Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-09, 08:04   #1
Marimari
Juniormedlem
 
Marimari sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 15
Marimari er på en erverdig vei

2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg

Hei!

Nå har jeg gått på ketolysekuren i 2 uker, og har bare gått ned 1 kg... huff...
Jeg er veldig streng med å telle karbene, så ligger på ca.15 g karber om dagen.
Her er dagsplanen min:

Frokost: 2 egg og 3 skiver bacon stekt i meierismør.
Lunsj: Holder på med eksamen om dagen, så er hjemme... i går lagde jeg 1/4 porsjon av fløtepannekakene til Gerd, og hadde to skiver med bacon ved siden av + at jeg mumset litt camembert.
Middag: 1 kyllingfilet suret i bacon, jukseris, 3 cherry tomater, 5 sukkererter og saus av creme fraiche, fløte, buljong og krydder kremost.
Dessert: 50 g kesam med vaniljestang og slenda, og 100 gram bringebær.

Jeg spiser stort sett de fleste karbene ved middagstider. Noen ganger spiser jeg også litt ost og spekeskinke på kvelden. Drikker MYE vann og har utslag på ketolysestixen...

Forøvrig veier jeg 69.5 kg og er 155 cm høy...

Trenger sårt litt tilbakemelding, da jeg er innmari redd for at jeg gjor noe feil...

Mari

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 08:24   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg... huff...

Hei

Eksamen = stress Stress påvirker stresshormonet kortisol, som kan stagnere/øke vekta...
Man gjør nødvendigvis ikke feil om vekta går sakte.
Man har en kropp som skal være med på dette, og kroppen får nok et lite sjokk når man legger om kostholdet sånn drastisk.

Og i boka s. 90 står det om kurens tre faser:
Uke1: Kroppen forbrenner sine lagre av karbohydrater.....osv..
uke 2-3: Du går ned i vekt, 3-7 kilo er normalt... osv
uke4 og til du har nådd ønsket vekt: Du vil ha et mer moderat vekttap... osv....

Ang kesam: hvor mye karber er det i den?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:33   #3
Marimari
Juniormedlem
 
Marimari sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 15
Marimari er på en erverdig vei

Sv: 2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg... huff...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hei

Eksamen = stress Stress påvirker stresshormonet kortisol, som kan stagnere/øke vekta...
Man gjør nødvendigvis ikke feil om vekta går sakte.
Man har en kropp som skal være med på dette, og kroppen får nok et lite sjokk når man legger om kostholdet sånn drastisk.

Og i boka s. 90 står det om kurens tre faser:
Uke1: Kroppen forbrenner sine lagre av karbohydrater.....osv..
uke 2-3: Du går ned i vekt, 3-7 kilo er normalt... osv
uke4 og til du har nådd ønsket vekt: Du vil ha et mer moderat vekttap... osv....

Ang kesam: hvor mye karber er det i den?

Hei Gerd

Takk for svar!

Har lest boka, så burde egentlig fått med meg det. Er merkelig nok ikke så veldid stressa pga eksamen, så tror ikke det er derfor. Kan det være at jeg spiser for liten grønt?? Spiste mer grønt den første uka, men synes det skal så lite til før man bikker over 15 g. Er tross alt litt karbo i fløte, egg osv. Kesam har 4,8 g karbo per 100 gram, så da blir det kanskje litt mye med 50 g + bringebær?? Har liksom spist litt mindre grønt, så jeg kan kose med med dette. Blir litt uvel av all den feite maten...

Vil så gjerne ned til 60 kg. Ser jo hvor flink du har vært, og føler selv at jeg er nøye, men kanksje ikke nøye nok??

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:40   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg... huff...

Opprinnelig lagt inn av marisnekkevag@hotmail.com, her.

Hei Gerd

Takk for svar!

Har lest boka, så burde egentlig fått med meg det. Er merkelig nok ikke så veldid stressa pga eksamen, så tror ikke det er derfor. Kan det være at jeg spiser for liten grønt?? Spiste mer grønt den første uka, men synes det skal så lite til før man bikker over 15 g. Er tross alt litt karbo i fløte, egg osv. Kesam har 4,8 g karbo per 100 gram, så da blir det kanskje litt mye med 50 g + bringebær?? Har liksom spist litt mindre grønt, så jeg kan kose med med dette. Blir litt uvel av all den feite maten...

Vil så gjerne ned til 60 kg. Ser jo hvor flink du har vært, og føler selv at jeg er nøye, men kanksje ikke nøye nok??

Jeg hadde heller spist grønt enn kesam med splenda og bringebær. Kroppen trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsaker gir for å funger og forbrenne optimalt
Grønnsaker er ikke fet mat, da...
Og det er bedre å ligge på mellom 15 og 20 karber (fra grønnsaker) om dagen enn under 15
Jeg kutta ut det med søtstoff når jeg brukte kuren. Spiste så reint som mulig. Siden jeg er sukkeravhengig og har brukt godis som "kos" i alle år, sette jeg fokuset bort fra det. Så kos for meg er ei god bok, en tlf. med ei veninne, armkroken til gubben osv...
Litt mørk sjokolade og litt bacongull ble det til lørdagen. Og jeg måtte lære meg å avslutte lørdagen på lørdag, og ikke fortsette søndag, og mandag og og og....
Hus at om man må velge bort noe under kuren, så er det for en periode. Ting man velger bort, kan man heller ta frem igjen når man kommer til vedlikeholdet....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:47   #5
Marimari
Juniormedlem
 
Marimari sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 15
Marimari er på en erverdig vei

Sv: 2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg... huff...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg hadde heller spist grønt enn kesam med splenda og bringebær. Kroppen trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsaker gir for å funger og forbrenne optimalt
Grønnsaker er ikke fet mat, da...
Og det er bedre å ligge på mellom 15 og 20 karber (fra grønnsaker) om dagen enn under 15
Jeg kutta ut det med søtstoff når jeg brukte kuren. Spiste så reint som mulig. Siden jeg er sukkeravhengig og har brukt godis som "kos" i alle år, sette jeg fokuset bort fra det. Så kos for meg er ei god bok, en tlf. med ei veninne, armkroken til gubben osv...
Litt mørk sjokolade og litt bacongull ble det til lørdagen. Og jeg måtte lære meg å avslutte lørdagen på lørdag, og ikke fortsette søndag, og mandag og og og....
Hus at om man må velge bort noe under kuren, så er det for en periode. Ting man velger bort, kan man heller ta frem igjen når man kommer til vedlikeholdet....

Takk, det har du nok helt rett i
Herved blir det bare søtstoff en gang i uke

Skal se hvordan det går en uke frem over nå, så har jeg sikkert rast ned når neste fredag kommer... er lov å håpe

Ha en flott helg, og takk for fornuftige svar!

Mari

Marimari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 09:50   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg... huff...

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har bare gått ned 3 kilo på 3 uker - hvorfor ? Morradi Ketolysekuren 29 03-10-07 09:11
3 uker på ketolyse ... cilemora Ketolysekuren 4 17-09-07 11:52
Da var 4 uker gått! jallajalla Mer enn 30 kg overvekt 13 24-04-07 14:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no