Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gjør jeg noe feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-09, 23:41   #1
Cath1vel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Cath1vel er på en erverdig vei
Question

Gjør jeg noe feil?

For tre uker siden begynte jeg på noe som heter easy life, dette er et livsstilsendringskurs hvor man i en periode ikke skal spise mat i det hele tatt. Men bytte ut alle måltider med kosterstatter. Dette er et pulver som absolutt ikke er så veldig ille, det kommer i tre eller fire forskjellige smaker. Jeg bruke det som smaker sjokolade ( Er litt sjokoholiker) og et som smaker grønnsakssuppe. Men det store aberet mitt er at jeg ikke tålte dette pulveret, og ble bare mer og mer tappet for energi, var sulten hele tiden ( var i ketose, og har forstått det slik at men ikke skal være det da), var forferdelig svimmel og all "mat" jeg fikk i meg, bare rant tvers igjennom. Det endte jo opp med at jeg måtte begynne å spise vanlig mat igjen. Men jeg vil jo svært gjerne gå ned i vekt (vil ned minst 40 kilo, helst 50), så jeg spiser ikke karbohydrater. Det går for det meste i salater, grønnsaker ( utenom rotgrønnsaker), egg i varierte varianter, kjøtt av ymse slag (biff, svin, kylling) ingen frukt, og bare vann å drikke (drakk en halv liter sprite zero i går, siden det var lørdag ) Problemet mitt er at vektan står på stedet hvil, den går hverken opp (jippi) eller ned (buhu). Kan noen hjelpe meg med hva jeg eventuellt gjør feil?? Og kanskje samtidig gi meg noen gode tips om hva jeg kan lage til frokost, er litt kjedsomt i lengden å trøkke på egg

Takker på forhånd for hjelpen som forhåpentligvis kommer.

Cath1vel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 09:40   #2
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

hei, jeg har ingen gode svar til deg, altså, er ganske fersk her inne selv, men vil anbefale deg å lese ketolysekuren boka, for der er det noen gode forklaringer, og kanskje du får noen ahaopplevelser!
så gjelder det å være tålmodig, (desverre..)
trener du? på ketose er det best å ikke trene styrke (muskler veier jo en del)
men heller gå i raskt tempo i en halvtime etc.

håper det løsner for deg snart, da! lykke til!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 09:59   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Gjør jeg noe feil?

Jeg tipper at kroppen tar til seg all den næringen den kan nå, pga den tidligere pulverkuren.
Trenger trolig litt tid på enda en omstilling, og tviholder på all energi den får. Når du har fått overbevist den om det er nok mat og få, slipper den nok kiloene litt lettere.
Hvor lenge har du spist ketogen mat?

Sitat:

trener du? på ketose er det best å ikke trene styrke (muskler veier jo en del)
men heller gå i raskt tempo i en halvtime etc.

Må si jeg er litt uenig i deg der
Selv om muskler veier mer enn fett, er det aldri en ulempe å ha muskler! Muskler øker blandt annet forbrenningen. Det kan være litt tungt å trene tungt i begynnelsen, men det blir bedre etterhvert

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 10:24   #4
Vekt 76
Medlem
 
Vekt 76 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Hedmarken
Innlegg: 74
Vekt 76 er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

Muskler veier ikke mer enn fett. En kilo er en kilo. Men 1 kilo muskler tar mindre plass enn 1 kg fett.

Vekt 76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men heller vel mot Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:11   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Gjør jeg noe feil?

Oj, gikk litt fort der ja..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 11:33   #6
Cath1vel
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Cath1vel er på en erverdig vei
Talking

Sv: Gjør jeg noe feil?

Hei og takk for svar Det er nok som det blir sagt her at kroppen trenger å omstille seg.. Har vært på dietten siden 30 januar. Trener regelmessig på treningssenter, kondis og styrke.. Men alt på en time, slik at halve tiden går til spinning ( stakkars baken min) og resten går til styrketrening.... Men kjenner at det er godt å få ut itt frustrasjon på denne måten

Cath1vel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 16:34   #7
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Gjør jeg noe feil?

tror du har en fin kombinasjon med kondis og styrke, jeg refererte bare til ketolysekuren boka, de fraråder sterk muskelbygging! men det gjør jo ikke du da!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 13:48   #8
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Gjør jeg noe feil?

Jeg ville valgt meg en kostholdsfilosofi og fulgt den 100% jeg da.. Atkins induksjon i et par uker burde jo f.eks nullstille systemet..

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 14:00   #9
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gjør jeg noe feil?

Areola har rett. Det er ingenting i veien for å trene styrke på en ketogen diett. Trening er nok ett av de områdene hvor ketolyseboka trenger en oppdatering. Se egne tråder i treningsforumet av Pål. Han vet hva han snakker om.

Lykke til

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? msb Mer enn 30 kg overvekt 10 15-03-09 12:43
Gjør jeg noe feil? wollafruen Ketolysekuren 21 08-09-08 11:22
Hva gjør jeg feil? Megvel Spørsmål og svar 5 06-01-08 23:20
Hva gjør jeg feil! Sliter Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 13-05-06 19:28
Hva gjør je feil tro? cathrine Dr Lindbergs 2 28-04-05 12:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no