Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spørsmål ang diett.no

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-12, 09:43   #1
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Spørsmål ang diett.no

Jeg har lagt inn måltidene mine på diett.no fra tid til annen, men i dag skulle jeg legge inn frokosten min. Jeg tok en liten bit atkins endulage crispy milk chocolate, biten veide 6 gram. Når jeg legger inn denne viser det seg at diett.no sier at det er 3,36 g karber i denne lille biten. Er det slik at diett.no ikke tar høyde for at det er sukkeralkoholer i denne sjokoladen? Står jo på pakken at det er 48 g i 100 g sjokolade, og av disse er 42 sukkeralkoholer(maltitol). Det kan vel ikke stemme at det er så mye karber i en slik minibit da?

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 10:56   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang diett.no

Nei, selvsagt trekker de ikke fra sukkeralkoholene.

Men obs, maltitol har en høy GI og det stemmer visst ikke helt trekke i fra alle grammene fra sukkeralkoholer slik vi har gjort her inne i flere år. Ca halvparten er nok mere riktig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:04   #3
Disen
Medlem
 
Disen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 222
Disen er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål ang diett.no

Takk for svar, da slår jeg meg til ro med at det var dataen som var skylden og ikke sjokoladen. hihi. Grunnen til at jeg spurte var at på noen andre produkter der inne står det spesifisert at det er trukket fra kostfibre osv så jeg ble litt i tvil. Godt jeg hadde papiret til sjokoladen så jeg kunne se litt selv også. Er jo ikke alltid jeg har oversikt over om det er sukkerarter eller sukkeralkoholer så derfor ble jeg litt i tvil.

__________________


Midtsommermål - 7 kilo
Disen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/atkins innspirert. Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:34   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang diett.no

Kostfiber skal trekkes i fra i følge regelverket, regelverket sier ikke noe om sukkeralkoholene, derfor teller diett.no de med. Det er jo bare vi som spiser lavkarbo som trekker de fra, og diett.no er jo ingen lavkarboside.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 11:37   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang diett.no

Når det gjelder de sukkeralkoholene er det nok veldig individuelt hvor mye man tar opp. Jeg har vel en mistanke om at det er de som tåler de best som tar opp mest... rett og slett fordi det man faktisk tar opp ikke kommer ut som en irritant i tarmen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et spørsmål ang. Diett.no Sara_salamander Lavkarbo generelt 3 24-08-11 15:31
Spørsmål om registrering på diett.no Engledans Generell diskusjon 17 08-03-11 13:35
Skoleoppgave om lavkarbo-diett - Generelle spørsmål Hoksalon Spørsmål og svar 1 06-11-10 18:04
Høy protein-diett kontra høy fett-diett Maja Kostholdsfilosofier 16 13-01-10 21:03
Spørsmål om lavkarbodiett, trening og hoppe over til annen diett ... Navitas Spørsmål og svar 6 22-11-09 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no