Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-10, 09:37   #501
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Såå mye har jeg gått ned siden jeg begynte på kuren:
http://www.sfk-laken.com/images/Karp...-web-LARGE.jpg

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 09:27   #502
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Såå mye har jeg gått ned siden jeg begynte på kuren:
http://www.sfk-laken.com/images/Karp...-web-LARGE.jpg


Så flink du har vært...

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:16   #503
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av nina75, her.

Så flink du har vært...

Takk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:37   #504
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Haha, det var en artig måte å illustrere nedgangen din på, Nupsida! Absolutt mye å være stolt av der.

I dag fikk jeg se at 75kg-grensa ble passert! Har hatt vekt-fobi i en del år nå så vet ikke helt sist jeg lå der. Men for 4 år siden var jeg vel omkring 70, gleder meg selvsagt vilt til å bikke ned på 6X-kiloene.. Går ikke så superfort, men går i alle fall rette veien, nedover. :P

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:27   #505
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er her!

Ville bare innom å oppdatere - Jeg er fortsatt på lavkarbo, ketolyse - men er ikke i form for tiden og så lei egg at jeg har vanskelig for å finne interesse for oppskrifter og det å lage mat. Så det går i litt enkle ting og definitivt for mye søtningstoffer og nok også for mye fløte, rømme og ost. Vekten står stille og jeg har ikke orket å veie meg på ganske så lenge.

Fortsetter på lavkarbo frem til vi reiser vekk til Jul - blir borte til midten av januar hvor jeg da begynner på igjen med ny kraft og giv!

Er inne og leser innimellom - heier masse på dere!!!

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:45   #506
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Heia! Jeg er også bare innom og heier! Jeg har ikke tatt pause fra lavkarboen, kun fra Skaldemansvarianten. Det ble for ekstremt og ga ikke resultater etter 4 uker. Da tenkte jeg at jeg går tilbake til vanlig lavkarbo; dvs ikke brød, potet, mel, ris, pasta mv. Jeg prøver å holde forholdstallet over 1, men samtidig registrerer jeg ikke hva jeg spiser.
Dagene er blitt bedre, med mindre matfokus; og det er mye mer komfortabelt å ha det sånn. Stå på videre; så stikker jeg innom en gang i blant

  Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 17:01   #507
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststarternes tråd

Ser ut til å være et fornuftig valg Dollsine. Jeg er av prinsipp i mot alle ekstremvarianter.

Går fortsatt ned veldig sakte (nærmest stillestående), men ned er ned, og jeg skal leve lenge .

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:30   #508
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Går fortsatt ned veldig sakte (nærmest stillestående), men ned er ned, og jeg skal leve lenge .

Å du verdens min hvor deilig det er å endelig møte en likesinnet! Synes å bare lese om alle som raser ned i vekt, og lite om de som meg/oss. Jeg har siden midten av juni gått ned hele 4,2 kg jeg. Målebandet viser liten endring og MEN! Jeg har vært inne i klesskapet og funnet tak i en del klær som det er lenge siden jeg har brukt - og noen av dem passer (eller er på vei til å passe).

Kroppen fungerer bedre enn noensinne; magen går så det suser (og det er ikke vanlig kost her i gården), sliter en del med hodepine men det hadde jeg før og. Allergien er blitt bedre, så totalt sett har jeg det veldig bra.

Holder meg unna vekten med unntak av en gang i uka, og bruker heller klærne som suksesskritere. Spiser egg/bacon/omelett til frokost, salat til lunsj og middag med fløtegratinerte grønnsaker til middag. Kveldsmat er microstekte osteskiver med smør og ost. Godt!

Synes jeg er heldig som kan spise så god mat, og føler jeg ikke forsaker noe som helst. Baker lavkarbobrød (Har dere sett Allers denne uka; sjekk den!) og spiser det ved behov eller når det passer sånn. Gleder meg til jul og ribba og svoren; det har jeg aldri kunnet gledet meg over før. Kommer til å savne potetgullet, men det får våge seg.

Skal prøve å komme innom litt oftere; dere har vært gode å ha de siste månedene

  Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:34   #509
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

siden midten av juni gått ned hele 4,2 kg

Ha ha ha; ser at jeg ikke har helt oversikten selv gitt; har gått ned 4,3 siden midten av juli Det er jo 1 kg i måneden det og egentlig veldig bra!

  Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 20:58   #510
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Au da? Ingen her siden jeg var her sist? Jeg som tenkte meg inn for å skryte av vektnedgang. Hele 200 g siste uke
Men jeg har det bra. Pølsegrateng til middag i dag; Jacops baconpølser fra Meny, brokkoli, fløte m/jbk og masse ost oppå var bærre lækkert. Hvordan er det med dere; har dere funnet andre tråder? Ikke gitt opp nei?

  Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:47   #511
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er fortsatt med... bare ikke så aktiv. Har hatt mye syke barn i det siste og tida strekker ikke helt til. Men er inne og leser litt i blant.

Planlegger for tida jula.. hva har dere tenkt å ha av julegodter og kaker?
Noen gode alternativer her? Jeg har tenkt å ikke skeie for mye ut i jula, hvis jeg klarer da...Men ting har gått fint til nå så det regner jeg med.

Planlegger en Sverigetur for å shoppe litt godis. Trenger litt forslag på hva som er godt og lavkarbo.

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:15   #512
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Når vekta tikker såpass jevnt nedover er det lite fristende å ødelegge for mye i jula. Jeg tenker å rett og slett bare bake div. lavkarbo-kaker og ting, ikke nødvendigvis julerelatert. Det eneste jeg har kjent savn etter er pepperkaker, men de sukker og mel-bombene kan man vel se langt etter. :P Ikke kommet over noen oppskrift for alternativer, i alle fall.
For min del blir jula deilig rett og slett fordi jeg får bedre tilgang til ingredienser, og kjøkken med kjøkkenutstyr. <3

Testet squash-pasta i dag, funker fett! Fint å finne flere retter som sannsynligvis kan varmes greit til middag i eksamenstida. ^^

EDIT:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16072 << Juleoppskrifter samlet i en tråd!

__________________



Sist redigert av Medli : 18-11-10 kl 23:34.
Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 14:37   #513
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Medli, her.

Når vekta tikker såpass jevnt nedover er det lite fristende å ødelegge for mye i jula.

Testet squash-pasta i dag, funker fett!

Enig med deg om at det er lite fristende. Jeg kommer til å savne potetgull; det har vært min julematfølgesvenn til julematen siden jeg lærte å gå. Pepperkaker og sånt er jo godt, men satser på å finne alternativer som veier opp for disse.
Hvordan laget du squashpasta??

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 20:52   #514
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg har lagd det totalt to ganger nå, og det smaker egentlig ingenting uansett hvilken framgangsmåte jeg brukte. Men nå er det jo tradisjonelt pastasausen som gir smak til pasta/spaghettiretter.

Man tar enkelt å greit å skiver opp squashen på en eller annen måte, selv tok jeg ostehøvelen. Deretter er det nok best å la det ligge i et dørslag, så ta en del salt over, for å la fuktigheten trekke ut. Lot det nok ligge i omkring 10min mens jeg holdt på med andre ting.
Squashen trenger ikke kokes så lenge, knappe 2 minutter. Kanskje t.o.m. litt kortere for å få litt mer solid konsistens. Det er også best å la den ligge noen minutter i dørslaget når man har tatt vannet av for å unngå masse vann på fatet.
Ellers så syns jeg selv at jeg egentlig må ha godt over en halv squash for å få noen nevneverdig 'mengde' til en porsjon.

Uheldigvis 'kom jeg på' at å spise pepperkakehus er det absolutt diggeste jeg vet.. Så spørs om det blir et brudd der. :P Nå settes slikt opp heldigvis bare én gang i året.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:07   #515
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Medli, her.

å spise pepperkakehus er det absolutt diggeste jeg vet..

Ha ha ha; høres ut som du planlegger en sprekk der ja! Skal prøve den "pastaen"; har savnet det selv om jeg ikke er verdens største fan.

Jeg har vært på bursdagsselskap i dag; forsynte meg med en liten cm bløtekake med krem pyntet med to mandarinbåter og en halv kiwiskive. Så søtt at det holdt i lange baner. Dette klinte jeg utover fatet sånn at det så mer ut, og brukte laaaang tid på å spise det. Pratet og var aktiv ellers sånn at jeg hadde den flisa liggende lengst mulig. Syns det gikk ganske bra på den måten!

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:06   #516
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Vet enda ikke resultatet av 3-4 uker juleferie, bestemte meg til sist å ikke ta med fitnessvekta. Føler i utgangspunktet resultatet blir 'positivt' uansett, for dersom jeg fortsatt har gått ned noe er det jo supert! Om jeg har gått opp så er det motivasjon til ny, skikkelig lavkarbostart med ekstra trening! Om jeg har stått mer eller mindre stille, får jeg bekreftet at jeg kan ha denne kosten + litt ekstra og fortsatt holde meg stabil.

Meeen... Måtte bare prøve den ultimate feit-testen før jeg reiser fra familien. Det er nemlig her den fryktinngytende bunaden henger i skapet, uendret på siden konfirmasjonen. Jaggu satt den ikke trangt på lengre! Husker hvor forferdelig den var under skoleavslutninga på vgs for halvannet år siden. Ville knapt puste, og var sikker på at den måtte sys på inntil neste obligatoriske bunad-dato. Siste 17. mai valgte jeg å ta på noe annet, siden det virket ork å dra med seg en for liten bunad til hybelen. :P Men i år skal den sannelig bæres med stolthet!

Husker ikke hvor mye jeg veide omkring konfirmasjonen, men var absolutt ikke spesielt overvektig, om så fall bare helt på grensen mellom normal BMI og 'overvekt'. Det er noen kilo igjen til det punktet, men allikevel deilig å få slik bekreftelse på at kroppen har blitt mindre.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:42   #517
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Hvordan går det med dere auguststartere? Oppdater meg!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 16:36   #518
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Er det noen av dere auguststartere igjen her?
Hvordan går det med dere?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:47   #519
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Er det noen av dere auguststartere igjen her?
Hvordan går det med dere?

Jeg er igjen værtfall. Går veldig bra her. Stått litt stille på vekta rett etter jul og ut januar, men for en drøy uke siden begynte vekta å tikke nedover igjen. Så nå er jeg snart under 100 for første gang på veeeldig lenge.

Flere som er igjen her?

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:54   #520
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er her Går veldig bra, bortsett fra forrige uke som gikk ganske dårlig. Men nå er det ny uke

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:55   #521
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Jeg er igjen værtfall. Går veldig bra her. Stått litt stille på vekta rett etter jul og ut januar, men for en drøy uke siden begynte vekta å tikke nedover igjen. Så nå er jeg snart under 100 for første gang på veeeldig lenge.

Flere som er igjen her?

Så bra!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:35   #522
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er også her....

  Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:01   #523
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Er kommet meg fint ned i 6x-kiloene nå, men sliter litt med sjokoholisme.. Har siden januar -alltid- hatt en eller annen bakst (brownies, kokosbollekake, sjokolade+peanøtter-konfekt) tilgjengelig.. Og spist på.. Brownieskaka ble borte i går, og nå fikk jeg lyst til å lage sånn peanøtt-ting igjen. Fant ut at jeg skulle sjekke vekta, for å forhåpentligvis få nok tilbakemelding om å skjerpe meg. Hadde kommet meg ned en halvkilo på to uker, som er saktere enn jeg gjorde før, men samtidig er det jo nedgang.. En kilo i måneden er litt kjedelig om man vil klare 5+ til mai/juni. :/ Er redd peanøttene og sjokoladen vinner i dag, men får prøve å satse bedre etter der igjen (det tenkte jeg jo ikke mens brownieskaka stod i kjøleskapet, neeeida... *sukk*).
Ironisk nok spiste jeg kun slikt 1 dag i uka mens jeg ikke gikk på lavkarbo alle tidligere år. :P Får vurdere kromtilskudd..

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:27   #524
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Medli, her.

Er kommet meg fint ned i 6x-kiloene nå, men sliter litt med sjokoholisme.. Har siden januar -alltid- hatt en eller annen bakst (brownies, kokosbollekake, sjokolade+peanøtter-konfekt) tilgjengelig.. Og spist på.. Brownieskaka ble borte i går, og nå fikk jeg lyst til å lage sånn peanøtt-ting igjen. Fant ut at jeg skulle sjekke vekta, for å forhåpentligvis få nok tilbakemelding om å skjerpe meg. Hadde kommet meg ned en halvkilo på to uker, som er saktere enn jeg gjorde før, men samtidig er det jo nedgang.. En kilo i måneden er litt kjedelig om man vil klare 5+ til mai/juni. :/ Er redd peanøttene og sjokoladen vinner i dag, men får prøve å satse bedre etter der igjen (det tenkte jeg jo ikke mens brownieskaka stod i kjøleskapet, neeeida... *sukk*).
Ironisk nok spiste jeg kun slikt 1 dag i uka mens jeg ikke gikk på lavkarbo alle tidligere år. :P Får vurdere kromtilskudd..

Du har ikke prøvd å øke fettinntaket da? Jeg pleier å starte dagen med en skikkelig digg bringebærsmoothie med MASSE olje oppi. Kan fint ta oppi 50-60 gram med olje uten at det smaker noe som helst.
Også tar du ett par egg og litt cottage cheese.

Det gjør at jeg ikke har lyst på sjokolade og søtt lenger, men så fort jeg ikke får i meg nok fett kommer lysten på kvelden etter noe søtt.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:06   #525
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Har tenkt litt på det også, men vil ikke si jeg merker noen større forskjell de dagene jeg spiser mer fettholdig frokost.
Men 'vet' egentlig viljestyrke burde holde, det er som regel snakk om å venne seg av ting. Vanskelig i kanskje 1-2 uker men så gir det seg, av erfaring.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 18:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no