Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som kan hjelpe?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-07, 19:05   #1
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Noen som kan hjelpe?

Hei.
Nå står jeg litt fast her og trenger hjelp fra noen som vet....

Jeg har gått på ketolyse ca 1 år sammenhengende. Alt har fungert fint og jeg har gått ned over 30 kg. Men så stagnerte alt etter utskjei i jula.jeg la på meg 4-5 kg i løpet av jula. Jeg begynte igjen for fullt 2.jan men stod helt stille frem til jeg for 3 uker siden tenkte at nå var det nok!!
Jeg var lei hele greia. Da tenkte jeg som så at ok, de siste 15kiloene tar jeg med lindeberg. Men så fikk jeg noe jeg trodde var et bedre råd fra ei venninne som faktisk er kursleder for easylife som sa at hvis jeg ville fort ned så kunne jeg jo bruke bare pulver en stund. Jippi sa jeg da for klart jeg ville fort ned!!
Jeg kjøpte inn noka jeg og begynte. Første uka forsvant 3,6kg og det var jeg fornøyd med,2 uka bare 800gram og nå 3.uka ser det ut til at jeg står stille. For meg går dette litt sakte.
HVA GJØR JEG NÅ???
Noen som har peiling?
Skal jeg gå tilbake til ketolyse, skal jeg gå over på fedon?
Tror ikke jeg vil fortsette på noka utover de 4 ukene jeg bestemte meg for, har en uke igjen.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:01   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: noen som kan hjelpe??

Du har jo vært kjempeflink Snupperella!
Etter å ha gått ned så mye som du har, er det helt vanlig at vekttapet stopper opp og en blir lei av kuren.
Jeg synes det høres lurt ut av deg å starte opp med Fedon nå. Kutt ut Noka!!!!( Selv har jeg valgt å ikke følge noen kur en periode, men funnet et karbohydratfattig kosthold som passer for meg, og som jeg trives med uten å legge på meg.) Da får kroppen tid til å stabilisere seg/event tar du av deg mer og du får venne deg til et kosthold som du kan fortsette med etter at du er ferdig med slankingen. Om du vil/har behov for det kan du jo starte opp igjen med ketolysekuren etter 3- 6 mnd.
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 23:21   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan hjelpe??

Jeg tror det er viktig å være forsiktig med fettet etter å ha vært på pulverkur, så lindberg høres lurt ut. Da får du vendt kroppen til mest mulig forskjellig... Pulverkurer "fucker opp" balansen i kroppen ganske mye, men det er du sikkert obs på. ..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 17:54   #4
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Du har jo vært kjempeflink Snupperella!
Etter å ha gått ned så mye som du har, er det helt vanlig at vekttapet stopper opp og en blir lei av kuren.
Jeg synes det høres lurt ut av deg å starte opp med Fedon nå. Kutt ut Noka!!!!( Selv har jeg valgt å ikke følge noen kur en periode, men funnet et karbohydratfattig kosthold som passer for meg, og som jeg trives med uten å legge på meg.) Da får kroppen tid til å stabilisere seg/event tar du av deg mer og du får venne deg til et kosthold som du kan fortsette med etter at du er ferdig med slankingen. Om du vil/har behov for det kan du jo starte opp igjen med ketolysekuren etter 3- 6 mnd.
Lykke til!

Takk for flott svar. Jeg skal kutte noka, det er elt sikkert. Dumt jeg ikke forhørte meg før jeg begynte men hadde såååå dårlig tid, var bare lei.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 17:56   #5
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tror det er viktig å være forsiktig med fettet etter å ha vært på pulverkur, så lindberg høres lurt ut. Da får du vendt kroppen til mest mulig forskjellig... Pulverkurer "fucker opp" balansen i kroppen ganske mye, men det er du sikkert obs på. ..

Nei,det var jeg ikke obs på. Som sagt hoppet jeg bare på jeg. Men er livredd for å gå opp, vil bare ned, vil ikke se et gram ekstra på vekta. Tror du ikke jeg kommer i ketose igjen hvis jeg går tilbake til ketolyse? Er redd jeg går opp litt på fedon jeg.....

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 18:07   #6
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: noen som kan hjelpe??

hmmm.. Vet hvordan du har det. men drikker du nok vann når du går på ketolyse? Tar du vitaminer og slik?
Jeg gikk masse ned de 2 første ukene.. eller 4 kg da. men så har det nesten stoppa opp. kjedelig.
kanskje det rett å slett tar litt tid får deg å komme igang igjen?

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 18:37   #7
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

hmmm.. Vet hvordan du har det. men drikker du nok vann når du går på ketolyse? Tar du vitaminer og slik?
Jeg gikk masse ned de 2 første ukene.. eller 4 kg da. men så har det nesten stoppa opp. kjedelig.
kanskje det rett å slett tar litt tid får deg å komme igang igjen?

Nei, drikker ikke nok vann men jeg klarer simpelthen ikke drikke mer.Ja jeg har tatt alle vitaminer..... Godt det ikke stoppa opp så fort for meg, har jo gått på ketolyse lenge da men jeg må jo ha av meg resten av kiloene også på et vis. Og jeg har IKKE god tid. Jeg vil bli ferdig og begynne på vedlikehold, ikke slanke meg hele livet.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 18:41   #8
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av snupperella, her.

Nei, drikker ikke nok vann men jeg klarer simpelthen ikke drikke mer.Ja jeg har tatt alle vitaminer..... Godt det ikke stoppa opp så fort for meg, har jo gått på ketolyse lenge da men jeg må jo ha av meg resten av kiloene også på et vis. Og jeg har IKKE god tid. Jeg vil bli ferdig og begynne på vedlikehold, ikke slanke meg hele livet.

Forstår deg så veldig godt alså.
Ikke så veldig lett dette her. Men kanskje du må trene mer? Har du noe treningsaperat hjemme? det sies at det er supert å hoppe tau. og det er ikke dyre greiene..

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 19:11   #9
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan hjelpe??

Hei, så at noen foreslo at du burde være forsiktig med fettet! Hvorfor det da? Det er jo et lavkarboforum dette, og det du trenger å være forsiktig med er karbohydrater.

Ellers står det i flere bøker at det er vanlig å ha slike stagnasjoner. Foreslår heller at du bruker et moderat lavkarbokosthold en stund. Så får det heller være at du ikke går ned noe på la oss si en måned. Å gå ned 30 kg er litt av en bragd! Du er kjempeflink. Håper ikke du ødelegger det ved å begynne med noe helt annet.
Har du lest Bedre uten brød? Du kan vel mye av det fra før av, men likevel, tror du kan se der i hvilken grad det lar seg gjøre å praktisere lavkarbokosthold som vedlikehold. Det hjelper jo for så mye annet enn vekta.

Når du er klar, øker du fettprosenten igjen, og reduserer på karbohydratene. Men ikke skei ut med å frotse i raske karbohydrater nå!

Lykke til videre!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 20:16   #10
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Hei, så at noen foreslo at du burde være forsiktig med fettet! Hvorfor det da? Det er jo et lavkarboforum dette, og det du trenger å være forsiktig med er karbohydrater.

Ellers står det i flere bøker at det er vanlig å ha slike stagnasjoner. Foreslår heller at du bruker et moderat lavkarbokosthold en stund. Så får det heller være at du ikke går ned noe på la oss si en måned. Å gå ned 30 kg er litt av en bragd! Du er kjempeflink. Håper ikke du ødelegger det ved å begynne med noe helt annet.
Har du lest Bedre uten brød? Du kan vel mye av det fra før av, men likevel, tror du kan se der i hvilken grad det lar seg gjøre å praktisere lavkarbokosthold som vedlikehold. Det hjelper jo for så mye annet enn vekta.

Når du er klar, øker du fettprosenten igjen, og reduserer på karbohydratene. Men ikke skei ut med å frotse i raske karbohydrater nå!

Lykke til videre!

Takk takk,jeg skal ikke sløse det bort. Har veid meg hver eneste dag i ett år nå, ingen gram som kommer på denne kroppen hehe.

Men det mde mindre fett er det flere som har sagt til meg!! Mange gode råd her, ikke lett å vite hva som blir rett.
Men gjør sikkert ingenting galt ved å prøve å komme tilbake i ketose igjen heller. Synes det er mest vanskelig å skulle spise normalt igjen, ikke som før altså men sunn kost og så balansere mengde så man ikke legger på seg igjen.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 20:57   #11
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan hjelpe??

Ja, det kan jeg jo forstå. For meg har det jo bare dreid seg om vedlikehold/hverdagskosthold, siden jeg ikke skulle ned i vekt.
Det var derfor jeg anbefalte deg den boka. Den er nemlig til dette bruket, og det kan jo være greit å være forberedt. For etter som jeg har forstått, så er Ketolysekuren en kur, og du ville ha hjelp til å få et ordentlig hverdagskosthold når du kommer ned på ønsket vekt.
Den koster kr.99,- på Mammutsalget, om de fremdeles har den.
Og jeg tror deg når du sier du er motivert ja! Stå på!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:36   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Hei, så at noen foreslo at du burde være forsiktig med fettet! Hvorfor det da?

Det var jeg som sa det. Fordi magen blir utrolig følsom for vanlig mat igjen når man har gått på pulver. For det første har den blitt sulteforet på alt under den perioden siden det nesten ikke er næring i pulveret, og vil derfor tviholde på alt den får i seg. Den bør tilvennes litt sakte. I tillegg kan man risikere at kroppen ikke er klar for fet mat, og at det derfor går rett gjennom og man sitter på do de 3-4 første dagene... ja, jeg har prøvd endel pulverkurer

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 00:44   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av snupperella, her.

Takk takk,jeg skal ikke sløse det bort. Har veid meg hver eneste dag i ett år nå, ingen gram som kommer på denne kroppen hehe.

Men det mde mindre fett er det flere som har sagt til meg!! Mange gode råd her, ikke lett å vite hva som blir rett.
Men gjør sikkert ingenting galt ved å prøve å komme tilbake i ketose igjen heller. Synes det er mest vanskelig å skulle spise normalt igjen, ikke som før altså men sunn kost og så balansere mengde så man ikke legger på seg igjen.

Det er bra at du ikke vil spise som før igjen for da går du nesten garantert opp igjen. Kan du ikke prøve ketolyse igjen da og bare tilføre litt mer grønnsaker og begynne med nøtter og bær? Du skal jo ned litt til så da tror jeg det er best å spise ketolyse ettersom du kjenner denne måten å spise på nå. Etter hvert så kan du jo gå over til Lindberg igjen, når du kanskje har 5 kg igjen? Bare en tanke. Du velger din vei videre!

Det med å spise så man ikke legger på seg igjen er en treningssak tror jeg. Du må bruke tid på dette mens du går ned tror jeg. Tilføre litt xtra karbohydrater sakte men sikkert og følge med vekta hver uke.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 18:59   #14
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Det er bra at du ikke vil spise som før igjen for da går du nesten garantert opp igjen. Kan du ikke prøve ketolyse igjen da og bare tilføre litt mer grønnsaker og begynne med nøtter og bær? Du skal jo ned litt til så da tror jeg det er best å spise ketolyse ettersom du kjenner denne måten å spise på nå. Etter hvert så kan du jo gå over til Lindberg igjen, når du kanskje har 5 kg igjen? Bare en tanke. Du velger din vei videre!

Det med å spise så man ikke legger på seg igjen er en treningssak tror jeg. Du må bruke tid på dette mens du går ned tror jeg. Tilføre litt xtra karbohydrater sakte men sikkert og følge med vekta hver uke.

Jeg er heelt enig med deg. Har tenkt mye nå og hørt på råd, det jeg er tryggest på er ketolyse og det skal jeg gå på fra imorgen igjen. Tror jeg. Tviler litt fordi en nabo av meg har tatt av 60 kg på samme tid som meg, ja han er mann men likevel. Han laget sitt eget brød med kun grove melsorter og hele korn og til dette spiste han kun sunt. kutta ut smør,majones,alt fett og spiste myyye fisk og sunt fett omega 3 osv....
Må jo inrømme jeg har lyst til å prøve men er litt redd at jeg skal bli sulten. Er jo vant til å spise meg mett på ketolysen men har klart noka 3 uker da. Noka har jeg brukt 3 uker nå og det gav meg 5,2 kg i minus, er jo litt d da. Hva skal jeg prøve tro????

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 19:08   #15
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det var jeg som sa det. Fordi magen blir utrolig følsom for vanlig mat igjen når man har gått på pulver. For det første har den blitt sulteforet på alt under den perioden siden det nesten ikke er næring i pulveret, og vil derfor tviholde på alt den får i seg. Den bør tilvennes litt sakte. I tillegg kan man risikere at kroppen ikke er klar for fet mat, og at det derfor går rett gjennom og man sitter på do de 3-4 første dagene... ja, jeg har prøvd endel pulverkurer

Nå har ikke jeg prøvd pulver særlig lenge da men jeg merket magen gitt. Fikk kjempevondt, men i går tålte jeg pølse, uff uff, bare måtte smake.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:22   #16
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: noen som kan hjelpe??

Jeg gikk rett på Ketolysekuren etter en pulverkur på knappe 3 uker. Har gått på ketogent kosthold i 4 uker nå, og har ikke hatt komplikasjoner over hode. Bare positive opplevelser - mer energi - aldri sulten - mageproblemene har forsvunnet (luft og halsbrann), og vekten går stadig nedover

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 13:29   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: noen som kan hjelpe??

Opprinnelig lagt inn av jorang, her.

mageproblemene har forsvunnet (luft og halsbrann),

Det med halsbrann merker jeg også veldig! Før knasket jeg ett brett Link i uka, nå merker så å si aldri noe.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no