Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-10, 16:59   #426
Hedge71
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 7
Hedge71 er på en erverdig vei
Red face

Sv: Auguststarternes tråd

Hei
Begynte 23 august og tror det vil være smart å være med i dette forumet.
Har gått ned ca 6 kg og er fornøyd så langt, men regner med at det vil komme tøffere dager.

Merker at jeg blir litt matlei, hva gjør dere da?
Hva når dere er ute og reiser,har dere med dere mat?

Syns dere alle virker så flinke og er gode til å motivere hverandre, og håper vi kan dra nytte av hverandre videre

__________________


Da er jeg tilbake etter noen uker med pause
Hedge71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 17:08   #427
Hedge71
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 7
Hedge71 er på en erverdig vei
Red face

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av nina75, her.

Dette knekkebrødet har jeg også laget, men mine ble bare seige .. smaker godt men er seige. Har ikke varmluftsovn. Kan det være grunnen?

når knekkebrødene har stått så lenge som de skal og fortsatt ikke er stive kan du sette ned temperaturen på ovnen å sette døra litt på gløtt. Da blir de stive uten å bli brendt

__________________


Da er jeg tilbake etter noen uker med pause
Hedge71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:12   #428
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Hedge71, her.

Hva når dere er ute og reiser,har dere med dere mat?

Velkommen! Jeg reiser en del og er nøye på planlegging. Har jeg tilgang på kjøleskap (på hotell el) så blir det med skaldemans kjøttkaker, stekt ost (i micro) og tekaker/proteinbrød og kokte egg lurt. Stabburs-laks og peppermakrell er også lurt å ha. Blandes med majones og/eller rømme og evt kokt egg er god mat på tur. Er jeg uten tilgang på kjøleskap fryser jeg ned kjøttkakene og brødene og har de med i en liten kjølebag med fryseelement. Ellers er salat, omelett, kokt egg enkelt å få tak i siden mange butikker har salatdisk. Bor jeg på hotell går det mye i egg, bacon, fisk, salami mm til frokost og lunsj. Alt handler om planlegging og forberedelse!

Du blir matlei; har du sjekket kokeboka for lavkarbo? Søk den opp her inne. Ellers står det flere oppskrifter i bøkene til Anderson, Hexeberg og Skaldeman. Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:13   #429
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Hedge71, her.

Hei
Begynte 23 august og tror det vil være smart å være med i dette forumet.
Har gått ned ca 6 kg og er fornøyd så langt, men regner med at det vil komme tøffere dager.

Merker at jeg blir litt matlei, hva gjør dere da?
Hva når dere er ute og reiser,har dere med dere mat?

Syns dere alle virker så flinke og er gode til å motivere hverandre, og håper vi kan dra nytte av hverandre videre

Har vært på klassetur i Køben ei uke. Tok med meg fiberrik (berga frokosten), og spiste ellers MYE salat. Er også blitt litt matlei, og må nok ta en titt innom mattrådene her på forumet, spes hva skal du ha til middag i dag. Den anbefales!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:42   #430
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Da er min første sprekk overstått! Blir spennende å se hva vekta viser tirsdag morgen nå.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 23:08   #431
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Da er min første sprekk overstått! .

Alt unnagjort er "godt gjort". Greit å være ferdig med det? Du er forberedt for denne tirsdagen, så jeg ønsker deg lykke til med neste tirsdag; da er du ferdig med sprekken igjen

  Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 23:25   #432
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Alt unnagjort er "godt gjort". Greit å være ferdig med det? Du er forberedt for denne tirsdagen, så jeg ønsker deg lykke til med neste tirsdag; da er du ferdig med sprekken igjen

Ja, er greit å være ferdig med det! å fannt ut av det å sprekke ikke er så morro som man skulle trodd.. sitte der å spise sjokolade med dårlig samvittighet..

Takk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 11:14   #433
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Maltitol - jeg forbanner deg! Vil herved fraråde alle fra 'sukkerfrie' produkter med lite karbo som inneholder slikt søtningsstoff. 0kg ned, men en halv kg opp (fra muskler vel og merke! o.O) I tillegg ble det mer lettbrus enn vanlig i helga pga jeg bruker det til blandevann.

Er sjeleglad for at jeg har fitnessvekta.. Om jeg kun hadde sett + halv kg og ikke fått sett sunnere fett- og vannprosent pluss større muskelmasse så ville jeg blitt ganske 'emo'.

Sjokolade med mye kakao 4 life!

Forsåvidt kan vel slike sukkerfrie ting være et OK alternativ til 'ordentlig' sjokolade o.l., siden man sannsynligvis legger på seg mindre / ingenting, bare ikke går ned like mye. Ikke kommer man ut av ketose heller, som er grunnen til at vi har lett for å la oss lure. :P
Selv på lavkarbo så finnes det få snarveier og triks..

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 12:54   #434
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei
Unhappy

Trenger litt oppmuntring og svar..

Jeg har nå gått på ketolyse i 3 uker. Den første uken var det en fin vektnedgang på 2,7 kg. Neste uke 300 gram, og denne uken 100 gram...

Jeg teller ikke karbohydrater. Er ganske sikker på at jeg ligger rundt 15-20. Og ja, jeg har boken og lest i den. Men, likevel, så har diskutert med blant annet søsteren min, som en gang spiste maten fra spis deg slank. Der har man vel opp til 50 gram karbohydrater pr. måltid. Jeg blir da litt skeptisk og tenker "ok, har det så lite å si om man har 15 eller 25 gr. karbo hver dag"? Derfor jeg har blitt sløv og ikke teller så mye. Burde jeg være knallstreng og telle alt? Kan det gi utslag? Som sagt, jeg vet det står i boken, men vil heller høre med mennesker som har erfaring med det. Har vært i ketose hver dag.

Trening er det lite med, får beveget meg ved å gå, men har ikke nok energi til å dra på helsestudio, noe jeg heller ikke liker. Synes energien min var kjemepbra, så har den sunket vesentlig den siste 1- 1/2 ukene. Det er lettere å stå opp om morgene og blodsukkeret er stabilt, men som sagt, kroppen føles vasnere..

Jeg vil ikk gi opp!!!! Jeg hadde så store (sikkert altfor store) forventninger, og det er ikke så rart når man ser alles resultater og leser suksess historier. Man vil jo gjerne være en av dem..

Håper det går bra med dere alle sammen!

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 13:13   #435
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trenger litt oppmuntring og svar..

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Har vært i ketose hver dag.......

Jeg vil ikk gi opp!!!! Jeg hadde så store (sikkert altfor store) forventninger, og det er ikke så rart når man ser alles resultater og leser suksess historier. Man vil jo gjerne være en av dem..

Hei! Jeg kan ikke svare deg på de andre spørsmålene dine; det finnes helt sikkert andre på denne tråden som vet. Jeg ser du er i ketose hver dag. Jeg har også sett at flere sier de er det, men at de likevel ikke går ned i vekt. Kan noen forklare meg hvorfor? jeg trodde at når man var i ketose så forbrenner kroppen fett. Er det ikke så enkelt?

Jeg har også hatt store forventninger; så store at jeg tror det har stoppet nedgangen. Det ble rett og slett en stressfaktor - og stress er en såkalt partystopper. Bildene i hodet/forventningene har vært at magen (den er størst) og bilringene (de er mange) var borte på noen få uker. Sånn gikk det dessverre ikke nei . En bilring (den øverste) forsvant de første ukene, så stoppet det opp. De siste to ukene ser jeg (og kjenner) at mageflesket er blitt mer slapsete eller kvapsete - om du skjønner hva jeg mener? Håper og tror det er første tegn på at skrotten endelig skjønner at dette ikke er farlig og at dette er rette vei å gå.

Du sier du går ned, selv om det i uke 3 ble mindre enn tidligere. Jeg opplevde å gå opp over en kilo på bare to dager da jeg ventet mensen; kan det være en forklaring for deg? Spiser du mat med mer salt som binder vann kan det ha innvirkning.

Jeg har i perioder kjent meg slappere og tror det er pga at kroppen tilpasser seg. Enkelte ganger kan jeg trene hardt, andre ganger er jeg utslitt halvveis i oppvarmingen. Da tar jeg det mer med ro og ikke "tar meg ut". Tror det er kroppens måte i si fra på.

Du har holdt på i tre uker - og det er ingen grunn til å gi opp! Jobb med forventningene dine; endre mål og tidsperiode og bildet av deg selv underveis. Hold deg til den oppskrifta du tror på. Går det over 4 uker uten resultat kan du prøve deg på nytt alternativ, som f.eks å telle kh. Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 18:29   #436
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Er kommet hjem fra nok en hyttetur.
Tenkte overhodet ikke på å sprekke engang.
Er igjen så stolt over meg selv.

Kjenner jeg begynner å bli litt matlei og er da veldig ensforming i maten.
Skal sette meg ned å finne meg noen deilige oppskrifter på forumet.

Lykke til alle sammen som har veiedag i morgen, her krysses det både fingre og tær

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 19:47   #437
nina75
Juniormedlem
 
nina75 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 33
nina75 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Hedge71, her.

når knekkebrødene har stått så lenge som de skal og fortsatt ikke er stive kan du sette ned temperaturen på ovnen å sette døra litt på gløtt. Da blir de stive uten å bli brendt

Hei! Takk for tips med døra! Skal teste igjen nå i kveld - nye må bakes! Smaken ble god selv om de ikke var helt krusprige. Har brukt kriseløsning med brødrister...

Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg.
Mine mål er følgende:
- passe inn i bunaden
- passe inn i favoritt skjørtet!
- ikke bli helt utslitt av bare litt trim
- komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom

__________________


nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:21   #438
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Idag har jeg vært flink når det gjelder trening! Svømming i en time er ikke feil!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:08   #439
Hedge71
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 7
Hedge71 er på en erverdig vei
Red face

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av nina75, her.

Hei! Takk for tips med døra! Skal teste igjen nå i kveld - nye må bakes! Smaken ble god selv om de ikke var helt krusprige. Har brukt kriseløsning med brødrister...

Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg.
Mine mål er følgende:
- passe inn i bunaden
- passe inn i favoritt skjørtet!
- ikke bli helt utslitt av bare litt trim
- komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom

- Jeg har som mål å komme inn i klærne jeg hadde før jeg fikk barna.
- At dongeribukse kan føles (nesten) like greit som joggebukse
- Bytte låne klær med venninner

__________________


Da er jeg tilbake etter noen uker med pause
Hedge71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:26   #440
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er her fortsatt.
Sliten. Livet er hektisk med tre aktive barn.
Er fortsatt i ketose, har ikke sprukket en eneste gang, men går ikke ned noe særilg- Bare 200 g denne uka. Tilsammen har jeg gåttn ned litt over 6 kg, så jeg klager ikke!

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:31   #441
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg.
Mine mål er følgende:
- passe inn i bunaden
- passe inn i favoritt skjørtet!
- ikke bli helt utslitt av bare litt trim
- komme klesstørrelsen jeg var før 3 barn kom[/quote]

Mine mål er:
- Passe inn i klærne som jeg hadde på i fjor sommer ( da snakke vi at de skal være behagelig)
- Føle meg vel i en jakke som kun går til livet
- Passe inn i bunaden, hadde vært så arti å endelig kunne ha den på 17. mai

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 08:51   #442
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg har egentlig bare ett ultimat mål:
Ikke få diabetes som resultat av mitt horrible tidligere kosthold. De 10 kiloene er bare en bi-effekt av kostholdsomlegginga.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 13:08   #443
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Mine mål er:
At jeg skal kunne være fornøyd med kroppen min, få bedre selvtillit.
Gå å handle klær og holde meg i godt humør! (HATER SHOPPING!)
Like å gå i dongeribukser.
Komme inn i ett dongeriskjørt.
Forbedre kondisen min!
At humøret mitt blir mer stabilt.
Lavere kolesterol.

Dette er bare noen av målene mine da, men men :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 13:18   #444
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Hei igjen

Nå har jeg vært hos kjæresten i noen dager. Hadde store planer om å spise lavkarbo hele tiden, men skeie ut litt på lørdag. Det skar seg, for å si det sånn... Jeg hadde ikke råd til å kjøpe inn alt jeg trenger for å spise lavkarbo, og dermed ble det bare delvis den første dagen. Prøvde meg på lite fett og lite karbo for å jevne ut litt fram til den planlagte sprekken, men ga etter dor trangen til å bare spise det som var tilgjengelig. Resultatet ble hodepine, oppblåsthet, og sist men ikke minst, opp 2 kg Min egen feil da... Kom hjem i går kveld, og nå er jeg i full gang med lavkarbo igjen. Motivasjonen er heller laber, både pga sprekken og fordi jeg i ukene før ikke hadde gått ned noe, men satser på at det går seg til.

Så tvi, tvi til meg

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 13:20   #445
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Mine mål:

  • Se fin ut i min nye bunad som er ferdig i mai-11
  • Føle meg vel i tights og tunika
  • Føle meg mer vel
  • Redusere fordøyelsesproblemer mm

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 18:56   #446
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Frustrert...!

Jeg har lyst på all mulig mat, har ekstrem søthunger, er så lei egg, er så lei avokado. For å ikke snakke om hvor lite energi jeg har! Booker time på time, men har aldri ork til overs, så må alltid kansellere. Føler musklene mine er veldig svake! Hvis jeg har lyst på litt mat, er det vanskelig å finne noe som er lett å mekke sammen.Synes alt var spennend eog gøy til å begynne med, hadde masse energi. Nå føler jeg hele livet mitt dreier seg om mat, og hva og hvordan jeg skal lage neste måltid.

Huff... jeg begynner å bli frustrert, og synes dette er veldig vanskelig.. Hva skal jeg gjøre?

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 19:07   #447
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststarternes tråd

Skjønner hvordan du har det - var der for ei stund sida selv.

Jeg tok meg en planlagt sprekk - bare for å oppdage at : alt smaker så alt for søtt! Det er godt med pizza, spaghetti og ris, men da må jeg tåle at vekta FYKER opp.. og så var jeg supermotivert til å gå igang igjen etterpå. ( og kiloene tikket så lydig av at..)

Når jeg blir lei av min daglige salat med avokado, egg m.m prøver jeg å finne noe nytt og spennende å hive oppi. Noen biter feta, litt godt salatkrydder, kylling, chili, sesamfrø... og så minner jeg meg selv på hvorfor jeg ønsker å spise ketogen kost.

Ikke sikkert dette er løsningen for deg, kanskje andre har bedre råd.

Lykke til!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:28   #448
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg savnet variasjon og flere mattyper, og har derfor gått over til Lindberg's. Passer meg utrolig mye bedre! Det er lettere å finne ting å spise, og jeg føler at jeg spiser MYE mer variert og balansert nå. Ikke godt på det så mange dagene enda, men jeg er allerde i bedre humør og mer motivert

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 23:39   #449
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Vittig at så mange andre her også har mål som har med klær å gjøre. Mitt ultimate mål er å passe inn i dongeribukser i "vanlige" butikker. Altså å kunne velge bukser etter hvilke som er fine og ikke hvilke som passer.
Ellers er det:
- føle meg vel med min egen kropp
- bedre selvtillitt
- Bedre form, føle at jeg er i god form
- få mindre vondt i rygg, nakke og hode
- kunne byttelåne klær med venninner

sikkert flere ting også, skal tenke litt på det fremover tror jeg. Ellers kjenner jeg meg skikkelig igjen i det å miste lysten på mat og å få søtsug. Men det jeg har smakt av søtt har vært skikkelig kvalmt og da har jeg ikke hatt lyst på. Og så har jeg spist bringebær med fløte, det føles som ordentlig dessert Maten bare prøver jeg å lage et eller annet hvis jeg er sulten og venter på at matlysten kommer tilbake, sånt går jo i perioder uansett hva man spiser.

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 10:50   #450
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av IdaMarie, her.

Jeg er ikke falt av lasset egentlig, men kjenner at motivasjonen mangler. I dag da jeg veide meg, var jeg 200 gram tyngre enn jeg var da jeg begynte på lavkarbo for litt over 1 mnd siden.

Hei IdaMarie! Ikke gi opp!!! Du er nemlig ikke alene i den båten du er i nå. En hører om og leser om alle disse fantastiske nedgangene på lavkarbo; og får noen forventninger til egen nedgang. I alle fall gjorde - og tildels gjør - jeg det. Så når jeg som du, setter i gang får vi et kortvarig vekttap og thats it. Jeg har brukt (altfor) mange timer på å lese meg opp på hva lavkarbo er, både her inne, nettet ellers og i bøker. Mellom linjene leser jeg at det er ingen tvil om at det er flere som du og jeg som ikke raser ned i vekt. Noen kan fortelle at vekta har stått i ro i opptil 6 mndr før det "løsnet". Kanskje er det rette veien å gå, kanskje ikke. Jeg vet ikke om jeg har greid å være så utholdende; det er noe med familieliv, arbeid, sosialt liv også.

Jeg er også demotivert; en blir det når en så sterkt ønsker seg noe og jobber så iherdig for det - og likevel ikke ser anelsen av resultat. Og sånn går uke etter uke. Og så sier noen at en kanskje spiser mat som fungerer som partystopper; men at hva det kan være varierer fra person til person. Så går en på med fornyet styrke......og ramler desto lengre ned i kjelleren når ikke det heller gir resultater. Jeg er litt sånn oppgitt, samtidig holder jeg på tanken om at jeg ikke er tyngre enn da jeg startet for 3-3,5 mndr siden - til tross for alt fettet jeg har spist.

Jeg vet ikke hva du har prøvd og ikke prøvd; jeg vet at jeg startet med å kutte åpenbare karbokilder som brød, potet, pasta ol. i maten. 2 kg rett av på to uker; vann tenker jeg men dog. Yezz! Optimistisk og full av pågangsmot fortsatte jeg med dette. Etter noen uker og ikke mer nedgang og atskillige innlegg og bøker lest går jeg over på Skaldeman, dvs kun fett og kjøtt. De eneste kh jeg fikk i meg var de fra kremfløte, meierismør og seterrømme. Alt jeg spiser noteres ned og jeg er nøye med å overholde fettprosenten og forholdstallet mellom fett og kh/protein. Hva skjer; jo 1,8 kg ned på ei uke. Yezz! Enda mer optimistisk og med mer pågangsmot fortsatte jeg dette opplegget; NÅ hadde jeg funnet løsningen MIN. Nå i dag - 2 uker etter den første uke med denne varianten - har jeg gått opp 1,1 av disse 1,8 kg. Og da går jeg ned i kjelleren igjen.... Jeg har forsaket så mye og det har kostet meg så mye. Disse opp og nedturene er så slitsomme; å skifte mellom den optimismen for så å må jobbe hardt med motivasjon igjen... Du kjenner deg sikkert igjen tenker jeg..... Så kommer det gode råd om at sånt gir stress, og stress er en partystopper. Slutt å tenk på det sies det. Jo...det er jo enkelt. Jeg må skifte fokus, men over til hva?

Akkurat nå er jeg lei, nesten så lei at trøstespising er et alternativ. Magen har "stoppet opp", ubehagelig bare det. Jeg ønsker jo så sterkt å kjenne at kroppen krymper! Det er jo derfor jeg holder på! Hadde jeg sett virkning av Skaldemanvarianten skulle jeg ha fortsatt, men akkurat nå orker jeg ikke.

Jeg vet jeg må skifte fokus; bort fra vektnedgang og slanking og over til noe annet.

For en tid tilbake ble vi i tråden spurt om hva som er målet med vektnedgangen; og jeg tenker det er viktig å sette både del- og hovedmål. Jeg har ikke svart, rett og slett fordi jeg ikke helt har visst hva jeg skulle svare. Til nå har hovedmålet vært å gå ned i vekt, og å merke at kroppen minsker. Altså har jeg ikke nådd målet mitt, verken på den ene eller andre måten. Nedtur igjen…. For min del blir det derfor viktig å ha andre mål, mål som ikke handler så mye om antall kg og cm rundt magen.

Ser at flere har som mål å komme inn i bunaden. Det er et godt mål men jeg sydde min selv - og har derfor også sydd den ut selv. I klesskapet ligger det klær jeg gleder meg til å komme inn i; men det har sammenheng med vekt og centimeter igjen og er altså ikke så godt mål for meg.

Videre ønsker jeg selvfølgelig å komme i bedre form; og det handler mindre om vekt og mer om meg og hva jeg velger å bruke tiden min på. Jeg har alltid vært glad i å gå, men gjør det bare i perioder. Jeg har en drøm om å gå på et fjell her i distriktet uten å være helt ødelagt etterpå (dårlige knær/dårlig form). Det fjellet har jeg drømt om å gå på i mange år; kanskje er det overkommelig mål. For å nå det målet må jeg trene; som delmål blir det å gå minst en tur i uka + trene styrke minst 1 gang/uke. Jeg er klar over at dette er lite, men i forhold til en travel hverdag ellers liker jeg heller å sette klare og overkommelige minimumsmål - og så får det som kommer oppå bli bonus. Jeg er så heldig å ha en god venn som liker å sette seg små treningsmål og vi tar sikte på fjellet sammen. Det ser jeg fram til kjenner jeg

Jeg ser jeg har skrevet et langt innlegg som svar på ditt IdaMarie. Samtidig ser jeg at jeg har skrevet et svar til meg selv og. Sånn sett takker jeg deg for å sette ord på det jeg tenker og føler. Jeg hadde behov for akkurat dette. Du hjalp meg med ditt innlegg, tusen takk.

Jeg går tilbake til grønnsaker i kosten; litt blomkål og brokkoli i omeletten, salat til lunsj, og til kokte grønnsaker til middag. Så får jeg se hva kveldsmaten blir; rester fra dagens middag kanskje. Kanskje et glass vin en gang i blant, en kopp te/kaffe. Så blir det turgåing og trening med fjelltoppen i sikte. Jeg skal ta ut et bilde av fjellmålet mitt og henge på tavla slik at det blir lettere å huske det!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 18:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no