Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Modifisert pulverdiett

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-11, 14:25   #1
trude70
Nytt Medlem
 
trude70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Narvik
Alder: 53
Innlegg: 9
trude70 er på en erverdig vei

Modifisert pulverdiett

Hei.
Jeg går nå på Xtravaganza kurs. Der går jeg på Low Calori Diet shake/suppe. Noe som går bra, men jeg får ikke i meg nok fett. Så nå har jeg uten å gått ut av ketose puttet på litt olivenolje i suppa, og litt brokkoli dyppa i smøreost til mellommål. I går kveld spiste jeg og noen baconbiter. Jeg vet at noe av vitsen med en rein pulverkur, er at det skal gå skikkelig fort. Det gjør det jo også nå. Fem kg på to dager, men det er jo selvsagt korbolager som tømmes og med det en masse vatn. Jeg fyller på med tre liter vann og vel så det, så har jeg trena hver dag. Formen er på topp! Skal over på halvfart etter at jeg er gått ned ti kg. Halvfart på Xtravaganza er en kur med mye proteiner og gode karber (harde grønnsaker etc) og fri for ris/brød etc. Halvfart er 1400 kcal per dag. Det kommer jeg ikke helt til å følge. Jeg kommer til å spise mer fett. Det er fordi jeg har hatt en ds i magen, som gjør at min tykktarm er 1/5 av opprinnelig lengde. Og det er i tykktarmen fettet tas opp. Og med fettet de viktige næringsstoffene som er vanskelige å få i seg. Det viktigste for meg med Xtravaganza er den totale omleggingen av kostholdet og det mentale fokuset som er et av målene. Jeg trenger en livscoach, og Linda på Xtravaganza blir det for meg nå.

trude70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 14:44   #2
ninagronn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nordnesøy
Alder: 55
Innlegg: 114
ninagronn er ny på veien

Sv: modifisert pulverdiett

Jeg går også på helfart, har holdt på i 7 uker, og har 4 igjen før opptrapping, Har fått beskjed om å ta 1 ss olivenolje på morran og 3-4 ss annen olje iløpet av dagen, jeg bruker Udo Choise. Jeg hadde GBP for 6 år siden og tok av 45 kg, men etterhvert kom ca 35 kg tilbake. begynte på Lavkarbo i februar 2010, og tok av 18 kg til august, men fikk et platå som varte til januar, da begynte jeg på helfart og har tatt av totalt 27 kilo på litt over et år.
Er på Friskhuset på Mo i Rana ca hver 4-5 uke hos biopat, er helt supert å ha veiledning og oppfølging.

__________________


ninagronn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 18:55   #3
trude70
Nytt Medlem
 
trude70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Narvik
Alder: 53
Innlegg: 9
trude70 er på en erverdig vei

Sv: modifisert pulverdiett

Opprinnelig lagt inn av ninagronn, her.

Jeg går også på helfart, har holdt på i 7 uker, og har 4 igjen før opptrapping, Har fått beskjed om å ta 1 ss olivenolje på morran og 3-4 ss annen olje iløpet av dagen, jeg bruker Udo Choise. Jeg hadde GBP for 6 år siden og tok av 45 kg, men etterhvert kom ca 35 kg tilbake. begynte på Lavkarbo i februar 2010, og tok av 18 kg til august, men fikk et platå som varte til januar, da begynte jeg på helfart og har tatt av totalt 27 kilo på litt over et år.
Er på Friskhuset på Mo i Rana ca hver 4-5 uke hos biopat, er helt supert å ha veiledning og oppfølging.

Så fint at det er andre her inne som også er på Xtravaganza. Jeg synes det er kjempevanskelig å holde den pulverdietten. Så da blir det litt fett/proteiner i tillegg. Jeg skal ned 10-15 kg.

trude70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 10:22   #4
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien
Smile

Sv: modifisert pulverdiett

Opprinnelig lagt inn av trude70, her.

Så fint at det er andre her inne som også er på Xtravaganza. Jeg synes det er kjempevanskelig å holde den pulverdietten. Så da blir det litt fett/proteiner i tillegg. Jeg skal ned 10-15 kg.

Jeg har vært på Xtravaganza for noen år tilbake, vektreduksjonen kom raskt og jeg var kun på pulver i ca 5 uker og minus 20 kg.
Problemet oppsto imidlertid når kurset var ferdig og coachingperioden var over, taklet ikke å få til varig livstilsendring.

Har virkelig tro på opplegget om det følges opp med en overgang til lavkarbo-kost og fortsatt trening.

Vil ønsker dere lykke til

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen erfaringer med/tanker om proteinsparende modifisert faste? lulita Andre dietter 11 29-10-10 23:22
Dextrin (modifisert stivelse) i Imsdal Lime & fiber Gracella Ketolysekuren 7 17-08-08 23:49
Atkins Kokos og Koriander Satay, modifisert... bluVelvet Middag 7 08-02-07 18:38
Modifisert: musti`s vafler Siljevanilje Kake/dessert og snacks 5 03-07-06 06:09
modifisert naboens grove soya protein brød Siljevanilje Bakst 3 14-05-06 15:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no