Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skikkelig deppa

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-09, 15:13   #1
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Skikkelig deppa

Jeg har nå gått på ketolyse en måned nå, og har ikke sett så store resultat som jeg hadde håpet.
Jeg har gått ned en 3.5kg siden jeg startet, men nå har jeg stått bom stille.
Jeg har lest en del tråder om å stoppe opp, og at det kan være kroppen som venner seg til å ta av.

Men akkurat nå er jeg fortvilet over min situasjon og har mistet litt motivasjon, selv om jeg så klart vil fortsette og ikke skeier ut under kuren.
Jeg ønsker så veldig å være en vakker nok brud for min kommede, men akkurat nå ser jeg svart på både julebord og juleselskap og egentlig alt sammen.

Jeg skjønner heller ikke hva som gjør at det stopper opp, da jeg ikke spiser noe særlig av ost eller andre melkeprodukter, ikke spiser jeg sukkersøtt godteri, og jeg holder meg også under 15 kh til dagen.
Jeg spiser for det meste egg, kjøtt og lovlige grønnsaker som agurker, salat, litt paprika og det som holder seg over bakken når det vokser.

Jeg har kanskje følt jeg spiser en del siden jeg føler jeg spiser middag til frokost, middag og kvelds, men jeg overspiser aldri, og gir meg når jeg er mett.

Uansett, nå har jeg fått luftet sinnet litt iallefall.

Hilsen fortvilet og deppa.

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 15:49   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Skikkelig deppa

3,5 kilo på en måned er kjempebra - et resultat du så absolutt kan være stolt av! Og det er helt vanlig at kroppen tar seg en tenkepause....bare ikke gi opp! La det gå minst 3 måneder før du vurderer å slutte på kuren.
Drikker du nok vann? Minst 3 liter til dagen er bra!
Og mosjonerer du? Prøv å ta deg en halvtime til dagen med lett mosjon....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 16:29   #3
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Skikkelig deppa

Hei, ikke gi opp 3,5 kg på en måned er jo 0,875 ikke langt fra en kg.
Det bør du være kjempe fornøyd med
Hvor mye man går ned i starten av en kur/kost omlegging avhenger av hvor mye vann man har i kroppen.

Stå på videre

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 16:36   #4
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Skikkelig deppa

Spiser du nok fett?
Jeg har hatt et lite platå etter 3,4 kg på omtrent like lang tid som deg, men nå ser det ut til å løsne etter at jeg økte fettmengden litt og fortsatte med like mye kh som før (rundt 15).

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:01   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig deppa

Opprinnelig lagt inn av Minsten, her.

holder meg også under 15 kh til dagen.

Du trenger ikke ligge under, du skal optimalt ligge på 15g. Men de fleste kan fint ligge mellom 15 og 29g. Verdt et forsøk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:13   #6
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Skikkelig deppa

Opprinnelig lagt inn av Minsten, her.

Jeg ønsker så veldig å være en vakker nok brud for min kommede

Som mann må jeg legge til at da er det viktigste du gjør da er å smile Men du tenker nok på at DU har lyst til å føle at du er en vakker brud. Man er alltid sin egen verste kritiker.

Hvis du er veldig overvektig (og har vært det lenge) så er du sannsynligvis insulinresistent, noe som gjør at kroppen er overivrig på å spare fett. Forsett med lavkarbo så løsner det etterhvert som kroppen tilpasser seg. Styrketrening kan også hjelpe, hvis du har tid og anledning.

3.5kg på en måned er jo bra da!

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:17   #7
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: Skikkelig deppa

Jeg synes også det høres ut som du spiser for lite fett. Skriv ned alt du spiser i morgen for eksempel og lim det inn her, så blir det nok lettere å hjelpe

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:58   #8
tora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 21
tora er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig deppa

Vakker nok brud ER du allerede!!!!!!

tora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 20:51   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig deppa

Du skriver ikke noe om hvor lenge du har stått stille så lenge jeg kan se, men når du har holdt på i en måned og gått ned 3.5kg så har du et bra vekttap!
Det er helt vanlig å stå stille i mange uker før det rører på seg igjen.

Husk å få i deg nok grønnsaker og til hvert måltid og slutt å stresse.

Den fineste bruden er hun som smiler og som med hele sitt hjerte elsker sin tilkommende, ikke den tynneste Utstråling overskygger alt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 01:01   #10
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig deppa

Tusen takk alle sammen, dere er en kjempefin gjeng som jammen vet å oppmuntre! Jeg skal sette meg ned å lime inn her hva seg spiser i løpet av en dag i morgen, siden det er litt sent akkurat nå!

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 09:32   #11
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Skikkelig deppa

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Den fineste bruden er hun som smiler og som med hele sitt hjerte elsker sin tilkommende, ikke den tynneste Utstråling overskygger alt.

Signerer denne Kloke ord Imse.

Minsten: Ønsker deg masse lykke til videre! Stå på - personlig synes jeg du har vært flink. Kroppen trenger tid til å omstille seg når en går ned i vekt. Det er derfor mange anbefaler ca 0.5 kg i uken. Men.... det er lett å bli utålmodig, samt å bygge seg opp store forventninger.
En hører om mange som har "rast" ned i vekt med lavkarbo, og tenker - det skal jeg også gjøre. Når en så ikke "raser" ned i vekt, men mister kg i en fornuftig hastighet, blir en skuffet og demotivert.
Har du tatt de vitale målene? Dvs målt armer, legger, ankler, bryst, midje, hofte, hals osv? Hvis ikke anbefaler jeg det på det sterkeste Det hender at vekta står stille selv om en krymper i cm Har selv en gubbe som har gått ned nesten 10 kg på lavkarbo. Har nå stått stille i måneder, men mistet mange cm for det.

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 14:54   #12
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig deppa

Idag har jeg spist: 2 egg, litt fløte, litt ost til frokost.
Skal ha chillisuppe til middag som er kjøttdeig, seterrømme, litt løk, boksetomat, vann, ost. og kvelds er nok det samme som frokost.
Jeg har til vanlig når jeg jobber salat med skinke og ost til lunch. I tillegg spiser jeg grønnsaker til stort sett hver middag jeg lager.
Men jeg spiser en del rent kjøtt også, som jeg har ofte til lunch med noe grønt ved siden av. Er det kanskje ikke så heldig å spise to "middager" på en dag?
Jeg spør bare jeg..

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:48   #13
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Skikkelig deppa

Vet ikke om det er uheldig eller ikke jeg, men tror nok mange her inne spiser "middag" opptil flere ganger daglig ja Det hender jo at man spiser restene fra gårdsdagens middag til frokost i tillegg til vanlig middag osv. Det er vel kanskje sammensetningen av alt sammen som er viktigst, altså forholdet mellom karbo/protein/fett.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:10   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Skikkelig deppa

Spis middag til hvert måltid om du har lyst

Jeg har dilla på nakkekotelett til frokost for tiden. Spiser pålegg til lunsj, av praktiske årsaker (gjerne ikke før i ett-to tiden), og middag igjen litt utpå ettermiddagen/tidlig kveld. Tar som regel noen paranøtter sammen med magnesium-tabletten før leggetid, og kanskje noen ostechips eller noe slikt.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 09:51   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig deppa

Nemlig. Spiller ingen rolle hva du spiser til hvert måltid, for meg handler det om å få i meg nok fett, og noe grønt til hvert måltid. Det å kalle måltidene noe og knytte bestemte matvarer opp til dem er et moderne fenomen.
Til frokost kan jeg spise alt fra omelett til middagsrester fra dagen før.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 14:53   #16
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Skikkelig deppa

Du kan jo prøve å kutte ut tomat. Spiser jeg tomat står vekten hvertfall stille. Tomat er egentlig en frukt vet du Likevell an noen her inne spise den men alikevell gå ned, andre ikke.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 16:01   #17
Minsten
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 57
Minsten er på en erverdig vei

Sv: Skikkelig deppa

Spiser ikke tomat jeg med mindre det er i chilisuppe og det er sjeldent

Men tusen takk for all respons, jeg er mer motivert nå til å fortsette! Jeg tror jeg skal prøve mer grønnsaker til hvert måltid, og drikke mer vann.

Minsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svimmel og deppa. Labomba Fysisk og mental helse 5 02-07-07 22:31
Deppa av for lite karb? Konkelimonke Ketolysekuren 25 22-03-07 17:16
jeg ble deppa Snøhvit Lavkarbo generelt 21 10-07-06 14:10
Jeg er så deppa paprika Atkins kosthold 26 07-05-06 23:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no