Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En stor sprekk!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-07, 19:32   #1
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

En stor sprekk!

Hei
Har nå gått på ketolusekuren i ca. 8 uker og har hatt en fin vektnedgang.
På lørdag skal jeg ha bryllups fest for meg om min kjære.
Har da tenkt å skeie ut, virkelig kose meg. Alkohol og da en del karbohydrater gjennom maten.
Hvor ille vil det bli egentlig?
Har lest i boka til Torkild at når en begynner å spise mere karbohydrater igjen så må en regne med en oppgang på ca. 4 kilo. Vil dette skje etter bare en kveld med ganske mye mere karbohydrater en vanlig??
Er det så ille at det egentlig ikke er værdt det?
Er meget i tvil

Noen tips eller synspunkter!!!!

1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:19   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: En stor sprekk!!

Det er jo synd om du ikke skulle kunne kose deg og slå ut håret litt på din egen bryllupsfest !

Det er bare et par ting du bør være oppmerksom på:

  • Ved lavt karbeinntak i 8 uker - og så en skikkelig "sprekk", VIL du høyst sannsynlig oppleve et skikkelig karbesjokk. Dvs. at sent på kvelden samme dag og dagen etter vil du kanskje være skikkelig trøtt, svimmel, kvalm og dårlig. Føle deg skikkelig uggen. Det er ikke farlig, men alt etter hvor kraftig du får det (hvor mye du skeier ut) kan det være litt ekkelt. Noen er heldige og merker ikkeno, andre tror det er fyllesjuke.... Og apropos det:
  • Vær OBS på at du tåler MYE mindre alkohol når du har vært i ketose så lenge. De fleste tåler omtrent halvparten av hva de har kunnet drikke før. Mange opplever at de blir skikkelig fulle - veldig fort ! Det er jo ikke noe kjekt i eget bryllup, så vær forsiktig !
Hva skade det gjør, hvor mye du vil legge på deg etc. DET er det umulig å svare på. Noen legger ikke på seg i det hele tatt og merker ingen forskjell. Andre legger på seg et par kilo vannvekt som det tar et par tre uker å få av.

Om det er verdt det er noe du avgjøre selv, men du kan jo velge en middelvei. Dvs. ikke hive innpå av mat & drikke uten restriksjoner. Tenk deg litt om. "HAR jeg virkelig lyst på et kakestykke til...." etc. etc.

Kombinasjonen bryllupsnever, drikke og mat har skjelden noe sparsom utgang. Man drikker mer enn man tror, og dess mer alkohol som kommer INN, dess mer fornuft går UT !!

Uansett hva du velger, - lykke til med den store dagen - OG KOS DEG !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:29   #3
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: En stor sprekk!!

Hei!

Nille har svart grundig og klart. Vil bare nevne et par ting:

Fikk i meg sukker ved et uhell i desember (tilsv ca 1, 5 ts) ble skikkelig sjuk. Diaré, kvalme, brekninger, hodepine etc, det er ikke godt det heller, på bryllupsnatta, om du skulle vise deg å være like var for karber som meg.

Har feira pappas 70- og egen 40-års dag på dette opplegget (lavkarbo) uten å spise annet enn lovlig mat, og det var helt ok!!

Lykke til på den store dagen

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 20:59   #4
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: En stor sprekk!!

Takk for fornuftige tilbakemeldinger.
Er veldig tvistet på hva jeg skal gjøre, men skal huske på det med alkoholen. Kjempe tips!!!!
Får vel bare nyte dagen å ta det litt som det kommer, kanskje er det ikke så fristene med mye karbo mat når dagen kommer.
Livet er nå alikavel bare hærlig når vekten går ned!!!!

1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 07:56   #5
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: En stor sprekk!!

Jeg har bestemt meg for å "sprekke" litt over helgen. Da har jeg bursdag, og vi skal til København. Jeg har bestemt meg for å kose meg med god mat og god drikke, MEN ikke sånn kjempesprekk med godis og kaker. Bare nyte turen, og kose meg. Kommer uansett til å ha karbo tellingen litt i bakhodet, men ikke være sånn kjempestreng.

Masse lykke til på din store dag!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 08:43   #6
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Sv: En stor sprekk!!

Jeg har hatt pause fra ketolysen i sommerferien.

De første dagene hadde jeg diare, de første brødskivene rant rett igjennom systemet. Jeg vet jo ikke helt sikkert at dette skyldes maten, men.....

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 08:53   #7
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: En stor sprekk!!

Opprinnelig lagt inn av ebbeto, her.

Jeg har hatt pause fra ketolysen i sommerferien.

De første dagene hadde jeg diare, de første brødskivene rant rett igjennom systemet. Jeg vet jo ikke helt sikkert at dette skyldes maten, men.....

Hei, tror det har sammenheng, andre jeg kjenner som har pauset forteller om det samme. Ikke noe å trakte etter til bryllupsnatta, eller??

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 09:17   #8
kelly
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
kelly er ny på veien

Sv: En stor sprekk!!

Noen forslag fra meg: Hvorfor ikke lage en lovlig kake som suksessterte(mandelbunn m/gul krem) eller en annen kake som frister Da har du jo et alternativ hvis du har lyst på litt kake Du trenger absolutt ikke si ifra til alle andre at den ene kaken er lavkarbo, det kan jo være at de faktisk liker den Middagen er jo ikke noe problem, ingen vi merke om du ikke spiser potene Desserten kan du jo ta en bitteliten bit av, eller hoppe over og kose deg med lavkarbokake senere på kvelden

Lykke til og kos deg på bryllupsdagen din

__________________
Kelly
Min journal


kelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:08   #9
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: En stor sprekk!!

Opprinnelig lagt inn av kelly, her.

Noen forslag fra meg: Hvorfor ikke lage en lovlig kake som suksessterte(mandelbunn m/gul krem) eller en annen kake som frister Da har du jo et alternativ hvis du har lyst på litt kake Du trenger absolutt ikke si ifra til alle andre at den ene kaken er lavkarbo, det kan jo være at de faktisk liker den Middagen er jo ikke noe problem, ingen vi merke om du ikke spiser potene Desserten kan du jo ta en bitteliten bit av, eller hoppe over og kose deg med lavkarbokake senere på kvelden

Lykke til og kos deg på bryllupsdagen din

Lurt og konstruktivt!! Jeg har alltid medbrakt hvis det ikke serveres mat jeg kan spise.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 15:14   #10
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: En stor sprekk!!

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Fikk i meg sukker ved et uhell i desember (tilsv ca 1, 5 ts) ble skikkelig sjuk. Diaré, kvalme, brekninger, hodepine etc, det er ikke godt det heller, på bryllupsnatta, om du skulle vise deg å være like var for karber som meg.

Jeg får også diare når jeg hopper ut av ketose (trenger ikke være store utskeielsen) og jeg har sett flere sier det her inne på forumet. For meg varer det bare noen timer.
Derfor ville jeg nok i din situasjon begynt med litt karber i hvert fall dagen før. Å måtte på x-antall plutselige dobesøk utover kvelden (og kanskje natta) er jo lite morsomt. Men nå vet jo jeg hvordan jeg reagerer og det er kanskje ikke det samme for deg. Andre plager enn diare noen timer har ikke jeg hatt.
For meg hadde det vært HELT uaktuelt å ikke skeie ut på en dag som det, så da hadde jeg startet med dobbel karbdose en dag eller to i forveien.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 17:34   #11
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: En stor sprekk!!

Så fint å få så mange gode tips og råd fra dere som er litt mere erfarne enn meg. Det med kaker er egentlig ikke et stort problem, er ingen kake person. Men til middag skal vi ha tapas og der er det vel egentlig bare brød som blir et problem. Å så har vi jo alkoholen da selvfølgelig.
Men jeg tror jeg gjør som anbefalt, spiser meg litt opp på karbs i mårra så det ikke blir do besøk hele lørdagen. Skal heldigvis ikke i noen brudekjole i kirken da vi tok en tur til byfogden i mars.
Da er det vel bare å stresse videre!!!!

1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 17:37   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: En stor sprekk!!

Alkoholen kan òg være lavkarbovennlig!
Lavkarbo-øl, vin eller orginal vodka er å foretrekke nå en alt skal innta slikt!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 17:53   #13
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: En stor sprekk!!

Opprinnelig lagt inn av 1979, her.

Så fint å få så mange gode tips og råd fra dere som er litt mere erfarne enn meg. Det med kaker er egentlig ikke et stort problem, er ingen kake person. Men til middag skal vi ha tapas og der er det vel egentlig bare brød som blir et problem. Å så har vi jo alkoholen da selvfølgelig.
Men jeg tror jeg gjør som anbefalt, spiser meg litt opp på karbs i mårra så det ikke blir do besøk hele lørdagen. Skal heldigvis ikke i noen brudekjole i kirken da vi tok en tur til byfogden i mars.
Da er det vel bare å stresse videre!!!!

Hei igjen!

Jeg har vært i flere selskape rmed tapas uten å ha spist brød i det hele tatt og ingen har sagt noe.

God fest og lykke til med samlivet som alt er etablert

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no