose du kan pøse på slik som f.eks jeg gjør.

Har du lest noen bøker? Det er jo flere veier til Rom, men man må vite om de, ta en beslutning på hvilken vei man vil gå og følge den.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:13   #9
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Lisekir, her.

egentlig veldig enig

jeg er bare sånn av natur, overtenker og analyserer alt så innmari at jeg blir lei før jeg er kommet igang.. hehe
får se om jeg prøver like strengt et par uker til å se om jeg blir fortroelig med ketolyse.. vis ikke går jeg over til lavkarbo generell istede evnt fedon...

vet bare at det da vil ta lenger tid å gå ned, det som er så genialt med ketolysekuren det skal vist gå ganske fort

Jeg tror du blir å klare deg fint på ketolysekuren jeg, så fort du begynner å se resultatene av den... Vet jo selv også det at nå første uka er tung, fordi man vet jo ikke enda hvordan det går og om man gjør alt rett og slike ting... så fort man begynner få rutiner på maten og mål for at dette går bra, tror jeg kuren blir å gå mer eller mindre av seg selv..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:31   #10
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Om du ikke er i ketose så må du spise mindre fett, det er kun i ketose du kan pøse på slik som f.eks jeg gjør.

Har du lest noen bøker? Det er jo flere veier til Rom, men man må vite om de, ta en beslutning på hvilken vei man vil gå og følge den.

Jo mere jeg leser jo mere forvirret blir jeg..

etter jeg rotet meg inne på forumet her har jeg blitt ennå mere forvirret.hehe

Det er så mange veier til rom at jeg går meg vill
nei vi får se.. har jo syndet idag med 2 skiver rugbrødklarte ikke å dy meg...

nei vi får se hvordan dette går.. tror jeg har gått ned altså, er ikke det det står på.. det skyldes nåkk oxo hyppigere og mindre måltid, mye mere trening og masse masse vann, så ketolyse skal ikke få all æren

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:33   #11
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Dette opplevde jeg i starten også, på mail jeg sendte til Torkil fikk jeg dette svaret:

så morro ennå jeg har spist alt for lite fett.. men vet jo at man kan få utslag på ketostix uten å gå ned oxo.. time will show

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:45   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva mener dere om dette?

Tror kanskje du ville trives godt på Fedon?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:58   #13
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva mener dere om dette?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Tror kanskje du ville trives godt på Fedon?


det er nåkk rundt der jeg kommer til å havne ettervært, må bare finne min greie lism

jeg sliter virkelig med treninga på ketolyse , har ikke noe å gi i det hele tatt, og jeg akter ikke å gi opp treninga nå som jeg var så godt i gang.. så derfor ble jeg mere å mere itvil om ketolyse var noe for meg.. 4 spinning timer pr uke , i ketose, veldig vanskelig spørr du meg

er vi ikke alle sånn når vi har mange kilo å gå ned at det helst skal sje,NÅ, og da frister alle dietter som lover raskt resultat, men oppi alt må jeg huske at jeg skal leve med det resten av livet mitt.. var litt kjapp i avtrekkeren kansje... må nåkk bare belage meg på år for å komme med i mål, som er -30 kilo.. men jeg skal greier det, til slutt

fra og sitte stille og ete junk, til å trene spinning 4 dager i ukene, drikke 3 liter vann og spise sundt og godt må det jo gå den rette veien uansett hvilken vei jeg tar i hope

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 17:32   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva mener dere om dette?

altså; hvis du vil gi det en sjanse så gjør det. Ordentlig. Tror svært mange blir slappe, "sure muskler", småuvel etc i starten.

Hvis ikke, bestem deg fro å prøve fedon, enkle prinsipper, mulig med litt brød etc. Da må du riktignok passe mer på fett og sukker da. Og lån deg en bok...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 17:50   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva mener dere om dette?

For et helt praktisk svar, du kan lage røra til lollypopbrød og steke den (MED BAKEPAPIR UNDER!!!) i langpanne, helt tynt. Da har du vipsvips knekkebrød! Det er bare 7 karber eller noe sånt i hele røra!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hva mener dere? annemerete Ketolysekuren 10 12-03-07 02:19
Hva synes dere om dette? musikeren Lavkarbo generelt 23 22-03-06 19:39
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no