Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nestargel ute av produksjon?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-10, 21:00   #1
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Nestargel ute av produksjon?

I dag har jeg fått vite at Nestargel ikke lages lenger! Stemmer det virkelig?

De anbefaler noe som heter "Resource - Thicken Up" istedet, og det er dobbelt eek! Jeg ringte Nestlé som fører Thicken Up, og de kunne fortelle meg at den inneholder modifisert maisstivelse. Trippel eek....

Nestargel inneholdt JBKM, så den var safe - men maisstivelse?! Modifisert?!

Hvis det virkelig er sant må jeg tilbake til Johannesbrødkjernemel igjen. Sukk. Den er dyrere og jeg synes den er litt vanskelig å jobbe med, tykner for fort osv. Finnes det virkelig ikke noe annet på markedet?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:02   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nestargel ute av produksjon?



Men hva bruker du det til, da?

I mange oppskrifter kan man jo bruke fiberhusk i stedefor!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 21:21   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Nestargel ute av produksjon?

Pizzabunn. Jeg lager mye pizza, og har prøvd fiberhusk en gang. Den ble liksom litt seigere enn med Nestargel.

Med fiberhusk bør jo røra/deigen stå i ca. 15 minutter så den tykner, og det har jeg ikke alltid tid til....

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:09   #4
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Nestargel ute av produksjon?

hei kan jeg få oppskrift på den pizzabunnen du lager?

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 10:41   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Nestargel ute av produksjon?

Pizzabunn:

3-4 egg Piskes sammen med Nestargel, JBKM eller Fiberhusk. Må prøve seg fram med mengden, men jeg bruker ca 2 SS Nestargel.

1 god neve revet ost.

Litt salt

Røren smøres utover bakepapir på stekebrett med slikkepott, og stekes i ca. 5-10 minutter.

Så er bunnen klar til fyllet.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 15:38   #6
KingOfBacon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 9
KingOfBacon er på en erverdig vei

Sv: Nestargel ute av produksjon?

Men finns å få kjøpt på nettet. :-)

http://www.rcs-pro.com/en/Nutrition-...rgel-125g.html

__________________


KingOfBacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: i startgropa på lchf, men prøver å ligge under 25g Karbos hver dag. :-) Startet 5/5-14 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slutt på Nestargel? StineK Lavkarbo generelt 0 12-01-10 14:46
Holdbarhet på Nestargel etter utløpsdatoen? supha Lavkarbo generelt 2 23-06-09 21:02
Kan man erstatte soyaprotein med nestargel/JBKM i alle oppskrifter? MoaMoa Spørsmål og svar 2 17-09-08 12:59
Nestargel i rømmegrøt eller smørgrøt? mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 18-06-08 15:44
Nestargel i røøegrøt eller smørgrøt? mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 18-06-08 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no