Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er nybegynner ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-09, 23:55   #1
turbomonica
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: stjørdal
Innlegg: 8
turbomonica er på en erverdig vei

Jeg er nybegynner ...

Hei folkens!


Jeg har slitt lenge med x antall kilo for mye, og oppdaget for en ukes tid siden: KETOLYSE!!
Jeg satt vel til nærmere tre om natta å leste, og bestilte pakken dagen etter.Nå, etter 5 dager, har jeg allerede gått ned 3,5 kg!!Er dette normalt?

Lurer også på en del ting ang mat.. Er soyamel det samme som soyaprotein? Kan man spise baconsnacks? Og hva med atkinssjokoladene?
Sukkersuget river i meg, og jeg så de hadde disse djokoladene på butikken(til svimlende 31 kr...) Men tør jo ikke spise det med mindre jeg er sikker på at det er ok...

Jeg sverger til denne kuren, og er fast bestemt på at denne gangen skal det gå!!

Hadde vært koselig å få kontakt med flere som er i begynnerfasen, da det ikke alltid er motivasjon å ha en slank samboer som hiver i seg potetgull for alle pengene,,,

Jeg har forresten ALDRI vært glad og fornøyd på kur før... går å plystrer (?!) og er ikke trøtt når jeg våkner mer... nei, dette er bare positivt!flott flott flott!

turbomonica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse!!! Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 00:08   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: jeg er nybegynner...:)

Hei,
En del med mye overvekt å ta av kan gå ned mye på kort tid i begynnelsen, særlig de som har mye væskeansamling.
Soyamel og soyaprotein er ikke det samme, mye kh i soyamel.
Baconsvor kan spises, husk å sjekk pakka for kh, noen har mye kh. Husk også at salt binder vann i kroppen.
Atkins barer, kan spises i moderate mengder, brukes oftest som krisemat. Husk at mange reagerer på kunstig søtningsmidler, dvs vektnedgangen kan stoppe opp i tillegg til at det kan trigge søtsuget. Vil anbefale deg å holde deg unna søtningsmidler, søtsuget gir seg som regel veldig fort. Bare jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så kan jeg glatt gå forbi alle godtehyllene i butikken uten å bli fristet til å hive ned minste bit ned i kurven.
Du finner masse forslag til hva du kan spise istedenfor ”godteri” her på forumet som for eksempel litt bær (jordbær, blåbær, bringebær) og krem.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 00:15   #3
turbomonica
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: stjørdal
Innlegg: 8
turbomonica er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

Takker for svar
Faktisk er det aller værst å gå forbi brød avdelingen...men ja, jeg er fast bestemt på dette, så det får bare være

Faktisk har jeg sett at baconcrispen til euroshopper har lite karbohydrater.. men som du sier..MYE salt.

Har noen noe formening om hvor mye jeg kan forvente å gå ned?

turbomonica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse!!! Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 09:05   #4
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Jeg er nybegynner ...

Det med å gå forbi brødavdelingen bedrer seg etterhvert. Du kommer ikke til å savne det Jeg gjentar det som ble sagt over her. Er utrolig viktig å holde seg borte fra alt som er sukkerfritt i begynnelsen! Når du er kvitt søtsuget kan du nemlig innkassere en ro i kroppen som du aldri har hatt før. Du har kontroll på maten og ikke omvendt gled deg!! Dersom du har lyst på noe godt har jeg flere ganger blitt reddet av bringebær med krem

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:19   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er nybegynner ...

Hei,
Hvor mye og hvor fort man går ned er litt vanskelig å si for det er veldig individuelt hvor mange faktorer spiller inn. …men husk at også det anbefalt at man går ned 05-1 kg i uka, hue og ikke minst huden må følge med
Her er noen linker om temaet:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26493
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22468
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21721

Så må jeg bare signere Hannehk, om en stund enser du ikke bakervare avdelingen i butikken., det greier til og med jeg som har svart belte i gjærbakst Verre er det når jeg hjelper brutter’n med baking i hans vedfyrte bakerovn

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:26   #6
peruvian
Juniormedlem
 
peruvian sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 44
peruvian er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

Jeg er også ny her på forumet, og generelt når det gjelder trening og mat. Men er det slik at Ketolysekuren er å ikke spise noe med karbohydrater?

Ja, vet jeg kan lese meg til det, men hvis noen kan svare raskt ja/nei eller ved en liten setning hadde jeg blitt kjempeglad!

__________________



peruvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ke2lyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:37   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er nybegynner ...

Ketolysekuren er en slankekur som går ut på å spise ren mat; kjøtt, fisk, grønnsaker, egg o.lign., uten alle mulige ferdigprodukter og tilsetningsstoffer. På ketolysekuren skal du spise max 15-20 gram karbohydrater pr dag, og de skal komme hovedsaklig fra grønnsaker som vokser over jorda. Denne kuren gjør om på forbrenninga i kroppen, slik at den forbrenner overflødig kroppsfett som energi. Denne forbrenninga kalles ketose.

Gå inn på www.ketolyse.no og se.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:37   #8
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Jeg er nybegynner ...

Ketolyse kuren innebærer at du spiser mellom 15 pg 20 gr karbohydrater i døgnet. Disse karbohydratene skal komme fra grønnsaker som vokser over bakken - en øker også fettmengden og spiser en del proteiner.

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 18:40   #9
Karics
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 1
Karics er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

Hei Turbomonica (og alle andre)
Jeg er også ny. Hørte så mye positivt om denne kuren på lørdag at jeg begynte der og da Kjøpte boka, stixene, krom, selen, magnesium og Dvd'n. Syns det var kjempefin å kunne se og høre om denne kuren. Har desverre ikke lest/sett alt men er ivrig i oppgaven...

Det jeg ikke har funnet ut enda er om hvor ofte vi skal spise? Når vi blir sultne? Syns jeg har både hørt og lest at vi holder oss mette lenge.

Lykke til Turbomonica! "Snakkes" kanskje på en annen tråd

Kari

Karics er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 20:10   #10
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

ArnaKristin: Spielberger Sojamehl har bare 3,5 karb/100 gram (fåes på helsekost og velutstyrte matvarebutikker)....... Super i bakst, istedet for proteinpulver som jo er rådyrt. Bruker det til "pannekaker", pizzadeig og brødbakst). Nå spiser jeg ikke sånt til hverdags, men kjekt når man skal kose seg eller ha gjester. Prøvde en gang å lage pasta for moro skyld med soyamel, men det ble ikke vellykket, for å si det mildt)!!!

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:59   #11
P!nk
Nytt Medlem
 
P!nk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 9
P!nk er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

Hei..Jeg er ny her og lurer på hvordan man får opp sånn kilo måler..

Lurer oxo på hva man kan spise til frokost,når man ikke har tid om morgenen til og stå å steike egg og bacon.. Selv spiser jeg 2 eller 3 små fiberrik knekkebrød med 2 skinkebiter på hver..

__________________
P!nk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:13   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av P!nk, her.

Hei..Jeg er ny her og lurer på hvordan man får opp sånn kilo måler..

Lurer oxo på hva man kan spise til frokost,når man ikke har tid om morgenen til og stå å steike egg og bacon.. Selv spiser jeg 2 eller 3 små fiberrik knekkebrød med 2 skinkebiter på hver..


Velkommen!
Oppskrift på ticker!
Frokost og lunsjtips!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:15   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av slappfisken, her.

ArnaKristin: Spielberger Sojamehl har bare 3,5 karb/100 gram (fåes på helsekost og velutstyrte matvarebutikker)....... Super i bakst, istedet for proteinpulver som jo er rådyrt. Bruker det til "pannekaker", pizzadeig og brødbakst). Nå spiser jeg ikke sånt til hverdags, men kjekt når man skal kose seg eller ha gjester. Prøvde en gang å lage pasta for moro skyld med soyamel, men det ble ikke vellykket, for å si det mildt)!!!

Takk for tipset, soyamelet jeg kjøpte da jeg var uviten nybegynner inneholdt 20 kh. …men med svart belte i gjærbakst og etter å ha bakt utallige brød etter oppskrifter her inne har jeg fortsatt ikke funnet noe som har falt i smak. Heller ikke overbegeistret for lapper og pannekaker eller pizza variantene heller, synes også bakemixen fra ketolyse gir en ekkel smak og konsistens. Trenger jeg noe brødaktig så lager jeg rundstykker av linfrø- fiberhusk kjeks oppskriften – helt soyafritt…

P!nk:
Du må slutte å tenke tradisjonell frokostmat – varm opp rester fra gårsdagens middag, lag omelett på kvelden…
Håper du finner litt informasjon her i frokost og kveldsmat avdelingen av forumet:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116
Husk også at man spise når man er sulten og spise seg passe mett.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 01:03   #14
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

ArnaKristin: Prøv denne (fritt etter Karins beste brød). Sett ovnen på 180 grader. Visp 4 egg sammen med en boks cottage cheese og 1/2 dl nøytral olje (f.eks raps). Mål opp 70 gram kruska kli (9 carb/100gram), 50 gram sesam (her kan du blande inn linfrø så mye du vil, opp til 100% av grammene), 50 gram solsikkefrø. tilsett 4 ss spielberger sojamehl, 2 ts jbkm (vet ikke om det er nødvendig, men har det med for sikkerhets skyld), 3 ts salt, 1-2 ts søtstoff (jeg pleier å droppe det, men en smakssak) og 3 ts bakepulver.Miks sammen og fordel i brødform kledd med bakepapir (blir grøtaktig, greit å bruke slikkepott).
Stek i midten av ovnen på 180 grader i 25 minutter. Deretter skrur du ned til 150 grader og steker 40 minutter til. Skru opp til 180 grader igjen, ta brødet ut av formen og stek på rist (for å få sprø skorpe) i 15-20 min. Avkjøl. Dette brødet er faktisk godt, blir tom spist av kresne barn;o). Bakeprosessen er mye enklere enn vanlig gjærbakst, men stekeprosessen krever jo litt. Må oppbevares i kjøleskap pga proteininnholdet, men blir enda bedre etter hvert). 1 brød gir ca 30 skiver hos meg, mener å huske at det er ca 1,5-2 karb pr skive. All ære til Karin som fant opp grunnoppskriften til dette brødet!!!!)

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 01:11   #15
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei
Smile

Sv: Jeg er nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av slappfisken, her.

ArnaKristin: Prøv denne (fritt etter Karins beste brød). Sett ovnen på 180 grader. Visp 4 egg sammen med en boks cottage cheese og 1/2 dl nøytral olje (f.eks raps). Mål opp 70 gram kruska kli (9 carb/100gram), 50 gram sesam (her kan du blande inn linfrø så mye du vil, opp til 100% av grammene), 50 gram solsikkefrø. tilsett 4 ss spielberger sojamehl, 2 ts jbkm (vet ikke om det er nødvendig, men har det med for sikkerhets skyld), 3 ts salt, 1-2 ts søtstoff (jeg pleier å droppe det, men en smakssak) og 3 ts bakepulver.Miks sammen og fordel i brødform kledd med bakepapir (blir grøtaktig, greit å bruke slikkepott).
Stek i midten av ovnen på 180 grader i 25 minutter. Deretter skrur du ned til 150 grader og steker 40 minutter til. Skru opp til 180 grader igjen, ta brødet ut av formen og stek på rist (for å få sprø skorpe) i 15-20 min. Avkjøl. Dette brødet er faktisk godt, blir tom spist av kresne barn;o). Bakeprosessen er mye enklere enn vanlig gjærbakst, men stekeprosessen krever jo litt. Må oppbevares i kjøleskap pga proteininnholdet, men blir enda bedre etter hvert). 1 brød gir ca 30 skiver hos meg, mener å huske at det er ca 1,5-2 karb pr skive. All ære til Karin som fant opp grunnoppskriften til dette brødet!!!!)

Glemte å si at dette er jo ikke noe man trenger å spise til hverdags, karboene bør jo komme fra grønnsaker, men gudbedre så godt å ha i bakhånd når man har matpakkekrise, gjester, eller bare har lyst på et skikelig "Dagobertsmørbrød" !!

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 01:43   #16
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av slappfisken, her.

Glemte å si at dette er jo ikke noe man trenger å spise til hverdags, karboene bør jo komme fra grønnsaker, men gudbedre så godt å ha i bakhånd når man har matpakkekrise, gjester, eller bare har lyst på et skikelig "Dagobertsmørbrød" !!

OOOG jeg glemte fiberhusk (jeg bruker psylliumfrøskall fra helsekost MYE billigere, samme sak) 5 ss i brøddeigen....

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 01:46   #17
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av slappfisken, her.

ArnaKristin: Prøv denne (fritt etter Karins beste brød). Sett ovnen på 180 grader. Visp 4 egg sammen med en boks cottage cheese og 1/2 dl nøytral olje (f.eks raps). Mål opp 70 gram kruska kli (9 carb/100gram), 50 gram sesam (her kan du blande inn linfrø så mye du vil, opp til 100% av grammene), 4-5 ss fiberhusk eller physillumfrøskall(mye billigere med frø, helsekost), 50 gram solsikkefrø. tilsett 4 ss spielberger sojamehl, 2 ts jbkm (vet ikke om det er nødvendig, men har det med for sikkerhets skyld), 3 ts salt, 1-2 ts søtstoff (jeg pleier å droppe det, men en smakssak) og 3 ts bakepulver.Miks sammen og fordel i brødform kledd med bakepapir (blir grøtaktig, greit å bruke slikkepott).
Stek i midten av ovnen på 180 grader i 25 minutter. Deretter skrur du ned til 150 grader og steker 40 minutter til. Skru opp til 180 grader igjen, ta brødet ut av formen og stek på rist (for å få sprø skorpe) i 15-20 min. Avkjøl. Dette brødet er faktisk godt, blir tom spist av kresne barn;o). Bakeprosessen er mye enklere enn vanlig gjærbakst, men stekeprosessen krever jo litt. Må oppbevares i kjøleskap pga proteininnholdet, men blir enda bedre etter hvert). 1 brød gir ca 30 skiver hos meg, mener å huske at det er ca 1,5-2 karb pr skive. All ære til Karin som fant opp grunnoppskriften til dette brødet!!!!)

Nammenak, egner seg godt til julefrokost, påskefrokost eller selskap..

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 01:48   #18
slappfisken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 27
slappfisken er på en erverdig vei

Sv: Jeg er nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av slappfisken, her.

Nammenam, egner seg godt til julefrokost, påskefrokost eller selskap..

Fikk jeg med psysillumfrø her??? Skal være med i oppskriften!! Herlighet, jeg er dårlig på dette...(

slappfisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 08:09   #19
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er nybegynner ...

Hei Slappfisken,
Har prøvd det brødet også men heldigvis har jeg ikke noen problemer med å klare meg helt fint uten brøderstatninger. Bakte linfrø/fiberhusk rundstykke og knekkebrødvariant forrige uke da jeg skulle servere spekemat, sist gang jeg bakte de var i sommer da jeg var på hytta.
…og fiberhusk hamstrer jeg på harryturer til Sverige, mye billigere der (ca 49 SEK for 300 g)

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner ... Næpa Ketolysekuren 3 06-11-07 07:19
Nybegynner maripily Induksjonen 2 29-10-07 14:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no