Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-07, 14:19   #1
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Da er det kommet en liten snerten "dame" på badet som heter Tanita, hun forteller meg at jeg veier mer enn gamledama har fortalt meg... Sukk...!
Så nå må jeg igang med å oppdatere tickeren min...

Planen min er å konvertere journalen min til en Tanita-tråd med videre utvikling, starting from tomorrow!
Og at jeg oppdaterer hver uke - med mandag som veiedag.

Men - jeg trenger noen råd mht. hvordan denne nye krevende frøkena skal brukes? Det står i veiledninga at man bør veie seg før siste måltid på kvelden (og ikke på morgenen, som jeg vanligvis har gjort - fordi man da ofte er dehydrert etc). Og jeg har testet litt i helga, og ser stor forskjell fra morgen til kveld på enkelte av verdiene.
Hvordan bør jeg gjøre dette? Hva gjør dere andre som har Tanita vekt? Alle råd og tips ang denne nyvinningen mottas med takk!!

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:53   #2
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 47
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Dette har jeg ikke hørt om før så jeg kan ikke hjelpe deg.Sikkert noen andre som vet noe om dette.
Har no alle tide trodd at man skal veie seg om morningen jeg?

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 15:21   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

MHM, Fedonisten og MHM er det mest erfarne Tanita brukerne jeg vet om. De kan det som er å vite om denne (etter min mening vrange) damen !

Vet at alle de er opptatt om dagen, men skal prøve å peke dem i retning av denne tråden !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 16:20   #4
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Takk skal du ha, Nille!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 17:18   #5
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Hei. Jeg har nettopp fått en slik vekt i hus. Tenkte jeg skulle veie meg i kveld. I min bruksanvisning står det tre timer etter siste måltid på kvelden som optimal veietid

Jeg har fått brukt en enda mer avansert en på fedon klinikken når jeg var der så jeg har tidligere data og sammenligne med. Skal bli spennende og se om det er bare fettprosenten som går ned (og vekten selvsagt)

Hvilken modell har du kjøpt da?
Jeg kjøpte den som heter um-030

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 19:16   #6
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Hei. Jeg har nettopp fått en slik vekt i hus. Tenkte jeg skulle veie meg i kveld. I min bruksanvisning står det tre timer etter siste måltid på kvelden som optimal veietid

Jeg har fått brukt en enda mer avansert en på fedon klinikken når jeg var der så jeg har tidligere data og sammenligne med. Skal bli spennende og se om det er bare fettprosenten som går ned (og vekten selvsagt)

Hvilken modell har du kjøpt da?
Jeg kjøpte den som heter um-030

Jeg kjøpte BC 543 modellen, med hele to bruksanvisninger... Og når jeg leser begge, fant jeg ut at det er best å veie seg tre timer etter måltid og/eller stor aktivitet. Og de foreslår å veie seg før siste måltidet på kvelden. Som høres fornuftig ut.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:28   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Lurer litt på disse vektene... Kan man stole på at de måler fettprosent og vanninnhold?? I så fall kunne jeg godt tenke meg en. Hvor mye koster de og hvor kjøpes de??

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 06:53   #8
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Lurer litt på disse vektene... Kan man stole på at de måler fettprosent og vanninnhold?? I så fall kunne jeg godt tenke meg en. Hvor mye koster de og hvor kjøpes de??

Jeg søkte litt rundt før jeg kjøpte, og forstår at Tanita vektene brukes ganske mye og har god omtale. Så jeg håper jo at den måler korrekt. Det står imidlertid at man ikke bør veie seg på morgenen, eller når man er veldig dehydrert - fordi at fettprosenten da kan bli feil. Jeg kjøpte min (BC 543) hos Treningspartner, pris: 1299,- pluss frakt.

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 10:42   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

hmm. kanskje jeg er heldig å finner en brukt trange tider nå.... men jeg VIL prøve en sånn.... takk for svar

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:55   #10
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Jeg er uten nettilgang for tiden, så derfor er jeg veldig treig til å få med meg hva som skjer her. Beklager.

Jeg veier meg på morgenen når jeg bruker min Tanita-vekt (sånn de bruker på Fedon-klinikken). Dengang jeg holdt kurs hadde jeg kursene på dagtid - og på kveldstid, og deltakerene veide seg da.

Jeg mener at det viktigste er at du veier deg på samme tidspunkt hver gang. Sånn cirka. Da vil tallene være mest sammenlignbare, uansett om du akkurat har spist frokost, akkurat har stått opp, snart skal legge deg osv. Ikke glem at dette bare er TALL folkens!! Tanita er ikke magisk på noen måte og kan ikke gi deg resultater som ikke finnes. Selv om jeg skulle ønske det.....

Når det gjelder disse tallene som Tanita 'tryller fram' så er det mye som kan påvirke dette; vanninntak/dehydrert, flyturer (vann i kroppen), sydenturer (dehydrert), hard trening osv. osv. Derfor veier jeg meg på morgenen før jeg kler på meg. Sannsynligheten for at jeg har trent hardt, tatt en flytur eller vært i syden i løpet av natten er liten så jeg bruker de tallene jeg får som en pekepinn på hvor jeg står på veien ned til normalvekt.

Noen som ble klokere?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:09   #11
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Lurer litt på disse vektene... Kan man stole på at de måler fettprosent og vanninnhold?? I så fall kunne jeg godt tenke meg en. Hvor mye koster de og hvor kjøpes de??

Det går an å få kjøpt vekter som måler fett og vann i tillegg til vekt på Elkjøp også... koster fra drøyt 400 kroner...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:02   #12
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

Det går an å få kjøpt vekter som måler fett og vann i tillegg til vekt på Elkjøp også... koster fra drøyt 400 kroner...

Ja for 1300 for en vekt er jo syykt mye penger, men det er jo sikkert verdt det om Tanita måler vann og fett litt mer presist (men det er ikke sikkert det dyreste er det beste). hadde vært morsomtm å se hvor mye av hver jeg hadde.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:22   #13
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Jeg tok en sånn vekttest da jeg skulle starte på trening på et treningssenter... Men, jeg fant ikke igjen lappen der målene sto...

Jeg kunne godt tenkt meg en sånn vekt, men vi har en vanlig vekt, så jeg vet ikke helt hva mannen vil si om jeg kjøper en sånn vekt (jeg har bursdagspenger til gode, men allikevel... )

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:28   #14
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 47
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Hvordan kan en vekt måle fettprosent??
jeg får surfe litt og se hva jeg finner
slik må jeg også ha

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:29   #15
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Jeg synes det er veldig interessant å følge med på fettprosent og slikt, selv om jeg ikke stoler på at de er 100% riktige.

Jeg er medlem på Elixia og der kan man veie seg på Tanita-vekt så ofte man vil, gratis.

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:35   #16
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 47
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Skjønner hvordan tror jeg..hmm slik må jo jeg og ha...får man den bare kjøppt på nett??

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:49   #17
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

synes også det er veldig rart at man kan måle fett og vann ved å sende elektriske impulser gjennom kroppen. utrolig hva de får til i disse dager. Men jeg MÅ prøve.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 18:38   #18
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Jeg er uten nettilgang for tiden, så derfor er jeg veldig treig til å få med meg hva som skjer her. Beklager.

Jeg veier meg på morgenen når jeg bruker min Tanita-vekt (sånn de bruker på Fedon-klinikken). Dengang jeg holdt kurs hadde jeg kursene på dagtid - og på kveldstid, og deltakerene veide seg da.

Jeg mener at det viktigste er at du veier deg på samme tidspunkt hver gang. Sånn cirka. Da vil tallene være mest sammenlignbare, uansett om du akkurat har spist frokost, akkurat har stått opp, snart skal legge deg osv. Ikke glem at dette bare er TALL folkens!! Tanita er ikke magisk på noen måte og kan ikke gi deg resultater som ikke finnes. Selv om jeg skulle ønske det.....

Når det gjelder disse tallene som Tanita 'tryller fram' så er det mye som kan påvirke dette; vanninntak/dehydrert, flyturer (vann i kroppen), sydenturer (dehydrert), hard trening osv. osv. Derfor veier jeg meg på morgenen før jeg kler på meg. Sannsynligheten for at jeg har trent hardt, tatt en flytur eller vært i syden i løpet av natten er liten så jeg bruker de tallene jeg får som en pekepinn på hvor jeg står på veien ned til normalvekt.

Noen som ble klokere?

Jepp, ble det. Takk! Og det står det jo også i bruksanvisninga at man skal veie seg på samme tidspunkt hver gang.
Men det står også at man kan være ganske dehydrert om morgenen, og at det vil innvirke på fettprosent som blir oppgitt. Så da tenkte jeg det er bedre å veie seg rett etter jobb og før jeg spiser middag. Da har jeg gått ca. 3 timer uten mat og burde fått i meg grei mengde væske etc...

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok Ziggy Optimal Ernæring 60 10-01-09 00:19
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25
Lite Energi, Trenger Tips!! ellenmaria Spørsmål og svar 4 16-09-06 10:43
PCOS'er trenger råd! Snusi PCOS og karbohydratkontroll 15 28-02-05 22:52
Trenger råd fra dere karbojunkies... HP Barns kosthold 8 21-07-04 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no