Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 21:30   #251
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Håper indelig at cm forsvinner snart! Da jeg var på det tyngste; 124 kg, så var jeg 122 cm rundt livet. Er nå 116 :/ Hadde trodd det skulle være mer!

Kommer på nå at jeg ikke har drukket annet enn to små glass Tab X-tra urutinert

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:39   #252
Eunika
Juniormedlem
 
Eunika sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 25
Eunika er på en erverdig vei

Har ikke lyst på mat, glemmer å spise....

Eier ikke matlyst, selv ikke når det rumler i magen... Et godt og ferskt eksempel fra i dag: Spiste en liten porsjon oppvarmet hjemmelaget Stroganoff klokken 02:30 i natt etterfulgt av en Atkinsbar ( jobber nattevakt, forrige måltid før der igjen var to skiver laksefilet med rømme i 20-tida i går kveld ), var bare kvalm og trøtt til morgenen - noe som gjorde at jeg gikk til sengs uten mat... Våknet rundt klokken 18 i kveld, litt i ulage. Stekte 4 skiver bacon og 3 egg klokken 21:00. Fremdeles ikke lyst på mat da, men følte at jeg "måtte" spise noe!

Vekta krymper stadig nedover... Har fulgt Ketolyse-filosofien siden midten av juli, og har gått ned rundt 8-9 kilo. Siste uken ca 2,5 kilo...

Vil gjerne ha tips til raske og enkle matretter med mye fett og proteiner...

__________________
Ars longa - vita brevis
Eunika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:41   #253
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Ikke tenk at det er lite, tenk på det du har oppnådd! Nesten 24 kg og 6 cm rundt midjen!! Magen minker, men noen har lettere for å holde på magefettet enn andre. Du har definitivt gått mere ned andre steder på kroppen.
Jeg har tømt flere imsdal-flasker i dag, men nå skal jeg kose meg med et glass kald pepsi max

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:48   #254
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Har ikke lyst på mat, glemmer å spise....

Opprinnelig lagt inn av Eunika, her.

Eier ikke matlyst, selv ikke når det rumler i magen... Et godt og ferskt eksempel fra i dag: Spiste en liten porsjon oppvarmet hjemmelaget Stroganoff klokken 02:30 i natt etterfulgt av en Atkinsbar ( jobber nattevakt, forrige måltid før der igjen var to skiver laksefilet med rømme i 20-tida i går kveld ), var bare kvalm og trøtt til morgenen - noe som gjorde at jeg gikk til sengs uten mat... Våknet rundt klokken 18 i kveld, litt i ulage. Stekte 4 skiver bacon og 3 egg klokken 21:00. Fremdeles ikke lyst på mat da, men følte at jeg "måtte" spise noe!

Vekta krymper stadig nedover... Har fulgt Ketolyse-filosofien siden midten av juli, og har gått ned rundt 8-9 kilo. Siste uken ca 2,5 kilo...

Vil gjerne ha tips til raske og enkle matretter med mye fett og proteiner...

Skulle gjerne sett mer av hva du spiste jeg! 8-9 kg siden midten av juli, misunnelig. Gå inn på lenebeatrice.net, mener det er endel forslag der.
Jeg spiser mye egg/bacon, rent kjøtt/bearnaise, tacokjøtt. Har virkelig fått dreisen på tacokrydder nå og det tror jeg blir min redning.
Hodepinen kan jo komme av lite vann? Pass på at du får i deg nok mat/fett og tilskudd! Men hovedregelen er jo at du skal spise når du er sulten. GR-reglene om jevnt matinntak gjelder ikke for oss på ketolyse.
Atkins-baren tror jeg forresten er "ulovlig", men spiser ikke sånne så jeg kjenner ikke innholdet såpass at jeg skal være skråsikker.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:33   #255
Eunika
Juniormedlem
 
Eunika sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 25
Eunika er på en erverdig vei

Sv: Har ikke lyst på mat, glemmer å spise....

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Skulle gjerne sett mer av hva du spiste jeg! 8-9 kg siden midten av juli, misunnelig. Gå inn på lenebeatrice.net, mener det er endel forslag der.
Jeg spiser mye egg/bacon, rent kjøtt/bearnaise, tacokjøtt. Har virkelig fått dreisen på tacokrydder nå og det tror jeg blir min redning.
Hodepinen kan jo komme av lite vann? Pass på at du får i deg nok mat/fett og tilskudd! Men hovedregelen er jo at du skal spise når du er sulten. GR-reglene om jevnt matinntak gjelder ikke for oss på ketolyse.
Atkins-baren tror jeg forresten er "ulovlig", men spiser ikke sånne så jeg kjenner ikke innholdet såpass at jeg skal være skråsikker.

Hei :=)
Tror Atkinsbarene er greie i ny og ne, kroppen tar bare opp rundt 2 karbohydrater, resten er sukkeralkoholer...

__________________
Ars longa - vita brevis
Eunika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 23:37   #256
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Åh, i dag kom en skikkelig skuff. Har gått ned over 9 kg siden start 16. juli, men ikke f om buksestørrelsene vil bli mindre! Står fortsatt på bukse 48 Blæ.
Touch'a 101-tallet i dag, men forventer ingenting. Har som mål å være på 100-tallet 4. september (bursdag).

Har lyst til å komme med en liten oppmuntring her, jeg. Og den går igjen på det helsemessige

Husk at vi som er feite ikke bare har fettet liggende under huden.
Indre organer får også et solid fettlag etterhvert som vi lagrer mer og mer fett.
Dette fettet tar laaaang tid å få vekk, selv når midjemålet krymper som bare det.

Det kan godt hende at "utenpåfettet" ikke rører seg det spøtt, mens "innapåfettet" krymper i stedet. Isåfall er dette også en enorm helsegevinst!

Dette "innapåfettet" er en tilstand som vi her til bygds kaller "innfeit". Dette begrepet brukes på dyr stort sett, men folk har også den samme tilstanden.

Om man ser på meget overvektige personer som får fettsugning (typ extreme makeover), blir de slanke som bare søtten, men om de spenner ut magen er de ikke mange centimeterne smalere likevel. Dette fordi fettsugningen jo foregår utenpå kroppen, og gjør ingenting med alt det ekstra som ligger på indre organer.

Det kan hende at de som ikke går ned i midjemål med magen litt trukket inn (for det gjør vi nok alle vi som er overvektige helt underbevisst) vil merke forskjell når målene tas ved utspent mage i stedet

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 00:20   #257
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Wow! Har jeg aldri tenkt på, nå følte i alle fall jeg meg mye bedre

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:54   #258
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Kjempegod tanke å tenke innimellom, at det skjer ting med kroppen vår som vi ikke kan se - men de skjer likevel! Nå kan buksa bare vente, for hvis leveren kan normalisere seg, så er jo det viktigere enn den buksa

I dag har jeg et annet spørsmål til allmenheten her inne;
Hva gjør jeg når stixen blir lysere og lysere? F.eks. i dag spiste jeg på vei til skolen en liiiiten salat med x-tra virgin oliveoil, skinke, ost, litt salatblader og rød paprika. 1 flaske vann.
Kom hjem for litt siden og stekte en omelett av 3 egg, 2 ss fløte, 1 dl ost, 2 små tomater i skiver og 9 skiver bacon til bunns. Sjekka stix nettopp og den er like lys! Blir så redd at jeg skal ha falt helt ut av det her nå.
Men jeg gikk jo amok på jordbær i gårkveld, kan det ha noe med det å gjøre?
Er det fornuftig å steke 2 seibiffer og bacon til middag med smørkokte brokkoli? Må jo ha noen vitaminer også, så grønnsakene er et must.
Noen som ser noe umiddelbart feil?

Ja ,også må jeg nevne at jeg ble bevisst i morges på at jeg drikker for lite! De siste to ukene har jeg drukket aaalt for lite, men føler det blir skummelt å "vanne ut" urinen enda mer - da faller jeg ut av ketose? Eller?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:38   #259
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

.
Opp tre kilo på en uke!

Har vært ute av ketose denne uka på grunn av en operasjon, de har plukket ut en plate og noen skruer fra beinet mitt.

Vekta viser opp tre kilo fra 74 til 77. Huff.

Håper endel av dette er "vannkilo". Nå gleder jeg meg til å gå tilbake til ketose, og er spent på hvor lang tid det vil ta før jeg er tilbake på 74 kilo.

Må desverre gå på krykker 3 uker, og skal ta det ganske med ro, så noe trening å snakke om blir det ikke i begynnelsen.

Blir spennende å gå på vekta neste uke!

(Jeg endrer ikke ticker'n foreløpig, for jeg anser dette som "spesielle omstendigheter", vil heller bli påmint om vektnedgangen jeg hadde før dette her)

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 20-08-10 kl 15:58.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:46   #260
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Denne er til sandramor, så det kom en melding i mellom i løpet av den evigheten jeg brukte på å taste. Skravlesyk?

Bruk grønn paprika istedetfor rød, dropp tomat, i alle fall om det er søt tomat. Vei alle grønnsaker og regn på kh for å være sikker på at du ligger der du skal. Noen sier man skal ligge på 20, andre sier man skal ligge på 15, jeg tror 15 er riktig å gå etter. Det kan jo være jordbærene, hvor mye spiste du? Man kan spise 100 g, det er ikke mange bær...

Ikke la deg stresse for mye av stixen. Du faller ikke ut av ketose om du drikker mye vann, men konsentrasjonen av ketoner i urinen vil synke, fordi vannmengden øker. Dette sier ingenting om det som foregår inni kroppen din. Det viktigste er at du spiser riktig og går ned, fargen på stixen spiller ingen rolle! Selv om den selvfølgelig kan være en fin pekepinn innimellom.

Jeg "sliter" også med utslag på stix. Det har vært episoder da det helt klart har vært kostens skyld, men nå tror jeg det er vannmengden, jeg drikker sinnsykt mye vann!

I går kveld hadde jeg forøvrig godt utslag. Spiste litt kjøttdeigblanding før jeg sovna, med litt lovlige grønnsaker, og i dag morges var det ikke noe utslag. Har hørt at om man bruker alle ketonene blir det ikke noen rest i urinen (f eks ved lite mat/hard trening) og lurer på om det er forklaringen i dette tilfellet...?

Jeg skal forresten kjøpe Skaldemanboka etterpå, og vurderer å bli enda mer restriktiv med grønt (og lavkarbogodt)

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!



Sist redigert av unaturligslank : 20-08-10 kl 15:50. Årsak: så det kom en melding i mellom
unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 15:51   #261
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Annex, ikke vær lei deg! Dette er jo helt klart veldig spesielle omstendigheter. Bare start på ny frisk, og ikke bry deg om tickeren. Er nok mye vann i kroppen av medisiner.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 16:01   #262
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Denne er til sandramor, så det kom en melding i mellom i løpet av den evigheten jeg brukte på å taste. Skravlesyk?

Bruk grønn paprika istedetfor rød, dropp tomat, i alle fall om det er søt tomat. Vei alle grønnsaker og regn på kh for å være sikker på at du ligger der du skal. Noen sier man skal ligge på 20, andre sier man skal ligge på 15, jeg tror 15 er riktig å gå etter. Det kan jo være jordbærene, hvor mye spiste du? Man kan spise 100 g, det er ikke mange bær...

Ikke la deg stresse for mye av stixen. Du faller ikke ut av ketose om du drikker mye vann, men konsentrasjonen av ketoner i urinen vil synke, fordi vannmengden øker. Dette sier ingenting om det som foregår inni kroppen din. Det viktigste er at du spiser riktig og går ned, fargen på stixen spiller ingen rolle! Selv om den selvfølgelig kan være en fin pekepinn innimellom.

Jeg "sliter" også med utslag på stix. Det har vært episoder da det helt klart har vært kostens skyld, men nå tror jeg det er vannmengden, jeg drikker sinnsykt mye vann!

I går kveld hadde jeg forøvrig godt utslag. Spiste litt kjøttdeigblanding før jeg sovna, med litt lovlige grønnsaker, og i dag morges var det ikke noe utslag. Har hørt at om man bruker alle ketonene blir det ikke noen rest i urinen (f eks ved lite mat/hard trening) og lurer på om det er forklaringen i dette tilfellet...?

Jeg skal forresten kjøpe Skaldemanboka etterpå, og vurderer å bli enda mer restriktiv med grønt (og lavkarbogodt)

Tusen hjertelig takk for pekepinner! Ja,jeg har brukt de små, søte tomatene (tåler forøvrig ikke tomat, paprika, sitron, appelsin osv), men skal kutte de helt ut. Konsentrere meg om blomkål og brokkoli i smør heretter. Så, ditt råd er at jeg skal drikke mye vann uavhengig av den teite stixen? :P Har aldri lest om Skalderman. Er det likt ketolyse? =)

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 17:22   #263
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Humm.. jeg tenkte jeg skulle prøve å lage marengs av eggehviteoverskuddet mitt, jeg.
Så jeg kjørte igang kjøkkenmaskinen, hev oppi hauge med eggehviter, en ts splenda pr hvite og pisket til det ble fin, stiv og blank marengs.
Tenkte det ville være godt med kakao oppi, så hev oppi en gooood del av det også.

Glemte jo helt at marengs ikke tåler fett, og at det er fett i kakaopulveret. Så den datt sammen. Klasket likevel dette i ovnen for å gjøre et forsøk.

Og så MÅTTE jeg smake på røren, såklart.. Det var akkurat som sjokolademousse, jo!!!
Hjelpes hvor jeg angrer på at jeg forsøkte å steke denne smørja, for det ble alt annet enn vellykket, for å si det slik. Men røra skal definitivt brukes til dessert neste gang

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 18:32   #264
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Tusen hjertelig takk for pekepinner! Ja,jeg har brukt de små, søte tomatene (tåler forøvrig ikke tomat, paprika, sitron, appelsin osv), men skal kutte de helt ut. Konsentrere meg om blomkål og brokkoli i smør heretter. Så, ditt råd er at jeg skal drikke mye vann uavhengig av den teite stixen? :P Har aldri lest om Skalderman. Er det likt ketolyse? =)

Skaldeman (uten r) er en svensk mann som har gått ned veldig mye (fra 145-80) på lavkarbo. Han har gitt ut flere bøker, inkl kokebok. Jeg kjøpte GI-NULL på ark i sta (pocket 139,-) og skal begynne og lese i helgen. Det er egne tråder på skaldeman under kostholdsfilosofier. Han har selv vært aktiv her på forumet, men tror nok ikke han er her lenger.

Prinsippene hans er nok ganske like som ketolysekuren, men enda strengere slik jeg har forstått det. Kan komme med oppdatering etter at jeg har lest boka. Har også hørt at kokeboka er veldig bra, så den skal jeg bestille på nettet

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 18:36   #265
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Og ja, bare fortsett å drikk vann! Det er ikke nødvendig å sjekke med stix hele tiden så lenge man følger dietten riktig. Jeg var mye mer fornøyd med meg selv og det jeg fikk til før jeg gikk til innkjøp av stix, og mye mindre stressa! Så jeg skal i alle fall la de ligge en stund. Går jo ned i vekt selv om man ikke tisser på "pinnen" Skal slutte å veie meg hver dag og

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 20:22   #266
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Julistarternes tråd

Heier på det unaturligslank svarer på alt her. Da slapp jeg

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 00:38   #267
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Ja, det er kloke ord her. Ble så "opp i det" i følelser i stad, så måtte blogge om dere alle fantastiske orakler her inne. Følelsene går litt i kaos pga. helt forskrudd hormonell ubalanse etter jeg starta med kuren Håper det gir slipp snart Kveldsvekta er mindre enn forventet, og det er kanon. Håper i morgen blir en lysere dag, så det var kommet en oppskrift på gryterett og det fikk jeg smertelig lyst på.
Ønsker alle en fin helg og lykke til på mandag (de fleste har vel veiedag, da?) <3

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 11:12   #268
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Så bra, Sandramor

Her sneik jeg meg på vekta nå før frokost (srpøstekt bacon rullet i ost )
Og fant ut at jeg har gått ned ganske bra denne uka. Skal jo veie igjen på mandag, men frykter at jeg kommer til å ha gått opp igjen da. Skal til min gamle far en tur, og han har brød og poteter som "grunnkost" :S

Jaja. Jeg får bare prøve å moderere meg litt, og håpe at magen ikke får sjokk

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 14:21   #269
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Så bra, Sandramor

Her sneik jeg meg på vekta nå før frokost (srpøstekt bacon rullet i ost )
Og fant ut at jeg har gått ned ganske bra denne uka. Skal jo veie igjen på mandag, men frykter at jeg kommer til å ha gått opp igjen da. Skal til min gamle far en tur, og han har brød og poteter som "grunnkost" :S

Jaja. Jeg får bare prøve å moderere meg litt, og håpe at magen ikke får sjokk

Siterer Skaldeman løst fra hans kapittel Når svigermor kommer på besøk:
"
Det er forbudt å være grei! Tenk slik: Jeg skal bli kvitt halvparten av overvekten min, ingenting er like viktig. Jeg viker ikke en tomme før jeg er kvitt halvparten av overvekten min. Uansett!

Vi er veloppdragne og spiser det vi ikke bør spise. Mange som forteller meg om hvordan et lite bløtkakestykke ble til en formidabel katastrofe. Det er ikke kakestykket som gjør det, det er kropen og hjernens reaksjon på kakestykket."

Hvorfor må du spise brød og potetet? Det er pappa'n din som har det i grunnkosten sin, ikke du? Hva er det i denne situasjonen som gjør at du velger å vike fra denne livsstilsendringen som er så viktig for deg?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:17   #270
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Siterer Skaldeman løst fra hans kapittel Når svigermor kommer på besøk:
"
Det er forbudt å være grei! Tenk slik: Jeg skal bli kvitt halvparten av overvekten min, ingenting er like viktig. Jeg viker ikke en tomme før jeg er kvitt halvparten av overvekten min. Uansett!

Vi er veloppdragne og spiser det vi ikke bør spise. Mange som forteller meg om hvordan et lite bløtkakestykke ble til en formidabel katastrofe. Det er ikke kakestykket som gjør det, det er kropen og hjernens reaksjon på kakestykket."

Hvorfor må du spise brød og potetet? Det er pappa'n din som har det i grunnkosten sin, ikke du? Hva er det i denne situasjonen som gjør at du velger å vike fra denne livsstilsendringen som er så viktig for deg?

Jeg slapp nå unna brød og poteter i allefall, men far diska opp med fleskepannekake *sikle*
Det er vel en del hvetemel i fleskepannekaka, men langt mindre enn hva det er i fars hjemmebakte brød.
Pappa er blitt litt "skrøpelig" på sine eldre dager. Har deriblant hatt mange hjerteinfarkt, og to slag. Han lever jo da på kost som er anbefalt av lege, deriblant poteter og brød. Ettersom han har veldig veldig stor glede av å fremdeles klare å lage god mat, har jeg rett og slett ikke hjerte til å si at "pappa, jeg kan ikke spise maten din når jeg endelig kommer på besøk, jeg, for jeg er på slankekur skjønner du, og den maten jeg spiser får ikke du lov av legen din å spise ..". Dumt, men sant. Han er jo SÅ glad for å kunne dele denne gode maten med noen..

Så da ble det fleskepannekake idag. Han nødet på vafler også, og da ble det en liten vaffel på meg. Han bruker i det minste ikke sukker i vaffelrøra, heller massemasse egg og rømme, så da..

I morgen bærer det avgårde til sverige. Pleier spise middag da vi er over der, og da er jeg på en måte reddet likevel. Spiser jeg godt der, og kjøper meg ei pakke spekeskinke er måltidene reddet likevel. Mandag bærer det hjem igjen ganske tidlig på dagen, så da sniker jeg meg unna frokosten

Selv om dette helt sikkert ble en sprekk i ketosen min, betyr ikke det at jeg ikke kan være forsiktig med de resterende karbo-fellene..

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 00:20   #271
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Siterer Skaldeman løst fra hans kapittel Når svigermor kommer på besøk:
"
Det er forbudt å være grei! Tenk slik: Jeg skal bli kvitt halvparten av overvekten min, ingenting er like viktig. Jeg viker ikke en tomme før jeg er kvitt halvparten av overvekten min. Uansett!

Vi er veloppdragne og spiser det vi ikke bør spise. Mange som forteller meg om hvordan et lite bløtkakestykke ble til en formidabel katastrofe. Det er ikke kakestykket som gjør det, det er kropen og hjernens reaksjon på kakestykket."

Hvorfor må du spise brød og potetet? Det er pappa'n din som har det i grunnkosten sin, ikke du? Hva er det i denne situasjonen som gjør at du velger å vike fra denne livsstilsendringen som er så viktig for deg?

SÅ sant! På jobben på lørdag fikk jeg en ekstra pause siden det var min siste dag der, sjefen disket opp med kaffe og is... Siden hun hadde fikset og styret følte jeg virkelig ikke at jeg kunne si nei. Men jeg burde ha gjort det! Herregud, kan ikke drive og spise bare fordi jeg ikke har hjertet til å si nei.

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 12:05   #272
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Blæ.. jeg har i grunnen ikke veiedag før i morgen, men måtte smugtitte litt i dag.. ingen endring siden sist uke

Har stått stille i snart 2 mnd nå.. vekslett litt mellog + og - 1kg.

Begynner seriøst å gi opp jeg nå

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 15:20   #273
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

.
Opp tre kilo på en uke!

Har vært ute av ketose denne uka på grunn av en operasjon, de har plukket ut en plate og noen skruer fra beinet mitt.

Vekta viser opp tre kilo fra 74 til 77. Huff.

Håper endel av dette er "vannkilo". Nå gleder jeg meg til å gå tilbake til ketose, og er spent på hvor lang tid det vil ta før jeg er tilbake på 74 kilo.

Ser ut til at det går seg til

Operasjon 18/8 - veiing dagene etter: 20/8: 77 kg 21/8: 75.5 kg 23/8: 74.9 kg ny 24/8: 74.2 kg ny 25/8: 74.3
Det er nok mye vann jeg har fått i kroppen fordi jeg gikk ut av ketose og spiste normalkarbo i to-tre dager før operasjonen, samt at jeg fikk servert rundstykker på sykehuset.Nå er første målet mitt å komme tilbake på 74 blank, min tidligere minstenotering.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 25-08-10 kl 11:10. Årsak: Nye veietall
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:35   #274
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Lillemeg1, her.

Blæ.. jeg har i grunnen ikke veiedag før i morgen, men måtte smugtitte litt i dag.. ingen endring siden sist uke

Har stått stille i snart 2 mnd nå.. vekslett litt mellog + og - 1kg.

Begynner seriøst å gi opp jeg nå

neimen! Hysj på sæ! Er det noen som skal klare det, så er det du!
Vi står deg alle bi, i tykt og i tynt! Har noen evaluert hva du spiser i løpet av en dag? Drikker du nok? Hang in there... Be patient!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 17:08   #275
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Veiedag unnagjort, og det var ikke så ille som fryktet -1 kg, opp noen cm her o der, ned andre plasser. Verre med gubben som slo seg på fylla på lørdag. Han angret sårt igår, og veldig idag også.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no