Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Tynnere hår

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-11, 09:04   #1
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Tynnere hår

Jeg syns at håret mitt har blitt så mye tynnere etter jeg begynte med lavkarbo. Jeg mister massevis av hår og det lille jeg hadde fra før er det nesten ingenting igjen av.
Er det noen av dere andre som har opplevd det samme? Spiser jeg for lite vitaminer? Er det noe kosttilskudd (annet en multivitamin) jeg bør spise?

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 14:50   #2
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Tynnere hår.

Kan være at du rett å slett ikke får i deg vitaminer nok...
Har fått tykkere å mere glansfult hår etter lavkarbo

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 14:52   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tynnere hår.

Mange som opplever å miste hår når de går ned i vekt. Vitaminene du bør tilføre er B-vitaminer, men det er ikke sikkert det hjelper i første omgang..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:28   #4
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tynnere hår.

jeg mister ikke så mye hår, men krøllene som jeg hadde begynt å få er på vei vekk heldigvis, har fått mer glans i håret.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 15:48   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Tynnere hår.

Jeg har mistet hår i 3 mnd nå.. ser ikke bra ut :S Vet ikke hva jeg skal gjøre selv.. Håpe det går over..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 01:01   #6
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Tynnere hår

Si det til legen, slik at du kan få en helsjekk med blodprøve. Jeg hadde tydeligvis B-vitaminmangel sist jeg gikk på lavkarbo. Jernmangel fikk jeg og, noe jeg syntes var merkelig siden jeg spiste så mye kjøtt :S

__________________


Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 05:37   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Tynnere hår

Helt normalt. Har ingenting som helst med lavkarbo å gjøre. Tilstanden kalles telogen effluvium og oppstår når kroppen blir stresset, som f.eks ved en fødsel eller ved slanking. Hårtapet stopper som regel etter 2-6 mnd etter det har oppstått. Det er viktig å merke seg at håret vårt alltid er ca. t0-tre månender på etterskudd med reaksjonen på noe i kroppen

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:07   #8
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Tynnere hår

Samme her, har snart ikke hår igjen, av mitt allerede tynne hår.. selv om dette sies å ikke ha sammenheng med lavkarbo i seg selv, men slankingen uansett kur, så opplever jeg å miste mer hår på lavkarbo en f. eks grethe roede. Mulig den første tiden med lavkarbo virker stressende på kroppen.

For å gi litt håp, så røyter jeg hakket mindre enn i forrige uke, så håper det stabiliserer seg nå. Angående vitaminer har ikke dette hjulpet meg, snarere tvert i mot, har fått kviser av alt b-vitaminet

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:17   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tynnere hår

Håret fell ved lauvsprett og lauvfall, sa alltid bestemora mi. Ikke heilt usant det
Har ikke merka noe spes håravfall på denne dietten.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:56   #10
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Tynnere hår

Og jeg har sluttet å miste hår etter jeg begynte med ketolysekosthold. . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:45   #11
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tynnere hår

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Helt normalt. Har ingenting som helst med lavkarbo å gjøre. Tilstanden kalles telogen effluvium og oppstår når kroppen blir stresset, som f.eks ved en fødsel eller ved slanking. Hårtapet stopper som regel etter 2-6 mnd etter det har oppstått. Det er viktig å merke seg at håret vårt alltid er ca. t0-tre månender på etterskudd med reaksjonen på noe i kroppen

Tusen takk for at du delte det der! Mistet masse hår høst 2008 og forsto aldri hvorfor. Prøvde ALT! At jeg mistet 10 kg sommeren og tidlighøsten kan være forklaringen. Et stort mysterium ble nå løst

  Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:16   #12
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Tynnere hår

Jeg mista også hår etter ca 2-3 mnd på lavkarbo. JEg byttet shampoo til en som heter Nisim. Etter at jeg begynte med den kunne jeg etter to mnd se tydlelig nyvekst av hår. Når har jeg spist lavkarbo i 1 år. Håret er tilbake til normalen. Jeg tror ikke det er unormalt å miste hår når en går ned i vekt, enten det er på den ene eller andre måten.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tjukkas i tynnere kropp Hillelille Fysisk og mental helse 8 31-10-09 16:49
Guuud nå må du ikke bli tynnere Chunky Lavkarbo generelt 34 29-07-09 18:22
Tynnere enn du tror? Dorothy Generell ernæringsdebatt 10 09-07-06 18:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no