Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-10, 22:10   #1
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Tett på nett- VG : Fedme arvelig

VG- nett har i morgen en sånn Christian A. Drevon svarer leserene- sak!

Hvordan påvirker genene forbrenningen vår? Når man sier at fedme er arvelig, hva er det da man egentlig snakker om? Er det dårlige mat- og treningsvaner som går i arv, eller genetisk disposisjon for fedme?

Hva vet forskerne egentlig om sammenhengen mellom arv og overvekt? Er det vanskeligere å gå ned i vekt dersom man er arvelig belastet for fedme?


Jeg vet jo at denne mannen ikke akkurat er for lavkarbo, men det kan jo hende han kan andre ting + at jeg har slengt inn et spørsmål om steinalderkost i forhold til gener etc.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:30   #2
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

VG- nett har i morgen en sånn Christian A. Drevon svarer leserene- sak!

Hvordan påvirker genene forbrenningen vår? Når man sier at fedme er arvelig, hva er det da man egentlig snakker om? Er det dårlige mat- og treningsvaner som går i arv, eller genetisk disposisjon for fedme?

Hva vet forskerne egentlig om sammenhengen mellom arv og overvekt? Er det vanskeligere å gå ned i vekt dersom man er arvelig belastet for fedme?


Jeg vet jo at denne mannen ikke akkurat er for lavkarbo, men det kan jo hende han kan andre ting + at jeg har slengt inn et spørsmål om steinalderkost i forhold til gener etc.

Bra snert i spørsmålene. Men jeg tror ikke vi skal ha for høye forhåpninger. Uansett om han går med på at det er genetisk betinget, så er jo løsningen på problemet å spise mindre, trene mer, og sponse VG, ikke sant

Men den siste oversikten over "The human obesity Gene Map" viser i hvert fall:

Kroppsvekt, BMI, overvekt og fedme: 43 gener
Krossammensetning: 13 gener
Fettdistribusjon: 12 gener
Energiforbruk: 4 gener

Over 400 studier som dekket 113 mulige genkandidater viste signifikante sammenhenger mellom disse genene og overvekt. Genetic_Influences_on_Obesity_Development.pdf

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:28   #3
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Linken er forøvrig: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2156

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:31   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Godt noen passer på meg!
Hadde jo tenkt til å legge den inn, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:02   #5
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Når du vet at han sitter og håndplukker hva han vil svare på, er det ganske utrolig at han velger ut dette grumset:

"Det forklarer nemlig at overvekt har med vane, personlighet, intelligens og disiplin å gjøre"

Ærre mulig, sier jeg bare. Ord blir fattige.


Sist redigert av Chunky : 01-02-10 kl 16:50.
  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:46   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Sitat:

Sitat:

Er det mulig å slanke seg uten å trene, noen tips hvis det går.

Hei, Det er mulig å gå ned i vekt ved kun å spise lite, men det er mye vanskeligere enn samtidig å øke den fysiske aktiviteten. Ved vanlig sunt kosthold i passe små doser kan man ofte oppnå en viss reduksjon av vekten. Dersom man samtidig øker den fysiske aktiviteten til minst 60 minutter med noe du liker å drive av fysisk aktivitet, ja da har man mye større sjanse for å lykkes i å oppnå simn trivselsvekt. Hilsen Christian A. Drevon

Oh yeah? Det er da flere her som er bevis for det motsatte.

Sitat:

Sitat:

Hei, jeg er en jente på 16, og får ikke til å legge på meg. min mamma er fra italiensk, men pappa min er fra norge. mamma hadde det samme som jeg før hun fikk barn, og ene søsteren klarer heller ikke å legge på seg lett. når det er juletid, spiser jeg mer enn mamma å søsteren min tilsammen nesten, og spiser hele tiden, men leger så vidt et halt kilo på meg. men jeg har prøvd alt, har du noen gode tips om hvordan jeg kan gå opp i vekt, sunt? er lei av å bli kalt for tynn.

Hei, Først en kommentar om å være tynn. Det er flott å være tynn synes jeg. Det synes jeg du skal tenke over, og ikke uten videre ta det å være tynn som noe negativt. Dessuten er du kun 16 år. Det er mulig at du fremdeles vokser noe, og kroppsvekten vil ofte øke sterkt når man blir eldre. Derfor bør du ikke spise mye bare for å legge på deg. Mitt råd er at du spiser sunn mat med mye grønnsaker, noe frukt, fisk i alle varianter, grove kornprodukter, magre kjøtt- og melkeprodukter, linser, erter og bønner. Dernest kan du legge på deg noe muskler ved å trene med relativt store vekter og få repitisjoner. Lykke til med en slank tilværelse! Hilsen Christian A. Drevon

Joda, han skal få lov til å være snill med henne og ikke gi henne dårlig selvbilde - hun er jo tross alt bare 16 år. Men det kan hende at hun faktisk har ett problem! "Det er flott å være tynn synes jeg". OMG... Det er mange som virkelig sliter med å legge på seg og ser sykelig tynne ut selv om de spiser og spiser. Svaret er LCHF her også, selvfølgelig!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:48   #7
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Tilfeldigvis ble ingen av mine 20 spørsmål besvart. Og jeg forsøkte virkelig å spille dum et par ganger. Han bet ikke på

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 16:57   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Men skulle han virkelig ikke svare på flere spørsmål enn det? Skuffet...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:01   #9
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Det var vel så mange tastetrykk han orket på dagens knekkebrød. Ligger sikkert med panna i tastaturet og sover.

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:17   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det var vel så mange tastetrykk han orket på dagens knekkebrød. Ligger sikkert med panna i tastaturet og sover.



Han svarte på mitt spørsmål ang genetisk betinget sult, da! Faktisk mer seriøst enn jeg hadde trodd!
Dette er nemlig en av mine kjepphester, da jeg som adoptert burde vært tynn som en flis om bare miljø og oppvekst skulle ha noe å si!

Men spørsmålet mitt om steinalderkost ble ikke svart på, gitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:26   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Nei, hva skal han svare? Han har jo ikke peiling whatsoever på lavkarbo, dette er liksom mannen som mener at ketose og ketoacidose er det samme, og at man derfor er livstruende syk og døden nær om man er i ketose.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:30   #12
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei, hva skal han svare? Han har jo ikke peiling whatsoever på lavkarbo, dette er liksom mannen som mener at ketose og ketoacidose er det samme, og at man derfor er livstruende syk og døden nær om man er i ketose.

Ja, ikke sant? I ketose kommer man sjelden eller aldri opp i mer enn 5 mg/dl ketoner. I ketoacidose snakker vi om verdier på over 200 mg/dl. Han tilstreber sikkert et blodtrykk på 0 også

  Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:32   #13
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det var vel så mange tastetrykk han orket på dagens knekkebrød. Ligger sikkert med panna i tastaturet og sover.


Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Han svarte på mitt spørsmål ang genetisk betinget sult, da! Faktisk mer seriøst enn jeg hadde trodd!
Dette er nemlig en av mine kjepphester, da jeg som adoptert burde vært tynn som en flis om bare miljø og oppvekst skulle ha noe å si!

Akkurat det svaret var jo ikke så ille. "Spise sunt og være fysisk aktiv hver dag". Bare det at vi har litt forskjellige meninger om hva sunn mat er. Som han sier - bruk den kunnskapen som er tilgjengelig! (LCHF selvfølgelig)

Men økt appetitt trenger ikke å være negativt eller bety vektøkning... Har en kamerat som har en veldig aktiv familie (type 1,5 mil på rulleski, 1 mil løping og 1,5 mil på rulleski som søndagstur) og de spiser mye skal jeg love deg.

Vi har jo lært på lavkarbo at man skal lytte til kroppen og spise når vi er sultne og spise oss behagelig mette. Men spiser du enormt mye? Har du målt stoffskiftet? Har appetitten forandret seg noe etter at du begynte på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men spørsmålet mitt om steinalderkost ble ikke svart på, gitt!

Har fått med meg at han er ganske lei av alt lavkarbo-maset (går vel under "tull" det også, ref "Arv og arv fru Blom..." ). Bare fordi man går ned i vekt betyr ikke det at det man gjør er sunt! Men vi normaliserer vekta og spiser oss fri fra sykdommer - fordi maten er sunn!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:40   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.


Bare fordi man går ned i vekt betyr ikke det at det man gjør er sunt! Men vi normaliserer vekta og spiser oss fri fra sykdommer - fordi maten er sunn!

Det er akkurat det han mener om lavkarbo, tenker jeg. At man går ned i vekt men det på bekostning av hjerteproblemer og en tidlig død.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 17:44   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er akkurat det han mener om lavkarbo, tenker jeg. At man går ned i vekt men det på bekostning av hjerteproblemer og en tidlig død.

Ja, det er vel det. Men fytti for en sta og hoven mann da. Han har jo fått ørten sjanser til å sette seg bittelitt inn i det, men han nekter. Hvordan forklarer han at man kan spise seg frisk fra f.eks. insulinresistanse og at man kan kutte kraftig ned på (flere kan til og med kutte ut) diabetes-medisiner mens man spiser lavkarbo?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:06   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Akkurat det svaret var jo ikke så ille. "Spise sunt og være fysisk aktiv hver dag". Bare det at vi har litt forskjellige meninger om hva sunn mat er. Som han sier - bruk den kunnskapen som er tilgjengelig! (LCHF selvfølgelig)
Vi vet jo hva som er best!

Men økt appetitt trenger ikke å være negativt eller bety vektøkning... Har en kamerat som har en veldig aktiv familie (type 1,5 mil på rulleski, 1 mil løping og 1,5 mil på rulleski som søndagstur) og de spiser mye skal jeg love deg.
Problemet mitt var at et slikt aktivitetsnivå allerede i 12- års alder begynte å ødelegge kroppen min!
Knoklene i tærne mine råtnet delvis vekk!
Har ikke hatt brusk i knærne siden 5- klasse og ble sykemeldt fra all gym ut gymnaset!


Vi har jo lært på lavkarbo at man skal lytte til kroppen og spise når vi er sultne og spise oss behagelig mette. Men spiser du enormt mye? Har du målt stoffskiftet? Har appetitten forandret seg noe etter at du begynte på lavkarbo?
Stoffskiftet mitt er helt normalt! Men behagelig mett? Før jeg begynte på lavkarbo/ketolyse ble jeg aldri mett og var egentlig aldri sulten. Jeg kunne spise hele døgnet, alltid, om jeg var fysen, trett, deppa, glad, syk, frisk........
Jeg kan spise i en hver situasjon og blir fysisk syk med kaldsvette, magekramper, trykk i ørene etc om jeg ikke får mat.
Ingen ting tar fra meg apetitten, jeg får aldri omgangssyke, kaster aldri opp

Som sagt, overvekt og genetikk opptar meg veldig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 18:20   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Problemet mitt var at et slikt aktivitetsnivå allerede i 12- års alder begynte å ødelegge kroppen min!
Knoklene i tærne mine råtnet delvis vekk!
Har ikke hatt brusk i knærne siden 5- klasse og ble sykemeldt fra all gym ut gymnaset!

Iiik! Ja, da er det for mye!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Stoffskiftet mitt er helt normalt! Men behagelig mett? Før jeg begynte på lavkarbo/ketolyse ble jeg aldri mett og var egentlig aldri sulten. Jeg kunne spise hele døgnet, alltid, om jeg var fysen, trett, deppa, glad, syk, frisk........
Jeg kan spise i en hver situasjon og blir fysisk syk med kaldsvette, magekramper, trykk i ørene etc om jeg ikke får mat.
Ingen ting tar fra meg apetitten, jeg får aldri omgangssyke, kaster aldri opp

Hm... Har jo hørt om folk som mangler metthetsfølelsen, men du blir mett nå på lavkarbo? Ca hvor mange kalorier ligger du på nå da?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 19:32   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hm... Har jo hørt om folk som mangler metthetsfølelsen, men du blir mett nå på lavkarbo? Ca hvor mange kalorier ligger du på nå da?

Blir i hvert fall mett nok!

Kalorier!!!
Nei, dem vil jeg ikke tenkte på!

Seriøst har jeg ikke talt kalorier på nesten 2 år, da lå jeg på ca2200. Det var helt i begynnelsen av mitt lchf- liv, så stort sett blir det mindre nå!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 23:55   #19
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tett på nett- VG : Fedme arvelig

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Blir i hvert fall mett nok!

Kalorier!!!
Nei, dem vil jeg ikke tenkte på!

Seriøst har jeg ikke talt kalorier på nesten 2 år, da lå jeg på ca2200. Det var helt i begynnelsen av mitt lchf- liv, så stort sett blir det mindre nå!

Bra at du blir mett!

Jeg teller heller ikke kalorier, men har jo sjekket ca hva jeg ligger på av og til. Hvis jeg bare spiser egg og bacon, så ligger jeg på 1800 kalorier til dagen og er god og mett. Nesten i overkant mett også... Men er jo ikke så obs på kaloriene på LCHF, vi driter jo i dem.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tett på nett Ingro Generell ernæringsdebatt 0 17-11-09 18:00
Tett på nett med Christian Drevon David Generell diskusjon 4 08-07-08 18:26
Tett på nett med Drevon Boxie Nyheter / media 11 25-10-06 11:45
Tett på nett: Stig Bruset svarer om alternativ medisin mofe Generell diskusjon 0 14-02-06 14:01
Vg tett på nett med fedmeprofessor i Vektklubb.no, Grethe Støa Birketvedt Siljevanilje Nyheter / media 67 31-01-06 14:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no