Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse i sosiale sammenhenger

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-07, 12:45   #1
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Ketolyse i sosiale sammenhenger

Etter min oppfattning er ketolyse kuren peace of cake i det daglige.

Problemet etter min oppfattning er sosiale sammenhenger. Etter norsk folkeskikk skal vi spise det samme som de andre, det vi blir tilbudt. Kaker er det lov å takke nei til, men ikke til "sunn" mant. Dessuten, jeg er av en type som ikke ønsker at mitt kosthold skal bli samtale emne. Gidder definitivt ikke å diskutere ketolyse med noen som hverken er interessert eller trenger å vite noe om det.

Så, hva gjør dere andre i følgende situasjoner:

- Svigersmors middag, hvor svigermor skryter av mandelpotetene.
- Pubtur med gutta.
- Jobb-/forretnings-middag.
- Når tante Olga byr på sitt sunne brød med både helkorn og havregryn.
- Vennemiddager utenom grillsesongen.
- Dugnader hvor det blir bestilt inn et par Pizzaer.

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 12:53   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ketolyse i sosiale sammenhenger

Da sier jeg enten at jeg ikke er sulten, eller dersom jeg er invitert på middag av noen som ikke kjenner til mitt kosthold, så spiser jeg det jeg kan, og lar resten være. Blir det stilt spørsmål som f.eks: "Skal du ikke ha poteter?", så sier jeg nei takk. Som regel blir det ikke spurt mer om det. Dersom noen skulle spørre hvorfor ikke, så sier jeg bare at kroppen min ikke tåler så mye stivelse, fordi jeg da legger på meg etc.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 13:01   #3
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse i sosiale sammenhenger

Syns det er vanskelig selv, jeg... og i hvert fall siden jeg er så fersk på dette her også.

Skal til svigermor og feire bursdag i dag... og hun er veldig formell, så jeg er litt spent på hvordan det går.

Jeg er litt sær (i mine kretser får jeg høre det) for jeg holder på mitt, jeg spiser ikke engang et bittelite kakestykke eller en bitteliten potet eller litt brød, jeg holder meg til kuren. Selv om det er vanskelig.

Jeg hadde tenkt til å bake en lavkarbokake til i dag, men så fløy tida fra meg, så det fikk jeg ikke gjort.

Men, jeg har ikke noe problem med å snakke om kostholdet mitt.

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 16:47   #4
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse i sosiale sammenhenger

Opprinnelig lagt inn av ebbeto, her.

Kaker er det lov å takke nei til, men ikke til "sunn" mant. Dessuten, jeg er av en type som ikke ønsker at mitt kosthold skal bli samtale emne. Gidder definitivt ikke å diskutere ketolyse med noen som hverken er interessert eller trenger å vite noe om det.

Kjenner meg veldig godt igjen i dette. Å si nei takk til kake og andre sukkerholdige matvarer er vanligvis greit og sosialt akseptert, men å takke nei til brød, poteter eller ris blir oppfattet som direkte uhøflig i mange sammenhenger. Jeg synes også det er slitsomt å hele tiden måtte forklare hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Fordi jeg har slitt med et vanskelig forhold til mat store deler av livet, blir det å snakke om kostholdet mitt veldig personlig.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no