Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-09, 12:00   #76
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg handla på nettet og betalte vel 55 i porto. Men da kjøpte jeg også den teen som Photo anbefaler: Celestial Seasoning med det samme....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:12   #77
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

da har jeg bestilt og jeg kr*seet av for faktura. Men får jeg faktura da eller forhåndbetalingsinfo på mail? Jeg er ikke så glad i å bruke VISA også har jeg visst ikke bandid..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:21   #78
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Er det denne jeg skal ha: http://www.shopping4net.com/no/Helse.../Kelpasan.htma ?

Har du Sparebanken Hedmark? Jeg har det, og visa, det koster ikke noe mer.
Det er kelpasan, ja! Jeg vurderer å kjøpe den største neste gang jeg trenger kelp

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 12:37   #79
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har du Sparebanken Hedmark? Jeg har det, og visa, det koster ikke noe mer.
Det er kelpasan, ja! Jeg vurderer å kjøpe den største neste gang jeg trenger kelp

Ja, nå fant jeg ut at det var ved overførsel det kosta 100kr,, og ikke noe med visa. Men samma det, nå får jeg faktura som jeg betaler når jeg får pakka.
Jeg valgte den store boksen i stor tro på at dette er noe for meg.. Det var jo ikke så d*rt, og jeg fant ut at det var nok til 140dager med maksdose. Også glømte jeg å bestille d vitamin... Men det har apoteket... Må ha til ungene også, for de liker ikke tran( og jeg liker ikke å gi de tran fra norsk torskelever som visstnok er veldig forurensa..).. Dokka trenger noe ekstra uansett pga hun lever kun på kjærlighet og sondemat..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:19   #80
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hvordan ble det med porto når dere bestilte kelpsan online? Jeg fant på helsekosten her om dagen og tror jeg betalte rundt 130kr for 260stk... Ser det er et par kroner mer enn linken dere la ut, men tenker på porto i tillegg...

Ellers merker jeg enda større energiøkning, håper det har både med kosthold og kelp å gjøre!

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:44   #81
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg betalte 180kr inkl. 5kr i porto Og det var for 560tabl.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 13:44   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Shopping4net er portofritt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:53   #83
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har nå lest omtrent alt jeg har kommet over om stoffskifte og relaterte tilstander, om jod, selen, kelp etc. Det er et ganske stort og noe uoversiktlig tema, da det kan være langt mer sammensatt enn bare det at skjoldbruskkjertelen produserer for lite thyroxin på grunn av jodmangel.
Det er en del kontraindikasjoner men jevnt over virker det som at kelp er et meget godt kosttilskudd, av mange årsaker -ikke bare for stoffskiftet sin del, men også for blodtrykk og blodsukker.
Men jeg håper at de som leser denne tråden og tror at kelp er en lettvint løsning på noen ukers platå, tenker dere om igjen. Lavt stoffskifte har mange symptomer, og har du nok av dem bør du oppsøke lege først og få tatt noen prøver, og ikke bare kaste deg på det som en hype! Overdosering og langvarig bruk av jod (som kelp har mye av) er heller ikke bra, og kan gå ut over mineralnivået i kroppen og føre til andre stoffskifteproblemer.
Dette er sakset fra Rolf Hjelmestads nettside om medisinske urter:

Sitat:

Overdreven bruk av blæretang kan ha uheldige bivirkninger, og vi vet at for stor jodtilførsel kan være skadelig ved visse sykdommer. Derfor bør ikke blæretang eller preparater med stort innslag av blæretang brukes i større doser over lang tid. Hvis man har brukt blæretang daglig i to uker, bør man gjøre et like langt opphold i inntaket, slik at man unngår å få i seg for mye jod. Inntar man for mye blæretang kan det gi overstimulering av skjoldbruskkjertelen, noe som fører til thyreotoksikose. Noen personer er overømfintlige for jod og kan derfor få bivirkninger ved bruk av planter som inneholder jod. Vær dessuten oppmerksom på at selv om alginsyren i blæretang gjør at du føler deg mett (og spiser mindre), vil den også kunne påvirke opptaket av jern i kroppen og dermed kunne føre til en sakte reduksjon av hemoglobinnivåene. Langvarig inntak av blæretang kan også påvirke opptaket av natrium og kalium, og forårsake diaré. Inntak av tangprodukter har ellers vist seg å kunne fremkalle akner, eller forverre tilstanden hvis man allerede plages med akner.

Så det er greit å være obs, altså!
Les ellers hva som står om talg/alger (altså kelp) i denne linken! Veldig nøytral, opplysende og interessant lesning!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 16:58   #84
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Er det denne jeg skal ha: http://www.shopping4net.com/no/Helse.../Kelpasan.htma ?

Ser at Kelpasan inneholder både potetstivelse og maisstivelse, ikke bra i en lavkarbodiett.
Den jeg bruker inneholder ingen tilsetningsstoffer. (http://www.helseshoppen.no/produktde...fm?prodid=1008)
Litt dyrere, om ikke for smakens skyld, for helsas skyld

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:06   #85
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Ser at Kelpasan inneholder både potetstivelse og maisstivelse, ikke bra i en lavkarbodiett.
Den jeg bruker inneholder ingen tilsetningsstoffer. (http://www.helseshoppen.no/produktde...fm?prodid=1008)
Litt dyrere, om ikke for smakens skyld, for helsas skyld

Hvilket tilsvarer under ett gram på full dagsdose. I am not worried

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:21   #86
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvilket tilsvarer under ett gram på full dagsdose. I am not worried

Ja, det er så lite at det bek*mrer ikke meg.

Og jeg ser ikke på dette som noen lettvint løsning, jeg har alle s*mptomer på lavt stoffskifte og har tatt prøver og venter på svar. Dersom mine prøver er godt innpå normalen er det ikke sikkert jeg fortsetter med kelpasan. Ellers går jeg fort nok ned i vekt på lavkarbo

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:31   #87
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Åh nei, Imse jeg tenkte ikke på deg. Har jo sett deg skrive om det med stoffskifte tidligere. Jeg tenkte mer generelt, så ikke folk tror at kelp-tilskudd er en risikofri mirakelpille

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:44   #88
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh nei, Imse jeg tenkte ikke på deg. Har jo sett deg skrive om det med stoffskifte tidligere. Jeg tenkte mer generelt, så ikke folk tror at kelp-tilskudd er en risikofri mirakelpille

Å, det skjønte jeg

Men man skal nok ikke bruke kelp bare for å prøve å gå fortere ned i vekt. Om man mistenker lavt stoffskifte eller kanskje har prøver som er i grenseland, så kan det være verdt et forsøk. Og jeg har også googlet på jod og funnet ut at det er ikke helt risikofritt å få for m*e jod.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:46   #89
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hadde jeg fortsatt vært dårlig på denne dosen med Levaxin, ville jeg nok prøvd det. Men siden formen nå hele tiden er stigende, tror jeg at jeg holder meg unna Kelp - enn så lenge. Blir derimot formen verre igjen, er nok Kelp et alternativ jeg vil prøve heller en ny doseøkning med Levaxin.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 17:48   #90
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Hadde jeg fortsatt vært dårlig på denne dosen med Levaxin, ville jeg nok prøvd det. Men siden formen nå hele tiden er stigende, tror jeg at jeg holder meg unna Kelp - enn så lenge. Blir derimot formen verre igjen, er nok Kelp et alternativ jeg vil prøve heller en ny doseøkning med Levaxin.

Kan jeg spørre deg hvilke s*mptomer du har på lavt stoffskifte?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:04   #91
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Åh, alt! :knegg: Neida, ikke så ille. Men det ble verre og verre. Jeg har ennå ikke diagnose da, siden blodprøvene mine er "normale", men jeg har blitt bedre og bedre på Levaxin, så jeg er overbevist selv i alle fall. Jeg har "visst" det siden 2006 at lavt stoffskifte er årsaken til alle plagene mine, ikke depresjon som legen har sagt.

Spørs om jeg husker alt, men jeg har hatt

- Øresus
- Depresjon
- Problemer med å sovne
- Sovet mye
- Energiløs
- Tiltaksløs
- Konsentrasjonsproblemer
- Tåkesyn
- Brainfog
- Fryser
- Lav kroppstemperatur
- Mye smerter, i knær og rygg
- Håravfall - i mengder!
- Ikke klart å gå ned i vekt, kun gått opp
- Afasi
- Struma
- Ødemer
- Pollenallergi
- Muskelstikk (som Photo har beskrevet)
- Hukommelsesproblemer, spesielt korttid
- Tørr hud
- Fordøyelsesplager

Det er sikkert mer også, men nå kommer jeg ikke på dem.


Sist redigert av Viclin : 30-08-09 kl 18:46.
Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 18:43   #92
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men jeg håper at de som leser denne tråden og tror at kelp er en lettvint løsning på noen ukers platå, tenker dere om igjen. Lavt stoffskifte har mange symptomer, og har du nok av dem bør du oppsøke lege først og få tatt noen prøver, og ikke bare kaste deg på det som en hype! Overdosering og langvarig bruk av jod (som kelp har mye av) er heller ikke bra, og kan gå ut over mineralnivået i kroppen og føre til andre stoffskifteproblemer.

Har lavt stoffskifte i følge blodprøver jeg, men fordi jeg er ung bør jeg visst avvente og se hva som skjer... Har vært innom tre leger til nå som har sagt at jeg får vente og se... Må si at jeg ikke tror det vil bli noe bedre med å vente, ettersom flere familiemedlemmer i nær familie har struma eller lavt stoffskifte. Ikke noe i veien for å prøve med kosttilskudd da tenker jeg.

Det som hadde vært deilig å bli kvitt av symptomer er særlig håravfall og tørr hud, syns det er de to symptomene som er mest slitsomme... Andre ting som er plagsomme er periodevise "muskelstikk", og når Viclin skrev om tåkesyn her så fikk jeg en ahaopplevelse i forhold til hvordan jeg av og til opplever synet mitt... Energinivået mitt har økt med lavkarbo så der er jeg rimelig fornøyd nå, selv om jeg godt kunne hatt enda mer energi...

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 20:01   #93
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hei,
Jeg har lest denne tråden med stor interesse men må si meg helt enig med Photo her.
For de som allikevel tenker på å ta Kelp husk at dersom du tar multivitaminer så må du sjekke hvor mye jod de inneholder.

Anbefalt inntak av jod:
Det anbefales et daglig inntak på 0,15 milligram for voksne og ungdom. Behovet er litt større under graviditet og amming. Anbefalingene her er 25-50 mikrogram ekstra.

100 gram melk gir mellom fem og 20 mikrogram jod
100 gram ost gir mellom fem og 20 mikrogram jod
100 gram kjøtt, frukt og grønnsaker gir mellom to og fem mikrogram jod
http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/jod.php

Øvre grense for daglig inntak er 1000 mcg.
http://www.apotek1.no/raadogtjenester/kosttilskudd/mineraler/jod

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 20:42   #94
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Takk for opplysninger, Arnakristin! Jeg tar nå 150 mcg, men øker kanskje dosen i morgen til 200 (høyeste), og har lest de samme anbefalningene som deg. Har også lest at voksne kvinner skal ha minimum 120 mcg alt i alt av jod.
Jeg spiser jo ikke meieriprodukter, og veldig lite sjømat, så jeg får heller ikke så mye jod i meg at det gjør noe.
De prøvene jeg tok i fjor var tatt før jeg kutta ut fløte, ost og rømme, forresten. Og mulig jeg ikke var så drittlei fisk som jeg er nå

Og Abbe, jeg tenkte heller ikke spesielt på deg, altså! Jeg har vært moderator og deltager på dette forumet så lenge at jeg vet hva ringvirkningene kan være for folk med vektstress når det først virker litt enklere enn hva det faktisk er! At du først og fremst vil føle deg bedre er jo i grunn et veldig bra tegn . Jeg kjenner meg veldig igjen i det at alt har blitt veldig mye bedre på lavkarbo, men at det fortsatt er noe som ikke er heeelt som det skal være. En slags utmattethet som jeg ikke klarer å riste av meg.
Jeg synes ikke på noen måte du skal sitte og vente "bare" fordi du er ung! Hva er det for et råd?
Håper du får ønsket effekt av kelp. Jeg er veldig spent på om mitt skikkelig tykke hår kommer tilbake, det har jeg ikke sett siden slutten av tenåra

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 21:03   #95
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og Abbe, jeg tenkte heller ikke spesielt på deg, altså! Jeg har vært moderator og deltager på dette forumet så lenge at jeg vet hva ringvirkningene kan være for folk med vektstress når det først virker litt enklere enn hva det faktisk er! At du først og fremst vil føle deg bedre er jo i grunn et veldig bra tegn . Jeg kjenner meg veldig igjen i det at alt har blitt veldig mye bedre på lavkarbo, men at det fortsatt er noe som ikke er heeelt som det skal være. En slags utmattethet som jeg ikke klarer å riste av meg.
Jeg synes ikke på noen måte du skal sitte og vente "bare" fordi du er ung! Hva er det for et råd?
Håper du får ønsket effekt av kelp. Jeg er veldig spent på om mitt skikkelig tykke hår kommer tilbake, det har jeg ikke sett siden slutten av tenåra

Tror ikke jeg skal legge ut her hva jeg syns om de fleste almennleger jeg har vært innom, men hovedrådet uansett hva som feiler meg er å ta det med ro og se om det blir bedre Det fungerte f.eks. ekstremt bra på leddbånd i kneet, er bare filler igjen... Og hvilepausen pga leddbåndsskaden gjorde at jeg gikk fra å være veldig aktiv innen sport til å sitte på baken i et par år!

Det hadde vært utrolig deilig å ikke bade i fuktighetskremer til stadighet og slippe å renske hårbørsten for store mengder hår etter hver lille børsting! Forventer ikke akkurat en umiddelbar forandring her, men er spent på om jeg merker noe over tid. For øyeblikket tar jeg totalt 130mcg jod (multivit+kelp) som tilskudd, mulig jeg øker til 180mcg om ei ukes tid men vil se om jeg merker noen effekt først.

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 22:00   #96
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takk for opplysninger, Arnakristin! Jeg tar nå 150 mcg, men øker kanskje dosen i morgen til 200 (høyeste), og har lest de samme anbefalningene som deg. Har også lest at voksne kvinner skal ha minimum 120 mcg alt i alt av jod.
Jeg spiser jo ikke meieriprodukter, og veldig lite sjømat, så jeg får heller ikke så mye jod i meg at det gjør noe.
De prøvene jeg tok i fjor var tatt før jeg kutta ut fløte, ost og rømme, forresten. Og mulig jeg ikke var så drittlei fisk som jeg er nå

Du var den siste jeg tenkte på da Photo! Etter å ha lest mye på forumet her så veit jeg at du ikke hiver deg ut i noe uten å sjekke grundig først. …men som du sier det er de her inne med ekstremt vektstress.
Etter litt om og men så har kjøpt Kelp, jeg spise mikroskopisk med sjømat og kun litt meieriprodukter, fløte og rømme. Bruker omtrent ikke salt i maten og når jeg bruker så er det havsalt som ikke er tilsatt jod. Det var mye info i tråden her som fikk meg til å undres selv om jeg aldri har vært utredet for stoffskifte. Har aldri vært noen sylfide men ble ikke feit før jeg ble påkjørt og sliter med nedsatt mobilitet og kroppen reagerer ekstremt negativt på alle forsøk på trening. …jeg lever ketogent men vekta mi har stått stille et år nå.
Jeg så at min multivitamin inneholder 150 mcg så jeg tar kun 2 tabletter med Kelp og tenkte jeg skulle prøve det noen uker.
Da jeg var yngre fleipet vi med at jeg kunne bare se på ei brødskive to ganger så la jeg på meg, he, he… men om det var pga kh eller stoffskifte er vel kanskje noe jeg får en indikasjon på nå.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 11:13   #97
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Nå har jeg fått svar på prøvene mine!
De er hakket bedre enn i fjor, men jeg har fortsatt lavt stoffskifte i Tyskland, hehe
TSH: 2,1 FT4: 14,6

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 12:29   #98
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå har jeg fått svar på prøvene mine!
De er hakket bedre enn i fjor, men jeg har fortsatt lavt stoffskifte i Tyskland, hehe
TSH: 2,1 FT4: 14,6

hva er referanseverdiene i t*skland? Jeg fikk svar på mine i dag( ringte legekontoret) og de var normale alle sammen

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 12:32   #99
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Fikk du tallene? De kan ofte indikere lavt, selv om du får opplyst normalt.
I Tyskland er TSH over 2,5 lavt.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 12:43   #100
inel
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 292
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har TSH på 6,7 (ikke fastende), hva vil det si?

__________________



Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 15:18
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 21:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 23-03-07 23:26
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no