Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hmpf, leger!

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-07, 13:15   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hmpf, leger!

Har akkurat vært og tatt blodprøve, fordi jeg har vært svimmel i 3 uker. Riktignok var jeg på båt helgen før svimmelheta begynte, men jeg mener selv at det burde gå over etter 3 uker...
Siden jeg har skiftet fastlege måtte jeg en tur innom legen før han atteserte for å ta blodprøve, noe som forsåvidt var greit nok. Så jeg forklarte at jeg var svimmel, og at jeg kanskkje lurte på om jeg hadde lavt jernnivå, eller manglet vitaminer. La til at jeg hadde b-vitaminmangel i fjor vinter. Så han ga meg en attestasjon på å sjekke jern. Ikke noe annet. Måtte krangle meg til å få sjekket blodsukkeret til og med, selv om jeg sa at jeg lå i øvre sjiktet alltid. Ikke noen spørsmål om tidligere historie, andre plager e.l.
Har vært et par ganger hos homeopat, og har kanskje blitt litt bortskjemt for de spør og graver jo om alt mulig. Og ikke minst så tenker de på mulige andre vinklinger. Og ser på deg mens de snakker til deg!
Arg, kjenner jeg er skikkelig sur nå! For min del skal det litt til å psyke meg opp til å gå til legen fordi jeg bare føler jeg bruker opp tida deres unødverndig... Og nå fikk jeg jo hvertfall det inntrykket da. Hypokonder liksom!
Så hjertesukket mitt er vel egentlig; er det noen som vet om en OK lege i oslo-området, som det går an å snakke med og som ikke har alt for full fastlege-liste?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 16:16   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så hjertesukket mitt er vel egentlig; er det noen som vet om en OK lege i oslo-området, som det går an å snakke med og som ikke har alt for full fastlege-liste?

Da jeg bodde i Oslo brukte jeg et legesenter som het "Helse i Sentrum" og var utrolig godt fornøyd. Kan ikke se at det senteret finnes lenger, men legen jeg brukte heter Helge Rygh, og i følge gule sider treffes han på telefon 23 10 40 20 og adressen er Lille Grensen 3.

Han er den beste legen jeg har vært til. Alle de nærmeste venninnene mine i Oslo byttet til han også - på min anbefaling. De går der fortsatt.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 18:26   #3
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hmpf, leger!!!

Jag har en super bra lege på majorstua Sender ett pm med navnet hennes

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 07:24   #4
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hmpf, leger!!!

Ja. Balderklinikkern! De er kjempeflinke. Jeg går hos en lege der (Dr. Scjøt.. det skrives ikke helt sånn tror jeg, men er sånn jeg utaler det hehe) han er ernerinsspesialist, ung pen og veldig hyggelig ble nesten litt for betatt.. han er veldig ineressert i det han driver med. tror kanskje han har litt mange pasienter men..

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 11:31   #5
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har akkurat vært og tatt blodprøve, fordi jeg har vært svimmel i 3 uker. Riktignok var jeg på båt helgen før svimmelheta begynte, men jeg mener selv at det burde gå over etter 3 uker...

Du, Carisma, du har ikke mellomørebetennelse eller fått virus på balansenerven da? Det skjedde med broren min etter en mindre forkjølelse/bihulebetennelse, og han gikk og var svimmel og sjanglete i ukevis, uten at legene fant noen ting.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 12:16   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Du, Carisma, du har ikke mellomørebetennelse eller fått virus på balansenerven da? Det skjedde med broren min etter en mindre forkjølelse/bihulebetennelse, og han gikk og var svimmel og sjanglete i ukevis, uten at legene fant noen ting.

Det har heldigvis gått over, men jeg hadde litt lite jern og skulle følge det opp. så det var nok pga det. Heldigvis. har en vieninne som har hatt virus på balansenerva, og det er kjipe greier!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:11   #7
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hmpf, leger!!!

har du sjekket blodtrykket? det kan hende du har lavt blodtrykk, da blir man gjerne svimmel.

-F

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:07   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

JAAAAAAAAAAAAA!
Legen min er fantastisk. Han spør og graver, og stoler også på at pasienten kjenner sin egen kropp best. Noe jeg setter pris på.
Hjertevarm fyr som bryr seg om pasientene sine.
Han er ganske ung (tror han er under førti) og sitter ikke fast i mønstre.
Det er to leger på samme klinikk, han andre er også dødsålreit, og jeg har blitt helt kvitt legeskrekken min etter at jeg begynte å gå der.
Anbefales på det varmeste: Møllergata legesenter, legen min heter Ole B. Kjellstad.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:02   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Åh, du er vel en knupp som skriver dette i dag, Jorun!!

Jeg har nemlig legeskrekk jeg også, har opplevd så mye skrudd hos leger at man skulle ikke tro det var mulig ... en dag skal jeg skrive ned alt sammen så folk skjønner at jeg ikke tuller ...

Og i dag var jeg så fortvila, for det har gått fem uker etter forrige legetime og jeg har ikke hørt et pip om de tingene legen skulle ordne for meg, som jo er ganske viktige. Og jeg lurer på å bytte lege igjen, men ante ikke hvordan jeg skulle finne en som passet for meg. Men etter beskrivelsen din hørtes legen din ut til å være midt i blinken for meg!

Skal bestille en time til hos hun jeg går til nå, og få de tingene ekspedert, men etter det tror jeg jammen jeg bytter ...

Tusen takk!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:45   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Åh, du er vel en knupp som skriver dette i dag, Jorun!!

Jeg har nemlig legeskrekk jeg også, har opplevd så mye skrudd hos leger at man skulle ikke tro det var mulig ... en dag skal jeg skrive ned alt sammen så folk skjønner at jeg ikke tuller ...

Og i dag var jeg så fortvila, for det har gått fem uker etter forrige legetime og jeg har ikke hørt et pip om de tingene legen skulle ordne for meg, som jo er ganske viktige. Og jeg lurer på å bytte lege igjen, men ante ikke hvordan jeg skulle finne en som passet for meg. Men etter beskrivelsen din hørtes legen din ut til å være midt i blinken for meg!

Skal bestille en time til hos hun jeg går til nå, og få de tingene ekspedert, men etter det tror jeg jammen jeg bytter ...

Tusen takk!

No problem!
Ja, om han har plass til pasienter, så er han et stjernevalg. Hadde en time med han andre en gang fastlegen var syk. Og han er også en kremkar!
De går liksom rundt i sivil, snuser, og er smått humoristiske, og jeg slappa veldig av hos ham

Fikk en kompis som sleit skikkelig med å bli tatt på alvor dit, og legen min så gjennom papirene, og konkluderte med at det var én ting ingen hadde tenkt på å se etter, nemlig fibromyalgi, noe som er ganske sjeldent blant menn i forhold til hva det er hos kvinner. Det viste seg at det var tilfelle.
Og dette var etter flere år med prøver og mistro.

Bare sjekk nummer i katalogen.
Det eneste "aberet" er at jeg stort sett aldri får komme inn før en stund etter fastsatt legetime, men jeg vet at det er fordi han tar seg god tid med pasientene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:56   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Ja, det er jo et sympatisk trekk det også, man får bare smøre seg itt med tålmodighet. De hørtes avslappa og kule ut ja

Masse plass igjen på lista også

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:28   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ja, det er jo et sympatisk trekk det også, man får bare smøre seg itt med tålmodighet. De hørtes avslappa og kule ut ja

Masse plass igjen på lista også

Hurra! Sign up

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 11:15   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Lurer sterkt på å bytte dit, egentlig ganske grei beliggenhet for meg også.. Eneste jeg så på var at de her har 1200 på lista allerede, og 1200 ledige palsser?..... Men kanskje de bare har friske pasienter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 16:00   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hmpf, leger!!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lurer sterkt på å bytte dit, egentlig ganske grei beliggenhet for meg også.. Eneste jeg så på var at de her har 1200 på lista allerede, og 1200 ledige palsser?..... Men kanskje de bare har friske pasienter

Hørtes snodig ut
Men som regel så er det en minoritet av pasientene som faktisk bruker legen sin ofte.
Jeg representerer nok mindretallet, som kan ha vært der opp til én gang i måneden eller oftere i de sykdomsmessig travlere tider.

Kanskje det står feil. Men det var da i alle fall ledige plasser for litt over et år siden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Leger som er tilknyttet opplegget Carisma Eurodiett 7 23-05-06 10:58
Finnes det "friske" leger i Trondheim? Goggen Generell diskusjon 3 26-01-06 10:18
Omtale av Skaldemans bok, strålende kritikker fra flere norske leger Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 17-01-06 20:08
Leger Maz Generell diskusjon 5 08-05-04 07:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no