Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Snopesyk på induksjon

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-06, 14:24   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Snopesyk på induksjon

Det er et aber med denne induksjonen, nemlig at jeg har blitt snopesjuk av den. Lenge siden jeg var det nemlig. Men altså.. Atkinsbarene er jo ikke anbefalt og induksjonsmaten bærer jo ikke akkurat preg av snop.. så hva kan jeg stappe i munnen med god samvittighet når snopesjuka regjerer? Har prøvd baconsvor.. Fyttikatta.. aldri mer! Det er søthunger jeg har.. En kopp te med to natreena funker liksom ikke.. er like snopesjuk etterpå. Krom har jeg forsøkt tidligere, men det funka ikke for meg. Så hva gjør jeg? Noen tips?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:25   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snopesyk på induksjon

Snopesyken forsvinner gradvis, det er verst i begynnelsen. Jeg tror det beste er å bare holde ut. Selv om du er snopesyk så MÅÅ du ikke putte noe søtt i munnen, men prøve å overvinne det. Vet det er vanskelig, men det blir lettere. Jeg har mye mindre søtsug nå enn før, selv om det er enkelte dager jeg får det. Da prøver jeg enten å bare overvinne det, det går som regel bort etter enn time eller to, eller å iallefall sørge for at jeg er mett og har spist mye fett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:31   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Snopesyk på induksjon

Hadde det bare vært så enkelt. Men nå snoker jeg i skaper og har vondt for å holde meg unna ting jeg ikke bør spise. Snopesjuka mi er så intens og konstant. Får den ikke ut av hodet. Må ha ett eller annet å putte i gapet. Hadde jeg bare funnet ut hva det kunne være så.. Ett eller annet som er lov på induksjon. Noe som kan holde meg unna alt annet. Og da er også lørdagene lettere å overleve. Jeg mener om jeg har mitt eget lovelige snacks...

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:33   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snopesyk på induksjon

Hvis du ikke får søtsug av kunstige søtningsmidler så kan du jo lage Fun light-gele eller -fromasj? Jeg bruker ikke ekstra søtstoff i den, kun saften. På induksjon skal du jo egentlig rense kroppen og ikke bruke slikt, men noen ganger må man nesten overveie om det er best å spise LITT slikt når du er søtsyk, eller å være flink i en uke for så å sprekke totalt siden du ikke orker mer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:39   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Snopesyk på induksjon

Tenke, tenke, tenke..
Kunstig søtningsmiddel er jo heller ikke bra..men litt gjør vel ikke noe.
Lurer på hvorfor Atkinsbarene er så usunne jeg.. Er det pga søtningsmidlene. For de inneholder jo svært lite karbs..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:43   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snopesyk på induksjon

Usunne og usunne. De kan jo ikke akkurat kalles SUNNE, så da blir de vel usunne... Hehe.
Problemet er ikke at noen spiser en Atkinsbar/Atkinssjokolade på lørdagskvelden eller i ny og ne, men at mange bruker dem som måltidserstattere, og DET er ikke bra. En Atkinsbar er selvsagt sunnere enn en Japp eller en Nutrilettbar, men bør brukes av og til, som snop, ikke som måltidserstatter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 14:47   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Snopesyk på induksjon

Ok, jeg gikk i den fella i starten jeg og. Men har holdt meg unna disse barene siden jeg startet med Atkins. Men altså.. jeg kan ete en sånn dersom snopedilla blir for stor, så lenge jeg ikke gjør det til en vane. Ok.. Da veit jeg hva jeg skal kjøpe på lørdag..

Skal forsøke å holde meg unna dem i hverdagen. Snopesjuk eller ikke..

Fjonken får heller sutte på totten..Skjønt den smaker ikke no særlig godt..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 15:17   #8
nanban
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 11
nanban er på en erverdig vei

Sv: Snopesyk på induksjon

Jeg blir også helt sinnsykt godtesjuk av og til. Dette funker for meg: Noen frosne bær i en skål,-de store mørke. Tar de rett fra frysa, putter i et par skjeer seter-rømme og litt flytende natreen (søtningsmiddel) Rør rundt, prøv å knus bæra litt med skjeen. SPIS. Smaker nesten is. -Jeg fortsatte å gå ned i vekt når jeg hadde sånn av og til.

nanban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 17:21   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Snopesyk på induksjon

Opprinnelig lagt inn av nanban

Jeg blir også helt sinnsykt godtesjuk av og til. Dette funker for meg: Noen frosne bær i en skål,-de store mørke. Tar de rett fra frysa, putter i et par skjeer seter-rømme og litt flytende natreen (søtningsmiddel) Rør rundt, prøv å knus bæra litt med skjeen. SPIS. Smaker nesten is. -Jeg fortsatte å gå ned i vekt når jeg hadde sånn av og til.

dette er knallgodt, men dessverre ikke induksjonsmat da...
Bær kommer et stykke opp på vedvarende stigen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 15:24   #10
Hvitveis
Medlem
 
Hvitveis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 67
Hvitveis er på en erverdig vei

Sv: Snopesyk på induksjon

Nå har jeg altså begynt på induksjon for å forhåpentligvis få litt sus i serken igjen.

Godtesuget mitt er heldigvis kun en brøkdel av det det var etter å ha spist lavglykemisk i to måneder, men det spøker jo i kulissene en gang i blant.

Jeg er veldig glad i kardemomme, så jeg har funnet ut at hvis jeg koker meg en kopp te med noen kardemomemkapsler i, eller pulver alt ettersom, så er det tilstrekkelig kos til at jeg klarer å holde meg.

Funker kanskje for de som liker det?

Jeg vet ihvertfall at opphavet til mye av mitt godtesug er at jeg vil ha noe å "kose" meg med, så hvis jeg kan finne en annen kos enn sjokolade og karameller, så går det bedre.

__________________










Hvitveis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk iblandet tips fra blodtypediett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48
Er kokosmakroner greit på induksjon? mofe Induksjonen 7 20-09-04 21:29
Er det noen som tåler koffein på induksjon? Kalorine Induksjonen 1 28-07-04 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no