Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Platå, går ikke ned

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 20:04   #1
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Platå, går ikke ned

Jeg er ca 74,5kg og 172høy, gikk ned 35kg 2007-2008, trappet sakte opp med karbohydratene og og holdt den nye vekta i 1 år. I oktober begynnte jeg og kjæresten min på ketolysekuren igjen, han har gått ned ca 20 kg og jeg 0,5 kg :P Jeg trives veldig med kostholdet så jeg fortsetter, men jeg vil så gjerne ned 5kg eller mer. Men er litt usikker på hva jeg gjør feil. Har ikke kommet inn i nå rutiner med treningen enda, men trimmer hverdag ihvertfall Har det veldig mye å si? Er ikke kostholdet viktigst Uannsett er ikke nå flink å regne hvor mange karbs, proteiner eller fett jeg spiser. Så derfor er jeg usikker på hva jeg skal minke eller øke for å få bedre resultat. Tror kanskje jeg må begynne å spise mindre, for det er de 2 gangene jeg har vært syk i vinter og jeg har spist mye mindre at jeg har gått ned( for så å gå opp igjen da) Vet ikke om jeg klarer å sulte meg ned i vekt, og det vil jeg jo heller ikke. Vil spise god fet mat og være go-mett

Slik ser en dagsmeny ut, sånn ca:
Frokost: når det er skole spiser jeg sjeldent frokost
Lunsj: middagsrester /eggrøre /salat med fetaost og skinke/ cc med fløte og bringebær / micropannekake med ost,smør og cc
Middag: Kjøtt,fisk eller kylling med grønnsaker og masse fett
Kvelds: middagsrester som regel

vann og kaffe med fløte som drikke.

Husker jo ikke nesten ikke hva jeg spiser hehe uff.

Begynner å bli litt rådløs, leser så mye forskjellig her på forumet, så vet ikke helt hvor jeg skal begynne

Noen med noen gode råd?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 20:48   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Platå, går ikke ned.

Nå er det jo slik med ketolyse at den er vektregulerende så god mulig at kroppen din trives på 74,5 kg, at forklaringen rett og slett er sånn.
Og man bør absolutt få inn noe trening, dette er med å forme kroppen din, muligens ikke kg forsvinner, men at fettet blir erstattet av muskler og cm forsvinner.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:49   #3
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Platå, går ikke ned.

synes det er rart at kroppen min vil være overvektig da men. Noe trening blir det jo,men har ikke fått noen faste rutiner inn i hverdagen enda:/ Så er det umulig for meg å gå ned i vekt på dette kostholdet da ?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:58   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Platå, går ikke ned.

Regner med at du ser på BMI når du konkludere med at du er overvektig og når jeg legger inn dine verdier så er du på 25,4, altså rett i grenseland.
Men nå har det seg jo sånn at BMI ikke måler muskler, du kan ha mer muskler enn du tror og det er ikke sikkert at fettprosenten din er høy.

Selvsagt er det mulig å gå ned på denne kuren, men noen må kjempe mer enn andre dessverre
Hvordan plannlegger du å leve etter at du har nådd idealvekta di?

Veier du maten? Får du i deg mye fløte, meieriprodukt? Søtstoff?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:24   #5
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Platå, går ikke ned.

Tror ikke jeg har så kjempe mye muskler nei(?)


Tenker ikke på dette som en kur lengere, men en livsstil endring, så har jo ikke tenkt å slutte Men kanskje jeg blir å eksperimentere hva jeg tåler av karbs senere, hvem vet.

Veier ikke maten nei, har ikke gjort det siden jeg regnet kcal, å det ble jeg nesten syk av.pyskisk altså. Lite søtstoff til vanlig, men bruker endel rømme,fløte og ost ja

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 18:30   #6
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Platå, går ikke ned.

Flere råd?

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 18:36   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Platå, går ikke ned.

Er mulig kroppen din trenger litt tid på de siste kg og at trening er det som får det igang igjen.
Og siden du ikke veier maten så vet du heller ikke hvor mange karbs du får i deg, det kan være for mange og for få rett og slett.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man når et platå Begod Lavkarbo generelt 5 18-04-12 13:52
Platå i 2 måneder? Jenta Ketolysekuren 2 04-03-09 21:04
Platå - kan ikke se jeg gjør noe feil? Carbonanza Ketolysekuren 6 01-02-09 18:42
Platå siden september! norwegiana Spørsmål og svar 11 08-05-08 15:31
Platå? stinasol Spørsmål og svar 3 01-11-06 16:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no