Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Laaang fjelltur på Ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-08, 20:45   #1
ebbeto
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 56
Innlegg: 36
ebbeto er ny på veien

Laaang fjelltur på Ketolyse

Jeg planlegger en fjelltur. 4-5 timers oppstigning og 2 timers retur.

Dette er for meg normalt en tøff, men fin, flott og gjennomførbar tur, normalt. Nå er jeg imidlertid i ketose, og er redd jeg kommer til å gå i kjelleren underveges. Jeg merker at småturer og trappegåing går dårligere under kuren.
Er det noen som har erfaringer med denne type aktiviteter under ketose. Er "langkondisen" mye dårligere enn med glukoseforbrenning?
Hva skjer hvis jeg begynner å gå tom, vil jeg merke det slik at jeg kan snu i tide?
Hvis jeg går tom, kan jeg stappe i meg et par pakker rosiner og en sjokolade og være tilbake til glukoseforbrenning?
Hvis jeg velger å "sprekke" før turen, hvordan gjør jeg dette smartest?

ebbeto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 22:06   #2
gullahar
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 42
gullahar er på en erverdig vei

Sv: Laaang fjelltur på Ketolyse

Jeg gikk en lang og tung skitur etter å ha vært på ketolyse i ca 1 mnd. Og jeg merka godt at kroppen ikke fungerte på samme måte som tidligere, for å si det slik.

Jeg hadde ikke med meg karb-mat, men tok en god matpause halvveis der jeg spiste eggerøre og spekemat. Så venta jeg en stund slik at kroppen kunne hente seg inn igjen, og jeg klarte å gjennomføre turen uten store problemer.

Men det er klart at ved slike fysiske anstrengelser, så blir man ganske energiløs når man ikke kan fylle på med litt raske karbs ved behov. Nå har jeg imidlertid vært på ketolyse ganske lenge, og merker at formen er bedre. Det jeg også har gått mye ned i vekt gjør jo at jeg orker mer.

Tror nok du vil klare turen - men lytt til signalene fra kroppen og ikke kjør deg for hardt.

__________________


gullahar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 22:46   #3
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Laaang fjelltur på Ketolyse

Du kan jo f.eks. kjøpe sportsdrikke tilsatt kh?

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 03:30   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Laaang fjelltur på Ketolyse

Fettforbrenning gir utrolig lang utholdenhet, men om du har for stor intensitet vil du lide under av at du ikke har tilgjengelig glukose. Den berømte veggen er når man går på større glukoseforbrenning og plutselig er tom for glukose.

Jeg anbefaler bare at du tar det rolig nok så går det fint. Om du pusher opp en fjellside kommer det kanskje til å gå tungt, men det er bare fordi du presser oksygenopptaket tøft for å gi mulighet til enda større fettforbrenning.

Sjøl går jeg på lavkarbo, inntar ikke karbo før eller under, men etter en hard trening så spiser jeg rask karbo for å erstatte glukoselagre. Trenger ikke spise sukker når jeg trener, bare ha det lagret i kroppen. Da har jeg best kontroll på blodsukker og forbrenning under trening.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 12:41   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Laaang fjelltur på Ketolyse

Jeg var på skitur i pinsen. Det gikk fint på flatmark, men opp fjellsidene måtte jeg ha mange flere småpauser enn jeg pleier. God tur.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 14:34   #6
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Laaang fjelltur på Ketolyse

jeg ville anbefale og spise ting som inneholder litt mer karbo men sportsdrikk er unødvendig synes JEG. Ta med deg nøtter, oppkutta grønnsaker og en skikkelig fjellmatpakke med lk brød og næringsrikt pålegg.

God tur !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og trening Sanko Trening 3 12-06-08 13:51
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no