Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-08, 20:36   #1
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 50
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Hei! :-)

Jeg sitter og leser rundt omkring her og finner endel suksesshistorier mht vektnedgang. Men stort sett så dreier det seg om ketose og Atkins metoden har jeg inntrykk av. Tar jeg feil?

Jeg (og mannen) er i ferd med å legge om kostholdet og har foreløpig havnet på et kosthold â la Lindberg. Håper dette hjelper oss ned i vekt! Jeg tror vi kommer til å ha problemer (både praktisk og motivasjonsmessig) med å gjennomføre et Atkins kosthold. Jeg orker ikke tanken på så mye fett og ensidighet i kosten. Og så er jeg kanskje (etter hundre GR år) hjernevasket mht at fett pr def er fy.

Går dere ned i vekt med Lindberg? Eller er Lindberg kosthold noe dere går over på når dere er lei av Atkins eller er ferdigslanket?

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:15   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Du vil nok gå ned i vekt med Fedon også, det vil bare ikke gå så raskt som med f.eks. Atkins. De fleste som er her inne ender vel opp med Fedon når de er ferdigslanket, det er jo veldig likt Atkins vedlikehold.

  Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 02:05   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Ingenting i veien for å gå ned på Fedon, det er flere som sverger til han her inne og som sikkert kan dele av sine erfaringer med deg. Men jeg protesterer høylytt over at Atkins (på generell basis) er ensidig!!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 05:36   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Jeg tilhører den gruppen som har "prøvd alt", og Lindberg er en av dem. Jeg gikk ned 5 kilo på 3 måneder og så gikk jeg opp igjen. Det funket ikke, for med alle de lovlige karbohydratene ble jeg ikke kvitt sulten og den følelsen av å ha lyst på noe godt hele tiden.

Lindberg funker jo veldig godt for noen, og særlig for de som ikke har så mange kilo og ta av. Og Lindberg er 100 ganger bedre enn Roede!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:30   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Lindberg funker veeeeldig bra for meg
Har nettopp begynt da..
Men foreløpig er det fantastisk.
Sulten har forsvunnet osv.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:30   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Sjekk Anne her inne forresten!
Der går det på Lindberg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 19:03   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har du gått ned med kost i balanse? (Dr.Lindberg)

Hei
Jeg går vel på tilnærmet Lindberg.
Har levd etter Eurodiettfilosofien hvis du er kjent med den. Men jeg begynte rett i fase 3, og har ikke levd på poser, men vanlig mat. Men på Lindbergdietten er det litt for mange karbohydrater for meg, da går jeg ikke ned.
Så jeg spiser ikke brød, korn, paste eller noe, men jeg har mer karbohydrater enn ketolyse og Atkins for jeg spiser litt frukt, yoghurt, linser, bønner osv. Og mindre fett, fett får jeg gjennom oljer, nøtter avocado etc. men så har jeg sluppet litt opp da, og koser meg med lett-rømme på salaten eller noen sliser ost i ny og ne (hver dag..hehe)
Jeg har til nå på øitt over ett år gått ned 15-16 kg. Det gikk relativt raskt i begynnelsen, da på vanlig Lindberg. Så gikk jeg opp noen kg, og måtte stramme inn. Nå går jeg ned litt, ca en kg i måneden. Men det blir sikkert mer til høsten når jeg begynner å trene igjen. jeg skal ned 5-6 kg til, så jeg regner med å være ferdig til jul.
Jeg kunne sikkert vært strengere, gått over på ketolyse, telt karbohydrater og vært i ketose. Men jeg stortrives med dette kostholdet. Så da får det heller ta litt tid, det har jeg nok av, tid.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange har gått ned på Skaldemann? viet60 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-05-08 18:25
Lindberg-kost og amming Trille Dr Lindbergs 11 13-01-08 20:49
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 10:28
Jeg har gått over til Lindberg Iset Dr Lindbergs 1 14-02-04 14:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no