Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Uææææ no vart eg skræmt

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-08, 21:58   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Uææææ no vart eg skræmt

Sitter og leser om lavt stoffskifte Har testet dette flere ganger hos legen, men alt er mot normalt sier de. Jeg har ALLE symptomer på lavt stoffskifte. Trøtt, sover dårlig, tørre slimhinner, munn, fryser hver kveld, siter under teppe i 26 grader, andre fam. medlemmer svetter. Fryser en hele tiden om en har lavt stoffskiftet? Jeg fryser hver kveld og natta, ja da fryser jeg eller svetter uten å være varm Kan ikke være normalt å fryzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzze så masse som jeg gjør, eller er det normalt?

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 22:13   #2
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Uææææ no vart eg skræmt

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

tørre slimhinner, munn, fryser hver kveld, siter under teppe i 26 grader, andre fam. medlemmer svetter

Jeg hadde det slik i fjor, og fikk også konstatert normalt stoffskifte.
Har hørt at det er mange variasjoner innenfor stoffskifte, at det ikke nødvendigvis er normalt selv om prøvene viser det... men dette kan jeg for lite om - håper noen andre kan svare deg!

Jeg tok endel blodprøver, og det viste seg at jeg manglet magnesium og b12! Hjalp veldig å begynne med ganske store doser av disse. Fryser litt enda, men ikke i nærheten så mye!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 16:12   #3
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Uææææ no vart eg skræmt

Jeg har fått jernsprøyte + at jeg tar masse magnesium, hjelper ikke. Hver kveld begynner jeg å fryse fra margen og ut liksom. Huden blir iskalde og jeg hutrer skikkelig. Får nok spørre legen mer om dette

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 21:38   #4
Kiera
Medlem
 
Kiera sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Drøbak
Alder: 58
Innlegg: 186
Kiera er ny på veien

Sv: Uææææ no vart eg skræmt

Du bør spørre legen din om å få utskrift av prøvene, for det er nemlig slik at det er bred uenighet om hvor øvre grense går for stoffskiftesykdommer.

Kortvarianten er slik at TSH bør ikke overstige 4, og alt over 3 bør følges opp med nye blodprøver. Du finner masse informasjon på Sonja's Stoffskifteforum hvor alle er norsktalende og veldig behjelpelig.

Lykke til!

__________________
Les mer i min dagbok..
Kiera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
No vart æ skræmt ja! Ludviginne Livets lyse side 3 01-12-07 09:04
Æ vart skræmt Kristian Kosttilskudd 7 20-02-06 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no