Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-10, 16:57   #26
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og så skal jeg be om B12-sprøyte og se om energien min kommer litt tilbake, og så skal jeg gå over til et mer Lindberg-ish kosthold med mindre fett og se om det kan funke.

Har du ikke fått tilbud om B-12 sprøyte før?
Trodde det var standard prosedyre for GBP-opererte, jeg. Man er jo nærmest dømt til å ha B-12-mangel når man fjerner så mye av magesekken!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 16:58   #27
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Glemte forøvrig å si lykke til, og håper du finner ut av det fortere en svint (eller hva det nå heter). Og høres ut som Lindberg-ish er en god idé

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 17:10   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Har du ikke fått tilbud om B-12 sprøyte før?
Trodde det var standard prosedyre for GBP-opererte, jeg. Man er jo nærmest dømt til å ha B-12-mangel når man fjerner så mye av magesekken!

Det er ikke magesekken som gjør at man trenger det, men tarmsystemet, at man fjerner så mye av tynntarmen. Men det er ikke standard prosedyre hos privatsykehusene nei, vi tar tabletter, ikke sprøyte. Jeg har imidlertid slurvet litt med tablettene siden de er så store, men har skjerpet meg nå.
Jeg tok blodprøver i dag hos legen og svarene kommer allerede i morgen! Jeg skal ringe ned og høre resultatet i 12-tiden i morgen. Spent, og nervøs. Men jeg håper jo egentlig jeg har endel mangler slik at jeg vet svaret på hvorfor jeg er i så dårlig form.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:03   #29
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ikke magesekken som gjør at man trenger det, men tarmsystemet, at man fjerner så mye av tynntarmen. Men det er ikke standard prosedyre hos privatsykehusene nei, vi tar tabletter, ikke sprøyte. Jeg har imidlertid slurvet litt med tablettene siden de er så store, men har skjerpet meg nå.
Jeg tok blodprøver i dag hos legen og svarene kommer allerede i morgen! Jeg skal ringe ned og høre resultatet i 12-tiden i morgen. Spent, og nervøs. Men jeg håper jo egentlig jeg har endel mangler slik at jeg vet svaret på hvorfor jeg er i så dårlig form.

Nå avslører jeg min uvitenhet om GBP-operasjoner: Er hele eller deler av inngrepet mulig å "reversere"?

Forøvrig må du ha lykke til, og jeg håper du finner ut av hva som er galt!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:07   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Nja, ja jeg tror noe går an å reversere, men det blir nesten aldri gjort, det er ganske drastisk å gjøre det. Jeg har inntrykk av at reversering er et større og mer drastisk inngrep enn den "vanlige" operasjonen, etter det jeg har lest. Uansett vil jeg ikke reversere noe, angrer overhodet ikke på operasjonen og er glad jeg har gjort det. Dette ordner seg nok.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:30   #31
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er ikke magesekken som gjør at man trenger det, men tarmsystemet, at man fjerner så mye av tynntarmen. Men det er ikke standard prosedyre hos privatsykehusene nei, vi tar tabletter, ikke sprøyte. Jeg har imidlertid slurvet litt med tablettene siden de er så store, men har skjerpet meg nå.
Jeg tok blodprøver i dag hos legen og svarene kommer allerede i morgen! Jeg skal ringe ned og høre resultatet i 12-tiden i morgen. Spent, og nervøs. Men jeg håper jo egentlig jeg har endel mangler slik at jeg vet svaret på hvorfor jeg er i så dårlig form.

Å, så fantastisk at du får svar allerede imorgen!!! Er spent på å høre hvordan det går!
Magesekken er jo avgjørende siden det er der intrinsisk faktor produseres, som igjen er nødvendig for opptak av B-12 (i tarmen, så klart at når du mangler såpass mye av den, så er det viktig også), men tabletter er vel ikke så effektive de heller, siden de fortsatt trenger å tas opp. Hvilke tabletter tar/tok du? De jeg fikk var helt vanlige, små piller

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 07:56   #32
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Aha, hehe. Jeg fikk bare med meg at jeg har 2,6 meter tynntarm koblet ut/om, og at opptaket av B12 (bla) er sterkt redusert, men jeg er ikke verdens minst distré person, hehe. Jeg fikk TrioBe, men jeg bruker ikke dem, bruker noen sterkere fra nettet (www.shopping4net.no). Billige og supersterke, B70 heter de. Men jeg har slurvet med dem, huff. Skal ikke gjøre det mer, får bare ta det ubehaget med å svelge dem. Jeg klarer nemlig knapt å svelge noen som helst piller, bruker en halvtime på 3 små tabletter.
Er spent på svaret i dag, skal ringe i 12-tiden. Hyl!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:42   #33
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

TrioBe, ja, det var de jeg brukte, men burde vel også tenkt at jeg ville funnet et bedre/billigere alternativ på shopping4net Men synes b-12-sprøyter høres ut som en mye bedre idé. Du skal ikke slite så med noen piller som kanskje ikke har så god effekt på deg en gang. Det fortjener du jo ikke. Nå er det ikke mange timene igjen til du får svar!!!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 13:19   #34
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Nå har jeg fått svar og venter på tlf fra legen, dette var ikke særlig kjekt, men nå har jeg i hvert fall svaret på hvorfor jeg har følt meg så jævlig i det siste.

Snakket med sykepleier, og hun var helt sjokkert over at jeg hadde klart å holde meg oppreist. Jeg husker ikke verdiene sånn helt i hodet nå, men hun sa at jernlagrene var så og si tomme (2?), blodprosenten var skremmende lav og hemoglobin eller noe sånt var ekstremt lavt, og noen andre verdier jeg ikke husker.
Jeg spurte om jeg skulle begynne med tabletter, men hun sa nei, jeg måtte ikke gjøre noe før legen ringte meg, han måtte legge en plan for nå var verdiene så vanvittig lave. Jeg venter på tlf nå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 13:21   #35
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Ojsann, såpass...
Nå blir det bare bedre fremover, skal du se.

Godt å få svar og ha et utgangspunkt å jobbe videre med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 13:36   #36
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Såpass, håper du får opp verdiene raskt, høres ikke bra ut i det hele tatt. God bedring!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:28   #37
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Snakket med sykepleier, og hun var helt sjokkert over at jeg hadde klart å holde meg oppreist. Jeg husker ikke verdiene sånn helt i hodet nå, men hun sa at jernlagrene var så og si tomme (2?), blodprosenten var skremmende lav og hemoglobin eller noe sånt var ekstremt lavt,

For å seie det slik ...
Etter at min første var født, kom eg ned i 5,2 i Hb. (Det er temmeleg lågt, men ikkje å anses så lågt i barsel som hos andre fordi kroppen er lagd for å tåle eit visst blodtap under fødselen vha kompensatorisk volumauke.)

Eg var ganske pjusk. Hjartet dundra slik i hovudet mitt at du skulle trudd det var metall-konsert i naborommet. Eg måtte få hjelp til å dra på meg trusa etter å ha vore på toalettet, for eg var så svak at eg klarte det ikkje. Pust og pes, altså!

Så er det slik det står til med deg, så er det sanneleg ikkje rart at du kjenner deg dårleg! Signerer sjukepleiaren som snakka med deg. Det er no vel eit under at du klarer å vere på internett og poste her viss du er så anemisk!!

Håpar dei klarer å fikse det fort, for dette er jo kjempeviktig.
Eg fikk blodtransfusjon og blei veldig fort betre. (Mens den første posen gikk inn, faktisk.) Men for din del blir det naturlegvis viktig å finne årsaka til den horrible blodstatusen din og eg håpar at du får god og effektiv behandling slik at du blir frisk og får tilstrekkeleg næringsopptak.

og god betring, Iset!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 17:06   #38
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Oj det hørtes skummelt ut, bra du fikk god hjelp.
Jeg føler meg helt ræva altså. Var i butikken i sted og jeg klarer liksom ikke å fokusere på handlelista, engang. Alt flyter utover, og jeg klarer ikke å konsentrere meg. Har hodepine og hjertebank og svimler og vil bare sove. Nei, jeg håper virkelig jeg hører noe mer snart, venter og venter på tlf. Ringer legen kl. 8 i morgen om jeg ikke hører noe i kveld.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 17:14   #39
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Syns du skal ta det med ro og kvile deg, eg. Ikkje fare på butikken og risikere å svime av.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 17:18   #40
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Nei, det er dumt, jeg vet, men eldste har bursdagsselskap i morgen og jeg har i flere måneder lovet henne Halloweenfest. Alle er invitert, jeg skal bake og vaske og rydde i dag ... Grøss. Men mannen min har lovet å hjelpe til masse altså, så jeg skal ta det så rolig jeg kan. Og blir det for mye kav i morgen når gjestene kommer, får jeg lov å rømme opp på soverommet og slappe av mens mannen overtar. Godt jeg ikke er alene, puh.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 17:21   #41
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

jeg har for mye jern, du kan få litt av meg.. hehe.. jeg hadde 766 så jeg har omvendt problem.... skal være mellom 10-100 og jeg låg på 2.siste måling på 766 på jern!! og dem har steget i hele år.. fått fettkuler på leveren og alt.. Men nå etter 2 uker på lavkarbo og jeg målte var verdiene sunket til 366.. så lavkarbo senker jernverdiene i alle fall... Kanskje dem senker dem under hva dem skal være :-o Jeg som trodde rødt kjøtt og sånt var så jernrikt..Hadde det ikke sunket hos meg måtte jeg snart begynt å tappe blod for å få ned..

Men håper det er lett å fikse hos deg da, bare å få jerntabletter og sånt

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 17:29   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj det hørtes skummelt ut, bra du fikk god hjelp.
Jeg føler meg helt ræva altså. Var i butikken i sted og jeg klarer liksom ikke å fokusere på handlelista, engang. Alt flyter utover, og jeg klarer ikke å konsentrere meg. Har hodepine og hjertebank og svimler og vil bare sove. Nei, jeg håper virkelig jeg hører noe mer snart, venter og venter på tlf. Ringer legen kl. 8 i morgen om jeg ikke hører noe i kveld.

Jeg skjønner deg... Slike ting er jævlige å gå og vente på.. Jeg har gått slik i over en måned nå for å få svar på en forbaska blodprøve. Ikke snakk om. Men i morgen skal jeg til en lege på sykehuset på medisinsk og jeg håper at HAN har hatt vett nok til å innhente svar på den prøven.. Jeg fungerer omtrent ikke i det daglige.. Jeg bruker ALL energi for å gjøre en innsats på jobb, men thats it. Når jeg kommer hjem er jeg dau. Det eneste jeg gidder er å ligge i senga med laptoppen og halvsove. Jeg kvikner til igjen i 7-8 tiden om kvelden.. men slik skal det IKKE være! Familien skal ikke vike for at jeg skal duge på jobb! Håper du finner noen som kan gi deg svar! MIN erfaring er at eldre leger eller turnuskandidater er det beste man kan ha hvis det kreves utredning og ikke vanlige standardsykdommer. Erfarenhet og nysgjerrighet er myyye bedre enn "tinggåravsegselv"leger...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 17:48   #43
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Nå har jeg snakket med legen, han ringte nettopp. Alvorlig jernmangel-anemi, sa han. Jeg har helt tømte jernlagre, sa han. 2 i ferritin-verdi. Og blodprosenten var på 59 %, rundt 8, sa han. Hadde den vært under 8, hadde han sendt meg på sykehuset for å få blodoverføring, men han mente at det bare ville hjelpe på formen midlertidig, og at det var mer varig og bedre å sette meg på trippel dose sterke jerntabletter nå fra og med i kveld. For det er jernet som er problemet, kroppen klarer ikke å produsere nok blod siden jeg ikke eier jern i kroppen.
Aleris skal få oversendt resultatene også, så får jeg se om de sier noe mer. Mannen skal ut og kjøpe jerntablettene nå i kveld så starter jeg før jeg legger meg.

Senorita: herregud for noen verdier, hehe. Send over litt!
Kanutten: oj, har du det samme som meg, mon tro? Viktig å få det sjekket opp asap, jeg er sjeleglad jeg ikke gikk rundt med dette lenger, det kunne endt ganske ille.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 17:56   #44
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Så godt å iallefall VITE hva man har å "jobbe med"Massemasse lykke til med selskapet i morgen!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:24   #45
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Anbefaler også disse naturlige jernsaftdrikkene fra apoteket. Floradix? En økopakke av disse tok meg fra 8 til 13 på tre uker etter fødselen. Får ikke vondt i magen av dem. Stakkar deg da, tror de du blør i tarmen eller noe?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:34   #46
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Legen frarådet meg disse Floradixgreiene for de er rett og slett for svake. Men det har han nok rett i, for jeg er helt tom, kroppen min har ikke jern, og da er det nesten til og med for svakt med de sterkeste jerntablettene. Floradix hadde kanskje funket på jernprosenten, men jeg har ferritin på 2, og da må det veldig mye sterkere saker til. Det er snakk om at dersom dette ikke funker må jeg ha jern intravenøst. Men jeg skal høre med Aleris i morgen, de er ekspertene her. Skal ringe med en gang minsten er avlevert i bhg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 03-11-10 kl 21:31.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 21:04   #47
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Dette var dramatisk lesning, håper dette går seg greit til. Det finnes flytende jerntilskudd på apoteket, husker ikke hva det heter, men jeg fikk det til guttungen som ble født for tidlig. Det kan jo være et alternativ til tabletter, men det vet sikkert legen om det går å bruke, du skal jo ha i deg mye jern. Jern er hardt for magen, kan gi kvame og slikt. Beste rådet er å ta det jevnt fordelt over dagen i såfall. Om du strever med tablettene så kanskje du kan gjøre som meg; putte dem i munnen når du allikevel skal svelge en tugge mat. Sånn, nå har jeg fått dyttet på deg de rådene jeg hadde. God bedring, håper det ikke tar for lang tid til du er noe bedre iallefall.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:14   #48
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Oi, det var veldig lave verdier ja! Men bruker du ikke noen jerntilskudd nå? Jeg har iallfall fått beskjed fra Aleris om å ta jern når jeg har mensen.

Masse god bedring! Håper jernlagrene dine fylles raskt! Hvor lenge skal det gå før du tar nye blodprøver?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:11   #49
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Jeg har ikke tatt jern nei, jeg har hatt fine verdier før så det har ikke blitt noe. Men nå må jeg ta blodprøver oftere, skjerpings. Jeg skal sjekke jernlageret igjen om et par uker.

Aleris ringte nettopp, de tar virkelig dette på alvor og det er så betryggende! Ernæringsfysiologen spurte hvordan det gikk, om legen hadde ringt, at hun var bekymret osv. Herlig dame. Hun sa at jerntablettene var helt fine, at dosen var riktig osv. 400 mg daglig (Duroferon), fordelt på to doser.
Men hun stusset veldig over at legen ikke hadde henvist meg for å få intravenøst jern og blod, for det trengte jeg, og da ville jeg komme raskere over kneika. Hun ble veldig overrasket over dette og skulle ringe legen min for å høre med ham om han kunne gjøre dette, så det høres jo bra ut. Håper bare hun får tak i ham da, hun hadde prøvd å ringe tidligere i dag for å få blodprøvene fakset over så hun kunne sjekke dem raskere, men uten hell. Det er klin umulig å komme gjennom til det legekontoret!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 14:56   #50
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Håper du får kommet deg inn snart da, så du kommer deg litt ovenpå.
Lykke til med bursdagsfeiring!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svar på blodprøver. Catwoman Ketolysekuren 10 01-11-10 20:58
Hvor lang tid tar det før tilskudd synes på blodprøver? Devana Kosttilskudd 1 21-09-10 00:23
Droppe ketolyse pga utredning jvb Fysisk og mental helse 11 19-11-09 23:31
Hvor tar man blodprøver i Oslo? Cyan Spørsmål og svar 4 25-05-09 12:03
Svar på blodprøver, kan noen "tolke" for meg? trude.lutt Stoffskifte / hormonproblemer 8 25-07-08 23:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no