Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-10, 11:04   #1
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Fett

Digger ketolysekuren og hvordan den kjennes på kroppen. MEN: Jeg har et stort problem, jeg klarer ikke å få i meg nok fett. 150 g om dagen??
Jeg liker ikke dressing, rømme, creme fresh, majones, kesam.
hvordan skal jeg komme opp i dette?

hvor får man kjøpt sånn cocosaolje dere snakker om? og johannesme... et eller annet. hvor får man slikt?

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:07   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Cocosa får man kjøpt på nett eller på helsekost, bruker myyye av den med kokossmak
Johannesbrødkjernemel (jbkm) fåes også på helsekost.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:08   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Cocosa fås på helsekost og jeg fant den også her: www.okosjokolade.no , da må du også få med deg vaniljepulveret der
Johannesbrødkjernemel fås også på helsekost, eller på apoteket under navnet nestargel. Ofte må apoteket bestille, siden det ikke er noe alle har på lager, det brukes ofte til å gjøre melken tykkere for babyer som gulper mye eller til mennesker med dyfagi( svelgeproblemer, siden flytende væske er noe av det vanskeligste å svelge ).

Liker du ikke majones? Hva med smør da? En kladd smør på biffen?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:11   #4
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Fett

jeg steker alt i smør, og har smør i saus. ellers liker jeg bare smør når det er smeltet...

hvao bruker du oljen i? den kokos?

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:14   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Cocosa er ikke olje, den er mer som smør, altså helt fast. Jeg synes den er knallgod i kaffe/te eller jeg tar rett og slett ei skje "bar" Smaker kokos av den med grønn etikett og den med brun er flott å steke i

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:36   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett

De cocsan med kokossmak er fantastisk deilig i kaffen, gjerne med en liten fløteskvett på og.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 11:49   #7
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Fett

Henger meg på trådstarters spørsmål, for dette sliter jeg med også. Hvordan få i seg nok fett? Det blir for mye proteiner i kosten min. Jeg vil ned på proteiner og opp på fettet. Hva skal jeg spise?

Egg og bacon spiser jeg hver dag. Jeg bruker en del fløte og ost i middagsretter som jeg gratinerer i ovnen. Spiser en del ørret med seterrømme. Bruker meierismør til all steking. Har laget en egen variant av ziggylapper, der jeg kutter ned på eggehvitene, dropper proteinpulveret og tilsetter meierismør. Dette for å få et bedre forhold mellom proteiner og fett (gjøre dem mer fettrike). Likevel får jeg ikke i meg nok fett.

Noen tips?

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:45   #8
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Fett

Godt det ikke er bare meg som sliter med dette da eller, ikke godt for dere som sliter dere og da, men for meg uff, det ble feil. du skjønner hva jeg mener. hehe

Jeg spiser ganske mye ost i løpet av en dag, og bacon og egg med fløte i. Kan jeg ha gressløk i eggerøren?
Ser mange som drikker kakao med cocosa i, hvordan lager jeg kakaoen med mest fett, minst karbo? Og ikke minst merker og om det er på vanlig butikk eller helsekost. Sliter litt med de tingene jeg.
Og så blir det jo litt salat. Salat med skinkebiter og masse ost. isbergsalat.
er dette galt?

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:47   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Når du lager eggerøre, så smelt godt med smør i panna, når du rører vil dette blande seg inn i eggerøra. Og litt gressløk er selvskreven i eggerøre

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:49   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Når du lager eggerøre, så smelt godt med smør i panna, når du rører vil dette blande seg inn i eggerøra. Og litt gressløk er selvskreven i eggerøre

Dette lager jeg i en liten teflonkjele Ikke noe som setter seg fast og enkelt å vaske etter bruk

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:51   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Dette lager jeg i en liten teflonkjele Ikke noe som setter seg fast og enkelt å vaske etter bruk

Setter seg ikke fast i noe eggerøre som regels, fordi man rører. Også er det så mye fett. Men kjele var ikke så dumt! Jeg bruker den lille jernpanna min, akkurat passe til 3 egg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:56   #12
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Setter seg ikke fast i noe eggerøre som regels, fordi man rører. Også er det så mye fett. Men kjele var ikke så dumt! Jeg bruker den lille jernpanna min, akkurat passe til 3 egg.

Har bare ei panne som er i nærheten av brukbar nå, men Nowo og induksjon tror jeg er dårlig kombo, ALT setter seg fast
I kjelen med teflonbeleggderimot...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 12:59   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Fett

Bruk olje på salaten!
Ellers henger jeg meg på tipset med Cocosa....jeg drikker te med cocosa i....suverent hjelpemiddel!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:12   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fett

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har bare ei panne som er i nærheten av brukbar nå, men Nowo og induksjon tror jeg er dårlig kombo, ALT setter seg fast
I kjelen med teflonbeleggderimot...

ja, jeg har jo hverken induksjonstopp eller sånne fancy kjeler og panner, vanlig gammeldags jernpanne som er godt innfettet funker supert her i huset. Jeg har to jernpanner og de er temmelig gamle og to jerngryter og de brukes ofte og vi er veldig glad i de. Og ikke noe brenner seg fast. Jeg har hatt et par såkalte gode teflonpanner, men de flasset fort, så de turte jeg ikke å bruke i frykt for hvor mye fargligheter vi skulle få i oss.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 14:25   #15
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Fett

Avocado, Cocosa, Olivenolje, Smør og matfløte har vært redningen for meg :-)

Smører Cocsa på lavkarbo lapper, oopsie-rolls osv også, som smør.
Fantastisk godt i te!

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:29   #16
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Fett

mitt einaste tips e kremfløte på mest mulig mat! idag har eg hatt d på sukkerfri gele, så har eg hatt soppstuing til middag me masse fløte i!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Hvorfor gir fett inn, masse fett ut? Fjonken Spørsmål og svar 23 15-02-07 17:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no