Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fett hår?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-08, 23:23   #1
Vibeke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 24
Vibeke er på en erverdig vei

Fett hår?

Hei hei

Det her er litt ekkelt....
Men syntes selv jeg er blitt plaget med mer fett hår i det siste. Har for alvor merket til det siste par ukene. Jeg vasker nå håret hver dag, og det blir fett mellom hver vask.
Det er skikkelig ubehagelig. Jeg vasker håret vanligvis før jeg legger meg om kvelden, og i løpet av arbeidsdagen føler jeg at jeg trenger å vaske på nytt (nå jobber jeg da kvelder)
Noen andre som har opplevd dette?
Lurer på om det har noe med dietten å gjøre, eller om det kan være noen andre naturlige forklariner på dette.

-Vibeke

__________________


Vibeke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 23:37   #2
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: fett hår?

tror ikke det har noe med kuren å gjøre... håret kan være litt vanskelig innimellom... nå vet jo ikke jeg hvordan type hår du har, men ofte kan d bli fort fett, om d er for tungt... da klapper håret liksom ned, og blir fett... eller dvs, d er ikke håret som er fett, men hodebunnen! vil råde deg til å bruke en rense shampoo... d har alle frisørsalonger... skal jeg anbefale en så ville jeg ha brukt clarify shampo fra kms! den fjerner fett og belegg fra hodebunnen. så kan man også bruke kms sin amp volum conditioner etterpå... den tynger ikke håret!

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 07:26   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: fett hår?

eller det kan komme av all matlagingen ( stekingen) ?

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:06   #4
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: fett hår?

Det er lett å lande i en ond sirkel med fett hår og hårvask. Shampo tørker ut hodebunnen, så kjertlene i huden jobber for å utligne. Da blir håret litt fortere fett, og så vasker man det litt raskere, og så er man i gang.

Jeg ville gjort som andre har foreslått her - å skaffe en shampo av god kvalitet som ikke er hard mot hodebunnen. Men det som hjelper aller best for å bryte sirkelen er å bite sammen tenna og ikke vaske håret i det hele tatt noen dager. Du kan f eks gjøre det i forbindelse med helg eller noe, og kanskje gå med tørkle dersom du syns det er veldig ekkelt. Etter en slik runde har du "nullstilt" litt igjen,og håret vil holde seg lengre rent.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:46   #5
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: fett hår?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

eller det kan komme av all matlagingen ( stekingen) ?

tviler egentlig på det... ser flere "hoder" som jobber på kjøkken av forskjellig slag, har ikke sett noen tendenser til fett hår hos dem... matlukt i håret derimot....

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 08:56   #6
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: fett hår?

Jeg lurer faktisk på om det kan ha noe med kuren og endringer i hormonbalansen og gjøre. Hvis det er tilfellet, gir det seg nok etter en stund, vil jeg tro.

Jeg for mindel opplever det motsatt.. Har alltid vært plaget med fett hår, men synes det har blitt litt bedre siste måneden.

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:40   #7
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: fett hår?

Jeg har litt vanskelig for å ikke tro at kuren har noe sm helst med det.
Håret mitt vaskes annenhver dag som regel, etter ett par uker på kuren var det slik at jeg følte håret var fett samme dag som det ble vasket.
Så sluttet jeg på kuren og kan ikke huske at jeg måtte vaske håret hver dag, begynte igjen nå etter nyttår og før helgen begynte det igjen.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 11:00   #8
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Fett hår?

Jeg har ikke merket noe til dette..
hadde ikke særlig fett hår før heller, har langt hår,
vet ikke hva dettte kan være jeg ...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:07   #9
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Fett hår?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke, her.

Hei hei

Det her er litt ekkelt....
Men syntes selv jeg er blitt plaget med mer fett hår i det siste. Har for alvor merket til det siste par ukene. Jeg vasker nå håret hver dag, og det blir fett mellom hver vask.
Det er skikkelig ubehagelig. Jeg vasker håret vanligvis før jeg legger meg om kvelden, og i løpet av arbeidsdagen føler jeg at jeg trenger å vaske på nytt (nå jobber jeg da kvelder)
Noen andre som har opplevd dette?
Lurer på om det har noe med dietten å gjøre, eller om det kan være noen andre naturlige forklariner på dette.

-Vibeke

Rart du nevner dette... Jeg har også oppdaget det samme. Pleide å vaske håret annenhver dag - men den siste uka (begynte på Atkins på mandag ettermiddag i forrige uke) har jeg måttet vaske håret hver dag.

Kanskje kroppen er litt i sjokk-tilstand?

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:07   #10
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Fett hår?

Svetter du mer enn vanlig? Det er vanlig at forbrenningen øker på en slik diett som dette. Jeg svetter mye mer enn tidligere, og i starten var håret veldig håpløst. Men jeg fortsatte som vanlig - vask annahver dag. For mye vask er ikke bra for hverken hår eller hodebunn.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:02   #11
Vibeke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 24
Vibeke er på en erverdig vei

Sv: Fett hår?

Jeg svetter ikke mer enn vanlig tror jeg.
Men jeg måtte bare spørre... Blir jo sånn at man legger skylda for alt på dietten.... både det positive og negative.

Jeg kan virkelig ikke la være vaske håret når jeg føler det er fett. Jeg jobber med salg, mot private markedet. Og er ofte hjemme hos folk, sitter nede og tar en prat med de. Vil ikke klare konsentrere meg 100% om salget om jeg har sånne ting som gjør at jeg føler ubehag.

Jeg har prøvd litt frisør shampoer, men skal kanskje spørre etter en spess for mitt "problem"

Tusen takk for alle svar jeg har fått

__________________


Vibeke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 20:51   #12
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Fett hår?

Det beste hårvask-rådet kom fra en (ei) damefrisør.
Vil du ha naturlig balanse i håret, vask det med VANN. og ikke hver dag . 1-2 ggr pr uke.
Det føles helt forj----- de første ukene, men så kommer det seg.
Men da kan du ikke bruke div gel / spray produkter heller.
Mvh grovsnus
ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no