Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Italiatur - hvordan skal dette gå??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-07, 12:25   #1
Henriksmamma
Nytt Medlem
 
Henriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 2
Henriksmamma er på en erverdig vei

Italiatur - hvordan skal dette gå??

Heisann! Jeg er ny her inne, men har smuglest og blitt smugpeppet av alle deres innlegg fra før!!

Jeg og mannen min skal på barnefri tur til Roma i påsken. 5 dager i Roma - hvordan i alle dager skal dette gå?? Jeg er i Ketolyse på 3.uken og har foreløpig gått ned 7 kilo!! Det er nesten så jeg kjenner forskjell på kroppen annenhver dag!?
Jeg er superfornøyd og kan nesten ikke vente til flere resultater begynner å vise!!
Problemet er jo da at jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme meg igjennom denne turen uten å ødelegge for meg selv?! Jeg har hatt 5 måltider for dagen ( 3 store og 2 små ) med totalt ca. 16-22g karbohydrater per dag i disse tre ukene. Jeg vet med 100 % sikkerhet at dette blir mer enn vanskelig å overholde på turen! Jeg håper noen av dere kan gi meg tips på hva jeg ikke bør spise der nede og hva jeg bør fokusere på. Vi kommer selvsagt til å spise ute hver dag, både til lunsj og til middag ( frokost på hotellet : omelett til forkost, burde vel gå greit? ) Jeg virkelig håper noen kan hjelpe meg; jeg har vært kjempeflink hittil, men innser at jeg ikke kan holde denne kuren i disse 5 dagene. Det blir selvsagt mye gåing i Romas gater - så det blir jo mosjon, ihvertfall!

Er det forresten noen som har noen fine oppskrifter til oss som går på Ketolyse; kanskje til og med hvor antall gram karbisser er oppgitt per måltid?

Jeg heier på oss alle sammen og er så glad jeg har funnet meg dette forumet! Ingen vet at jeg slanker meg; og derfor er gleden over å dele med dere dobbel så stor!!

Jeg ønsker å gå ned 10 kg. til; da vil jeg endelig føle meg "vel " nok til å kunne løpe på stranden i sommer og leke med ungene mine, uten å føle meg som en ukontrollert flodhest; ingen god følelse!!
I forgårs våget jeg meg til og med inn på "vanlig "avdeling i klesbutikken og kjøpte en bukse som PASSET!!! Det er en stund siden jeg gjorde det!! Jeg var så stolt at jeg nesten lettet!!!

Henriksmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:31   #2
Anneliii
Juniormedlem
 
Anneliii sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Innlegg: 40
Anneliii er på en erverdig vei

Sv: Italiatur - hvordan skal dette gå??

Hei!
Åh så heldig du er som skal til Italia. Dit har jeg alltid drømt om å reise.. håpe jeg får gjort det snart. Mitt beste tips er at når du bestiller mat, så ber du om salat isteden for det andre tilbehøret. Hjelper litt hvertfall da. Ellers så må du vel nesten se på hver enkelt matsituasjon. Ser liksom ekstra vanskelig ut når man tenker på at man skal være der i "fem dager" isteden for å tenke hver enkelt måltid for seg. Hvis du skjønner hva jeg mener? Ta en dag av gangen, så går det nok så fint atter
Ha en goooood tur, heldiggrisen

Anneliii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:43   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Italiatur - hvordan skal dette gå??

En annen viktig ting er å alltid bestille forrett. Disse er ofte fett- og proteinrike.
Tradisjonelt spiste italienerne alltid en forrett før evt. pasta eller annen hovedrett.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:53   #4
Henriksmamma
Nytt Medlem
 
Henriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 51
Innlegg: 2
Henriksmamma er på en erverdig vei

Sv: Italiatur - hvordan skal dette gå??

Ja, det er disse 5 dagene x X antall maåltider en skal igjennom; jeg vil ikke spolere hele greien liksom!!
Grunnen til at vi skal til Roma er: for 4 år siden fikk jeg kreft. Jeg fikk 50/50 sjanse for å overleve. Vi hadde alltid ønsket å reise til Roma, og bestemte oss for å gjøre dette før operasjoner og behandlinger. Vi er ikke spesielt religiøse, men ble veldig grepet av å komme til Peterskirken Den var fenomenal og vi endte opp med å komme dit hver dag for en times tid med ro,"meditasjon" og bønn. Jeg kysset også St. Peters føtter 8 St. Peter ble også korsfestet, men følte seg uverdig til å dø på samme måte som Jesus; han ba derfor sine bødler om å bli korsfestet opp-ned! ). De sier at om man kysser hans føtter, skal man bli helbredet.
Den siste dagen vi hadde vært der, bestemte jeg meg sånn i farten å kysse St. Peter sine føtter på vei ut av St.Peterkirken.
Jeg er ikke overtroisk eller noe, men jeg er ihvertfall frisk og syptomfri. vi ønsker oss en kjærestetur bare mannen og jeg, og vi ønsker begge å gå tilbake til Peterskirken og si "takk".
Alt dette blir emosjonelt, og jeg vil virkelig nyte turen.
JEg vil bare unngå å legge på det jeg her vært så flink til å ta av! Tipset om salat til maten istedenfor "annet" var bra! (takk!) og det med forretten likeså; veldig smart; må ærlig talt si jeg ikke hadde tenkt på det!

Henriksmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 13:08   #5
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: Italiatur - hvordan skal dette gå??

Misunnelig...

Det som er kjekt i Roma er at du vanligvis velger det tilbehøret du vil til kjøttet, hvis du skjønner. Da kan du bestille f.eks. bare grønnsaker eller salat til :-)

Edit: Det står som oftest separat i menyen. Kjøttet en plass og tilbehøret en annen plass.

Edit 2: Rørende historie, Henriksmamma. Har et spesielt forhold til Roma jeg også men vi fikk ikke besøkt Peterskirken fordi det var et eget arrangement der da. Vi giftet oss der i 2000 og da var det jo jubileum og greier (2000 år siden jesus ble født).

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no