Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gi meg styrke!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-11, 19:20   #1
Pearle
Juniormedlem
 
Pearle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 13
Pearle er på en erverdig vei

Gi meg styrke!

Har vært på slanken i 1 år nå, og er egentlig fornøyd med resultatet, men har ikke klart å stabilisere vekten (og jeg vet selvfølgelig hvorfor!).
Det første 1/2 året var jeg vel i ketose det meste av tiden (utenom jula) og jeg tok av ca 30 kg. Jeg la fort på meg 2 kg da jeg skulle begynne med litt mer alla lavkarbo kost, og det var vel som forventet. Men.....problemet mitt er at jeg prøver så godt jeg kan å legge om livet og det går kjempe fint når det kommer til trening (6-7 timer pr uke). Men jeg sliter med kostholdet, spesielt søtsakene
Når helgen kommer klarer jeg ikke å holde meg vekke fra smågodtet, selv om jeg har vært aldri så flink hele uken. Tydeligvis er viljestyrken min tynnslitt. Resultatet er at i løpet av sommeren, har det krøpet på enda 9 kg og jeg er nå ca 10 kg mer enn jeg ønsker igjen.
Jeg har derfor satt meg opp mål og plan og begynte på pulver, egg og rent kjøtt på mandag og vips minus 1,1 kg på 4 dager. Men så kommer den hersens ukehandlingen på freddan og jeg klarer ikke å stå imot og plutselig har jeg trykt i trynet sjokolade og karamell, er kvalm og har veldig dårlig samvittighet overfor meg selv, barna og hele verden. Hva skal jeg gjør for å få opp "gutsen" igjen? Noen som har noen gode tips mot søthungeren i begynnelsen (for jeg vet at hvis jeg bare klarer meg noen uker, så går det "litt" bedre)?
Føler at alle her inne på Lavkarbo er så FLINKE....og jeg vet jo at jeg har vært flink selv, men selve jobben er jo å holde vekten, og der har ikke jeg lykkes enda. Er ikke veldig glad i salt mat, middagsmat og grønt. Har alltid vært skivemenneske, elsker frukt og søtsaker. Så det sier seg selv at lavkarbo er tøft å følge over lengre tid. Derfor må jeg tilbake til et kosthold jeg kan leve med og samtidig holde vekten stabil. Men hvordan gjør jeg det? Jeg ser jo også at hvis jeg har turd å spise skive, poteter ol, legger jeg på meg dobbelt den uka. Grrr.
Måtte få ut litt frustrasjon og innrømmelser her. Håper noen kan gi meg noen tips på hvordan jeg kan komme inn på riktig spor igjen. Og en ting til. Hva gjør jeg nå når jeg har sprukket idag, men har vært flink hele uka? Hva kan konsekvensene bli for neste uke? Skal jeg bare fortsette på pulver og streng diett i morgen? Please hjelp meg....

__________________
Pearle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:12   #2
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gi meg styrke!!

Hay!

Jeg hadde en planlagt sprekk(dum som jeg er), gikk opp 1kg. To dager senere var den kiloen borte. Du virker litt uheldig. De fleste som går over til vanlig lavkarbo og trener(VELDIG VIKTIG DA) kan skeie ut en gang i blandt uten at det har altfor mye å si. Selvsagt går det tregere, men la oss si du spiser sundt 6 dager i uka og dårlig 1 dag, og du trener flere ganger i uka så burde det alt i alt peke nedover på vekta. Sikker på at du får i deg nok proteiner når du trener så kroppen forbrenner fettet og ikke muskla?

Jeg var treningsnarkoman før jeg ble feit og var utrolig opptatt av kosthold på den "gode gamle måten", spis sundt og tren masse. Og jeg spiste burger hver uke og drakk øl hver lørdag, og det gikk kjempebra fordi jeg trente riktig og variert. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en titt på Reach your potential(RYP), https://www.tn.no/support/forum .
Der er ikke lavkarbo noe som vil passe deg, da man faktisk trenger en god del karbohydrater for å ha en variert trening som både forbrenner fett og skaper muskler. Dog jeg regner med det første er det viktigste, det justerer man. Har du en smartphone kan du laste ned app som gir deg instrukser på hvordan du gjør det. Det er flere forskjellige programmer, evt Ekstrem forbrenning og navnet sier seg selv. Jeg brukte dette før jeg starta på ketolyse og gikk ned 15kg på 2mnd og følte meg ultrasprek, så brakk jeg beinet og fjerna mandla etter beinet var grodd. 12 uker uten trening og jeg gikk opp masse og klarte ikke fokusere på det igjen.

Langt og teit innlegg dette her. Jeg har gått ned mange kilo med ketolyse nå, men jeg har vansker for å se for meg at jeg klarer å leve et normalt liv som gir deg tillatelse til å skeie ut en gang i blandt og kose seg på ferie når man går på lavkarbo. Virker som folk skeier ut da, f.eks en uke eller to i syden, så er det PINESEGSLANKEHELVETE i 2mnd for å komme tilbake der man var.

For å være ærlig virker det mye bedre å trene og spise rent kjøtt, grønnsaker og karbohydrater for å mate musklene. Nå blir jeg nok slakta her på forumet, men jeg har i alle fall alltid sett for meg at et liv fyllt med variert trening og husmannskost er et bedre liv enn å leve på lavkarbo hele livet. Men all kreditt til lavkarbo og ketolyse, det er en utrolig bra kickstart og gir motivasjon som bare det.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:15   #3
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gi meg styrke!!

Og selvsagt, alt med måte

Hvis jeg skulle startet på RYP nå, så hadde jeg måtte ha ca 3000kcal om dagen med min vekt for å kunne holde kroppen i sjakk med det treningsnivået(dette synker jo selvsagt jo mer du går ned i vekt). Og det er greit å skeie litt ut, men hvis du ligger på 3000kcal om dagen og det er lagt opp til at du slanker bort alt mellom 500-1000kcal om dagen funker det ikke så jævlig bra hvis du spiser 6000kcal på lørdagen

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:27   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Gi meg styrke!!

Er du sikkr på at du ikke sprekker fordi du er for streng med deg selv? Skulle jeg spist pulver og rent kjøtt hele uka hadde jeg nok spist sjokolade på lørdagen jeg og.

Nå mener jeg ikke at du skal spise sjokolade hver dag for å ikke sprekke i uka, men et kosthold der du spiser mer "normalt" kunne kanskje vært lettere å holde seg til hele tiden?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 22:25   #5
Pearle
Juniormedlem
 
Pearle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 13
Pearle er på en erverdig vei

Sv: Gi meg styrke!!

Tusen takk for svar dere.
Jo, tror nok dere har noen poeng her alle. Regner med at jeg er for streng med meg selv, men målet var at jeg skulle være det et par mnd for å ta av de 10 kg som har sneket seg på og som jeg ikke vil ha. Etterpå må jeg selvfølgelig finne et kosthold som passer meg. Men det er den viljestyrken som har hjulpet meg til å være overvektig i 20 år som ødelegger Det var virkelig den jeg skulle gitt et spark bak, slik at jeg glatt kunne klart meg på ketolysemat til målet var nådd.

Jeg var treningsnarkoman som deg Ketoseprinsen før jeg la på meg, og det var vel brå treningsslutt som hjalp meg igang med fettsamlingen Skal ta meg en titt på RYP for å sanke noen tips. Takk.

Og så er det der med "med måte". Jeg bokstavelig talt detter i godteskåla, klarer ikke å stoppe før det er tomt. Skulle ønske jeg ikke likte søtsaker, da hadde det vært så mye enklere. Men, men. Ligger på 74 kg nå og skal ned til 63-64 kg igjen før jul (aller helst i går), så jeg får bare begynne på ny frist igjen i morgen.
Må jo innrømme at jeg føler meg mye bedre i kroppen uten alt det søte, men det er hjernen som spiller meg et puss. Ha en fin kveld.

__________________
Pearle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:03   #6
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Gi meg styrke!

Først og fremst vil jeg si jeg er imponert over en enorm vektnedgang! Men 30 kg på 1/2 år er mye på kort tid! Kanskje hodet ikke har fulgt helt med, og at det er en av årsakene til at ting sklir ut litt nå?

Fyll to ti liters bøtter med vann og bær dem en runde rundt huset så skal du se at selv om du har gått opp igjen 10kg, er du fortsatt MYE lettere enn før!

Håper du kommer inn i motivasjonen igjen

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:36   #7
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien
Red face

Sv: Gi meg styrke!

Jeg er enig med Tiger Tove. Din vektnedgang er formidabel men 30 kg på et halvt år er veldig mye. Jeg gikk ned 18 kg på 8 måneder og synes min vektnedgang var rask. Nå har jeg stått på et delvis frivillig platå i snart 5 måneder.
Det er ikke sikkert at hverken hodet eller kroppen din har klart å følge med. For de aller fleste går en vektreduksjon i rykk og napp, kroppen trenger å forsikre seg innimellom på at det ikke er matmangel på gang. Jeg vil råde deg til å la badevekta stå noen måneder og heller sette fokus på det som velter framgangen.
Det er mulig at du bør legge opp et mindre abisiøst kosthold slik at du ikke får trangen til å fråtse i godteri i helgene.

Jeg kjenner meg så godt igjen i utåmodigheten. Skulle svært gjerne komme i gang med de siste kiloene, men har bestemt meg for at kroppen min skal få lov til å bestemme.

Lykke til uansett hva du gjør

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:16   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Gi meg styrke!

Dette med hunger etter søtt og potetgull var noe av det jeg frykta mest i begynnelsen. Jeg hadde derfor en pose potetgull som jeg fikk "lov" å spise litt (ca 3-4 flak) og en pose M som jeg kunne ta 1-2 av når fristelsen ble for stor. Etter ca 1,5 mnd måtte jeg kaste restene, hadde ikke spist halve posene engang.

Jeg har vært nøye med å få i meg fett, for da holdes søthungeren i sjakk, etter min erfaring. I går var vi på besøk, fikk servert påsmurte rundstk med egg, kjøttpålegg, boller med rørte molter og eplekake. For å si det kort, det ble nok karber på meg, og jeg var så fysen da jeg kom heim at jeg hev innpå et par små stykker pizza. Drakk et glass rødvin også. Og jeg var så svimmel at omtrent alt dansa rundt. Godt å være heime idag, har spist en god porsjon tyrkisk yoghurt med nøtter og bær.

Hva med å kjøpe litt mørk sjokolade, helst 86%, i begynnelsen orker du neppe så mye om gangen, en pose baconcrisp eller en pose gode paranøtter. Dette er snop du kan spise med god samvittighet. Ikke vær så streng med deg selv, unn deg heller noe som er OK uten at du får dårlig samvittighet etterpå.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gi meg styrke! Ninasju Lavkarbo generelt 5 10-05-11 13:51
Vitamin B12 tilskudd/styrke mam Kosttilskudd 1 22-11-10 11:05
Gi meg styrke! Superteddy Ketolysekuren 4 27-02-10 21:38
Gi meg styrke! Evah Ketolysekuren 4 26-05-09 17:08
Gi meg styrke Lovehandle Ketolysekuren 3 19-08-07 21:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no