Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Snop i påskeegget eller ikke?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-07, 22:52   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Snop i påskeegget eller ikke?

Snuppa er 2 år og 3 mnd..

hu har smakt snop men det er sjelden.. i gjennomsnitt en gang hver 2 mnd vil jeg si..

Hadde en samtale med mor i dag om påskeegg.. hu er veldig imot at barn skal få unødvendig sukker..

hu mente at snuppa måtte få påskeegg med litt snop i...

jeg er veldig i tvil.. vil jo ikke at ketolyse skal gå utover henne, men jeg ser på snop som noe unødvendig.. og blir sjikkelig irritert når de deler ut snop i barnehagen i tide og utide...

Samtidig tror jeg ikke det vil skade henne med litt sjokolade i påskeegget i år.. vi skal være på hytta til svigers og der kommer det til å være mye snop på kveldene men tviler på at det blir satt fram når hun er våken uansett...

kommer ikke til å begynne med fast lørdagsgodt ennå.. men hun får jo en gang i blandt..

Men kjeks får hun så og si aldri, aldri av meg iallefall hender hun får av mormoren min, som ikke vil høre på at herdet vegetabilsk fett som kjeks inneholder er skadelig og totalt unødvendig..

greitt at det ikke er skadelig en gang i blandt, men hva er vitsen liksom..

uff snakker meg helt vekk her nå jeg..

setter pris på deres meninger rundt dette temaet,..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 23:23   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

En liten lenke:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=p%E5ske

(Den taler vel for seg. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 00:11   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Aller helst vil du vel at hun skal få et normalt og avslappet forhold til mat og godteri... Nå har jeg ikke unger selv, men jeg vil tro at i en alder av 2 år kan hun enda ikke forbinde tingene med noe særlig, og at hun derfor ikke vil skjønne noe av å ikke få godteri. Samtidig er det jo noe med tradisjonen da.. Men hva med å innføre en"midt-mellom" tradisjon med litt sjokolade, men mest nøtter og noen fruktbiter? Druer er jo fine til sånt, det samme er mandarinbåter osv. Det innholder jo litt sukker, men det er likevel mye bedre enn f.eks smågodt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 00:39   #4
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Sønnen min er 4 år han skal få godteri i påskeegget sitt. Han spiser så sjelden sukker at jeg ikke ser på det som skadelig å la han få godteri innimellom. Vil ikke at han skal ha noe unormalt forhold til mat, så han spiser sunn og god mat til hverdags, og får noe sukkerholdig en gang iblandt, f.eks. når det er påske.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 09:33   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Mine skal få snop i egget sitt. Litt snop innimellom ved spesielle anledninger synes jeg er helt greit. Men man behøver ikke fylle egget til randen med det mest sukkeraktig man finner

I egget til ungene er det plass til ren sjokolade, tørket frukt, rosiner og kjeks fra helsekosten. Minsten er nøtte og eggeallergiker så marsipan er totalt utelukket dessverre, da også hjemmelaget.

Jeg er mer opptatt av å begrense mengden snop. Når jeg ser de enorme påskeeggene som selges så blir jeg veldig matt... de rommer jo drøye kiloen snop. Her har vi, i forhold, små egg. I tillegg så får de ikke småspise godis fra egget hele uka. Påskeharen på kommer på påskeaften og da er det lov å dykke ned i egget til det er tomt. Tennene setter pris på den måten å spise egg på

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 10:39   #6
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

hei. jeg har selv barn, to gutter på 2 år og 6 mnd. Jeg har lyst til å gi påskeegg til den størsten.farmora er veldig oppsatt på sukker og godteri til alle barnebarna, jeg synes d blir i d meste laget. Men jegsynes hvis han skal få kose seg med noen kan d heller være rosiner, nøtter, kjeks, mørk skjokoladeBiter og kan legge et flaxlodd, en tegnebok, påskepynt. Alt trenger ikke å være mat, men gøy kan d være!

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 11:56   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Jenta mi får snop i påskeegget. Som Heddas sønn, så spiser også vesla mi lite sukker ellers, så det egget ser jeg ikke på som noe problem. Hun er 3,5 år.
Jeg har kjøpt det største egget som er å oppdrive, hehe. Skal fylle det med en sjokoladehare og litt snop til (hun elsker heldigvis mørk sjokolade), noe tørket frukt og nøtter, et barneblad og en leke eller to.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 12:03   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har kjøpt det største egget som er å oppdrive, hehe. Skal fylle det med en sjokoladehare og litt snop til (hun elsker heldigvis mørk sjokolade), noe tørket frukt og nøtter, et barneblad og en leke eller to.

Sånn gjør jeg det også. Stort egg, litt godteri og et blad og litt leker. Da blir det ekstra spennende.

Sitat:

og blir sjikkelig irritert når de deler ut snop i barnehagen i tide og utide...

I barnehagen barna mine gikk i, nektet foreldrene at godteri skulle deles ut. Så det ble det slutt på ganske fort! Da kan de heller dele ut litt frukt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 12:09   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Snuppa mi går i sukkerfri barnehage. Vel, nesten da, de baker jo pepperkaker og har en SJELDEN gang kakao og slikt. Men søtt pålegg og burdagskaker er bannlyst. Det er jeg glad for.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 12:20   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

Men kjeks får hun så og si aldri, aldri av meg iallefall hender hun får av mormoren min, som ikke vil høre på at herdet vegetabilsk fett som kjeks inneholder er skadelig og totalt unødvendig..

Nå finnes det bokstavkjeks uten herdet fett, som er litt grovere og har litt mindre sukker. Gode! ()

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 20:12   #11
La luna hermosa
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.

og blir sjikkelig irritert når de deler ut snop i barnehagen i tide og utide...

Er det sant????

Huffameg...

Hilsen Luna

  Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:11   #12
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Sånn gjør jeg det også. Stort egg, litt godteri og et blad og litt leker. Da blir det ekstra spennende.


I barnehagen barna mine gikk i, nektet foreldrene at godteri skulle deles ut. Så det ble det slutt på ganske fort! Da kan de heller dele ut litt frukt.

De får frukt, men når det er noe høstfest, påskefest, halloween, lucia og sånn deler de ut en dropseske eller sånn som på fredag fikk de 2 sjokolader hver..

men de har ikke kaker på bursdager og søte pålegg, så jeg forstår egentlig ikke helt hva det går i..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 21:50   #13
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Nå finnes det bokstavkjeks uten herdet fett, som er litt grovere og har litt mindre sukker. Gode! ()


Hvilke da? Snuppa mi liker bokstavkjeks. Utover det er det nok ganske håpløst å få ungene mine inn på noe slags redusert karbo-kosthold. Snuppa har jeg mer enn nok med å få TIL å spise...

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:08   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

I fjor lagde jeg påskeegg til tantebarnet mitt, hun var da 9 mnd, så snop var ikke noe hun hadde smakt. Jeg putta i noen kjeks (mariekjeks, så ikke av de sunneste ) pluss at hun fikk nye narresmokker, som ble den største gleden

Bare husk at nøtter ikke bør gis til små barn.... Jeg har vært borti et barn som har dødd av å ha satt nøttebit i halsen, så man bør være forsiktig...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 22:23   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av bluVelvet, her.

Hvilke da? Snuppa mi liker bokstavkjeks. Utover det er det nok ganske håpløst å få ungene mine inn på noe slags redusert karbo-kosthold. Snuppa har jeg mer enn nok med å få TIL å spise...

Det er de bokstavkjeksene som er i salg nå

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:01   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Bare husk at nøtter ikke bør gis til små barn..

Gjelder det alle typer nøtter, eller bare de harde? Tenker på f.eks mandelflak, pistasjenøttkjerner og pecannøtter som alle er ganske myke. Vet det gjelder for hele mandler, peanøtter osv. Har som sagt ingen unger selv, og vil ikke tråkke i salaten med hva jeg gir andres unger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:07   #17
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Gjelder det alle typer nøtter, eller bare de harde? Tenker på f.eks mandelflak, pistasjenøttkjerner og pecannøtter som alle er ganske myke. Vet det gjelder for hele mandler, peanøtter osv. Har som sagt ingen unger selv, og vil ikke tråkke i salaten med hva jeg gir andres unger.

Nøtter bør ikke gis til små barn nei. Kommer vel litt an på barnets modenhet muligens, men sønnen min har blitt tilbudt nøtter fra han var tre år. Men han liker det ikke, da.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:43   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Har vell med både modenhet og utvikling av allerger å gjøre, så jeg hadde ikke gitt barn nøtter i det hele tatt jeg... Under en viss alder så klart

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:49   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Vesla mi fikk malte nøtter ganske tidlig, på grøten. Raspede valnøtter og slikt. Jeg trodde det var greit, så heldigvis gikk det bra. Ingen i vår familie er allergiske mot noe som helst mat.
Bør jeg ikke gi mine neste barn malte nøtter? Jeg leser så mye forskjellig, blir jo helt forvirret. Hva slags alder er det snakk om? Under 3 år?

Nå får snuppa hele nøtter, men hun er jo 3,5 år. Tror hun begynte å få det et par måneder før hun fylte 3.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 11:47   #20
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Jeg vil ikke gi raspede nøtter til barn under et år. Dette er jo først pga at nøtter er en matvare som det er veldig lett å bli allergisk mot, og den kan gi kraftige reaksjoner. Hele nøtter bør ikke gis til små barn (under 3 år) og man bør være sammen med barna når de spiser de... skumle greier å sette i halsen.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:42   #21
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

HAHAHAHA!!!!!

Jeg leste overskriften i full fart "Sopp i påskeegget......"

"SOPP" tenkte jeg...?!?! WTF liksom....?

jaja... et lavkarbo-påskeegg bør vel inneholde litt sopp....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 18:07   #22
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Sønnen min er 4 år han skal få godteri i påskeegget sitt. Han spiser så sjelden sukker at jeg ikke ser på det som skadelig å la han få godteri innimellom. Vil ikke at han skal ha noe unormalt forhold til mat, så han spiser sunn og god mat til hverdags, og får noe sukkerholdig en gang iblandt, f.eks. når det er påske.

Har en sønn på 4 år selv.
Det eneste han ser frem til er lørdagene føler jeg (pga. lørdagsgodt)
Gir ham aldri mye, men litt.
Hva gir du sønnen din på lørdager?
Godtar han å ikke få lørdagsgodt?
Sønnen min skal få påske egg, men det irriterer meg at halve familien min har kjøpt påske egg til ham!

Har prøvd å gi ham andre ting på lørdagen...men det er liksom noe med barn og lørdager. Litt får han lov, selv om jeg kunne tenkt meg noe helt anett.

Men jeg kjenner jeg er irritert over hele lørdagen, for hva er vits i at vi lærer de å bruke kroppen som søppelbøtte hver gang det er lørdag, bursdager osv...

Hadde jeg bodd alene med sønnen min hele tiden hadde han nok likt mer frukt og grønt. Men det er ikke lett når alle utenom meg ser på lørfagen som sukkerdag...

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:03   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg vil ikke gi raspede nøtter til barn under et år. Dette er jo først pga at nøtter er en matvare som det er veldig lett å bli allergisk mot, og den kan gi kraftige reaksjoner. Hele nøtter bør ikke gis til små barn (under 3 år) og man bør være sammen med barna når de spiser de... skumle greier å sette i halsen.

Åja men da er jeg rimelig safe hehe. Hun fikk nok nøtter i raspet form før hun var ett år, men det var ikke før iallfall 9-10 mndr tror jeg. Hele nøtter går jo fint nå, og har gjort det siden hun var nesten 3 år. Man må se an barna også, tror jeg. Noen kan spise alt uten å sette noe i halsen, mens andre setter omtrent alt i halsen. Men 3 år er jo en grei regel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:17   #24
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Andreas skal få påskeegg med godterier i. Ren sjokolade og kinder er favorittene her i huset
Men på fredagene i butikken foretrekker han et blad istedet for gotteri og hvis han kan velge hva han vil ha til barnetv på lørdager så blir det revet ost...han er osteman
Heller revet ost enn noe som helst slag av godterier og snacks....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:19   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snop i påskeegget eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Pipp, her.

Andreas skal få påskeegg med godterier i. Ren sjokolade og kinder er favorittene her i huset
Men på fredagene i butikken foretrekker han et blad istedet for gotteri og hvis han kan velge hva han vil ha til barnetv på lørdager så blir det revet ost...han er osteman
Heller revet ost enn noe som helst slag av godterier og snacks....

Så bra. Har du prøvd å lage ostechips til ham? Bare høvle ost, del skivene i to (eller riv osten og legg den i små hauger) på stekeplate, krydre om du vil og stek til osten bobler skikkelig og begynner å bli litt gylden. Ta ut brettet og la de avkjøles før du legger dem på rist og lar de bli helt kalde. Vips - sunnere chips, sprø og god.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no