Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Orker ikke mer.

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-04, 01:57   #1
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Orker ikke mer.


Gidder ikke å forklare noe mer, gikk ned i vekt de 3 første ukene, men nå har det rast på igjen.
Å da har jeg bare spydd 2 ganger, i løpet av denne kuren, og det er bra til å være meg.
Så nå sparer jeg heller til fettsuging, det blir billigere på sikt.
Orker ikke dette kjøret, har små som må spise, og mamma spiser ikke, hva skal du da forklare de?
+ Mann som har tatt av mer enn meg.
Og han vil jo bare ha mat.
Sorry.

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 09:10   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Huff dette høres ikke godt ut. Om du spyr så har du vel et spiseproblem der du trenger hjelp og ikke en "kur".

Jeg har selv slitt lenge med tvangspspising og jobbet lenge med den emosjonelle siden før jeg var klar til å gå ned i vekt uten å fokusere på vekttapet men omleggingen av kosten.


Lavkarbokost virker veldig dårlig for å gå ned i vekt om man ikke er overvektig. Dette er jo ikke noen sultekur. Undervektige mennesker legger faktisk på seg av denne typen kur.

Anbefaler deg IKS og spesielt KAOS (http://www.iks.no/kaos.htm)

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 10:17   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av
Exclamation

tror du trenger en tur til psykolog,det er slett ikke meningen at noen med bulemi eller anorexia skal spise på Atkins vis. For deg er det vel best å klare å spise vanlig,uten å kaste opp. Men husk at dette ikke er noen medisinsk side.

Vi spiser bare mindre karbohydrater her enn det som er vanlig.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 17:10   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

tror du trenger en tur til psykolog,det er slett ikke meningen at noen med bulemi eller anorexia skal spise på Atkins vis. For deg er det vel best å klare å spise vanlig,uten å kaste opp. Men husk at dette ikke er noen medisinsk side.

Vi spiser bare mindre karbohydrater her enn det som er vanlig.

Hvorfor er det ikke meningen at noen med bullemi eller anokreksi kan spise på atkinsvis? Hvorfor er det ikke meningen at noen med spiseforstyrrelser skal spise lavkarbo???

Jeg tror at lavkarbokost er det optimale for ALLE, og spesielt for mennesker med spiserforstyrrelser etter som at det er ikke til å komme bort ifra at "vanlig" gjør det svært vanskelig å balansere vekt, hormoner og energi. Har man et problem psykisk så trenger en all den hjelpen en kan få!!! Og da er lavkarbodietter midt i blinken... (Og da mener jeg å følge dem... "by-the-book")

Men Malin - hele poenger er jo at du skal SPISE, det er bare slik at du SPISER uten å legge på deg! Du skal spise like ofte som barna dine! Og det er ingenting i veien for at også de også spiser som du gjør... Du må finne den balansen som fungerer for deg!

Spis rikelig med grønnt, endel frukt, fullkorn, nøtter og selvfølgelig masse sundt fett og protein. Det er byggestener som kroppen din trenger, og som på ingen måte medfører vektøkning eller fedme...

Pass på karbohydratene dine og spis selv om du ikke er sulten. Da vil du få balanse i hormonene dine, og derved balansere spiseforstyrrelsen... Men lavkarbo er på ingen måte en vidunderkur for å ta knekken på spiseforstyrrelser, men jeg mener det er en kjempeviktig hjelp for en som ønsker å overvinne ubalansen sin...

Lykke til Malin!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 17:44   #5
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

HP : Selvsagt har du rett at for en med spiseforstyrrelser så er å følge denne type diett "by the book" ideelt. Men en som ikke veier for mye vil jo ikke gå ned i vekt på denne type diett og det er jo det som er målet når en er syk. Tror ikke en med aktiv anoreksi/ bullimi er i stand til å følge en slik diett by the book.

For meg som har slitt og enda har rester av tvangspising. Har ulvehunger men kaster ikke opp er dette ideelt. Jeg har nemlig mere stabilt blodsukker og blir derfor ikke så "sulten". Mye proteiner og riktig fett medfører det samme.

For anorektikere eller bulimikere vil det å spise regelmessig være det beste men det tror jeg ikke er mulig når de helst ikke vil spise overhode.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 18:15   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maz

HP : Selvsagt har du rett at for en med spiseforstyrrelser så er å følge denne type diett "by the book" ideelt. Men en som ikke veier for mye vil jo ikke gå ned i vekt på denne type diett og det er jo det som er målet når en er syk. Tror ikke en med aktiv anoreksi/ bullimi er i stand til å følge en slik diett by the book.

Jeg mener det virkelig er det beste å spise lavkarbo ved spiseforstyrrelser... For da vil kroppen balansere seg.. Som med meg... Jeg er undervektig,(les: ) får mer muskler. Når en spiser lavkarbo, så vil det en spiser hvertfall bygge opp kroppen.. -og ikke bare være energi som ligger seg som fett på de plasser som i utgangspunktet trigger en til å la være å spise... For kroppsmassene balanserer seg slik de i utgangspunktet var ment å være også...

Også kan vi jo også ta med kostholdets innvirkning på hormoner og psyken som også er vesentlige faktorer i en slik psykdom som anorexia er...

Lavkarbo er et kosthold som er bra for hele mennesket på alle plan, og som jeg sier til alle jeg kjenner som ikke vil spise: Velg hvertfall noe som bygger opp kroppen din når du først skal spise noe...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 19:13   #7
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

PS Lise

Jeg er helt enig med deg, men resultatet av en lavkarbodiett er jo det motsatte av ønsket for en anorektiker uansett. De ønsker jo ikke å bygge opp kroppen sin noe som er resultatet av en sunn diett. Spiser en en lavkarbodiett tilnærmet balansert og riktig vil en ikke gå ned i vekt om en er undervektig. Alle ser jo at det er det fornuftige å gjøre men det spesielle med Anoreksi og Bulemi er at det er hinsidee enhver fornuft.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 19:28   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kanhende jeg tar feil, men jeg tror ikke en anorektiker ønsker å bryte ned kroppen sin, bare bli "slank og fin" og mister kontrollen på det.... Men selv om Anoreksi er hinsides enhver fornuft, så vil jeg likevel si at det er en fordel å spise lavkarbo.


Jeg tror kansje jeg skjønner hva du mener nå... Mener du med induksjonen? Nei, de vil ikke gå ned der, men på et lavkarbokosthold, så vil de jo likevel oppnå det de ikke oppnår med å spy og sulte seg: En slank kropp uten karbofett (som samler seg på mage,rumpe og lår). Figuren endrer seg slik at en ser slankere ut selv om en er sterkere (og kansje tyngre pga. muskler). Figuren i speilet blir annerledes...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 19:43   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av malin


...
Å da har jeg bare spydd 2 ganger, i løpet av denne kuren, og det er bra til å være meg.
Så nå sparer jeg heller til fettsuging, det blir billigere på sikt.
Orker ikke dette kjøret, har små som må spise, og mamma spiser ikke, hva skal du da forklare de?
+ Mann som har tatt av mer enn meg.
Og han vil jo bare ha mat.
Sorry.

Hei Malin

Jeg skjønner du har litt forskjellig å slite med...
...men skal du spare til fettsuging, så må du slutte å spy, for ellers så kommer alle pengene dine til å gå til tannlegeregninger i stedet....Du ødelegger tennene dine
Jeg vet ikke om du selv er klar over hvorfor du går til det drastiske skritt å måtte spy, jeg bare vet at noen gjør det. Dessverre.
At mannen din går mer ned i vekt enn deg, er et kjent fenomen. Har hørt det av så mange og det samme er tilfelle hos oss ,surt vet du, og litt urettferdig , men søren heller; ikke la det ødelegge for deg. Kjør dit eget race,og sørg for at barn/barna ser en mamma som liker mat, men som er bevisst på å spise riktig og sunt.
Ikke gi deg da, Malin...få høre hvordan det går med deg.
Krysser fingre for deg og håper du klarer dette

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 20:57   #10
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Klem

Kjære Malin. Du har fått mange svar her, og mange gode råd. Derfor skal jeg ikke si annet enn at jeg ønsker deg lykke til uansett hva du finner ut av at du vil gjøre. Du kjenner deg selv best og vet forhåpentligvis innerst inne hva du har best av å gjøre. Sender deg en kjempestor oppmuntringsklem i stedet!
kleeeeeeeeeeeeeeeeemmmmm

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 20:59   #11
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av malin


Gidder ikke å forklare noe mer, gikk ned i vekt de 3 første ukene, men nå har det rast på igjen.
Å da har jeg bare spydd 2 ganger, i løpet av denne kuren, og det er bra til å være meg.
Så nå sparer jeg heller til fettsuging, det blir billigere på sikt.
Orker ikke dette kjøret, har små som må spise, og mamma spiser ikke, hva skal du da forklare de?
+ Mann som har tatt av mer enn meg.
Og han vil jo bare ha mat.
Sorry.

Hei Malin
Du trenger ikke forklare noe som helst. Ikke for noen her. Kanskje særlig ikke her. Tankene mine raser rundt i hodet nå - og jeg skulle ønske jeg kunne klare å si akkurat det som gjorde at alt ble lettere for deg. Skulle virkelig ønske det!

Kanskje er rådet om å ta kontakt med IKS/Kaos et godt råd du kan tenke litt over. Eller kanskje du allerede har vært i kontakt med dem? Jeg har selv vært "medlem" der tidligere, og det er et bra forum. Men det passet ikke meg. Var så mye annet som "feilte" meg den gang at jeg meldte meg ut. Viste seg at mat var det MINSTE problemet mitt.

Jeg skal ikke fortelle deg at eller om du skal spise lavkarbo. Men du sier jo selv at du må spise, og det skal jeg ikke argumentere mot. Tror du vet hva jobben din går ut på - og at det er en jobb som må gjøres. Du trenger ikke gjøre den jobben alene, men kan søke hjelp. KANSKJE kan legen din være et sted å starte? KANSKJE finnes det en ernæringsfysiolog i nærheten av der du bor som du kan ha avtaler med? KANSKJE kan det være en løsning for deg å melde deg på kurs i regi av Dr. Lindberg?

JEG meldte meg på kurs den gang jeg slet - men da fantes kun Grete Roede. I dag hadde jeg valgt Lindberg. Det som gjorde at jeg klarte å få kontroll på spisingen - eller mangel på sådan, var nettopp følelsen av å tilhøre en gruppe. Følelsen av å "måtte rapportere" i plenum. Jeg var nok en dårlig kursdeltaker hvis det måles i tapte kilo. Men jeg syns jeg var verdens flinkeste til å føre dagbok over hva jeg spiste og hvor mye jeg spiste. Og jeg ga meg ikke før jeg hadde spist NOK hver eneste dag. Ble en kløpper på skjema-føring, diagrammer og grafiske fremstillinger på den tiden - og det bruker jeg fortsatt.

Ønsker deg så inderlig lykke til!! Og håper du finner ut av ting. Jeg er her hvis du trenger det. Og mange andre også.

Varm og øm "passe-på-klem" fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 00:19   #12
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Hei siden sist...

Takker for svar & vet ikke helt, men kanskje noen løsninger.

Har ikke vært her siden jeg sa att jeg ikke orka mer, i dag. (IDOL er FERDIG)

Det var en her som snakka om tenna mine, til deg har allerede fått 6 nye.

+ psykolog, det var og en her som snakket om det. Vil bare si til deg att jeg går til psykriater og det har jeg gjort i mange år...

Prøver så godt jeg kan, men er ikke noe mega menneske...
Noen ganger blir man bare trøtt å lei.

En god venn her, og det er Lise.( hadde det ikke vært for henne, hadde jeg ikke visst hva dette forumet dreide seg om)

Til deg Lise, håper du ikke er sinna selv om jeg nevner ditt navn.
& takk for tlf, meld i kveld.
Godt å vite att noen bryr seg.

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 16:12   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Stoooor til deg vennen!

Noen ganger blir man bare trøtt og lei.... Men det er viktig å reise seg igjen etterpå.. ikke resignere helt.. Du er kjempeflink vennen! Stå på!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-05-04, 22:17   #14
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Blir vanskelig å si så mye her,men ønsker deg lykke til uansett.
Klem

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 16-05-04, 23:43   #15
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Takker...


Takker for svar alle sammen, STILL GOING STRONG.
Har kjempa så mye med meg selv, og kroppen i så mange år att jeg er bare drittlei.
Ønsker meg en kjempeforbrenning, og tynn resten av livet.
Er også redd for å bli gammel, der er det en rynke, og der er det faen meg
kommet en til.
Synes det er vanskelig å innse fakta, vi blir eldre å kan ikke gjøre enn dritt for å endre på det. Hvis man da ikke er lotto millionær, eller filmstjerne.
Sliter fælt med selvbildet mitt nå, men hva kan jeg gjøre.
Årene går, og jeg består forsatt.
Hadde en gang det mottoet : LEV FARLIG, BLI ETT PENT LIK.
Er jo her enda, og har barrna å tenke på, de er de flotteste jeg har opplevd her på jord.
Så i morgen skal mamma i bunad og gå i tog med de, også pappa da.
Så til min kjære Kenneth, Gratulerer med dagen din i morgen
Klem fra konemor & Jentene.

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor spiser DU akkurat som du gjør? Summer Lavkarbo generelt 36 14-08-11 19:30
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no