Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ny i forum og ny på ketolyse

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-09, 12:37   #1
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Ny i forum og ny på ketolyse

Hei alle sammen.
Er ny her i forumet og er ny til ketolysekuren. Har blitt anbefalt denne av mange, og den kan passe meg godt tror jeg. Lest boken et par ganger og mener fortsatt den er for god til å være sann

Er 22 år, student, grafisk designer og illustratør, og veier idag 123kg. Jeg er 1.86 høy. Så dermed har jeg litt ekstra jeg gjerne skulle kvittet meg med. Sikter meg først inn på tosifret før jeg går for idealvekta Og tenkte at dette var stedet jeg kunne få inspirasjon til det. Idealvekt for meg er nok ca 92kg siden jeg har over gjennomsnittet med muskler.

Har dog et par spørsmål da.

1. Lightdrikker som Coca Cola Zero inneholder jo søtningsstoffer. Stemmer det at disse er de som ikke er godtatt?

2. Til middag o.l. Hvor mange gram grønnsaker spiser en på min vekt? Regnet litt på det og uansett hva man blander blir det ca 3g karbs på 100g. Så er 200g en god grense? Da får jeg jo i meg endel vitaminer.

3. Er det greit å ta tran til ketolyse?


Dette virker som et fint forum. Jeg gleder meg til å være her mer med dere gjennom godt og vondt

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:46   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Heisann og velkommen hit

Kan bare stemme i at ketolysekuren er en herlig måte å gå ned i vekt på

Du kan drikke zero, er søtet med aspartam, som ikke er så bra. (ligger flere tråder om dette ute på forumet ) Og det kan være vektbrems Og kunstug søtt trigger søtbehovet hos mange (f.eks. meg)

Du skal ha i deg 15- 20 karber om dagen, mesteparten bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Fordel grønnsaker til hvert måltid, det er det beste. Da får kroppen jevn tilgang på vitaminer, mineraler og enzymer.

Spis deg mett til hvert måltid og spis når du er sulten. Fett holder deg mett. Viss du blir veldig fort sulten igjen, kan det tyde på for lite fett i kosten.

Torkil anbefaler i boka å ta tran i tillegg Jeg tar trankapsler

Dette er et flott forum, her får man både oppbacing, ros (og ris, når det trengs

Kjempemasse lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:55   #3
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Noen her som bruker å koke grønnsakene inne i sølvfolie?

Man former sølvfolien som en pose, heller i litt olje. Kutter opp grønnsaker som tåler litt behandling, squash, paprika, chili, cherrytomater, selleri o.l. Tilsetter valgfritt krydder og gjerne en klatt med kryddersmør eller meierismør.

Lukk igjen posen. La et lite hull være igjen til lufting. Sett den i stekeovnen i ca 8 min eller i ei grillpanne under lokk.

Funker det som tilbredning på ketolyse?

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:56   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Ovnbakte grønnsaker er en slager jah

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:58   #5
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Velkommen hit Graphicjunkie

Jeg følger ikke ketolyse men følger allikavel en ganske streng lavkarbo.
Selv tar jeg tran og udo`s choice hver morgen.

Når det gjelder Cola Zero så hender det at jeg drikker det en eller annen helg eller på besøk hos noen. Hos meg så trigges ikke noe søtbehov. Men det er klart at søtningstoffer som aspartam er ikke bra i større mengder. Hovedregelen bør vel være å drikke mest mulig rent vann og unngå produkter med søtningstoffer, men det er mange som ikke klarer seg uten og drikker slikt hver dag.

Selv sverger jeg mest mulig til vann (men man kan f.eks ha en mugge vann med en sitronskive i kjøleskapet til enhver tid, eller krydre vannet med andre ting hvis man ikke er så glad i vannsmaken.)

Uansett så ønsker jeg deg lykke til og håper du oppnår gode resultater

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:37   #6
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Takk takk dere Koselig.
har egentlig et spørsmål til jeg. Hvordan skal man få i seg nok fett på denne kuren. Jeg spiste en sen frokost idag. 1/2 omelett (3egg), 4 skiver bacon og 100g brokkolitopper. Et par timer etter tok jeg en spiseskje linfrøolje.

Idag skal jeg også på jobb kl 16 - 22. Satser på å ha med meg blandet salat med osteterninger i for å få litt fett der og. Vel hjemme igjen blir det grønnsaker stekt i smør og en spiseskje linfrøolje igjen før jeg legger meg.

Er dette greit nok for en dag? Jeg mister jo det jeg skulle hatt til middag siden jeg ikke rekker det.

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:46   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Ligger det ikke noen matbutikk på veien med ferskvare- eller kjøttdisk da, så kan du kjøpe med deg en diger pose varme kyllingvinger? Det bruker jeg ofte å ta med i farten, på jobb.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:50   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

...dessuten så bruker jeg å spise et skikkelig kjøttmåltid seint på kvelden jeg, sånn i ti-ellevetida ofte, for da er jeg sulten. Gjerne nakkekoteletter stekt i smør og fløte. Du må ikke være redd for å spise skikkelig på kvelden altså, det har ingen ting å si for vektnedgangen. Jeg har gått ned 40 kilo med kotelettene mine klokka elleve om kvelden jeg...

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:51   #9
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Jeg jobber i en matbutikk deltid. Og er dit jeg skal idag. Kan man spise skinnet på kyllingvingene altså? Kyllingvinger er jo superdigg

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:59   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Du SKAL spise skinnet på kyllingen. OG fettet på ribba og kotelettene. (Animalsk) fett metter mest, og det er det som gjør at du går ned i vekt.

Det eneste som KAN være med kyllingskinn er hvilket krydder som brukes på kyllingen. Noen kryddertyper kan inneholde litt sukker. Men ikke mye. Siden du jobber der så kan du jo bare spørre dem i kjøttdisken?

Du trenger ihvertfall det fettet om du skal holde deg mett. Glem det du (sannsynligvis) har lært av tidligere "slankefilosofier", om at du skal spise magert magert magert. NÅ...skal du spise fett fett fett!!!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:03   #11
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Det virker så utrolig sykt. Men etter å ha lest boka virker det jo riktig. Og det jeg har lest her inne bygger jo bare under. Takk for hjelpen hvertfall. Har allerede et bedre innsyn i hvordan jeg skal leve på den kuren her

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:09   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Ikke sant?! Det er helt sprøtt, men det fungerer. Jeg må jo snart begynne å tro på det selv også, nå når jeg har tatt av 40 kilo på å spise bare fett fett fett...

Det fungerer sånn at karbohydrater gjør at fettet du spiser lagres på kroppen.
Når du ikke spiser karbohydrater lagres det ikke fett. DA er det derimot sånn at det fettet du spiser er med på å forbrenne fettet du har på kroppen.
-SCHTILIGE GREIER, spør du meg...!!!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:12   #13
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Enig der. Det er utrolig stilig. Og i tillegg ved å lese den boka av Torkil har jeg fått et utrolig mye bedre innblikk i hvordan kroppen fungerer. Vinnvinn situasjon. Før har jeg bare hatt innblikk i muskelbygging og sånt. Men nå også forbrenning.

Jeg er jo som sagt student og er mye på skolen. Noen tips til hvordan jeg får i meg det jeg skal i løpet av en dag? Jeg lager store porsjoner når jeg lager mat så jeg kan ha med meg mat og sånn rundt omkring. Er jo ikke bare for en student og handle og handle når vi har pittelitt begrenset budsjett.

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:24   #14
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Hmm...jeg trooor: plastbokser i gross, og finlesing av reklamer med kjøttvarer på tilbud. Evt. også å kjøpe kjøtt til halv pris fordi det går ut på dato neste dag. Sleng rett i fryseren, og bruk senere. Men hold deg unna kyllingvarer som går ut på dato neste dag, -har ofte opplevd at disse er blitt sure allerede.

Dessuten: kjøttdeig (frossen) fra Namibia. Mange som har den. Nyyydelig kjøttdeig til 17 kroner for halvkiloen, tror jeg.

Men som sagt: plastbokser i gross...!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 01:19   #15
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Hvordan er det visst man en dag feks ikke får i seg nok fett, men likevel holder seg veldig bra iforhold til karbohydrater og sånne ting? Kan det ødelegge en hel uke?

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:00   #16
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Kan jeg også stille spørsmål i denne tråden?
Er fersking jeg også

Lurer også på det med fett....hvor mye skal man ha liksom?
F.eks. hvis man spiser kyllingvinger....er de fete nok i seg selv, eller må man ta noe fett utenom?

Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:49   #17
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

tror jeg har lest 100 - 200g fett jeg et eller annet sted.

Kyllingvinger alene dekker jo ikke det behovet her. Så du må spe på med mer fett i løpet av en dag.

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:20   #18
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Graphicjunkie, her.

tror jeg har lest 100 - 200g fett jeg et eller annet sted.

Kyllingvinger alene dekker jo ikke det behovet her. Så du må spe på med mer fett i løpet av en dag.


Tenkte mer på om en trengte å dynke kyllingvingene ytterligere i fett dersom man spiser det som et enkeltstående måltid.
Prøver jo å steke maten i rikelig med smør, ha olje på salaten osv men jeg klarer ikke å gjøre som andre her og ta seg en shot med ren olje eller en skje med fett...
Og så er det de som sier at dersom du blir fort sulten er det et tegn på for lite fett...men jeg er ikke sikker på om det er sult eller sug jeg føler kort tid etter et måltid...

Er man fersking så er man fersking...

Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:09   #19
Graphicjunkie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 34
Graphicjunkie er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Du kan jo lage en dip ellernoe av sæterrømme ellerno da Så får du jo mer fett

Graphicjunkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:55   #20
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Ny i forum og ny på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Graphicjunkie, her.

Du kan jo lage en dip ellernoe av sæterrømme ellerno da Så får du jo mer fett

Takker for tips

Må jo ha gjort noe riktig for jeg har hvertfall tatt av nesten 3 kg på denne første uka!
Men man blir sikkert litt stressa og usikker i begynnelsen...

Og da er det godt å ha dette forumet, her finnes jo svar på alt..nesten

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tregt forum! Manina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 21 30-08-07 22:59
Ketolyse.no _ Forum, verdt penga?? Chumpsy Ketolysekuren 24 22-09-05 16:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no