Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da har jeg starta å

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-07, 23:45   #1
hyssing
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
hyssing er på en erverdig vei

Da har jeg starta å

I dag starta jeg med ketolyse Syns det ser ut som en fin måte og gå ned i vekt på, men jeg har kun ett problem. Hittil i dag ahr jeg kun fått i meg ca 90 g proteiner og 90 g fett. Tilsammen rundt 1000 kcal vil jeg tru. men jeg er så mett, kan jeg få problemer med og komme i ketolyse hvis jeg ikke får i meg mer fett og protein?

__________________


hyssing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:48   #2
67kilo
Medlem
 
67kilo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 56
Innlegg: 178
67kilo er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg starta å

Det er vel ikke slik at det er for lite fett og proteiner som får deg i Ketolyse. Det er når du unnlater å spise karbohydrater eller mindre enn 6 gram per dag at du kommer i ketolyse.

Lykke til
Har så smått begynt jeg også men venter litt på boka før jeg kan satse skikkelig

__________________
: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16264

Uke 1:-0,6kg, Uke 2:-0,2kg, Uke 3:-2.3kg Uke 4: +1,1
67kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:57   #3
hyssing
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
hyssing er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg starta å

Ja det har jeg fått med meg, men jeg syns jeg kan ha lest en plass at riktig mengde fett og proteiner er viktig for at kroppen skal klare og holde seg i ketolyse? det er ikke nok og holde seg unna karbene?
Skal bli spennendeog prøve ketostix i morgen eller overimorgen og se
Jeg begynte i går så burde vel komme i ketolyse etter 48 timer?

__________________


hyssing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:09   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg starta å

Heisann.

Har du ketolyseboka? Det meste står der.

For på ketolyse er vi i ketose. Vi skal spise 15-20 karber hver dag. Mesteparten fra grønnsaker som vokser over jorden. Fordelt på minimum 2 måltid dagen.
Fett er viktig. Fett inn forbrenner fettet i kroppen
Vann er veldig viktig. Vannet skyller fettet ut.
Man skal spise seg mett, ikke overmett. Man skal spise når man er sulten.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:15   #5
hyssing
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
hyssing er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg starta å

Hei Gerd...

Nei jeg har ikke den, har kun den informasjonen jeg har lest på nettet om det her. Får evt vurdere om jeg skal gå til innkjøp av den.

Får bare bruke litt olivenolje, majones osv i maten for og få i meg mer fett da.

Grunnen til at jeg føler meg så mett nå er vel fordi kroppen min er vant med 2-3 måltider om dagen istede for 5-6 små..

Men tusen takk for svarene. skal bruke forumet flittig, både til motivasjon og tips i denne prossesen

__________________


hyssing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:22   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg starta å

Mitt råd er å enten låne boka på bibilioteket eller kjøpe den. Jeg har snart slitt ut en bok Den er blitt min bibel.

Bruk meierismør, kaldpressa oljer, kremfløte, sæterrømme, reint kjøtt og fisk og kylling. Fete sauser... Blomkål, brokkoli ( det er godt når du steker buketter i smør og bruker det som potet. Slager her i huset)

Fettet holder deg mett lenge. Grønnsaker gir deg vitaminer og mineraler. I tillegg bør du skaffe deg tablettene fra ketolyse. De er spesiallaga for et ketogent kosthold. Hjelper veldig både på søtsug, legggkramper...

Sjekk her www.ketolyse.no

Råder deg også til å bruke tid i starten på å telle karbohydrater, etterhvert setter det seg i fingrene og det blir lettere

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:27   #7
hyssing
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
hyssing er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg starta å

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Mitt råd er å enten låne boka på bibilioteket eller kjøpe den. Jeg har snart slitt ut en bok Den er blitt min bibel.

Bruk meierismør, kaldpressa oljer, kremfløte, sæterrømme, reint kjøtt og fisk og kylling. Fete sauser... Blomkål, brokkoli ( det er godt når du steker buketter i smør og bruker det som potet. Slager her i huset)

Fettet holder deg mett lenge. Grønnsaker gir deg vitaminer og mineraler. I tillegg bør du skaffe deg tablettene fra ketolyse. De er spesiallaga for et ketogent kosthold. Hjelper veldig både på søtsug, legggkramper...

Sjekk her www.ketolyse.no

Råder deg også til å bruke tid i starten på å telle karbohydrater, etterhvert setter det seg i fingrene og det blir lettere


Tusen takk for rådene, setter pris på det
jeg skriver ned alt jeg spiser og teller både kcal, proteiner og fett sånn at jeg skal ha litt oversikt. er de 15-20 g karbo om dagen viktig eller? får sånn som i dag er jeg kun oppe i noen få gram...
Og når bør jeg regne med og komme i ketose?

__________________


hyssing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:31   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg starta å

På ketolyse teller vi ikke kalorier.

Sitat:

er de 15-20 g karbo om dagen viktig eller?

Ja det er dette som er viktig på denne kuren.

Vi teller karbohydrater. 15-20 pr dag. Ingen effekt av å være under 15.... Vi trenger den næringen grønnsakene gir oss.
Mange kan øke på etter4 uker, noen må holde seg lavt for å gå ned i vekt. Men slike ting må prøves frem. Derfor nevner jeg boka igjen....

I ketose kommer man alt fra 1-2 dager.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 00:48   #9
hyssing
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
hyssing er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg starta å

Nok engang takk, skal bli moro og se hvordan det her fungerer

__________________


hyssing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 09:06   #10
Vibeke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 24
Vibeke er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg starta å

Hyssing

Lykke til
Jeg har ikke vært på denne kuren mer enn en uke selv, men syntes dette må være den beste slankekuren/dietten jeg noen gang har hørt om eller testet ut!

__________________


Vibeke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:34   #11
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Da har jeg starta å

Hei og velkommen...

Ketolyse-dronningen Gerd har jo gitt deg alle svar du trenger for å komme i gang på best mulig måte.

Sier meg enig i alt det hun anbefaler. Det er et 100% must å ha boken for å få best resultater fra starten av
Ikke tell kalorier, det har ingenting for seg og ingenting med ketolyse å gjøre, konsentrer deg om å telle karbohydrater i stede

Leser du boka, følger det slavisk i starten og tar ketolysetablettene, er jeg 100% sikker på at det vil funke kjempefint, dette er den aller beste kuren i verden, jeg oppnådde målet mitt på -24 kg på 5 mnd Stå på!!!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 16:41   #12
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Da har jeg starta å

Opprinnelig lagt inn av hyssing, her.

Grunnen til at jeg føler meg så mett nå er vel fordi kroppen min er vant med 2-3 måltider om dagen istede for 5-6 små..

Jeg spiser 3 til 4 måltider toppen når jeg er på ketolysekuren. Passer på å regne karber og få i meg nok fett, og da har jeg ikke behov for å spise så mange ganger som 5-6. Spiser når jeg er sulten - ikke ellers. Etter noen uker på kuren vil kroppen din og du bli enige om en rytme som er riktig for dere - og det jeg beskriver over er meg og min kropps rytme.

Lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 19:53   #13
hyssing
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 6
hyssing er på en erverdig vei

Sv: Da har jeg starta å

Ja som ventet så sprakk jeg jo i jula, men hvem gjorde ikke det?
Er ved godt mot og starta opp igjen i dag
har hatt litt problemer med magevondt, men ikke værre enn at jeg klarer og leve med det.
Ellers nytt av året er at jeg driver og slutter å røyke i tilleg... har vært røykfri i snart 3 dager

__________________


hyssing er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no