Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

For lite fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-06, 21:06   #1
lekenlett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 50
Innlegg: 4
lekenlett er på en erverdig vei
Question

For lite fett?

Hørte om denne "kuren" av en ompis og bestemte meg for å prøve. Har ikke fulgt noe "program", men prøvd meg litt frem og tilbake. Jeg har problemer med å få i meg nok fett - tror jeg... merker at jeg går ned litt, men jeg raser ikke ned (har dog ikke behov for det heller, men vil ned noen kilo) Under veis nå så dukker det opp noen små problemer...

1) er det normalt å bli ekstra irritert? Det skal så lite til før jeg blir irritert for tiden

2) FORSTOPPELSE med store bokstaver... what 2 do?

3) Hva skjer hvis man får i seg for "mye" proteiner i forhold til fettet?

Last, det er mye spennende lesning her inne - og all honnør til alle som deler av seg Kjempeflott!

lekenlett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 22:01   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite fett?

Irritasjonen er nok forbigående. Kanskje du spiser for lite eller du trenger litt tid til å venne deg av med mye karbohydrater.

Forstoppelse er nok også forbigående. Men psyllum husk hjelper godt. psyllum husk i ett glass med vann og så heller etter med mer vann. Mulig det hjelper med mer fett eller mer vann etter måltid. Forstoppelsen du har akkurat nå er vel lite å gjøre med.

Spiser du mer enn 40% av energien som protein kan du få diare.

Hva bruker du av kosttilskudd?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 22:45   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: For lite fett?

Forstoppelse og forstoppelse, fru Blom...mens jeg før lavkarbo-kostholdet gikk på do stort sett hver dag, går det nå gjerne 4-5 dager, kanskje til og med en hel uke mellom hver gang, uten at jeg vil kalle det 'forstoppelse'. Det føles bare slik når du kanskje er vant til oftere tarmtømming. Jeg ser du følger ketolysekuren. Ikke glem grønnsakene! Det hjelper på tarmfunksjonen. Selv er jeg mest glad i brokkoli. Ellers vil jeg anbefale litt UDOs Choice eller MCT olje med litt vann på tom mage...en stund før du spiser. Det er ikke alle som tåler det (på tom mage altså) men hos meg fungerer det utmerket.

Irritasjone kan nok komme av at du 'mangler' karbohydrater og sukker. Karbohydrater har faktisk en avslappende virkning, helt sant! Det går over, etterhvert som du blir minde sukkeravhengig.

Med mindre du driver med mye vekt-/styrketrening, vil for mye proteiner også omsettes til fett og lagres i kroppen, men som Kristian sier, spiser du nesten bare proteiner blir det diare ut av det.

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-06, 22:55   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Som Jan over her sier så trenger det ikke å være forstoppelse. Mange tror de har forstoppelse når de går sjelden på do, men det trenger ikke være det. Forstoppelse er som regel smertefullt, har du smerter? Må du på do men klarer ikke å få det ut? Da har du forstoppelse.
Er det bare det at du går mye sjeldnere på do nå? Da har du nok IKKE forstoppelse, bare færre tarmtømminger enn før, og det er heeelt normalt på lavkarbo-dietter. Kroppen nyttiggjør seg mer av maten, den trenger ikke å tømme ut så mye lenger.

Irritasjonen pleier å være en overgangs-bivirkning som går over etter noen dager. Jeg er irritabel til vanlig (på høykarbo), men når jeg spiser lavkarbo forsvinner det som dugg for solen. Jeg får mye lengre lunte ganske fort.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-04-06, 00:05   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: For lite fett?

Forstoppelsen er enkel å kurere. En pakke miniklyster reseptfritt fra apotek får ut sprerrproppen. En daglig dose laktoluse holder tarmen i vigør. Helt ufarlig og kan brukes uten bivirkninger over tid. Er til og med karbofri og smakløst og kan blandes i saft eller annen drikke.

Og ja, det må fett til for å få sus over dietten. Fortrinnsvis sunt fett fra feit fisk og sunne oljer..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-04-06, 10:43   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: For lite fett?

Jeg signerer absolutt Jans innlegg her. Vil ikke anbefale miniklyster. Kroppen vil ordne opp i dette selv når du får i deg riktig mat og nok fett !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-06, 11:34   #7
lekenlett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 50
Innlegg: 4
lekenlett er på en erverdig vei

Sv: For lite fett?

Takker for svarene Informative alle sammen!

lekenlett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-06, 12:06   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: For lite fett?

Miniklyster kun for å få ut sperrpropp, ikke for å regulere magen altså.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no