Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Syre i beina! På natta!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-08, 09:43   #1
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Syre i beina! På natta!

Har ganske nylig starta med å legge om kosten min. Har ikke noe mål om å gå ned i vekt, men vil at kroppen skal fungere best mulig. Tror kanskje jeg har dratt litt for hardt på ang fett, spiser nær 0 karboh til frokost og noe utover dagen. Var daff de to første ukene. Jeg er vant til å trene mye, men klarer ikke gi alt enda... inne i 3 uka på lavkarbo nå. Er gravid i 7 mnd, så d gjør nok sitt for treningen også... Kan akseptere at formen synker noe en stund, men er litt bekymret for at jeg har gått med en følelse av melkesyre i beina, uten at jeg nødvendigvis har trena! Spesielt på kvelden! Kan ha noe med graviditeten å gjøre, men samboern min har hatt samme følelse, lurer derfor på om d er pga kostholdet. Noen som har samme erfaring?

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:55   #2
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syre i beina!! På natta!!

Jeg har ikke hørt om noe lignende. Jeg hadde ett par sløve uker selv, men aldri sånn at jeg hadde sånne følelser i kroppen.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:58   #3
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Syre i beina!! På natta!!

Men du bør ikke være i ketose om du er gravid! Spis noe ala Fedon til ungen kommer er mitt råd til deg.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 10:15   #4
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Syre i beina!! På natta!!

Når du skriver at du har syre i beina på natta - mener du kramper f.eks. i leggene? For da er i tilfelle magnesium et godt råd mot det.
Ellers er jeg enig med de andre om at du ikke bør være i ketose når du er gravid. Lavkarbo behøver jo ikke å bety det samme som at du MÅ være i ketose.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:25   #5
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: Syre i beina!! På natta!!

Nei, d er kanskje mer krampe lignende, så d kan godt hende d er pga magnesium. Er ikke i Ketolyse, spiser karber, men i mye mindre mengde enn ellers! Pleide å starte dagen med frukt, yoghurt og frokostbl....

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:47   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Syre i beina!! På natta!!

Opprinnelig lagt inn av Pluto i magen min:), her.

Nei, d er kanskje mer krampe lignende, så d kan godt hende d er pga magnesium. Er ikke i Ketolyse, spiser karber, men i mye mindre mengde enn ellers! Pleide å starte dagen med frukt, yoghurt og frokostbl....

man kan være i ketose helt opp til 50 karber om dagen.
Jeg syns symptomene høres ut som du er i ketose.
Håper du prøver å ligge på noe OVER 50 karber om dagen til etter fødselen.

Bare to mnd igjen til BABY, så koselig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:58   #7
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: Syre i beina!! På natta!!

Kan nok hende er det, vet ikke! Måler ikke maten, bare spiser meg mett, men spiser som sagt mindre karber nå enn før! Kanskje litt dumt tidspunkt å eksperimentere på...D er masse liv neddi der, så jeg tror den har d greit, ligger midt på kurven på undersøkelsene også!

men ja, d er kjempe koselig

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

man kan være i ketose helt opp til 50 karber om dagen.
Jeg syns symptomene høres ut som du er i ketose.
Håper du prøver å ligge på noe OVER 50 karber om dagen til etter fødselen.

Bare to mnd igjen til BABY, så koselig

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 15:02   #8
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Syre i beina! På natta!

Her kan man virkelig snakke om at man skal tidlig krøkes som lavkarbo-gutt/jente :-) Ungen kommer ut blid og fornøyd med ønske om egg og bacon snarest :-) hehe

Lykke til med fødsel og lavkarbo!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:31   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Syre i beina! På natta!

Jeg tok magnesium igjennom hele svsk, pga samme problemer! Jeg tok 250mg på kveld, ikke ta de på morningen for da blir du enda mer glemsk enn svsk-tåka allerede gjør...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 09:19   #10
Pluto i magen min:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 18
Pluto i magen min:) er på en erverdig vei

Sv: Syre i beina! På natta!

Haha! Takk for d! Satser på ei/en krutt tønne Birken i August!

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Her kan man virkelig snakke om at man skal tidlig krøkes som lavkarbo-gutt/jente :-) Ungen kommer ut blid og fornøyd med ønske om egg og bacon snarest :-) hehe

Lykke til med fødsel og lavkarbo!

Pluto i magen min:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Krilla"/kløe i beina på kvelden? bibi Fysisk og mental helse 3 01-03-08 11:14
Syre og base? Karro Ketolysekuren 5 03-02-08 13:30
Ketoner og kramper i beina - er det noen sammenheng? silje Spørsmål og svar 10 29-10-06 22:31
Våkner om natta! MHM Generell diskusjon 7 02-04-04 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no