Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fullstendig tom for energi

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-07, 21:46   #1
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Fullstendig tom for energi

Etter 3 uker på lavkarbo (15-20 g pr. dag) er jeg så sliten at det å reise seg fra stolen er slitsomt. Å gå i trapper er uutholdelig. Virker som musklene min er fullstendig tom for energi. Jeg tar daglig tilskudd av omega3, magnesium og kalsium.
Noen som har opplevd det samme ? De første 2 ukene var jeg full av energi.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:31   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: fullstendig tom for energi

Du trenger muligens mer karber. Pluss på iallefall 5 karber pr dag. Slik at du ligger mellom 20 og 25.

Spiser du nok fett og proteiner ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:33   #3
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: fullstendig tom for energi

Jeg er også litt sånn. Jeg spiser nok karber. Og fett.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:39   #4
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: fullstendig tom for energi

Spiser nok fett tror jeg ( får utslag på stixen hver dag) og proteiner spiser jeg mye av. Skal prøve å øke karbo til 25 slik Nille anbefaler.
Men ........jeg har ikke gått ned i vekt (ikke siden første uka og det var vel vann) og er redd det ikke blir noen vektreduksjom om jeg øker karboene ????

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 08:15   #5
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: fullstendig tom for energi

Jeg har det på samme måte som deg nystolen. Jeg spiser ca. 15 g karber pr. dag, og mener selv at jeg får i meg nok fett og proteiner. Klarer ikke mer fett i hvertfall. Jeg spiser også litt Cocosa i tillegg.

Men har IKKE mye energi. Veldig tungt å gå i trapper. Jeg spiser Ketolyse tabeletter morgen, lunsj og kveld. Og jeg går heller ikke ned noe særlig.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 08:56   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: fullstendig tom for energi

Pluss på litt karber så kanskje dere går ned da. Dere ligger kanskje litt for lavt.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 09:44   #7
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: fullstendig tom for energi

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Pluss på litt karber så kanskje dere går ned da. Dere ligger kanskje litt for lavt.

Hmmm. Får ser om jeg klarer det da. Spise mer grønnsaker tenker jeg.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:49   #8
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: fullstendig tom for energi

Da får jeg prøve å gå litt opp i karber. Kan jo ikke fortsette å være så slapp.
Til "lille rosin" : ser vi har en ganske lik bakgrunn. Jeg har tatt av 22 kg på Grete R på 1 år. Hoppet over på lavkarbo, da vekten ikke rikket seg på fler måneder. Veldig frustrerende å ikke gå ned i vekt, til tross for absolutt ingen utskeielser ! Utrolig demotiverende. Men jeg skal gi dette opplegget et par uker til.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:56   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: fullstendig tom for energi

Opprinnelig lagt inn av nystolen, her.

Da får jeg prøve å gå litt opp i karber. Kan jo ikke fortsette å være så slapp.
Til "lille rosin" : ser vi har en ganske lik bakgrunn. Jeg har tatt av 22 kg på Grete R på 1 år. Hoppet over på lavkarbo, da vekten ikke rikket seg på fler måneder. Veldig frustrerende å ikke gå ned i vekt, til tross for absolutt ingen utskeielser ! Utrolig demotiverende. Men jeg skal gi dette opplegget et par uker til.

Det kan tenkes at muskelsvinnet du pådro deg mens du gikk på GR nå er i ferd med å reverseres, og at du tilsynelatende ikke går ned av den grunn.

Bruker du målebånd?

  Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 11:01   #10
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: fullstendig tom for energi

Jada , bruker målbånd. Samme nedslående resultat der.
Tror ikke jeg mistet muskelmasse på G R . Hadde masse energi og trente en god del.
Til motsetning til nå, som kroppen er fullstendig utladet. Jeg er egentlig i ganske god form, så at kroppen er så sliten skjønner jeg ikke.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 11:49   #11
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: fullstendig tom for energi

Det er kroppen din som trenger litt (eller mye) tid på å omstille seg fra karbohydrater til fett som drivstoff.

Noen bruker kun et par-tre uker på prosessen, andre flere måneder. Gevinsten i andre enden (hvis du er tålmodig og ikke har det for travelt) er som regel et større overskudd enn det du har vært vant til fra tidligere.

Har du tid til å se det an et par måneder mens du spiser deg mett på god og sunn mat?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 12:11   #12
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: fullstendig tom for energi

Opprinnelig lagt inn av nystolen, her.

Til "lille rosin" : ser vi har en ganske lik bakgrunn. Jeg har tatt av 22 kg på Grete R på 1 år. Hoppet over på lavkarbo, da vekten ikke rikket seg på fler måneder. Veldig frustrerende å ikke gå ned i vekt, til tross for absolutt ingen utskeielser ! Utrolig demotiverende. Men jeg skal gi dette opplegget et par uker til.

Ja, det har vi ja. Det kan jo være noe av grunnen til at det går litt "trått" for oss. Vi får gi det en sjanse. Jeg har som sagt holdt på i 10 uker i dag.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tom Kha Gai - thailandsk kyllingryte/suppe Nille Middag 7 23-06-07 11:33
Like feit, hylla full av bøker og tom konto. Flax Generell diskusjon 9 27-02-06 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no