Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Spis deg slank i Trondheim, og omegn!

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-07, 00:55   #1
MACHIAVELLI3007
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: TRONDHEIM
Innlegg: 10
MACHIAVELLI3007 er på en erverdig vei
Exclamation

Spis deg slank i Trondheim, og omegn!

Heisann!

Som jeg har forstått så er det flere her som har hørt om SpisDegSlank dått NO...og som jeg også har forstått så er det flere her som ikke bor i Oslo og omegn, hvilket betyr at de ikke får muligheten til å prøve denne dietten..! Jeg er en av de... Er du også en av de som bor i Trondheim og omegn, og gjerne vil prøve dietten, LES VIDERE!!! ;D

Jeg har et forslag som er verdt å prøve ut... SpisDegSlank-folka (Heretter nevnt som SDS-folka) vil ikke levere varene sine til Trøndelag, og det er utrolig kjedelig! Men hva om vi hadde vært 20 stykk som hadde kommet med et tilbud de ikke kunne si nei til?

En av oss ordner med henting av varer i Oslo, og frakter varene til Trondheim, hvor hver enkelt kan hente sin diett? Den som evt henter varene i Oslo kan kjøre direkte til (la oss si) Lerkendal Stadion, hvor alle kan møtes og hente maten sin Vi kunne lagt sammen en pot med penger slik av en evt sjåfør slipper å betale bensin/bompenger selv, samt få en middag og lunsj/kveldsmat på veien Vi kan undersøke muligheten for å bestille diett for en måned hver... Jeg ville hatt store problemer med å si NEI til et slikt tilbud, og jeg antar at det eneste som vil hindre SDS-folka i å gå med på dette vil være manglende kapasitet til å håndtere kundemassen de allerede har.

Planen min er at vi i første omgang mobiliserer en gruppe som ønsker denne dietten, og finner samtidig en evt. fraktmåte. Deretter kommer vi med et forslag til SDS-folka om et forskudd på handelen, og informerer de om fraktmåte og evt formaliteter.

Hvis det er noen av dere som vil bli med på dette, vil jeg gjerne ha en PRIVAT MELDING om dette. Der vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt samt en e-postadresse du kan nås på, slik at vi kan avtale nærmere.

Håper dette faller i smak hos mange i Trondheim og omegn, og satser på enorm respons!!! ;D

Vil samtidig meddele at jeg ble pappa for 10 dager siden, og er i pappapermisjon nå... Har nok å henge fingrene i, men skal holde meg oppdatert på forumet når jeg får tid

Med vennlig hilsen

Ove, 24 år, Trondheim.

MACHIAVELLI3007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis meg slank for F4EN!! Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 07:44   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Hei og velkommen hit til oss
må bare si gratulerer med lille babyen til dere

Ikke for å være negativ, for jeg synes i utgangspunktet det er en god ide, men blir ikke dette svært dyrt? det er jo begrenset holdbarhet på den maten, og sjåføen må vel kjøreden oppover ganske ofte...

Jeg trodde dette var lavkarbomat man får levert på døren, og det blir vel mye billigere å lage den selv?

Hvilken pris hadde du sett for deg på dette? hva koster maten i utgangspunktet, og hvor mye ekstramå vi betale for frakt, bensin og mat til sjåføren?

er litt greit å få svar på en del spørsmål før man evt melder seg som intressert.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:05   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Takk for flott initiativ!

men på www.spisdegslank.no står det at de for tiden har så stor etterspørsel at de må prioritere de kundene de har....

Det er positivt at så mange oppdager lavkarbo!

Dessverre er økonomien så dårlig at jeg ikke kan melde meg på et sånt opplegg de nærmeste mnd ihvertfall.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:22   #4
MACHIAVELLI3007
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: TRONDHEIM
Innlegg: 10
MACHIAVELLI3007 er på en erverdig vei
Exclamation

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Jeg synes fremdeles at det er en utrolig bra idé, og akter å gjøre det jeg kan for at det kan bli gjennomført!

Det blir ikke dyrt... Du får en ukes diett til alt fra 300,- til 1.000,- tror jeg..! Da er den dietten det ENESTE du skal spise! La oss si at du gjerne vil ha fire uker med en diett til ca 500,-...

4 x 500,- = 2.000,-

Det ser ut som en veldig stor sum det der, men tenkt deg om... Hva bruker du på mat på fire uker NÅ? JEG bruker nok godt over 2.000,- på mat, melk, brus og godterier i løpet av fire uker!! Du vil spare penger og samtidig gå ned i vekt, om du er som meg Når du går på denne dietten skal du ikke spise noe annet den det du har fått, og det eneste du bør drikke er vann og kaffe (?)... Så 2.000,- for fire uker på diett er BILLIG!

Når det gjelder en evt sjåfør vil ikke dette være merkbare kostnader... La oss si 800,- til bensin, og 400,- til mat..? 1.200,- delt på 20 tjukkaser blir 60,- på hver av oss! Det er en så liten sum at den er ubetydelig..!

EN MÅNEDS RASJON er bare et forslag.. Jeg må i så fall kjøpe meg en ny ryseboks, da jeg ikke har plass til så masse mat... Vi kan godt bestille for to uker! Det blir en tusenlapp på hver av oss!

Jeg vet at de prioriterer de kundene de har nå, på grunn av etterspørselen, men planen min er at vi er 20 stk som bestiller mat for fire uker (eller to uker) og gir de et tilbud om forskuddsbetaling og at vi selv ordner med frakt. De vil da få en bestilling verd 40.000,-! Ingen kan vel si NEI til 40.000 spenn??

...og mulig det er billigere å lage det selv, for den som har tid til det, og virkelig har kapasitet til å løpe byen rundt for å få tak i alle råvarene! Men her får du FERDIG MAT, du slipper å telle kalorier, veie maten og alt det der! Bare ta opp en pakke fra fryseren, og varm opp! NAM! Jeg har rett og slett ikke tid til det... Har en nyfødt å ta meg av

Ei venninne av en kompis av meg som bor i Oslo har prøvd denne dietten, og har bare positive ting å si om den!! Den smaker godt, og du går virkelig ned i vekt!

For meg er dette eneste alternativ...

- Sparer tid både på butikken! (Du trenger ikke å dra på butikken så lenge du går på dietten, fordi du får ikke spise noe annet uansett!)

- Sparer tid på kjøkkenet! (Du slipper å telle kalorier og veie maten... Du slipper å tilberede maten på noen annen måte enn å varme den opp! Du får mer tid til deg selv, familien din eller vennene dine!

- Sparer penger! Null cola, null snacks, null ingenting! Du skal ikke spise annet enn det du får som diett! Du kan drikke vann, og det er jo helt uten kostnader! Kaffe øker forbrenningen, og det kan du drikke!

Dette vil vi tjene på!

Alt er avhengig av at vi får samlet en gjeng, blitt enige om antall uker vi vil kjøpe diett for, ta kontakt med SDS-folka og legge frem et tilbud! Hva som skjer etter dette... Hvem vet? Kanskje vi er slanke og fine om noen uker/måneder

Håper jeg har fått svart på det dere lurer på, og at dere føler at dette er et bra tiltak Jeg har i alle fall skrivekrampe nå! Spør igjen om det er mer som er uklart, eller gå inn på hjemmesidene deres... (Usikker på om jeg kan legge ut adressen deres, men prøv å google spisdegslank)

MACHIAVELLI3007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis meg slank for F4EN!! Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:25   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

eh...enorm respons..!? Den kan du se langt etter. I mellomtiden kan du lese noen lavkarbo-bøker og lære deg å lage maten selv istedet. Mye bedre, mye billigere og mye enklere. Og ikke minst du blir en racer på kjøkkenet.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 14:34   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Lavkarbomat må man ikke springe byen rundt etter, de har det man trenger på nærbutikken, og om man kjøper spis deg slankmaten og skal begynne å handle selv når man er ferdig, så har de fortsatt cola på butikken...

Jeg synes 2000 kr pr mnd er veldig mye penger å bruke på mat. Slik det er nå bruker jeg ikke 1000 kr pr mnd engang, så jeg kommer til å tape masse penger på noe slikt...og i tilegg skal vi betale for frakt.

ike har jeg råd til å kjøpe ny fryser kun for dette heller. Jeg har lavkarbobøker, jeg kan lese de, og jeg lager maten selv. Det tar ikke så lang tid.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 15:02   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Jeg tror neppe du kommer unna med kr. 2000 i mnd. i mat. Husk at de som lager maten skal ha fortjeneste også.

Ja det stemmer du må ha en stor fryser for ta vare på maten. Skal du ha 1 mnd. rasjon mat hjemme så tar det opp myyye plass.

Hva med sjåføren. Han skal ha lønn også? 16 timer kjøring pluss hvile. Han gidder neppe å kjøre frem og tilbake på samme døgn!! Kanskje en natt på hotell. Eller han kan jo spørre om å natte over hos spisdegslank.no... Og 800 kr i bensin holder neppe. Det må være diesel i tilfelle, og en liten bil som knapt bruker diesel. Men da blir det kanskje ikke plass til all maten. 1 mnd. rasjon til 20 personer tar opp ganske mye plass. Hva med slitasje på bil?

Ikke merbare kostnader nei.... blir nok jæ.. dyrt til slutt dette her. Og kan spisdegslank ta opp så store ordrer på en gang? Nei.

Jeg er med!

Det er ikke 1. april i dag?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 17:28   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Wow, her var det mye oppmuntrende ord!

Helt ærlig så stiller jeg meg også tvilende til prosjektet. Det hadde sikkert vært en ok løsning hvis det hadde eksistert noe tilsvarende i Trondheim, og det høres jo veldig fristende ut å slippe å lage maten selv.

Jeg tror uansett at de fleste på forumet her er såpass interessert i å tilegne seg kunnskap om kostholdet sitt at de ikke vil fraskrive seg alt ansvaret og la noen andre lage maten og ta avgjørelser som omfatter egen helse. Sånn sett vil jeg nok anbefale å finne en annen løsning.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 23:35   #9
MACHIAVELLI3007
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: TRONDHEIM
Innlegg: 10
MACHIAVELLI3007 er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Jeg ba ikke om sarkastiske kommentarer, og idiotiske overdrivelser på kostnader... Hvem trenger TO DØGN på å kjøre Trondheim - Oslo tur-retur? 5 timer hver vei det... Skulle gjerne kjørt selv om jeg ikke hadde vært så opptatt med jobb og barn. Hele poenget mitt med dette var å spare TID, og penger, samt gå ned i vekt, og hadde håpet på litt mer voksen respons enn dette her...

...og til deg, wannabe:

"eh...enorm respons..!? Den kan du se langt etter. I mellomtiden kan du lese noen lavkarbo-bøker og lære deg å lage maten selv istedet. Mye bedre, mye billigere og mye enklere. Og ikke minst du blir en racer på kjøkkenet."

Leser du innleggene mine så forstår du sikkert hva poenget mitt er.. jeg vil spare TID, penger, og å gå ned i vekt, og er ikke interessert i å stå på kjøkkenet i timesvis hver uke å tilberede mat.

...og jeef-micro:

Jeg synes 2000 kr pr mnd er veldig mye penger å bruke på mat. Slik det er nå bruker jeg ikke 1000 kr pr mnd engang, så jeg kommer til å tape masse penger på noe slikt...og i tilegg skal vi betale for frakt.

Er du student, eller trygdet? Dette spørsmålet er ikke ment nedsettende, men jeg bare lurer, siden du ikke bruker mer enn 1.000,- pr mnd på mat.. Det er litt over 30,- pr dag det..! Spiser du aldri snacks eller drikker cola? Er du aldri på McDonalds eller BigBite? Spiser du aldri lunsj i kantina på jobben/skolen? Hva spiser du egentlig? Du får ikke mye mat for 30 spenn på EN DAG!

Er du ikke interessert i dette, ikke bry deg om å skrive i denne tråden.

Er du interessert, gjør som de andre; Send PM!

MACHIAVELLI3007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis meg slank for F4EN!! Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 00:26   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Sitat:

Er du student, eller trygdet? Dette spørsmålet er ikke ment nedsettende, men jeg bare lurer, siden du ikke bruker mer enn 1.000,- pr mnd på mat.. Det er litt over 30,- pr dag det..! Spiser du aldri snacks eller drikker cola? Er du aldri på McDonalds eller BigBite? Spiser du aldri lunsj i kantina på jobben/skolen? Hva spiser du egentlig? Du får ikke mye mat for 30 spenn på EN DAG!

Er du ikke interessert i dette, ikke bry deg om å skrive i denne tråden.

Jeg synes faktisk dette er nedsettende jeg... Jeg er student, jeg er sykmeldt, og jeg har ikke 2000 kr pr mnd å bruke på mat... jeg er heldig om jeg har 1000 kr en mnd
jeg er aldri på mc donalds, jeg er aldri på bigbite og jeg spiser hverken snacks eller drikker cola av den enkle grunn at jeg spiser lavkarbo.

Det må være lov å diskutere ting her inne da. Jeg har ikke vært nedlatende, men bare prøvd å se realistisk på forslaget ditt. Når noen har et forslag, så må det være greit å prøve å se ting fra flere sider enn bare din da.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 00:35   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Sitat:

Er du ikke interessert i dette, ikke bry deg om å skrive i denne tråden.

og ang dette, så er det ikke snakk om å ikke være intressert, men at det kan være interresant om man får en lavere pris

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 01:46   #12
MACHIAVELLI3007
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: TRONDHEIM
Innlegg: 10
MACHIAVELLI3007 er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Absolutt ikke meningen å virke nedlatende til deg jeef-micro! Jeg ble bare litt skuffet over de tilbakemeldingene jeg fikk fra for eksempel donjuanwannabe, når jeg selv føler at jeg kommer med en kjempeidé og et godt forslag rettet mot mange av de som har det som meg... Jeg må bare beklage om jeg virket litt kvass mot deg!

MACHIAVELLI3007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis meg slank for F4EN!! Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 10:52   #13
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Vil hoppe inn og forsvare trådstarter litt her jeg. Synes det er flott at han tar initiativ!!

Og jeg kan lage mat. Noen ganger er det faktisk morsomt også! Men å gjøre det HVER dag blir imellom mere som en tvangstrøye.
Med to små barn så hadde det vært fint om mannen min kunne lage middag imellom. Når jeg jobber sent for eksempel. Og han elsker meg høyt, men han har ikke evnen eller intressen til å lage mat fra bunnen av. Da blir det en Toro-pose med poteter eller ris som tibehør.
Tenk så bra å ha ferdig mat i fryseren da! Så slipper jeg å lage mat når jeg kommer fra jobb, eller spise pålegg eller speilegg.

Og om morgenen, når to barn skal i sykkelvogna og avgårde til barnehagen; flott hvis jeg har lagd ferdig frokosten kvelden før. Men da kansje jeg ryddet eller vasket noe. Imellom har jeg sløvet foran tv eller pc også. Fya meg!

Ferdigmat er flott å ha når det er lagd riktig. Synes det er ufint å være så negativ til et nytt medlem som kommer med initiativ.

Vet du, jeg kunne tenke meg å kjøpe mat for 2 uker og bruke de 1 mnd. Nettopp fordi jeg lager mat imellom og ikke trenger å erstatte alle måltider 30 dager i strekk. Kan høre om det blir å kjøpe for 2 eller 4 uker. Sender deg en PM!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 12:55   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Jeg skjønner hva du mener mam, det er bare det at om jeg skal være med på noe slikt, så må prisen komme langt ned i forhold til det som ble skissert her. Jeg er ikke negativ til ideen,men lurer på om det ikke kommer til å bli fryktelig dyrt. Slik jeg ser det, så skal vi betale mat for en mnd, si 2000 kr. I tilegg skal vi ha en sjåfør til å kjøre dette oppover, og han må få betalt for bensin, mat og i tilegg skal han ha lønn av dette, for dette er ikke noe han skal gjøre bare en gang... og jeg vet ikke hva en sjåfør tar betalt pr time, men det er neppe noe jeg har råd til å betale...

Men jeg er enig i at ideen er bra, og det skreiv jeg også i mitt første innlegg... og som jeg sa, så handler ikke dette om at jeg ikke er intressert, men at det kan være interresant om prisen hadde vært lavere

prøvde ikke å finne mest mulig negativt om ideen, men å være litt realistisk

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 13:02   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

prøvde ikke å finne mest mulig negativt om ideen, men å være litt realistisk

Det er vel ikke så realistisk å tro at man kan få ferdigmat av god kvalitet for 1000 kr i måneden?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 13:09   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Før man binder seg til et slikt opplegg bør en gjerne sjekke med flere av de som har prøvd opplegget. Det er flere her inne (lavkarbofolk) som har prøvd det og spesielt mennene syns gjerne at porsjonene er noe snaue. Andre dristet seg til å si at gulerøtter og ris (som også var ingrediens) ikke akkurat er lavkarbo. Og folka i firmaet ble visst sure da det ble påpekt. MåŽkke komme her åŽkomme her.... Mitt råd er iallefall å først prøve det ut før en binder seg til en hel måned - om det går an da .....

For folk som ikke har kjennskap til lavkarbo eller generelt kosthold til vanlig, tror jeg nok opplegget er bra. Dvs. som en introduksjon for folk som ikke allerede har levd lavkarbo en stund og ellers ikke er vant til å lage maten selv. Evt. for de som kanskje har fått på Ketolyse kuren og vil øke på karbene. Maten de selger er lavkarbo, men ikke på Ketolyse/Skaldeman/Atkins Fase I nivå. Noe høyere ligger det nok.



Om det vil være kostnadsvarende å frakte fra Oslo til Trondheim håper jeg at trådstarter har regna på ! Er det mange nok som melder seg på kan det kanskje funke.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 13-06-07 kl 20:04.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 13:17   #17
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er vel ikke så realistisk å tro at man kan få ferdigmat av god kvalitet for 1000 kr i måneden?


-

Jeg har aldri sagt at jeg tror det går å få bra ferdigmat for 1000 kr mnd... Prøvde å se realistisk på hva man må regne på for å lage et overslag over hva dette kommer til å koste, og jeg sa at jeg ikke har så mye penger å bruke på mat, med mindre det kommer under 1000 kr pr mnd...

og et annet spørsmål er jo som Nille sier her... hvor lavkarbo er dette, og hvor store porsjoner får man?

__________________
.
frosketelling:14

Sist redigert av jeef-micro : 13-06-07 kl 13:26.
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 19:14   #18
MACHIAVELLI3007
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: TRONDHEIM
Innlegg: 10
MACHIAVELLI3007 er på en erverdig vei

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Angående frakt... Tror dere misforsto idéen min.

Jeg mente at en av oss, sannsynligvis den med mest fritid og kjøreglede, kunne meldt seg frivillig til å ta turen... Med det menes at han/hun gjør det frivillig, mot at de resterende legger sammen en pot til mat og bensin. Jeg mener det er den billigste måten å gjøre det på...

Takker for støtten, mam

MACHIAVELLI3007 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis meg slank for F4EN!! Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 19:35   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Opprinnelig lagt inn av MACHIAVELLI3007, her.

Angående frakt... Tror dere misforsto idéen min.

Jeg mente at en av oss, sannsynligvis den med mest fritid og kjøreglede, kunne meldt seg frivillig til å ta turen... Med det menes at han/hun gjør det frivillig, mot at de resterende legger sammen en pot til mat og bensin. Jeg mener det er den billigste måten å gjøre det på...

da misforstod jeg nok ja... trodde du ville få en sjåfør til å hente og bringe denne maten jeg...

men går det å frakte så mye mat i en "vanlig" personbil over så lang tid?? uten noe form for kjøling?

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 01:02   #20
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Opprinnelig lagt inn av MACHIAVELLI3007, her.

Angående frakt... Tror dere misforsto idéen min.

Jeg mente at en av oss, sannsynligvis den med mest fritid og kjøreglede, kunne meldt seg frivillig til å ta turen... Med det menes at han/hun gjør det frivillig, mot at de resterende legger sammen en pot til mat og bensin. Jeg mener det er den billigste måten å gjøre det på...

Takker for støtten, mam

Jeg må bare.. Lurer veldig på hvem som kan bare ta seg en svipptur 100 mil totalt til Oslo for å kjøpe mat!
Ærlig talt, det er jo mange firmaer rundt omkring som lager mat på bestilling, spesielt i Trondheim! Bestill ett stort koldtbord og fordel del på de som er med, da får man mye bra mat perfekt for lavkarbo.
Og hva med alle de store butikkene som kommer med egen grilldisk og varme retter. Kanskje det er en ide? Mye bra mat her. Jeg har selv begynt å kjøpe kyllingvinger, kyllinglår på Meny butikken her. Kjempegodt, sunt og mettende. Og det er ikke dyrt! Og som ett stort pluss slipper jeg å grise til ovnen og formen.
Enn kiosker osv, de selger jo kylling, salat osv og hvis man tar en burger kan man jo bare kaste brødet. Eller en kebab og hive pita'n.
Man trenger ikke å kjøre 100 mil for å kjøpe mat som er bra å spise, når det finnes bra mat like i nærheten.

Mulighetene er mange!

Lurer på hvem som har tid til å ta hele helga fri for å kjøre til Oslo for å hente mat! Og søvn på turen? Hva med slitasje på bil? Overnatting?
Det blir vel ensomt, kanskje 2 kan kjøre så man bytter litt på kjøringa?

Eller hva med å be Tollpost frakte en pall med mat oppover til sultne trøndere?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 08:29   #21
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Ja, det er mange praktiske problemer, også kjøring. Donjuan har mye rett i det du sier. På den andre siden, hvis ikke folk vil prøve noe nytt og sprøtt, så hadde vi ikke kommet langt. Kansje det ikke blir noe av, kansje ikke.

Klart en kan kjøpe ferdigmat i Trondheim, men det blir mye kylling og koldtbord-varianter. Ikke for det, mye av grunnen til at jeg vil prøve Spisdegslank, er nettopp at en ikke får det andre steder enn i Oslo! Hadde jeg kunnet velge det, så hadde det ikke vært så spennende...

Spisdegslank kunne ha startet en avdeling i Trondheim, det hadde vært best!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 10:43   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Jeg leste litt inne på spis deg slank sine nettsider, og den økonomipakken som koster 400 kr pr mnd, består av fire brødmåltid og en middag pr dag... Nå sto det ikke noe om type brød eller noe,men fire brøskiver pr dag er uansett veldig mye samme hvordan filosofi man velger da... Jeg synes det er ganske intressant å fine ut mer om maten di har jeg da, slik at man vet at det virkelig er lavkarbo før man kjøper det også.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 11:03   #23
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg leste litt inne på spis deg slank sine nettsider, og den økonomipakken som koster 400 kr pr mnd, består av fire brødmåltid og en middag pr dag... Nå sto det ikke noe om type brød eller noe,men fire brøskiver pr dag er uansett veldig mye samme hvordan filosofi man velger da... Jeg synes det er ganske intressant å fine ut mer om maten di har jeg da, slik at man vet at det virkelig er lavkarbo før man kjøper det også.

Brødet er sikkert a la ketolysebrød eller Atkinsbrød. 2 g karbohydrater pr brødskive, står det. Tror jeg ville velge standard eller gourmet økonomi, og bruke det som tillegg til maten min, ikke la den erstatte det helt. Noe som irriterte meg, er at det er så mye som må betales ekstra for. Uansett så blir det neppe noe som skjer før fellesferien.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 11:09   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Det hadde vært fnt å fått en oversikt over hva man må betale utenom selve maten, sa folk kunne begynt å regne på om de hadde råd eller ikke.. for de fleste av oss så er det vel ikke bare å binde seg til en slik avtale uten å vite de eksakte kostnadene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 08:21   #25
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: Spis deg slank i Trondheim, og omegn!!! ;D

Jeg blir med!!!!

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Thor Foseid - spis deg slank uten sult Trolljenta Spørsmål og svar 10 10-02-18 15:55
spis deg slank Flax Lavkarbo generelt 6 10-03-06 21:11
Spis deg smart og vakker mofe Fysisk og mental helse 3 08-07-05 23:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no