Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Om man skal skeie ut litt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-09, 18:54   #1
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Om man skal skeie ut litt

... feks ei helg og lager ei lavkarbo kake eller lavkarbo vannbakkels med krem, og kommer litt over 15 karber bare den ene dagen, ødelegger man mye for kuren da? Må man start på nytt liksom eller går det greit med en bitteliten utskeijelse? (har så lyst på noe litt godt til helga....)

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:59   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: om man skal skeije ut litt...

Nei, det er ingen krise en sjelden gang. Det du da må passe på er å redusere andre karbohydrater den dagen. Slik at det totale dagsinntaket ikke overstiger for mye

Men det er viktig at det kun skjer skjelden. Da er det ingen utskeielse
Og det er viktig å fortsette i vanlig lavkarbodur videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:10   #3
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: om man skal skeije ut litt...

Det kommer litt an på hvor mye over 15gr du kommer over. Jeg kan være oppe i 30 gr om dagen og fortsatt være i ketose,men går ikke ned da.Har en hårfin grense på 20 sånn ca for og gå ned-men dette er individuelt.
Du trenger ikke starte på nytt som du sier. Spist er spist og du fortsetter som før,men la den kakekosen bli kortvarig og ikke for ofte,da gjør det minst "skade".

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:56   #4
karbokristina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 40
Innlegg: 25
karbokristina er på en erverdig vei

Sv: Om man skal skeie ut litt

Men lag ostekaka som det står oppskrift på i boka! Den er ganske mektig, så man "skeier ut" uten at det tar av! og den er utrolig god!! (men husk å ikke spise bunnen!)

karbokristina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 16:39   #5
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Om man skal skeie ut litt

Opprinnelig lagt inn av karbokristina, her.

Men lag ostekaka som det står oppskrift på i boka! Den er ganske mektig, så man "skeier ut" uten at det tar av! og den er utrolig god!! (men husk å ikke spise bunnen!)

Evt lage bunn av finmalte nøtter+temperert smør. Syns faktisk det er bedre enn den vanlige kjeks-bunnen! Og er det ikke uoverkommelig mengde karbs dersom du allikevel har tenkt å gå opp til 20-30g karbs den dagen...

Det står vel at ostekaka inneholder ca 35g karbs - det gir mindre enn 3g karbs/stykke (gitt at du får 12 kakestykker pr kake...) og hvis du har bærblanding (250g)/gelelokk oppå kaka får du ca 15g karbs mer, som vil gi ca 1g karb mer pr kakestykke (fremdeles 12 kakestykker/kake)

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 16:41   #6
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Om man skal skeie ut litt

Refererer seff til Gerds Ostekake yammi!

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skeie ut med potet til middag? tommygutt Lavkarbo generelt 13 31-07-09 09:25
Ok..for de som er fristet til å skeie ut i påsken..... Gunhild Lavkarbo generelt 1 21-03-08 19:09
Om man skal skeie ut! Lindabtn Ketolysekuren 49 15-11-07 21:39
Jeg har sluttet å skeie ut ... Solis Generell diskusjon 9 18-09-07 15:33
Skal vi skravle litt da?? Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 69 30-03-07 16:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no