Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gir snart opp ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-10, 10:34   #1
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Gir snart opp ...

Nå har jeg gått på Atkins i 3 uker, vært knallhard, ikke inntatt mer enn 20 gram karbohydrater hver dag, og har ikke gått ned mer enn 3,5 kg....har faktisk lagt på meg en halv kilo siste uka....
Blir snart sprø.....skjønner ingenting...forrige gang jeg gikk på dette(10 år siden) så raste jeg ned i vekt, og nå rikker det seg ikke en dritt...

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:53   #2
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Gir snart opp....:(

3,5 kg på 3 uker er jo veldig bra da.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:57   #3
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Gir snart opp....:(

3, 5 er råbra, ingenting å bli sprø for, jeg har bare lagt på meg etter jul uten å finne årsaken og er nå 200 gr unna startvekt i oktober- DET er kanskje litt mer å bekymre seg over.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:12   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Gir snart opp....:(

Ett gjennomsnitlig vekttap ligger på 0.5-1 kg per uke, så ditt resultat er jo over gjennomsnittet! Er jo ikke dårlig det?

Hadde du mistet særlig mye mer enn det, skal du ikke se bort i fra at det bare hadde vært vann-vekt. Er jo fettet som skal vekk!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:39   #5
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Sv: Gir snart opp ...

Er det vanlig å plutselig legge på seg igjen sånn uten videre da?

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:54   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gir snart opp ...

Det skal ikke så mye til før kroppen holder på vann og vekten går opp igjen!
Flere her som legger på seg opptil 2-3 kg i forbindelse med mens og også eggløsning!

Har man stresset mye, sovet lite, spist mye salt mat eller.........

Se det an noen uker før du får panikk, du! Vekttapet så langt er jo kjempebra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 22:03   #7
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Sv: Gir snart opp ...

Jo takk takk...er bare så sinnsykt demotiverende når det står bom stilli i halvannen uke, for så å ha øt en halv kilo igjen...
Tror muligens jeg har spist litt vel mye ost...
Man kan spise oopsie rolls på induksjon???

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 22:05   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gir snart opp ...

Opprinnelig lagt inn av julianne, her.

Jo takk takk...er bare så sinnsykt demotiverende når det står bom stilli i halvannen uke, for så å ha øt en halv kilo igjen...
Tror muligens jeg har spist litt vel mye ost...
Man kan spise oopsie rolls på induksjon???

Vet så lite om Atkins, men der er det tilmålte mengder ost, er det ikke?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 22:17   #9
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Sv: Gir snart opp ...

Jo, er det..så vet jeg har bomma litt der...men tilmålt mengde og antall karber pr dag har ikke helt stemt overens...har holdt meg innenfor 20 g uansett..men men...får gi det ei uke til før jeg gir helt opp...

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 23:14   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Gir snart opp ...

Opprinnelig lagt inn av julianne, her.

Nå har jeg gått på Atkins i 3 uker, vært knallhard, ikke inntatt mer enn 20 gram karbohydrater hver dag, og har ikke gått ned mer enn 3,5 kg....har faktisk lagt på meg en halv kilo siste uka....
Blir snart sprø.....skjønner ingenting...forrige gang jeg gikk på dette(10 år siden) så raste jeg ned i vekt, og nå rikker det seg ikke en dritt...

Skal du mye ned i vekt, eller bare litt. Det kan ha betydning.
Det er en del som opplever litt vektoppgang den første tiden fordi denne kosten gjør at man legger på seg muskler man har tapt...ofte på jo-jo slanking og rene sultedietter, uten at jeg sier at det gjelder deg :-)

Ser at du skriver egenkomponert a la Atkins....er litt lettere å råde deg om vi vet hvordan du spiser :-))

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:55   #11
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Sv: Gir snart opp ...

Jeg skal ned 10 kg til Og er vel Atkins, for å si det sånn...

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:58   #12
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Gir snart opp ...

Hei
Jeg begynte også for ca 3 uker siden og har gått ned 2 kg. Synes det er ganske bra jeg da jeg hadde satt meg som mål å gå ned 1/2 kg i uken. Ser jo at enkelte andre går mye mer ned men så lenge jeg har en jevn vektnedgang er jeg strålende fornøyd.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:01   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Gir snart opp ...

Opprinnelig lagt inn av julianne, her.

Jeg skal ned 10 kg til Og er vel Atkins, for å si det sånn...

Om du legger ut en typisk dagsmeny er det enklere å komme med råd og tips

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 18:17   #14
Frøyja
Nytt Medlem
 
Frøyja sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1
Frøyja er på en erverdig vei

Sv: Gir snart opp ...

Opprinnelig lagt inn av julianne, her.

Nå har jeg gått på Atkins i 3 uker, vært knallhard, ikke inntatt mer enn 20 gram karbohydrater hver dag, og har ikke gått ned mer enn 3,5 kg....har faktisk lagt på meg en halv kilo siste uka....
Blir snart sprø.....skjønner ingenting...forrige gang jeg gikk på dette(10 år siden) så raste jeg ned i vekt, og nå rikker det seg ikke en dritt...

Se slik på det du har vært kjempeflink og faktisk utgjør ditt vekttap 7 pk smør/margarin. Stå på!

__________________



Frøyja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ut med sukker-metoden/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:43   #15
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Sv: Gir snart opp ...

Ja det er jo egentlig ganske bra når man tenker sånn på det..:P
Har vært så lat (og lite oppfinnsom)at jeg har spist oopsies til mange måltider..med majones og skinke...og for mye ost inntil trosdag...bomma litt der.. og så spist med salat til middag...har ofte kjørt to doble i vaffeljernet også..
Ellers har jeg spist sashimi og soyasaus,wasabi og ingefær, tacokjøttdeig(Krydder uten sukker)med agurk, rømme, ost og litt salsa...fiskepakker...tja...
Til frokost spiser jeg oopsie med hellmanns, skinke og agurk...samme til lunsj..så middag..alt da ettersom...og samme til kvelds...(Med ost da...)
Drikker fun light med appelsin, vann og kaffe...
Har hatt Heistad bringebærfromasj i kjøleskapet dersom søtsuget har tatt helt overhånd...samme med baconcrisp...(kun lørdag da...)
Og utifra mine beregninger så skal de iallfall ikke overstige 20 g karboer daglig..(håper ingen arresterer meg nå...:O)

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:36   #16
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Gir snart opp ...

Atkins har satt opp en ganske restriktiv liste for de første to uker, og deretter sakte og forsiktig lagt til matvarene i en bestemt rekkefølge. Grunnen til dette er jo nettopp å unngå det du opplever, at det ikke funker som du håpet. Det er veldig mange som ikke kan spise, eller bare spise litt av diverse matvarer. De aller fleste av disse er utelatt i induksjonslista, eller veldig begrenset (som fløte, ost, nøtter etc).

Nå er det likevel mange som kan spise disse matvarene og gå ned, men i og med at du nå synes det er vanskelig vil jeg virkelig anbefale deg å holde deg til induksjonsreglene. Mest sannsynlig vil det da løsne.
Senere kan du gradvis legge til/øke hva du spiser (følg vedvarendestigen) så vil du merke om det er noe som ikke går.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 16:07   #17
Liza EE
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Liza EE er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Gir snart opp ...

Lene Beatrice skriver:

Skal du mye ned i vekt, eller bare litt. Det kan ha betydning.
Det er en del som opplever litt vektoppgang den første tiden fordi denne kosten gjør at man legger på seg muskler man har tapt...ofte på jo-jo slanking og rene sultedietter, uten at jeg sier at det gjelder deg :-)


Jeg skal bare ned 7 kg og har nettopp begynt på lavkarbo og jeg har gått opp i vekt..Skjønner ingenting.. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det vanlig å gå opp først?

Liza EE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 20:06   #18
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Gir snart opp ...

Opprinnelig lagt inn av Liza EE, her.

Lene Beatrice skriver:

Skal du mye ned i vekt, eller bare litt. Det kan ha betydning.
Det er en del som opplever litt vektoppgang den første tiden fordi denne kosten gjør at man legger på seg muskler man har tapt...ofte på jo-jo slanking og rene sultedietter, uten at jeg sier at det gjelder deg :-)

Jeg skal bare ned 7 kg og har nettopp begynt på lavkarbo og jeg har gått opp i vekt..Skjønner ingenting.. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det vanlig å gå opp først?

Ja, det er vanlig og ganske så normalt fordi man gjerne legger på seg litt muskler.
Men, selv om vekta går opp så betyr det ikke at du ikke brenner fett.
Bruk målebånd :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Snart i mål meksiko Spørsmål og svar 13 15-03-09 17:10
Snart i mål! MorStine Ketolysekuren 11 02-09-07 08:50
gir opp snart..... nita58 Ketolysekuren 17 03-11-06 09:58
3 uka snart over! butikk86 Ketolysekuren 2 18-03-06 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no