Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Dr.Atkins og forstoppelse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-04, 11:08   #1
Fleskepølsa
Juniormedlem
 
Fleskepølsa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Innlegg: 17
Fleskepølsa er på en erverdig vei

Dr.Atkins og forstoppelse.

Jeg har ikke vært på toalettet og gjort "grovere" ting siden mandag.
Er det vanlig at ting stopper litt opp på denne dietten?

Fleskepølsa er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 11:16   #2
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Har hendt med meg også, ja.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 11:26   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ikke ukjent problem for meg heller det...

Jeg spiser fiberknekkebrød - fiberrik / GG helsekli. Det løser mitt problem.

Du kan også ta fiber som kosttilskudd, da slipper du å tenke på karbohydratene...

Pass også på at du spiser nok fett... det smører...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 18:48   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Bare litt latter....

Her passet ordspråket ditt veldig bra ; ) LOL

Nalana


Opprinnelig lagt inn av psilocybe

Har hendt med meg også, ja.

nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 18:59   #5
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Nja, altså, nå mente jeg ikke at jeg ble forstoppet, bare at det gikk lengre mellom hver gang.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 00:33   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Har heldigvis aldri hatt problemer med forstoppelse,med unntak da jeg spiste vanlig mat og fikk i meg for mye fint mel jeg:-)

Som sagt er løsningen å få i seg fiber,Psyllium frø,kli eller liknende.
for min del blir jeg heller løs i magen hvis jeg spiser masse ost.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 01:39   #7
Fleskepølsa
Juniormedlem
 
Fleskepølsa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Innlegg: 17
Fleskepølsa er på en erverdig vei

Det eneste som jeg VET virker, er mais.

-Men det får jeg jo ikke spise.
Håper ting løsner snart, det har gått mange dager.

Fleskepølsa er avlogget   Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 11:50   #8
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jepp. Gikk særlig i begynnelsen veldig mange dager mellom hver gang jeg gjorde bommelom...
Det ble faktisk bedre etter hvert. Er der nå hver eneste dag.
Løsnet da jeg begynte å spise to klibrød til frokost og to til lunch.
Drikk mye
Spis mye fiberhusk
Hold deg i fysisk aktivitet

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 11:54   #9
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Laktulose er et lakserende middel man får kjøpt på apoteket. Og det virker meget bra. Ut i fra navnet forstår jeg at dette er et sammensatt sukker. Jeg mener å ha lest at dette ikke tas opp av tarmen, kun binder vann slik at det får en lakserende virkning.

Er det noen som vet om dette tas opp som karbohydrater?
Kan det brukes under introduksjonen?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 12:30   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av rsy

Laktulose er et lakserende middel man får kjøpt på apoteket. Og det virker meget bra. Ut i fra navnet forstår jeg at dette er et sammensatt sukker. Jeg mener å ha lest at dette ikke tas opp av tarmen, kun binder vann slik at det får en lakserende virkning.

Er det noen som vet om dette tas opp som karbohydrater?
Kan det brukes under introduksjonen?

RSy

Som det meste annet en får kjøpt på apoteket er ikke laktulose bra...
Brukt over tid vil det ødelegge tarmperistaltikken....

At en er forstoppet har med matintaket å gjøre (kan også ha med stress og lite søvn å gjøre også) , men poenget er at når årsaken er mat, og mangel av smørende mat, så løser vi det med å tilføre den maten vi mangler...

Psylliumfrø fungerer glimrende, og er anbefalt av Atkins. - kjøpes på helsekost, tror du skal ta en teskje blandet ut i vann daglig...

Ellers så er det jo viktig å få i seg nok fett...helle olje over maten når den er ferdig stekt....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 12:43   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Må ikke glemme å drikke mye vann etter fibertilskudd eller etter et fiberrikt måltid. Jeg drikker alltid to glass vann etter måltid og har aldri problemer med hard mage.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 12:57   #12
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Takk for innspill.
Noen som vet om lakulose tas opp av tarmen?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 15:41   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Thumbs up

Psylliumfrøene er knallbra!

Laktulose blir nok ikke tatt opp... Det gjelder nok forøvrig rensten av næringen i tarmen sammen med den også...

Psyllium Frøene har jeg prøvd nå... Knallbra!

Anbefales av Atkins mot treg mage, i alle fasene...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no