Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-08, 21:38   #1
Hallaron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 27
Hallaron er ny på veien

Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?)

Litt på impuls begynte jeg på ketolysekur den 3 januar og det går veldig greit. Er lite sulten og vekta går jevnt nedover. Må snart finne frem noen gamle bukser, de jeg har brukt i det siste begynner å bli baggy !

Det er imidlertid en ting jeg sliter litt med. Jeg har alltid vært vant til noe søtt etter at ungene har lagt seg, frukt, is, sjokolade, o.l. Dette søtsuget er vanskelig å bli kvitt. Har ikke tall på de gangene jeg har væt ute i skapet for å se om det er noe lurt der, men neida .

Spørsmålet blir derfor tredelt:

  1. Er det noen som har noen tips til noe søtaktig "ketolysesnaks" som dere har funnet frem til.
  2. I boka beskriver Torkil flere søtningsmidler, bl.a. Candarel, men dette er da virkelig merket med 100% KH på varedeklarasjonen.. Det kan da ikke være noe i trøkke i seg på ketolysekur.. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
  3. Hva bruker dere av søtningsmiddel?
Er såpass heldig at jeg bor i Arendal der det er god tilgang på ketolyseprodukter. Men dette er vel like mye diabetikerprodukter?

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:54   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Søtningsmidler

Sitat:

  1. Er det noen som har noen tips til noe søtaktig "ketolysesnaks" som dere har funnet frem til.
  2. I boka beskriver Torkil flere søtningsmidler, bl.a. Candarel, men dette er da virkelig merket med 100% KH på varedeklarasjonen.. Det kan da ikke være noe i trøkke i seg på ketolysekur.. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
  3. Hva bruker dere av søtningsmiddel?

1.Du kan spise mørk sjokolade (70%), sjokolade fra cavalier, bær med pisket fløte og litt splenda, store IFA. Men det er jo selvfølgelig ikke noe man vil ambefale. Søtningsmiddel trigger søtbehovet og kan gi vektstagnasjon. Det beste er å vende seg HELT av med det
2. Det er som regel mye karbs i søtningsmisddel, men det er MYE søtere enn suler så man trenger sjelden så mye. En ts candarel veier jo INGENTING, når det gjelder splenda regner man en ts som ca 1 karb......
3. Jeg bruker splenda. Ikke den ekle bismaken (bitterhet) og den er faktisk veldig god i kaker

Vet ikke om svarene var helt utfylende, men det var det jeg kunne hjelpe deg med, lykke til videre

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:06   #3
Hallaron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 27
Hallaron er ny på veien

Sv: Søtningsmidler

OK - jeg ser splenda er noe som går igjen flere plasser, hvor får man tak på dette da. Kan ikke huske jeg så det på ikke på Meny Krøgenes...

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 00:51   #4
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Søtningsmidler

Jeg har i alle fall sett splenda på rema.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 07:52   #5
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Søtningsmidler

Kiwi har Splenda

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 09:20   #6
Vibeke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 24
Vibeke er på en erverdig vei

Sv: Søtningsmidler

jeg fant splenda på prix

__________________


Vibeke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:07   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler

Vi har splenda på Meny her vi bor.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:10   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?)

Jeg har sett det både på Prix, Meny og Mega

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:26   #9
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?)

Ang Splenda.. jeg har kjøpt noe som heter Natreen..er det det samme som splenda? Noen som vet om det er "farligere" å spise det?

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:33   #10
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?)

Opprinnelig lagt inn av Marley, her.

Ang Splenda.. jeg har kjøpt noe som heter Natreen..er det det samme som splenda? Noen som vet om det er "farligere" å spise det?

Dette er ikke samme søtningsmiddel. Og skal man ha litt så velg Splenda.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 12:42   #11
!Skrammel!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 22
!Skrammel! er på en erverdig vei

Sv: Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?)

Jeg går på helsekost å kjøper meg karbofri snop der! nam nam nam!

!Skrammel! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 16:43   #12
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Søtningsmidler (Hvordan kan jeg dekke søtsuget mitt?)

Det beste mot søtsug er:
Spise jevnlig og bra slik at blodsukkeret holder seg stabilt. Generelt nok fett. Er man sulten metter noe med protein/fett meget godt og plutselig er man ikke godtesjuk lenger.
Slutte, og venne smaken til lite søtt
litt frukt/bær til dessert med fløte eller yoghurt på er ganske OK
86% sjokolade har kun 10% sukker
Spise en ostebit, nøtter, litt fløte eller melk når suget kommer.
Cocosa smaker litt søtt.

Jeg er ikke på ketose, bare lavkarbo og får full rulle i magen av karbo. Når jeg skeier ut med kun karbo blir det sur mage, luft, oppstøt, kvalme, etc... så sakte men sikkert får jeg ikke lyst. Tok et wienerbrød på jobb og ble kvalm.....kalles vel stimuli respons-trening...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 06:50   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Søtningsmidler

Opprinnelig lagt inn av Hallaron, her.

OK - jeg ser splenda er noe som går igjen flere plasser, hvor får man tak på dette da. Kan ikke huske jeg så det på ikke på Meny Krøgenes...

Hei
Splenda finner du i Meny Krøgenes, på hyllen motsatt kjølemonteren med ketolysepølsene

Men det beste råd er fortsatt: bruk ketolysekuren til å venne deg av med søtsaker og bli kvitt søthunger slik det blir lettere å holde stabil vekt etter du er ferdig med kuren.

Vennlig Hilsen
Torkil

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 20:03   #14
Hallaron
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 27
Hallaron er ny på veien

Sv: Søtningsmidler

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Splenda finner du i Meny Krøgenes, på hyllen motsatt kjølemonteren med ketolysepølsene

Men det beste råd er fortsatt: bruk ketolysekuren til å venne deg av med søtsaker og bli kvitt søthunger slik det blir lettere å holde stabil vekt etter du er ferdig med kuren.

Vennlig Hilsen
Torkil

Vennlig Hilsen
Torkil

M.h.p. Splenda - da har jeg ikke lett grundig nok.
Med tanke på å bruke kuren til å kvitte seg med søtsuget, så har du nok helt rett i det, men dette er nok en prosess som må få lov til å ta litt tid. Som jeg sitter nå skulle jeg gjerne hatt søtt, men etter en tid har jeg vel avlært meg den vanen om å ha noe søtt om kvelden.

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no