Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

hei.... et lite spørsmål

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-05, 11:13   #1
Lennor
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 157
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys
Thumbs up

hei.... et lite spørsmål

Endelig har det løsnet, tror jeg... så har gått ned litt.. ikke så mye, men en kilo.. stresser ikke så mye, tror kanskje følgende kan være årsaker:

1. Jeg har hatt spiseproblemer i 12 år.. alt ifra ikke å spise til å kaste opp det jeg spiser, til å slutte å kaste opp men fortsatt ha problemet i "hjernen".. dette tror jeg kanskje har ført til at kroppen min holder på alt den kan og ikke slipper så fort.. kan det være mulig at det påvirker?
2. Har holdt på i to uker, men fikk selvfølgelig mensen midt i (er jo glad, alternativet ville vært på et litt ugunstig tidspunkt ) Men dette gjorde at jeg ikke bevegde meg på vektskåla men gikk ihvertfall ikke opp, da, som jeg vanligvis pleier å gjøre.. er dette også noe som påvirker? Nå er jeg ferdig med den og har gått ned da, som sagt 1 kg, så da vil jeg jo tro at det begynner nå..

Har nemlig blitt litt demotivert, eller kjent det litt håpløst av alle som går ned 6 kg første uka, liksom, mens jeg ikke har bevegd meg så veldig, men trøster meg med at det er pga fanatisk slanking tidligere.. har jo heller aldri spist så mye godteri eller mat heller, derfor har ikke overgangen nå blitt så stor annet enn at jeg har kuttet karber, for det spiste jeg mye av.. Cola, pasta osv.. er deilig at jeg nå ikke engang savner det.. klarer meg fint med det jeg kan spise. Liker også at det er en kur hvor man MÅ spise og det hjelper sånne som meg, for ved alle kurer jeg har prøvd før så har jeg blitt så fanatisk at jeg har sluttet helt å spise.. feks. en kur hvor man skal spise frukt fram til kl. 12, da har jeg endt opp med å kun spise en appelsin hele dagen.. ikke så veldig sunt, kan du si.. men nå kjenner jeg at Ketolyse kuren passer meg og min "hjerne" helt utmerket og er strålende fornøyd..

Vil forsåvidt nevne at jeg har fulgt kuren til punkt og prikke og har også bevegd meg... Tisser ganske lilla på stixen, prøver å drikke nok vann også...

Men så vil jeg endre den vekt-viseren på signaturen min, da, men det får jeg ikke helt til...noen som har noen tips??

Takk for råd og tips..

__________________













I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den



Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 08-07-05, 11:24   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hei Lennor!
Så flott at du er begynnt på lavkarbo etter så lang tid med spiseproblemer! Det er det lureste du har gjort tror jeg (sånn uten at jegvet noe om andre lure ting du har gjort i livet ditt da.. men i hvertfall i forhold til mat da kan vi si.)

Jo lengre du har slanket deg og vært på kurer, desto vanskleigere kan det være for kroppen å balansere seg, og gjøre det riktige.

Det er flott at du ikke stresser fordi stresshormoner hindrer vektnedgang (de signaliserer det motsatte...)

Det kan absolutt høres ut som at du er i gang nå da siden du ikke gikk opp ved menstruasjon, og er begynt å gå nedover. Vi får håpe det har løsnet, og dersom det ikke har løsnet, så skal du ikke fortvile av den grunn, da finnes det mange andre tiltak du kan gjøre for å prøve å komme videre, - kansje du trenger mer karber? kansje du ikke spiser nok og trenger spise mer proteiner og fett? (får du i deg ca 90-100g protein om dagen?)

Vi har foresten en forumkategori for spiseforstyrrelser som du kan melde deg inn i i kontrollpanelet ditt dersom du ønsker det. (bare de som har meldt seg inn kan lese der).
Tickeren tror jeg noen andre må hjelpe deg med, den kan ikke jeg noe med..

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-07-05, 11:27   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Kroppen din trenger nok litt tid på å omstille seg. Det tror jeg du har rett i. Så flott at du har funnet en god måte å spise på. Nå får du i tillegg i deg alt du trenger av vitaminer og mineraler for ikke å tære på muskler eller ødelegge helsa.


Jeg ønsker deg lykke til...det har nok snudd nå.

Ang Ticker'n....du er nødt til å lage ny hver gang du skal endre den....dessverre litt tungvint, men sånn er det

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 08-07-05, 11:33   #4
Lennor
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 157
Lennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlysLennor er et fyrlys
Thumbs up

Jepp, skal melde meg inn i den gruppa, kanskje de der også har vært borti det samme.. Er utrolig digg å kunne gå på en kur som får meg til å konsentrere meg om mat på en positiv måte.. Har også vært veldig ops på det, så jeg har bedt noen venner og kollegaer om å holde et lite øye med meg og hvis noe endrer seg og det virker som om jeg får problemer så skal de "ta meg litt" :-) men det ser ikke ut som om jeg trenger det nå. Deilig å få et normalt forhold til mat.. føler det kommer..


Har fått ordnet tickeren.. gøy at den viser noe, ihvertfall..:-)

tror jeg spiser nok, passer på å få i meg nok karber, spiser en del grønnsaker og kjøtt.. men er myyyye mindre sulten enn jeg var, og prøver å lytte til kroppen, spise når jeg er sulten. La for en gangs skyld kroppen styre dette naturlig og ikke hjernen.

Energien har kommet også, føler meg mye bedre inni meg selv enn jeg har gjort før..

__________________













I dag er første dagen i resten av mitt liv
Så deilig at jeg får oppleve den



Lennor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 13:20
masse rare spørsmål ang.ketolysekuren! Matilde Ketolysekuren 2 26-05-05 14:06
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål Bambina Atkins kosthold 7 10-03-05 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no