Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spise havregryn for å å ned i vekt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-13, 13:41   #1
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Spise havregryn for å å ned i vekt?

Nå er jeg så lei av å ikke gå ned i vekt! Har forsøkt å gå ned til 57 kg i 1 år og 8 mnd, og gått på lavkarbo i 8 mnd. Siden jeg startet har jeg gått opp 2 kg, og med tanke på at jeg har gått ned i vannvekt på lavkarbo så er den reelle vektoppgangen nok enda større :s
Så nå lurer jeg på om kanskje kroppen min hadde hatt godt av litt mere karbohydrater, og tenker kanskje jeg skal prøve å spise havregrøt på kvelden. Noen som har erfaring med det?
J

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 13:43   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spise havregryn for å å ned i vekt?

Jeg har erfaring med det. Funker for meg, men kan ikke si at det er løsningen for deg. varierer mellom mer enn bare havregrøt da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 14:13   #3
lykkeliten2010
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 100
lykkeliten2010 er på en erverdig vei

Sv: Spise havregryn for å å ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har erfaring med det. Funker for meg, men kan ikke si at det er løsningen for deg. varierer mellom mer enn bare havregrøt da.



Kanskje jeg skal forsøke da synes det virker litt skummelt, haha.., føler jeg ikke har tid til å eksperimentere, har brukt nok tid på å ikke gå ned i vekt
Hva annet varierer du med da? Og hvor mye karbo, og evt kcal ligger du på om dagen?

lykkeliten2010 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 14:22   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spise havregryn for å å ned i vekt?

Spiser 1400 kalorier på fridager og 1600 på treningsdager. Og har to dager i uka med ekstra kalorier. Så kanskje 1600-1700 i snitt da. Også trener jeg endel..

Du kan google biorytmediett. Det er kosthold med proteiner og fett på dagen og karbohydrater på kveldstid. Passer nok ikke for alle, men for de av oss som ikke har noen andre helsemessige problemer enn overvekten, så skader det sikkert ikke å prøve. Hvordan det funker på de med insulinresistens f.eks har ikke jeg noe peiling på.

Varierer med søtpotet, speltlomper, knekkebrød, frukt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 14:30   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Spise havregryn for å å ned i vekt?

Fedon anbefaler å spise karbohydratene til frokost om du ønsker å øke inntaket. Om du inntar de på kvelden kan du risikere å våkne med veldig lavt blodsukker og ende med å hive innpå mer karborikt... I tillegg er det ikke bra å trigge mye insulin som blir liggende uvirkelig i tarmen over natten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-13, 15:47   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spise havregryn for å å ned i vekt?

Ogsåååå har det flere fordeler. Som at man kan oppleve bedre søvn osv. Ligger en vitenskap bak fordelene med å spise karbohydrater til kvelds, akkurat som det ligger vitenskap bak hvorfor man heller bør spise dem tidlig. Derfor bør man teste ut selv hva som passer akkurat for en selv.

Gjør f.eks jeg som Fedon sier så blir jeg sulten etter 13 sekunder og driter meg ut med kostholdet resten av dagen, venter jeg til kvelden går det innmari fint.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann? Yrla Spørsmål og svar 6 07-07-11 13:08
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Begynne å spise karbo igjen, hvordan ikke gå opp i vekt? karljohan92 Spørsmål og svar 10 09-08-10 10:55
Er det ok å spise havregryn ? U/T Kokosbolla :o) Ketolysekuren 2 09-07-07 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no