Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Shailene's Nugatti-pålegg

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-12, 15:47   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Shailene's Nugatti-pålegg

Dette smaker faktisk EKTE Nugatti, og ser akkurat ut som ekte Nugatti - ikke bare enda et sjokoladepålegg med hasselnøttsmak, altså!

150 g cottage cheese
75 g usaltet smør/margarin
50 g hasselnøttsmør
3 ss Natreenpulver
3 ss Tagatesse
1 ss nøytralt proteinpulver
1/3 ts vaniljepulver/ekstrakt
3-3,5 ss kakaopulver

2-3 ss fløte

Smelt smøret, og mos alle ingrediensene unntatt fløten med stavmikser e.l. til en glatt klumpefri krem (det kan ta en stund å få den helt glatt). Vent gjerne med det søte til sist, og smak til hvor søtt du vil ha det, men for at det skal smake ekte Nugatti skal det såpass mye søtning til som er i oppskriften. Hvis du har en god food prosessor kan du sikkert bruke hele hasselnøtter uten skinn istedet for nøttesmør, men har ikke prøvd det selv, så kan ikke garantere at det blir like vellykka. La stå i kjøleskapet en time eller mer, da blir den best. Rør inn en skvett fløte hvis Nugattien blir for tykk etter den er avkjølt.


Sist redigert av shailene : 26-04-12 kl 07:07.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 19:31   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Dette så spennende ut
Sikkert en innertier også som sjokoladekrem til kake (kanskje blandet med pirsket fløte).
Må spørre om noe da, hasselnøttsmør. Lager du eller er det noe jeg får kjøpt ? (I tilfelle kanskje helsekost eller Iherb ?)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 20:03   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Shailene's Nugatti-pålegg

Man kan helt sikkert lage det selv med food processor, men det har ikke jeg, så jeg kjøpte mitt på helsekost.. Vet de har det på kinsarvik, tipper iherb har det også, de har jo det meste. Hadde helt sikkert funka som fyll i kake, ja!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 21:56   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Supert - da blir det shopping igjen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 12:24   #5
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Supert - da blir det shopping igjen

Du får komme med tilbakemelding hvis du får testa oppskriften! Jeg syns iallefall det smakte skummelt likt ordentlig Nugatti

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:20   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Du får komme med tilbakemelding hvis du får testa oppskriften! Jeg syns iallefall det smakte skummelt likt ordentlig Nugatti

Det skal jeg gjøre. Har tenkt å teste ut en brownie oppskrift i helgen, og tenker at dette kanskje kunne bli bra topping. Men, må finne hasselnøttsmør først. På Iherb fant jeg bare hasselnøttsmør som er blandet med sjokolade

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:54   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

har sendt en melding til røtter på facebook om de har rent hasselnøttsmør, valnøttsmør og chiasmør nå, kommer tilbake med svar. Life har ikke valnøttsmør men røtter har flere å bestille fra, tror jeg

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:56   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Så flott Yrla Da venter jeg bare på resultatet jeg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 18:57   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Så flott Yrla Da venter jeg bare på resultatet jeg

svar mottatt. de har hasselnøttsmør og valnøttsmør ,ikke chiasmør. da finnes det sikkert flere steder i norge også

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 19:13   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

svar mottatt. de har hasselnøttsmør og valnøttsmør ,ikke chiasmør. da finnes det sikkert flere steder i norge også

Flott - tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 13:14   #11
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Lagde en halv porsjon av det jeg hadde i skapene... NAM! Spiser det med Nannahs knekkebrød i skrivende stund. Omnomnomnom...

75 g kremost
35 g litt saltet smør
25 g hasselnøttsmør
2 ss sukrinmelis
1.5 ss Tagatesse
1/6 ts vaniljeekstrakt
1.5 ss kakaopulver
1 ss fløte

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:51   #12
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Lagde en halv porsjon av det jeg hadde i skapene... NAM! Spiser det med Nannahs knekkebrød i skrivende stund. Omnomnomnom...

75 g kremost
35 g litt saltet smør
25 g hasselnøttsmør
2 ss sukrinmelis
1.5 ss Tagatesse
1/6 ts vaniljeekstrakt
1.5 ss kakaopulver
1 ss fløte

Godt å høre at den falt i smak!
Vurderte å bruke kremost selv, så bra at det også ble vellykka. Blir litt mer karbo og mer salt da, tror jeg. Jeg anbefaler iallefall å bruke usaltet smør, syns selv det ble veldig stor forskjell på første porsjonen hvor jeg tok feil smør og brukte vanlig, og andre forsøket hvor jeg brukte usaltet smør.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 19:56   #13
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Godt å høre at den falt i smak!
Vurderte å bruke kremost selv, så bra at det også ble vellykka. Blir litt mer karbo og mer salt da, tror jeg. Jeg anbefaler iallefall å bruke usaltet smør, syns selv det ble veldig stor forskjell på første porsjonen hvor jeg tok feil smør og brukte vanlig, og andre forsøket hvor jeg brukte usaltet smør.

Her i Storbritannia er cottage cheese salt og fullt av karber mens saltet smør bare er halvparten så salt som meierismør. Men ja, tror nok det muligens blir usaltet smør neste gang.

Åherre som jeg savner Tines cottage cheese.

Uansett var det kjempegodt! Strever med å ikke ta meg en jafs hver gang jeg er ved kjøleskapet.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 08:46   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Her i Storbritannia er cottage cheese salt og fullt av karber mens saltet smør bare er halvparten så salt som meierismør. Men ja, tror nok det muligens blir usaltet smør neste gang.

Åherre som jeg savner Tines cottage cheese.

Uansett var det kjempegodt! Strever med å ikke ta meg en jafs hver gang jeg er ved kjøleskapet.

det har kommer flere nye typer cc også, vanilje, kryddder, en enda magrere en og kanskje en til også.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 08:48   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Shailene's Nugatti-pålegg

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Flott - tusen takk

jeg er forresten spent på hempsmøret de har på iherb,jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
nugatti, sjokoladepålegg


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Shailene's Drømmekake *med bilder* shailene Kake/dessert og snacks 9 29-04-12 23:25
Ekte nugatti nonta Kake/dessert og snacks 14 07-03-12 13:50
Nugatti LorelaiLeigh Annen mat 18 11-05-10 22:10
Kommune til kamp mot Nugatti silje Lavkarbo generelt 2 22-07-05 22:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no