Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Syre og base?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-08, 12:57   #1
Karro
Juniormedlem
 
Karro sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 18
Karro er ny på veien

Syre og base?

Hei!
Jeg er ny - og grønn. Hva er dette med syre og base?

__________________


Karro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Freia til Fedon Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 13:05   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Syre og base?

I hvilken forbindelse ? Er ikke sikker på hva du mener ?

Tenker du i blod - iforbindelse med stoffskiftet eller i spesifikt i maten du spiser ?

Alle prosesser i kroppen er avhengig av den rette pH verdien i blodet, vevet og vellene våre. Om den varierer veldig har man/får man som regel probemer med stoffskiftet. Men dette er ikke noe vi går i detaljer på i lavkarbo kosthold, da maten vi spiser (om vi følger reglene) er "i balanse" på alle måter.
Syredannende matvarer som kjøtt, ost og egg spises sammen med basedannende matvarer som grønnsaker. Vi maser alltid om at alle måltider skal inneholder proteiner, fett og grønnsaker. Og gjør man det har man balanse over hele linja, også syre/base balanse. Hvis man ikke har et balansert kosthold vil man kunne oppleve fordøyelsesproblemer som f.eks. sur mage/sure oppstøt. mange opplever også muskel- og leddverk som også kan være et tegn på feil balanse i kostholdet.

Vet ikke om dette gir noen mening eller svar på det du lurer på.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 03-02-08 kl 13:14.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 13:06   #3
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

Sv: Syre og base?

Syre og base? Er det et tema som tilhører ketolyse? Aldri hørt om!

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 13:08   #4
Karro
Juniormedlem
 
Karro sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 18
Karro er ny på veien

Sv: Syre og base?

I mat - tror jeg. Leste noen tråder hvor det ble minnet på dette, og skjønte ikkeno'. Er dette noe jeg må vite noe om?

__________________


Karro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Freia til Fedon Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 13:19   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Syre og base?

Opprinnelig lagt inn av Karro, her.

I mat - tror jeg. Leste noen tråder hvor det ble minnet på dette, og skjønte ikkeno'. Er dette noe jeg må vite noe om?


Har oppdatert svaret mitt i forrige post, men NEI, det er ikke noe du behøver å tenke på. Så lenge du passer på å få i deg næringen kroppen din trenger har du det under kontroll. Vi skal ikke komplisere det mye !

Det er vel spesielt med tanke på de som tar ekstremvarianter uten grønnsaker - (grønnsaker er virkige bl.a. fordi de er basedannende i motvekt til syredannende kjøtt, ost og egg) som bør passe på.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 13:30   #6
Karro
Juniormedlem
 
Karro sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 18
Karro er ny på veien

Sv: Syre og base?

Takk Nille! Puh - en ting mindre å tenke på

__________________


Karro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Freia til Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no